Ik ga werken met lusitano's in spanje!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-12 17:47

_Nancy schreef:
Mwuaah.. Wwoofer is dus echt een rotbaantje, ik hoor t al :+

En ik kan sowieso pas in december komen ivm opleiding :D Dus helaaaaaas, misschien tegen die tijd..

Hoeveel dagen werk je dan?
Krijg je ook geen zakgeld ofzo??

Nouja de jongen die we nu hebben vind het hier erg leuk. Al doet hij niet de paddocks mesten (dat heb ik hem iig nog niet zien doen) dus wat hij de hele tijd doet weet ik ook niet. Hij werkt volgens mij maar tot een uur of 2 a 3 en meer niet.

Ik werk 5 dagen in de week ongeveer 8 uur maar meestal iets langer per dag. En nee, ik krijg geen zakgeld. Ik heb kost en inwoning en mag elke dag een paard rijden en krijg daar hulp bij (al zou ik wss niet elke keer hulp krijgen omdat het soms te druk is). En als ik langer dan 3 maanden blijf wordt me vliegticket vergoed.

Ivonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 17:58

Wat leuk dat je daar bent. Zal nu wel erg warm zijn of niet?

Doe de dikke vette groetjes aan Elske voor mij? :D

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-12 18:37

Ivonka schreef:
Wat leuk dat je daar bent. Zal nu wel erg warm zijn of niet?

Doe de dikke vette groetjes aan Elske voor mij? :D

Nou ik moet zeggen dat ik het nog wel aan kan qua warmte, soms is het een beetje erg heet maar over het algemeen als we aan het werk zijn in de ochtend dan is het prima te doen. Ik zou de groetjes doen!

Ariebombarie

Re: Ik ga werken met lusitano's in spanje!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 14:20

dat je niet eens wat zakgeld krijgt daar gaan mn oren wel van klapperen trouwens...... dna wordt het wel echt misbruik maken van in mijn ogen... goed dat je het naar je zin hebt, dat wel :D

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 15:35

Dat vind ik ook Arie :j
Je mag toch wel IETS krijgen van al dat werk wat je verricht..

Tenzij je bewust vrijwilligerswerk doet :j

ShauniBef

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 15:44

TS :D ! Jaloers!!

Ik wacht rustig op de foto's :))

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-12 14:12

@ Ariebombarie & _Nancy: Ik krijg kost en inwoning en in principe elke dag rijden en vaak hulp daarbij. Ik woon nu dus in een heel mooi huisje en ik mag hier qua eten en drinken alles pakken wat ik wil. Ik vind het (nu dan nog...) geen probleem dat ik er geen geld voor krijg. Het is een enorme ervaring wat ik mee maak, ik heb de kans om met geweldige paarden om te gaan, om mijn ervaring met hengsten te verbeteren, om mijn rijden te verbeteren en om wat meer spaans te leren. Dat vind ik voldoende.

Ik kopieer in een volgend bericht mijn blog hier als update.

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-12 14:12

Hey guys!

Ik wilde me blog gister al plaatsen maar toen was de hele dag geen internet….dus heb dit gisteren getypt dus als er een keer vandaag staat betekend dat dus gisteren.

Hoestie daar in NL? Beetje lekker weer? Hier is het nog steeds heerlijk weer, vandaag is het iets kouder en waait het wat harder maar dat is wel fijn. Ik moet zeggen dat ik het qua de temperatuur echt prima vol hou! Het waait meestal wel een beetje waardoor het niet 34 graden ofzo voelt. Vandaag was het maar 26 graden ofzo.

Ik zei in mijn vorige blog dat ik mijn eerste dag niet had gereden omdat er geen tijd was. Ik schreef de blog in de siesta en na de siesta heb ik toen Daphne gereden. Daphne is een 4-jarige merrie die pas sinds een maand of 3 meer serieus richting dressuur gereden wordt. Ze is een brave merrie waar je in principe iedereen wel op kan zetten, heel soms schrikt ze een beetje maar ze gaat dan niet compleet gek doen ofzo. Ik vind het een leuk paard om te rijden, ze kent qua dressuur dus nog niet zo heel veel maar ze leert erg snel dus dat wordt een heel leuk paard.
Die avond ben ik ook nog op Daphne naar beneden gereden om de merrie met veulen te voeren.

