Ik ga weer naar Tenerife!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Primavera

Re: Ik ga weer naar Tenerife!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-12 18:00

Leuk Leuk! *\o/*

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 18:05

Ik lees ook mee hoor maar zit zelf ook in het buitenland :') dus af en toe een beetje druk

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-12 18:06

Oh! ik heb heel veel volgers! :D Leuk quera! Ik neem niemand iets kwalijk hoor :) Blijf toch wel trouw posten :+

Muga

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 19:38

Hier nog een volger!!

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-12 20:00

*\o/*

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-12 22:31

Vrijdag 1 juni
Ik kan het nog steeds niet bevatten. 21 april kwam ik hier en nu is het al juni! Ik zie het nog als de dag van gisteren dat ik alles aan het regelen was en toch zit ik hier al weer bijna 6 weken. Al een week langer als ik vorig jaar uitgehouden heb, maar het gaat nog steeds goed. Nog maar 9 dagen voordat mijn lief en moeder komen en we samen een prachtige week gaan beleven. Maar eerst nog even stage.

Die begon vandaag ´s ochtends om 7:45. ik had weer een onrustige nacht gehad en was nog erg moe. Veel honger had ik ook niet, dus ik heb maar een puddinkje gegeten en wat brood in mijn tas gestopt voor het geval ik wel honger zou krijgen.

Ik heb mijn ochtend weer gevuld met het bekijken van mijn mails en het opruimen van mijn appartementje. Daarna heb ik m´n eigen gefatsoeneerd en wat vroeger als normaal naar de bushalte gelopen omdat ik een bonokaart moest kopen. Er stond helemaal niemand in de rij dus die kaart had ik binnen 2 seconden en omdat ik wat vroeger was had ik vandaag dan ook de lange bus. Maar ik vond het vreemd genoeg vandaag niet erg, want dan zou ik nog lekker even kunne dutten in de bus.

Na een, voor mijn gevoel, korte busreis kwam ik aan op het plein waar de zon al hoog aan de hemel stond. Het was erg warm en omdat ik een beetje kleur wil krijgen voor als mijn visite volgende week komt ben ik lekker in het zonnetje gaan zitten. Al snel begon ik toch wat honger te krijgen, dus terwijl ik een klein deeltje van mijn verslag had geschreven heb ik ook mijn boterhammen maar gegeten.

De dierenarts was ook vandaag weer wat vroeger, en zoals gebruikelijk kon ik beginnen met het schoonmaken van de kliniek. Geen idee wat ze gisteren nog heeft uitgespookt, maar het was echt een bende! Eerst maar weer de bezem en de dweil erdoor gehaald en daarna weer aan de gang gegaan met mijn handjes. Spuitjes opgeruimd, verbandjes weggelegd. Alcohol opgeruimd en de stethoscoop terug op zijn plaats gebracht.

Al snel kwam de cocker Jasmin van gisteren. Ze kwam voor controle en het ging heel goed met haar. Ze liep weer recht en had onwijze trek in eten (altijd een goed teken na de operatie!). Ze was actief en haar temperatuur was goed.
Nadat de controle klaar was zat Leo al weer op de stoep. Ook Leo kwam vandaag enkel voor een pilletje (het is onmogelijk om dit thuis te doen voor de eigenaar omdat hij niet meewerkt) en zijn injecties. Dus na ook een korte controle mocht hij weer gaan. Leo had wel een groot positief puntje gisteren. Want de eigenaar vertelde dat hij een paar likjes uit zijn drinkbak had gedaan. We hopen dat hij nu binnenkort zelf zal gaan drinken en dat hij niet meer gedwangvoerd hoeft te worden en dat we niet meer met een infuus vocht hoeven toe te dienen.

Na Leo en Jasmin kwam er een puppy van een maand oud. Hij had nog geen entingen of Niks gehad en had de klachten braken en diarree. Hij heeft een antibiotica en een vitamine spuit gekregen en hij zal morgen terug moeten komen voor controle.

