USA 2013

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Marjon_

Re: USA 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 22:06

Dat is inderdaad een hele gave foto! :D

Geloof dat mijn ouders het toch niet 1,2,3 zien zitten. Hopelijk mijn vriend wel want alleen vind ik dan ook weer niks :P.

Daarnaast ook druk aan het kijken voor het hotel in Vegas.
Zag dat veel hotels resort toeslag rekenen. Dat is verplicht neem ik aan?

En hebben jullie nog tips als het gaat om Yosemite, Zion, Bryce, Grand Canyon & Monument Valley.
We huren een auto. Mijn vriend is een echte wandelaar, en ik ben gek op paarden. Mijn ouders vinden een hoop prima. Mijn vriend zou ook graag in een park 'kamperen'..

Daarnaast was het idee om voor de fun te trouwen in Las Vegas, maar las dat dat best wat gedoe met zich meebrengt omdat je dan voor de states gewoon getrouwd bent... Dus of je dat nou wel of niet in NL laat registeren, getrouwd ben je?! (of heb ik dit verkeerd begrepen).

In SF willen we sowieso de Golden Gate Bridge zien. Ik wil wel een rondje met een Cable Car en heb ook wel de voorkeur voor Alcatraz.
In LA wil ik iig heel graag naar Disney.

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 22:42

Tips? Tja... probeer niet halverwege een traject in de cable car te stappen, grote kans dat je dan heel lang moet wachten tot er eentje komt waar je nog bijkan. ;) Alcatraz vond ik niet zo boeiend, maar ja, maar net wat je leuk vindt. Mijn favoriete San Francisco plek is Japantown, trouwens. Zwijmel...

Alle parken die je noemt zijn geweldig en je kan overal wandelen tot je er bij neervalt. Ik vond Bryce eigenlijk nog indrukwekkender dan de Grand Canyon, maar valt niet echt te vergelijken.
LA is een land op zich, onderschat dat niet. Er is een prachtig museum bovenop een berg, de Getty center, maar de Getty Villa is minstens zo gaaf als je van de oude Romeinse tijd houdt.
En last but not least... De afstanden zijn enorm!!!

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 22:48

Als je naar Alcatraz wil, reserveer dan enkele dagen/weken van te voren aangezien dit snel "volzit". SF moet je over de Golden Gate het state park in, prachtig uitzicht over SF/Golden Gate.

MacavityL

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 22:49

_Marjon_ schreef:
Daarnaast ook druk aan het kijken voor het hotel in Vegas.
Zag dat veel hotels resort toeslag rekenen. Dat is verplicht neem ik aan?

Veel hotels hebben inderdaad een (verplichte) resort toeslag, deze toeslag kan erg varieren dus mss handig om even in de berekening mee te nemen.

MacavityL

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 22:49

SF lijkt me ook geweldig gaaf om heen te gaan!

NYC2B

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 22:50

Ohh ik ben jaloers op jullie:D ik wil graag naar Amerika!

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 23:00

Ik vond persoonlijk SF en de route van LA naar SF mooier dan LA. Het is een prachtige route langs de kust, onderweg zijn wij gestopt in Morro Bay, Monterey en Carmel. Alle drie prachtige tussenstops met alle drie hun eigen bezienswaardigheden

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-13 10:08

Alle genoemde parken zijn idd prachtig en verder is het een kwestie van smaak.

MCVL ben je er al overuit wat je doet? ;)

Mano88

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 12:01

Hi, ik meld me ook hier! :wave:

Afgelopen september naar Orlando geweest. Ondanks de geweldige tijd daar, is het niet helemaal mijn ding, en ligt mijn focus nu op New York.
Is er hier iemand die in NY in een hostel is verbleven? En hoe beviel dat?

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 12:37

Ik blijf bijna altijd in hostels als ik alleen (of met vriendinnen) reis en dat bevalt prima, hoor. In NYC ben ik nog nooit in een hostel gebleven maar ken er genoeg die dat wel hebben gedaan en dat is hen erg goed bevallen. Voordeel bij hostels is dat je véél minder betaalt voor een slaapplaats die vaak erg centraal is.