Vrijdag hebben we eerst weer gewoon gedaan wat elke morgen gedaan moet worden, dus paarden wisselen (sommige paarden staan ’s nachts buiten dus die gaan dan in de ochtend naar binnen en dan gaan andere paarden in de paddock). We zijn na het ontbijt naar beneden gegaan om een kudde merries te controleren, er staat daar een merrie tussen Zizzi, die is echt zo mooi, een schimmel met donkere manen! Elske heeft toen gezegd dat ik daar nog wel een keer op mag rijden. Vrijdag heb ik in de avond Sao Martinho gereden. Hij is een 11-jarige ruin die blind is aan zijn rechteroog. Hij is ook wel braaf maar heeft iets meer pit dan Daphne en hij kent al wat meer. Op een gegeven moment was ik aan het galopperen en roep ik zo naar Elske die me weer les kan: ‘Kan die een wissel??’ Dat kon die wel zei ze, dus dat had ik daarna ook even gedaan, ging zo simpel haha :P

Vrijdagavond ben ik verhuisd! Ik woon nu in het huisje waar Alba ook woont. Alba werkt hier ook maar die is nu op vakantie, die komt de 16e terug. Ik blijf hier gewoon wonen dus ook wanneer zij terug is. Ik ben echt zooooo blij dat ik verhuisd ben! Dit is echt een mooi huisje met een woonkamer, keuken, 2 slaapkamers (waarvan dus 1 van mij, met 2persoonsbed! En een kast!!) en een badkamer (met bad!!) Tot nu toe rij ik elke keer met Elske mee maar het is de bedoeling dat ik te paard naar boven en beneden ga. Achter het huis is een land waar een paard kan staan, het water moet nog even aangezet worden en we hebben er vanmorgen een dode vogel uit gehaald, maar dan kan er een paard in komen te staan! Dus dan ga ik te paard van en naar me werk :P Volgens Elske is het ongeveer 20 min naar beneden stappen en ik denk dus zo’n 25 min naar boven stappen. Prima te doen toch!

Zaterdag was mijn eerste vrije dag. Ik was van plan om die dag overal foto’s van te maken, maar natuurlijk toen ik de batterijen erin deed zei die dat ze leeg waren…..dus foto’s komen op me volgende vrije dag, dat zal denk ik dinsdag of woensdag worden. Ik had zaterdag heerlijk uitgeslapen en toen wilde ik ontbijten (ik had brood en honing van boven meegenomen want alles wat hier in het huisje ligt is van Alba en daar mag ik dus niet aan komen) zaten er allemaal mieren in me brood! Dus toen heb ik, ondanks dat dat dus niet mocht, cakejes van Alba gepakt, ik moest toch iets eten….
Daarna ging ik me koffer uitpakken en toen belde Elske of ik mee ging naar El Gastor. Daar was nu stierenrennen in verband met het feest wat er dit hele weekend is. Ze laten een koe (volgens mij waren het gecastreerde stieren en koeien) los in de straat, deze koeien zijn agressief gefokt en ze vallen dus mensen aan. De Spanjaarden gaan dan de koe uitlokken enzo en erachter aan rennen. Dat is echt leedvermaak voor die mensen, het was er dan dus ook heel druk. Vooral al die jongens moesten natuurlijk macho doen. Wanneer de koe er dan aankwam sprong iedereen in de tralies van de balkons of ze sprongen gauw op het hek waarachter wij stonden. Een paar keer had een koe wel echt bijna iemand te pakken. Ze hebben daar dan uiteraard ook ambulances en politie klaar staan.
In de avond gingen we weer naar El Gastor, daar was nu flamenco muziek en dans. Ik was eigenlijk al super moe en had onwijs zin in me bed maarja gewoon maar mee gegaan. Uiteindelijk gingen we pas om half 2 weg, ik was echt GAAAR! Ik ben een echt ochtendmens dus je snapt dat ik echt doodop was. Toen lekker slapen en vanmorgen om 7.45 ging de wekker weer. Wat was dat moeilijk opstaan zeg!
Vanmorgen weer paarden gewisseld, Dante even getemperatuurd want die is niet goed, dierenarts is gister geweest en ze denkt dat die een ziekte door een teek heeft opgelopen. Wij kunnen daar lyme van krijgen en paarden kunnen die ziekte krijgen, weet even niet meer hoe het heet….. De temperatuur was vanmorgen wel oké maar vanmiddag niet meer, dus toen hebben we hem weer binnengehaald.
Ook moesten wij vanmorgen de stallen uitmesten. In het weekend werkt die jongen die dat normaal doet niet en dus moeten wij het zelf doen. Ook heb ik vandaag voor het eerst de hengsten buiten gezet onder begeleiding van Elske. Ze gedroegen zich allemaal prima, behalve Karaat, die moest even op ze plek gezet worden. Karaat staat pas sinds dinsdag hier op stal en die moet nog even wat meer respect voor ons kweken. Elske ging weer Dilia en Henk les geven en ik ging nog wat dingen doen en toen was de ochtend alweer voorbij.