Verder hadden we nog een labrador met huidproblemen waar we een monster van hebben genomen om onder de microscoop te bekijken. Gelukkig konden we mijten uitsluiten. Ik heb daarna nog een kleuring gedaan om te kijken of er bacteriën op de huidschilfers zaten maar die heb ik zelf niet meer gekeken.

Na het schoonmaken ben ik achter de computer gaan zitten en heb ik wat aan mijn schoolwerk gedaan. Al snel was het 14:00 en kon ik gaan. Ik had, zoals heel vaak de laatste week, een enorme trek in zoet. Het liefste ijs of chocolade. Helaas heb ik naar mijn zin al veel te veel op (ben al meer als 3 kilo aangekomen hier!) dus ik heb mijn gedachten flink moeten verzetten. Ik had gelukkig boterhammen met pindakaas bij, dus dat heeft mijn zoete trek een beetje kunnen stillen.

Eenmaal op het strand heb ik mijn handdoek gelegd en mezelf omgekleed en heb ik mezelf goed ingesmeerd met zonnebrandcrème. Ik heb lekker een uurtje of 2 liggen bakken en ben toen weer richting het plein gegaan. Op het plein werd ik geroepen en toen ik de kant opkeek waar het geluid vandaan kwam zaten daar Gracia en de 2 “bar bazen” waar ik altijd graag zit in de siësta als ik iets wil eten. De mensen van de bar zijn echt ontzettend aardig. Het eten is goed en betaalbaar en hij kookt en maakt alles zelf! Heerlijk, en zeker een aanrader voor als mijn lieftallige visite langskomt over 2 weken. Ik ben dus bij hun aan het tafeltje gaan zitten en we hebben nog wat over van alles en nog wat gekletst. Toen al kwam ik erachter dat ik toch wel wat stukjes vergeten was in te smeren, want ik voelde mijn huid nabranden van de zon.
Nouja ik smeer er vanavond wel wat aftersun op, dacht ik nog.

Om 16:30 gingen we weer naar binnen en terwijl Gracia nog even langs een winkeltje ging om wat te kijken ben ik vast weer aan mijn “werk” gegaan.
Als eerste kwam er een Perzisch langhaar. Hij had al 2 dagen niet gegeten en gedronken en had 40ºC. De eigenaar had “gegoogled” en was met deze symptomen tot de conclusie gekomen dat haar kat leptospirose had. Even een korte uitleg. Leptospirose is een bacterie die door de urine van ratten wordt uitgescheden en komt dus onder andere veel voor in water plassen. Als de hond daar zou zwemmen dan kan het dier lepto oplopen. Voor de hond bestaat hier een vaccinatie voor. Voor de kat (evenals voor de mens) niet. De dierenarts heeft haar proberen uit te leggen dat het hoogst onwaarschijnlijk is dat haar kat leptospirose heeft plus, dat je met deze symptomen alleen absoluut geen diagnose kunt stellen. Helemaal niet als eigenaar zijnde. Maar ze was er van overtuigd dat haar kat lepto had en heeft een kwartier lang staan te proberen om de dierenarts te overtuigen van haar gelijk.

Uiteindelijk heeft de da haar boek er maar bij gepakt en laten zien dat er maar een hele kleine kans bestaat dat haar kat zoiets heeft, en omdat er geen vaccin tegen is dat ze het ook niet kan voorkomen (buiten haar pers binnen houden uiteraard).

Nadat deze vrouw weg was kwam er een vrouw met een bastaard kat van bijna 9 kilo zwaar! Deze kat kwam voor een injectie en was dus ook al snel weer weg.

Om de avond compleet te maken kwam er een Duits stelletje met een dwergpincher. Het dier had zonnebrandingen op haar hoofd en kleine vlekjes op haar lichaam. Het stel was echter heel bezorgd om hun kleine hondje en wou dus niet dat het hondje op de “koude” tafel kwam te liggen. Heel onhandig en een beetje frustrerend als je met 3 man aan een hondje van amper 30 cm wil gaan lopen plukken.

