Het werk op een Cattle Station in Australië

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Barramundi

Re: Het werk op een Cattle Station in Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 09:42

Met z'n tweeen op zo'n paard... Dat lijkt me helemaal spannend! Wij hadden er een aantal bij zitten daar kon je alleen al nauwelijks bij in de buurt komen, laat staan met 2 mensen :D Wij moesten ze 's morgens ook echt vangen in de pound van de yards. Gewoon er naartoe lopen in de paddock zat er niet in.

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-13 06:14

Ja dat is hier bij de meeste paarden hetzelfde inderdaad. Ook "good old Tammy" is niet te vangen in de paddock trouwens, al is dat meer omdat ze gewoon geen zin heeft :') Wel een heeerlijk paard om te rijden overigens, heb haar gisteren weer meegenomen toen ik wat weaners naar hun paddock moest brengen en heb haar op de terugweg een beetje aan het werk gezet. Ik heb nog nooit een paard gereden wat alles zo soepel deed, en dat terwijl ze enorm lang stil heeft gestaan en toch echt wel een flinke buik heeft. Deze paarden moeten natuurlijk ook wel zo soepel zijn en snel kunnen draaien e.d., maar dat maakt het niet minder gaaf :D

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 17:00

Mijn man gaat morgen weer voor 3 weken naar australie.
Eerst naar queensland en dan hebben ze feest in victoria bij timboon in de buurt.
Ik denk dat die beter weer heeft dan hier.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 17:11

Wat een enorm gave foto's! Als ik zo even een half jaar of jaar weg zou kunnen dan zou ik gelijk zoiets gaan doen!

123468086

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 09:39

Wow, ik was dit topic een tijdje kwijt.

Wat maak jij schitterende foto's zeg!!! De sfeer echt zo goed vastgelegd!!!
Jij maakt echt een wereld ervaring mee ( jaloers :Y) ).

Ben benieuwd naar je volgende verslagen en foto's

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-13 11:49

Ik moet ook vaker updates plaatsen, anders valt er natuurlijk niet zoveel te volgen, maargoed ... :')

Heel erg bedankt allemaal :D
Gaaf vrouwke, wens hem maar veel plezier! Klinkt goed!

Hier is vandaag helaas de beste en nog zeer jonge werkhond overleden, dat was nogal een verdrietig einde van de dag.. En daarnaast zit iedereen in de stress en wilt weg of heeft vakantie nodig. Sfeer is dus helemaal top! Ahum.. Ach, komt goed, morgen weer een nieuwe dag :)

Verity

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 13:53

Wat een prachtige foto's en avonturen plaats jij hier. Niet te vergelijken met de Nederlands maatschappij.
Misschien een beetje laat al, maar ik blijf je zeker volgen :D

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-13 12:23

Bedankt v33ri3!
Het is inderdaad wel wat anders hier ja :P

Wou dat ik wat meer interessants kon laten zien, maar heb zelf niet echt foto's van wat we nu aan het doen zijn en de foto's op facebook van iemand anders zijn te groot helaas. Dus jullie moeten het hiermee doen. Een poging tot zelfportretje met alle werkhonden (+huishond) en 1 van mij met de stapels hooibalen die ik die ochtend had 'verzameld'. Ah en in totaal hebben we overigens 279 (dacht ik) balen van gemiddeld 430 (?) kg per stuk die we op het moment in de hayshed aan het plaatsen zijn. En daarmee bedoel ik eigenlijk ik. Wat inhoudt dat ik rond moet rijden met een enorme trailer en daarme door vreemde doorgangen moet manoeuvreren (wat ze al 1 gate heeft gekost, oeps? :') ) en waar ik door een hek in een toch redelijk smalle ruimte achteruit moet parkeren. Uuuhmm.. Tjah :') Het gaat overigens verbazingwekkend goed. Na die ene aanvaring heb ik niets meer geraakt :D Het duurt allemaal alleen wel erg lang, omdat ik zo vaak moet steken, maar ach, dat komt vast wel!
Anyway, lang verhaal :P

Afbeelding
Het hele zooitje; Lucy, Taska, Venus, Kato, Sox en Tiger (van links naar rechts en de onderste 4 van achter naar voren).