Oh had ik al gezegd dat er nog een nieuw meisje is? Nymue heet ze, al schrijf ik het nu volgens mij niet goed… zij gaat doordeweeks helpen met de werkpaarden. Er is een man die werkt met die paarden en zij helpt daarbij. De rest van de tijd helpt ze ons. Over een poosje gaat ze zich volgens mij meer bemoeien met de planten en vegetatie enzo. Vanavond gaan we waarschijnlijk met ze 3en een buitenrit maken. Misschien moet Elske naar Ronda rijden om wat bloed af te geven van Dante maar dat weet ik nu nog niet. We zien nog wel.

De tijd gaat hier wel echt snel. Ik ben helemaal het besef van dagen kwijt maar dat vindt ik een goed teken! Wel ben ik verkouden geworden, zwaaaaar irritant!! Me neus loopt/zit dicht, me keel begint zeer te doen en ik nies geloof ik wel 4x per dag (al heeft dat ook wel met het stof te maken). Hopelijk is dat snel weer over!! ’s Avonds heeft Michael me naar beneden gebracht want Elske was nog steeds niet terug uit Ronda en ik voelde me echt niet helemaal lekker dus ik wilde echt me bed in!

Vandaag (Maandag dus) hebben we weer niet zo heel veel nieuws gedaan. Wat wel leuk was was dat de dierenarts kwam om sperma af te nemen van Mahdi (het toppaard van stal) en Mahdi moest dus even opgehitst worden, dus er werd een merrie in een stal gezet en Mahdi mocht ervoor staan en vond dat dus erg leuk. Daarna werd die gesedeerd en kreeg die een spulletje wat ervoor moet zorgen dat die klaarkomt, dan vang je het sperma op en tadaa! Zometeen ga ik voor het eerst op Daphne naar me huisje rijden. Hoofdstel in en gaan met die banaan!

Nou nu heb ik lang genoeg getypt :P Tot de volgende blog!

Liefs Linda

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-12 13:29

Vanmorgen een buitenrit gemaakt, ik op Sao Martinho en Elske op Util. Morgen hebben ze spierpijn in de bips :P We zijn een hele berg opgereden en bovenop de berg van het enorm mooie uitzicht genoten. Daarna zijn we weer terug gereden. De laatste galop was echt vet, we gingen echt even hard, Sao Martinho vond het echt super leuk!

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-12 16:56

Ik heb vandaag foto's gemaakt, maar het uploaden gaat niet zoals ik wil, dus die komen er echt nog aan!

Enamorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 17:05

Oh leuk! Ik ben benieuwd. Is het er nog steeds zo warm?

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-12 17:08

Het is nu wel erg warm buiten ja! De thermometer buiten geeft nu 34 graden aan maar in de zon is het nog wel warmer!

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-12 17:29

Hier vast een paar foto's, ik moet het per foto uploaden dus daarom duurt het een poos.

Bandalero, niet zo'n lief paard, hij kan makkelijk bijten. Wanneer je gewoon zakelijk met hem blijft gaat het wel oke. Hij zit nu met ze voorvoeten in het gips omdat die op het harde kreupel loopt. De hoefsmid wilde hem vandaag nieuwe schoenen geven maar dat leek hem niet zo verstandig en nu heeft die dus gips voor.
Afbeelding

Brio, een ruin. Heel lief paard, ik zet hem enkel nog maar in en uit de paddock, ik ga hem ook nog een keer leren rijden, maar hoe die nu daarin is weet ik dus niet.
Afbeelding

Carat, een 5 jarige hengst. Hij is pas een week hier op stal. Is een super knap paard, ook wel lief maar hij heeft soms nog wel wat opvoeding nodig! Zeker als we hem uit de paddock halen en langs anders paarden lopen die in stal staan, dan moeten we hem soms flink op ze plek zetten.
Afbeelding

Dante, een 4 jarige SUPER lieve ruin! Hij is afgelopen week ziek geweest, hij had een aanval van pyroplasmose ofzo als je het zo schrijft...nu gaat het gelukkig weer beter met hem. Schijnbaar is die onder het zadel vrij vlot en niet de makkelijkste, ik hoop echt nog een keer op hem te rijden!
Afbeelding

Daphne, een 4 jarige merrie. Op haar heb ik nu 2x dressuur gereden en verder ga ik het meeste op haar naar beneden naar huis. De laatste 3 maanden zijn ze met haar meer dressuurmatig bezig en dit doet ze echt super goed! Wordt echt een goede als het zo door blijft gaan, ze leert echt super snel!
Afbeelding

Ebro, een 3 jarige hengst. Echt een heel lief dier! Hij kan zich soms een beetje groot maken met naar buiten zetten maar verder is die echt super lief! Hij is net onder het zadel maar er wordt nu verder niks met de jonge hengsten gedaan omdat diegene die ze beleerd van een hengst is afgevallen en die nu niet kan rijden. Binnenkort worden ze dus weer opgepakt.
Afbeelding

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 17:31

Wat een knappe paarden heb je daar!

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-12 17:34

En er komen er nog een aantal bij! Ik doe het uploaden even in delen anders ben ik bang dat het vast gaat lopen ofzo.

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-12 17:50

Ezotico, een 3 jarige hengst. Een heel speels paard die je soms ook even op ze plek moet zetten zodat die niet over je heen walst.
Afbeelding

Mahdi, het knapste paard van stal!!! Een 11-jarige hengst die Grand Prix loopt.
Afbeelding

Merrie met veulen. We hebben dit jaar 2 veulens. Dit veulen had een hele wond op ze been en zit nu dus in het verband. Wanneer de wond helemaal dicht is gaan mams en kind weer naar beneden en bij de andere merrie met veulen.
Afbeelding

Merrie, weet de naam niet. Zij staat boven omdat ze hoefbevangen was volgens mij. Dit gaat nu weer goed volgens mij. Als het goed is neem ik haar vanavond mee aan de hand mee naar me huis om daar in het land te gaan staan. We hebben nog een hele kudde met merries, 9 daarvan zijn nu als het goed is drachtig. Er staat daar ook 1 shetlander en 2 ezels tussen
Afbeelding

Priam, een 31 jarige hengst. Erg mager ja, maar hij krijgt 3x per dag een grote bak hardvoer en ook 3x per dag hooi en bedenk wel dat die al 31 is!! Hij is nog hardstikke levendig!! Priam is de vader van onze knappe Mahdi.
Afbeelding