Mano88

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 13:20

Yasmine schreef:
Ik blijf bijna altijd in hostels als ik alleen (of met vriendinnen) reis en dat bevalt prima, hoor. In NYC ben ik nog nooit in een hostel gebleven maar ken er genoeg die dat wel hebben gedaan en dat is hen erg goed bevallen. Voordeel bij hostels is dat je véél minder betaalt voor een slaapplaats die vaak erg centraal is.

:j dat is inderdaad ook mijn idee, bovendien ben ik vrij ondernemend en was ik, buiten slapen en douchen, niet van plan veel tijd te spenderen in een hotel/hostel.

Bevalt het alleen reizen je goed Yasmine?

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 14:56

Wij hebben tijdens onze laatste reis in NY in een hostel geslapen en dat was prima. We hadden de pech dat we op een zaal voor 10 personen zaten en dat is gewoon erg veel als het vol is maar met het hostel was niets mis. Je zou ook op Airbnb kunnen kijken daar slaap je bij mensen thuis en dat is ook vaak erg leuk.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 15:08

Loesje88 schreef:
Hi, ik meld me ook hier! :wave:

Afgelopen september naar Orlando geweest. Ondanks de geweldige tijd daar, is het niet helemaal mijn ding, en ligt mijn focus nu op New York.
Is er hier iemand die in NY in een hostel is verbleven? En hoe beviel dat?

Ik verblijf altijd in het Vanderbilt YMCA. Dit is een hostel en je deelt je toilet en badkamer met de andere gasten. Nooit last gehad dat ik moest wachten voor het toilet of de douche. Het is simpel maar te doen!

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 17:39

Ja, bevalt heel goed, hoor :j Nooit alleen gereisd in Amerika, maar in SF bleven wij (waren met z'n 5-en) in een heel mooi hostel waar we met 20 in één dorm sliepen. Dat gaat allemaal prima zolang iedereen zich aan de regels houdt (vanaf dat er één persoon slaapt blijven de lichten uit, niet luidop praten als er mensen slapen enz).

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 18:25

Ik heb ook 1 keer (twee weken) in een hostel in hartje San Francisco geslapen, grote kamer, maar wel met zeven andere studenten die ik enigzins kende, dus gelukkig geen wildvreemden. Geen probleem, maar hostels zijn echt niet mijn ding. Hecht toch wel waarde aan wat meer privacy.

Als ik niet bij vrienden overnacht in de VS, neem ik altijd motels. Het is zo'n road culture, behalve in het hart van de grote steden kan je overal zo makkelijk terecht, en zo goedkoop in die dingen, vooral als je met z'n 2-en een kamer deelt. :-) Days Inn, Motel 6, Super 8, La Quinta, Quality Inn etc., en van te voren boeken is meestal nog goedkoper.

Victory-Boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 19:26

Wat een leuk topic, hoe kan het dat ik deze nog niet eerder heb gezien! :o

In juni 2010 ben ik in m'n uppie naar Michigan geweest voor 2 weekjes en in september 2011 voor 10 dagen naar Tennessee, de Great Smoky Mountains. Ook even Georgia, North Carolina en geloof ik ook Kentucky en Alabama meegenomen, maar eigenlijk alleen doorheen gereden.

Vooral de Smokeys vond ik echt geweldig! :D Mijn vriend komt uit Louisiana en haalde me op van het vliegveld van Atlanta met zijn eigen auto. We hebben de eerste en de laatste nacht in (de buurt van) Atlanta doorgebracht, de rest van de tijd zaten we in een huisje in de bergen in Servierville, vlakbij Gatlinburg. We hebben veel watervallen gezien, prachtige natuur en ook een aantal wilde zwarte beren. We hadden het geluk dat toen wij er waren er veel "berenactiviteit" was, meer dan andere jaren. Ook nog foto's van. :)