Afbeelding

Barramundi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 12:48

Leuke foto's (had ik al gezegd natuurlijk, maar toch :P )
Dat hooi he, is dat eigen teelt of wordt dat aangeleverd? Wij hadden altijd alleen geleverd hooi, dus nooit de echte hooibouw in Australie meegemaakt.

Nann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 12:52

Wauw wat gaaf zeg en wat een mooie foto's! Ik vind de koeien ook écht mooi!

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-13 23:57

Het komt hier uit hun eigen paddocks, als je dat bedoeld? (vroege ochtend en voel me niet helemaal 100% sorry haha) Dus eerst het gras snijden met de slasher (grote grasmaaier als je t mij vraagt :') ), dan gaan ze eroverheen met de baler, dan is het dus tijd om alles bij elkaar te stapelen (2 rijen naast elkaar) en vervolgens rijdt je er met een grote trailer net tussendoor, parkeer je m er net achter en worden ze daarop gezet om richting hayshed verplaatst te worden om ze daar er weer allemaal af te halen en in de hayshed te plaatsen. Heel gedoe, leuk om mee te maken. Maar dat rijden met die trailer maakt me ontzettend moe, omdat ik dat dus nooit eerder gedaan heb. Ik ben dus constant aan het denken en achter me aan het kijken en het duurt allemaal lang, heb niet echt tijd voor lunch en bwaah, ik wil slaap :')

Barramundi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 09:13

Haha, ja dat bedoelde ik!
Lijkt me wel gaaf om een keer het hele proces mee te lopen hoor! Op 1 station heb ik nooit hooi gezien... :+ En op het tweede station (die dichterbij Darwin) werd het hooi gebracht; kwam een giga vrachtwagen met ronde balen die eraf moesten. Dat was wel een dagje leuk sporten :D
Klinkt idd als lange dagen!!! Nou ja, nog ff joh, dan is het tijd voor de Barra Nationals!! *\o/* (Edit: Niet dat de dagen daar minder lang zijn... :') )

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-13 10:06

Jaaa, bijna! *\o/* Misschien niet minder lang maar flink anders, hoop ik toch haha. Offe, denk je dat daar ook balen hooi versleept moeten worden? >;)? haha

En ja het is zeker gaaf! Iets om meegemaakt te hebben, ik zal er echter nooit een uhm, carriere van willen maken :+
En dat is inderdaad een lekker dagje sporten, die dingen zijn toch nog flink zwaar, krijg ze ondertussen van de ronde kant op de platte kant, maar dat ging aan het begin echt niet :))

Barramundi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 12:07

Euh...nee... balen hooi heb ik in al die jaren nooit gezien daar, maar je weet maar nooit in The Territory :P We moeten wel regelmatig met ijszakken en drankvoorraad sjouwen, ook altijd leuk :+

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-13 11:38

En toen was het feest over ;( voor nu, heb namelijk alweer een smsje gehad van mijn vorige baas dat hij net begonnen is aan een full round muster en dat hij ringers nodig heeft. Kan vrees ik niet maar wel fijn om te weten dat ik weer welkom ben! :D

Heb op het moment enorm goed internet dus ben flink aan het uploaden! De hond van een van mijn kennissen hier, enorm gaaf beest met een wat vreemd karakter maar oh zo mooi <3
Afbeelding

Het slachtoffer, hier kwam mijn kangaroe steak vandaan!
Afbeelding

Geweer
Afbeelding

Bore(pomp)
Afbeelding

In de yards
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Killer
Afbeelding

Afbeelding

Pa en zoon samen aan het werk
Afbeelding

Kamelenkind
Afbeelding

Veulie
Afbeelding

Afbeelding

Barramundi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 11:58

Ahw.... wat een mooie foto's weer!!! Je hebt er echt oog voor!
Ik wil dalijk al jouw foto's zien hoor, gaan we gewoon een middag voor zitten, daar kom je nu echt niet meer onderuit :P

Mayling27

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 12:01

Wat ONT-ZET-TEND GAAF! Ik heb zo 2 weken op een Jackeroo/Jilleroo School gezeten, tussen Sydney en Brisbane... Onwijs gafe tijd gehad, maar als ik dit zo zie, wordt ik zo JALOERS.... hahaha zou dat zo graag nog een keertje willen.. Echt geweldig! En geweldige mooie foto's heb je gemaakt!

