Kwanyin schreef:Kijk, TS had kunnen zeggen: Denk er aan dat wij in een woestijnklimaat leven. Het is er in de zomermaanden vréselijk warm en tussen zo laat en zo laat kan je zelfs niets doen dus zorg ervoor dat je je een beetje kan vermaken. En als je thuis al ligt te puffen bij dertig graden, dan is dit werk niks voor jou want hier is het nog veel warmer en moet je evengoed de handen uit de mouwen steken. Dan had je kunnen zeggen "Goh, je wist op voorhand dat je daar naar ging en dat het daar zo was, dan moet je niet klagen dat het er zo warm was".
Werd er enige moeite gedaan om de warmte dragelijk te maken voor mensen die dat niet gewoon zijn? Kregen jullie bv aangepaste kledij of onbeperkt water, hoofdbescherming...? Zo nee vind ik dat toch ook kwalijk, je kan wel verwachten dat mensen die gewoon zijn in het koude Nederland te werken niet zomaar in "maar" 35 graden of warmer kunnen gewoon worden.
Maar dat stuk over die man...dat valt imo niet goed te praten. Misschien is de TS zich er niet van bewust of wil ze het niet zien. Natuurlijk gaat hij niet zeggen dat hij andere vrouwen heeft lastig gevallen. Maar gewoon openlijk bij je gasten ruzie maken en spuwen...dat doe je zelfs als gastpaar niet hier.
Er was wel gezegd dat het inderdaad erg warm was daar (al hoefde dat niet echt gezegd te worden, je zit nota bene in de woestijn
) maar het is mij zeker enorm tegengevallen, met niets doen zweet je je al te pletter laat staan als je stallen moet mesten en met volle emmers water keer op keer heen en weer moet lopen (nadat je het uit de put hebt getrokken). En ja dat is OOK zwaar in 35 graden (ipv 45 graden)!
Of er moeite is gedaan om het draaglijk te maken, water was zeker wel onbeperkt beschikbaar, maar hoofdbescherming en de waaier heb ik zelf moeten aanschaffen. Aangepaste kledij is lastig, in principe mag je daar niet rondlopen met blote benen of blote schouders, al zou je in die hitte het liefst naakt rondlopen
ik heb daar zelf 2 dunne broeken gekocht (even gênant, waar je als je even gezeten had mooie zweetbips had
) en 1 wijde blouse. Verder had ik alleen korte broeken en tank tops meegenomen, en 2 sportbroeken die ik uiteindelijk aangetrokken heb en opgestroopt tot de knieën. Op de ranch zelf en thuis kon je wel met tank top rondlopen maar verder moesten schouders bedekt zijn.