Dit jaar gaan we mogelijk door Louisiana touren. We zijn bezig met de verblijfsvergunning voor m'n vriend en hebben nog 2 stempels nodig, maar mogelijk kunnen we die via de post krijgen. Dan is er geen noodzaak om snel naar Louisiana te gaan, maar het lijkt me wel leuk om te gaan en zo te zien waar hij is opgegroeid. <3

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 20:06

Is alweer een paar jaar geleden dat ik in de Great Smokey Mountains was... dat Gatlinburg, wat was daar toch ook alweer mee? Ik meen me te herinneren dat we erdoorheen reden en onze ogen uitpuilden.
edit: ik geloof dat het met de mountain resort-achtige toestanden te maken had, of het feit dat het een half Las Vegas leek met al die wedding chapels...

EvaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 23:06

Weet iemand van jullie waar je een pick up truck kunt huren in Amerika? Ik heb al wat rond gezocht maar kan eigenlijk alleen de normale auto's vinden.

Vriendje wil mee onder de voorwaarde dat we dus met een pick up rondrijden :P

TessaVB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 11:46

De reis is geboekt!! *\o/*
Maandag 18 februari - vrijdag 22 februari! We slapen in het Washington Jefferson hotel.
Had nog wat centjes over in het budget, dus we hebben de deluxe kamer geboekt met uitzicht over de stad.

Zin in *\o/* *\o/* *\o/*

Charles

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 18:37

EvaC schreef:
Weet iemand van jullie waar je een pick up truck kunt huren in Amerika? Ik heb al wat rond gezocht maar kan eigenlijk alleen de normale auto's vinden.

Vriendje wil mee onder de voorwaarde dat we dus met een pick up rondrijden :P

Moet je even bij alle verhuurders kijken op de site, alamo, dollar, herz etc. Volgens mij verhuren die wel een pick-up.

EvaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 18:44

Dat is dus het nadeel, daar heb ik al gekeken en die verhuren ze niet, of ze worden niet verhuurd in de periode dat wij willen. Zelfs google is in dit verhaal niet mijn beste vriend, vandaar dat ik het hier eens probeerde.

Misschien moet hij dan maar genoegen nemen met zo'n Tahoe SUV ofzo? Dat was dan ook nog "wel oke".

Victory-Boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 18:51

Dallista schreef:
Is alweer een paar jaar geleden dat ik in de Great Smokey Mountains was... dat Gatlinburg, wat was daar toch ook alweer mee? Ik meen me te herinneren dat we erdoorheen reden en onze ogen uitpuilden.
edit: ik geloof dat het met de mountain resort-achtige toestanden te maken had, of het feit dat het een half Las Vegas leek met al die wedding chapels...

Gatlinburg en Pigeon Forge zijn 2 kleine dorpjes vol met attracties. Erg commercieel en erg druk, maar wel leuk om een keertje mee te maken. Ik zou er alleen voor geen goud willen wonen of zelfs in een hotel daar zitten. :+

Charles

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 20:43

EvaC schreef:
Dat is dus het nadeel, daar heb ik al gekeken en die verhuren ze niet, of ze worden niet verhuurd in de periode dat wij willen. Zelfs google is in dit verhaal niet mijn beste vriend, vandaar dat ik het hier eens probeerde.

Misschien moet hij dan maar genoegen nemen met zo'n Tahoe SUV ofzo? Dat was dan ook nog "wel oke".

Wat raar zeg! Dan zou ik het niet weten sorry.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 21:10

EvaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 21:19

Ja, ook die al bezocht. Maar daar kan ik niet in de fleet kijken en voor december kan ik nog niets kiezen omdat de prijzen daarvoor pas in augustus bekend worden. Dat geldt ook voor USA reisen.

Het lijkt me toch dat je in het land van de pick ups gewoon zo'n ding moet kunnen huren zonder al te veel moeite? Van mij hoeft het niet perse, als er maar 4 wielen en een stuur aan zitten vind ik het prima, maar ik zou het voor m'n vriend zo leuk vinden.

Edit: het enige bedrijf waar ik ze makkelijk kan vinden is U-Haul. Maar dat is toch meer een verhuisbedrijf?