Om 19:15 kwam de pedicure voor Gracia op haar werk langs. Dus hadden we niets meer te doen. Ik heb nog een beetje op het internet rondgeneusd omdat ik me verveelde en geen zin had in schoolwerk. Om 19:45 kwam er nog een Pools stel de kliniek in met hun kat. De kat had 40,5 graden koorts maar buiten wat opgezwollen klieren bleek het dier niks te mankeren. De bloeduitslag was goed, en met een antibiotica injectie en een vitamineboost is het dier weer naar huis gegaan. Omdat ik de bloedtest nog moest maken heb ik langer gewerkt vandaag. Ik denk dat de mensen zich schuldig voelde dat ik de bus daardoor gemist had, want ze boden spontaan aan om mij naar huis te brengen.

Ik twijfelde eerst nog een beetje omdat ik deze mensen niet kende, maar toen de dierenarts me vertelde dat het aardige betrouwbare mensen waren ben ik toch mee gegaan.
Ze waren inderdaad heel aardig, en ze reden hartstikke netjes. Ik was eerst nog bang dat ik zou eindigen in een vochtige vieze kelder, maar toen mijn appartement in zicht kwam vond ik het al minder eng :P

Eenmaal thuis maar eerst de afwas gedaan. Ik had namelijk een berg staan dat wil je niet weten. Daarna heel simpel pasta met pesto gemaakt. Ik had géén zin meer om nog te koken dus ik heb het heel simpel gehouden. Na mijn eten even de douche in gesprongen. Ik was toch erger verbrand als ik gehoopt had, ondanks dat ik toch goed gesmeerd had maar wou het toch even goed koelen.

Ook maar meteen het donsje onder mijn armen verwijderd, want met deze zon is dat een broeikas voor leuke krioelende microscopisch kleine beestjes. Ik heb op het werk een meester uitvinding gevonden: zodra ik denk dat ik naar zweet ruik pak ik een gaasje met alcohol en ontsmet ik mijn oksels :P Zo weet ik zeker dat de bacteriën dood zijn en niet meer kunnen gaan stinken. Daarna een beetje deo erop en ik ben weer zo fris als een hoentje.

´s avonds heb ik niet veel mee gedaan. Ik was nog steeds moe van de afgelopen nacht en ben na het douchen gelijk gaan slapen.
Morgen de laatste dag van week 6 en dan nog maar 1 week tot mijn stage al weer is afgelopen. Deze week is gevlogen en ik hoop dat ook volgende week snel gaat. Ondanks dat ik het onwijs naar mijn zin heb, heeft het toch wel lang geduurd en ben ik blij als ik weer vertrouwde gezichten zie 

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 21:18

Ik heb alles bijgelezen. Je schrijft echt leuk, zou ik niet kunnen.

Zag dat je al twee schnauzers had gehad. Thuis hebben wij ook een schnauzer maar hier zie je ze toch niet zo veel.

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-12 21:39

@Douce wat een lief compliment! Dankjewel :) Ik vind het fijn en leuk om mijn ervaringen te delen en op te schrijven. Zo kan ik later nog eens terug lezen wat ik allemaal heb meegemaakt. Plus die kleine dingen die vergeet je snel en dat is erg grappig om achteraf nog eens in te kijken.
Je ziet ze hier ook niet heel veel hoor, schnauzers, maar ik heb ze al wel gehad inderdaad. Ik vind het leuke honden :) Een veel voorkomend ras is hier toch wel de Yorkshire Terriër. Die lopen hier wel honderden rond denk ik.

Zaterdag 2 juni
Vandaag ben ik redelijk uitgeslapen wakker geworden. Ik was vrij op tijd naar bed gegaan de vorige avond en had niet vervelend gedroomd. Het bed wou nog steeds niet helemaal meewerken, maar opzich heb ik lekker geslapen.
Ik had niet zo’n honger vanmorgen, dus ik heb mijn mails en berichten gekeken onder het genot van een puddinkje. Ik heb daarna mezelf klaargemaakt en wat brood in mijn tas gestopt.

