Wij moesten ze 's morgens ook echt vangen in de pound van de yards. Gewoon er naartoe lopen in de paddock zat er niet in. Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Wij moesten ze 's morgens ook echt vangen in de pound van de yards. Gewoon er naartoe lopen in de paddock zat er niet in.
Wel een heeerlijk paard om te rijden overigens, heb haar gisteren weer meegenomen toen ik wat weaners naar hun paddock moest brengen en heb haar op de terugweg een beetje aan het werk gezet. Ik heb nog nooit een paard gereden wat alles zo soepel deed, en dat terwijl ze enorm lang stil heeft gestaan en toch echt wel een flinke buik heeft. Deze paarden moeten natuurlijk ook wel zo soepel zijn en snel kunnen draaien e.d., maar dat maakt het niet minder gaaf

) en waar ik door een hek in een toch redelijk smalle ruimte achteruit moet parkeren. Uuuhmm.. Tjah
Het gaat overigens verbazingwekkend goed. Na die ene aanvaring heb ik niets meer geraakt
Het duurt allemaal alleen wel erg lang, omdat ik zo vaak moet steken, maar ach, dat komt vast wel! 

)
), dan gaan ze eroverheen met de baler, dan is het dus tijd om alles bij elkaar te stapelen (2 rijen naast elkaar) en vervolgens rijdt je er met een grote trailer net tussendoor, parkeer je m er net achter en worden ze daarop gezet om richting hayshed verplaatst te worden om ze daar er weer allemaal af te halen en in de hayshed te plaatsen. Heel gedoe, leuk om mee te maken. Maar dat rijden met die trailer maakt me ontzettend moe, omdat ik dat dus nooit eerder gedaan heb. Ik ben dus constant aan het denken en achter me aan het kijken en het duurt allemaal lang, heb niet echt tijd voor lunch en bwaah, ik wil slaap
En op het tweede station (die dichterbij Darwin) werd het hooi gebracht; kwam een giga vrachtwagen met ronde balen die eraf moesten. Dat was wel een dagje leuk sporten
(Edit: Niet dat de dagen daar minder lang zijn...
)
Misschien niet minder lang maar flink anders, hoop ik toch haha. Offe, denk je dat daar ook balen hooi versleept moeten worden?
? haha
We moeten wel regelmatig met ijszakken en drankvoorraad sjouwen, ook altijd leuk
voor nu, heb namelijk alweer een smsje gehad van mijn vorige baas dat hij net begonnen is aan een full round muster en dat hij ringers nodig heeft. Kan vrees ik niet maar wel fijn om te weten dat ik weer welkom ben! 

(voel me op het moment overigens een holbewoner in de nieuwe wereld, vergeet openbare wc's op slot te doen, laat per ongeluk redelijk luide boeren gaan in mcdonalds, slaap zonder shirt in een dorm room (gewoon omdat ik er niet bij nadacht), vergeet goed uit te kijken bij het oversteken van de straat, koop de fruit afdeling van de supermarkt leeg en kon me in het shopping centre niet inhouden, geef geld uit alsof t niks is op t moment
)
)

)

Die foto's met die luchten zijn prachtig Ies, ziet er weer super uit!