123468086

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 12:03

WAUWW prachtige foto's weer :D

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 12:09

Jeetje mina wat maak jij mooie foto's zeg! Knap van je dat je gewoon blijft ondanks alle tegenslagen! Ik was allang al weer naar huis gegaan :p

Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 12:21

Schitterende foto's weer!

Mooie hond inderdaad! :j

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-13 17:45

Haha deal barra, doen we! Wanneer kwam je ook alweer aan?

En bedankt iedereen :D

En als het allemaal vreselijk zou zijn zou ik uiteraard niet zijn gebleven. Het was alleen op het eind wat lastig omdat ik er dus echt doorheen zat en niet weg kon. Over het algemeen vond (vind) ik het helemaal geweldig en zit nu al op mijn vingers. Die hebben namelijk de neiging om de telefoon op te pakken en te vragen of ze over 2 weken weer iemand nodig hebben voor een maand oid :)) (voel me op het moment overigens een holbewoner in de nieuwe wereld, vergeet openbare wc's op slot te doen, laat per ongeluk redelijk luide boeren gaan in mcdonalds, slaap zonder shirt in een dorm room (gewoon omdat ik er niet bij nadacht), vergeet goed uit te kijken bij het oversteken van de straat, koop de fruit afdeling van de supermarkt leeg en kon me in het shopping centre niet inhouden, geef geld uit alsof t niks is op t moment :') )

Haha Mayling dat snap ik helemaal, tof dat je ook zoiets mee hebt mogen maken, dat neemt niemand je meer af!

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-13 03:14

Kan het niet laten!

Eerst maar even een klein globaal overzichtje:
Afbeelding

Groene stippen zijn mijn werkplekken (Noord naar Zuid: Bunda, Gunnadoo, Withersfield), blauw is per vliegtuig, fixed wing (klein persoonlijk vliegtuig) en helikopter en rood is per bus/auto/road train/truck/campervan.

Backstrap, jummie! (geloof ik :') )
Afbeelding

In mijn eentje op weg :D
Afbeelding

Storm
Afbeelding

Afbeelding

Whistling kites aan het wachten tot we weggingen om het laatste beetje van de killer op te ruimen
Afbeelding

Afbeelding

Meer pa en zoon aan het werk
Afbeelding

In een fixed wing, ze pasten er maar net in zo naast elkaar :))
Afbeelding

Vreselijk klein eigenwijs ding dit, daar gaan ze hun handen vol aan hebben :')
Afbeelding

Verlaten station
Afbeelding

Tiger
Afbeelding

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-13 03:14

Kan het niet laten!

Eerst maar even een klein globaal overzichtje:
Afbeelding

Groene stippen zijn mijn werkplekken (Noord naar Zuid: Bunda, Gunnadoo, Withersfield), blauw is per vliegtuig, fixed wing (klein persoonlijk vliegtuig) en helikopter en rood is per bus/auto/road train/truck/campervan.

Backstrap, jummie! (geloof ik :') )
Afbeelding

In mijn eentje op weg *D
Afbeelding

Storm
Afbeelding

Afbeelding

Whistling kites aan het wachten tot we weggingen om het laatste beetje van de killer op te ruimen
Afbeelding

Afbeelding

Meer pa en zoon aan het werk (erg ontevreden over deze foto maar puur als herinnering ben ik er toch wel erg blij mee)
Afbeelding

In een fixed wing, ze pasten er maar net in zo naast elkaar :))
Afbeelding

Vreselijk klein eigenwijs ding dit, daar gaan ze hun handen vol aan hebben :')
Afbeelding

Verlaten station
Afbeelding

En Tiger, lieve oude knuffel :)
Afbeelding

Barramundi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 08:19

Whaa.... Jij blijft je uiterste best doen om ons stikjaloers te maken hier he... :P
Gelukkig hoef ik alleen vandaag & maandag nog te werken en dan dinsdag ga ik ein-de-lijk weg!! Kom Thursday morning aan, heeeeeeeel vroeg. Hoop dus dat iemand me wil komen ophalen... :=

Nevony

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 08:58

:wow: Die foto's met die luchten zijn prachtig Ies, ziet er weer super uit!
En leuk om een overzichtje te zien waar je allemaal geweest bent, al heb ik al meerdere keren de kaart erbij gepakt :))