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-12 18:10

Sao Martinho, een 11 jarige ruin. Hij is een kruising tussen een lusitano en een engels volbloed. Sao Martinho is blind aan zijn rechteroog. Ik heb nu 2x op hem gereden en hij is echt heel leuk om te rijden, wel een beetje slecht aan je been.
Afbeelding

Sisco, het paard van Elske. Een kwpn ruin.
Afbeelding

Een van de twee werkpaarden. Hier traint iemand mee, ze zijn onder het zadel en voor de wagen beleerd. Ze worden meestal voor de wagen gebruikt, ook wordt met die paarden de bak gesleept. Ook is er een muilezel, die is ook onder het zadel en voor de wagen beleerd.
Afbeelding

Zo dit waren de foto's die ik nu van de paarden heb gemaakt, ik heb ze nog niet allemaal gehad. Er staat dus ook nog een hele kudde merries en een kudde jonge hengsten beneden maar die ga ik niet allemaal op de foto zetten. Ik zal zo nog even wat meer foto's uploaden.

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 18:13

Wat een leuke fotos!! :D
Hoewel Priam er wel zielig uitziet, maar goed.. Je zegt dat hij dus genoeg eet ed.. Drinkt hij dan ook wel genoeg?? :)

Het is vast heerlijk weer daar!! <3

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-12 18:17

_Nancy schreef:
Wat een leuke fotos!! :D
Hoewel Priam er wel zielig uitziet, maar goed.. Je zegt dat hij dus genoeg eet ed.. Drinkt hij dan ook wel genoeg?? :)

Het is vast heerlijk weer daar!! <3

Ja Priam eet echt meer dan genoeg, ik zit er elke keer weer van te kijken als ik ze bak vul met eten hoeveel het is, en hij eet het allemaal op en dat 3x per dag. Het is dan net een hond hoe die het eet, mond helemaal open en lekker happen maar! Ik heb hem nog niet zien drinken maar neem aan dat die dat ook zeker wel goed doet want anders was die er nu al lang niet meer....hij krijgt ook elke dag een soort extra pasta wat we in ze mond moeten spuiten, weet even niet meer wat dat is. En hij krijgt ook nog een hele emmer met een bepaald soort kuil in brokvorm geloof ik.

Emily_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 18:36

Ik volg dit topic al een tijdje, en wat een mooie paarden! :D
Lijkt mij echt een leuke ervaring. Geniet er maar van :)

c_esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 18:44

Echt super knappe paardjes heb je daar zeg! :)

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-12 18:54

De stal
Afbeelding

Huisje waar een wc in zit en waar je ook in kan zitten en de bak in kan kijken
Afbeelding

Deze poes heet ook Linda :P Er zijn hier een aantal poezen, de meeste zijn echt onwijs lief, er zijn er 3 of 4 die bang zijn en waar je niet bij kan komen, al gaat er 1 nu wel steeds beter!
Afbeelding

Longeercirkel
Afbeelding

Longeercirkel waar je in vrijheid kan werken
Afbeelding

De paddocks
Afbeelding

Poetsplaat, wasplaats en stallen
Afbeelding

xxPaige

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 18:59

Wauw! Wat een paarden zeg! Ik vind het echt gaaf dat jij naar je werk 'reist' op een paard haha! Heel veel plezier nog daar :)

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-12 19:02

xxPaige schreef:
Wauw! Wat een paarden zeg! Ik vind het echt gaaf dat jij naar je werk 'reist' op een paard haha! Heel veel plezier nog daar :)

Haha ja dat is leuk hea :P Ik ga vanavond op Zizzi naar beneden en neem denk ik een handpaard mee die ook daar in het land komt te staan. Het is ongeveer 20 min naar beneden stappen en ongeveer 25 min omhoog, al kan ik omhoog ook soms een klein drafje meepakken.

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-12 19:12

Nou meer foto's komen misschien morgen want het uploaden wil niet meer.