Op zaterdag heb ik altijd de lange bus, maar vandaag was het wel prettig. Ik heb lekker uit het raam gekeken en een keer genoten van het zachte windje dat uit het open staande raam kwam. Al snel was ik op het plein waar ik in de zon heb gezeten en mijn boek heb gelezen. Ik ben nu al vrij ver in het boek, maar snap er nog steeds niet veel van maar op de een of andere manier blijf ik toch lezen.
Na een 20-tal minuutjes kreeg ik het toch vrij warm dus heb ik mezelf naar de schaduw verplaatst.
Al snel was het 10:00 en was ik verbaasd dat de dierenarts nog niet aanwezig was. Er stond al zeker 10 minuten een cliënt voor de deur (die van de Perzische langhaar gisteren) en aangezien het 10:00 was geweest zou de kliniek toch al open moeten zijn geweest.

Na 5 minuutjes kwam ze dan toch aanzetten en konden we naar binnen. Terwijl de kat nagekeken werd door de dierenarts begon ik vast met het schoonmaken. Toen ik klaar was ben ik er bij gaan staan en gelukkig ging het al veel beter. De 40 graden koorts was gezakt naar een mooie 38.5 graden (normaal voor een kat is 38,5-39,5) en ze at al weer kleine beetjes.

Al snel kwam ook Jasmin weer op bezoek. Het gaat hartstikke goed met Jasmin en ze heeft alleen wat antibiotica en vitaminen gekregen vandaag. Verder hebben we lang in de spreekkamer gezeten omdat de dierenarts en de eigenaar over van alles en nog wat aan het praten waren (geen idee waar over :P ) en ze hadden het beide wel naar de zin geloof ik. Toen ze na ongeveer 45 minuten klaar waren zijn ze dan ook naar huis gegaan.

Toen ben ik heel eventjes weer gaan poetsen/opruimen omdat de kliniek nog steeds niet helemaal schoon was naar mijn mening. Maar daar moest ik al gauw mee stoppen omdat Leo op de stoep stond.
Even een schets, want het gaat helemaal niet goed met het beestje, Leo is in 3 weken tijd meer als 2 kilo afgevallen. Ontzettend veel en voor een kat ook helemaal niet gezond. Het dier kan dan snel last krijgen van vervette organen en in het speciaal de lever. Dat moeten we natuurlijk niet hebben, want de lever moet nu op en top draaien aangezien wij er allemaal troep zoals chemo, antibiotica en zooi in spuiten. Als hij nog steeds niet zelfstandig eet en drinkt na het weekend dan zal er weer een bloedtest moeten worden gedaan om te kijken hoe de lever het nu doet t.o.v. afgelopen woensdag.

Ik weet niet of ik gisteren heb verteld dat we een speedbiogram hebben gemaakt van een wonduitstijkje van Mia? Mia is de kat met de geweldige huidontstekingen en daar hadden we donderdag een ‘’swab’’ van genomen. Omdat toen de stroom uitviel doordat ik het broedplaatje in het stopcontact had gestoken (en deze dus kapot was) hebben we geen speedbiogram kunnen maken, en dus hebben we dat gisteren gedaan.
In het kort wil het zeggen dat je een bakje hebt met verschillende hokjes erin. In deze hokjes zitten verschillende antibiotica’s en groeibodems voor verschillende bacteriën (elk hokje een andere bacterie/antibiotica). Je gaat dus een mengsel van de groeivloeistof en het uitstrijkje in elk hokje en dan kun je na 24 uur zien welke bacterie gegroeid is (en dus welke bacterie in de wond zit) en welke antibiotica werkt en welke niet. Nou bleek dat er (na slechts 12 uur) nog maar 1 antibiotica (van de 7) niet aangeslagen was. Dat wil ook zeggen dat we te maken hebben met een multiresistente bacterie. Niet een waar je op zit te wachten natuurlijk.

We wachten even af of de andere antibiotica negatief blijft en dan kunnen we pas gaan behandelen. Het enige probleem is dat de antibiotica die tot nu toe negatief was, een flinke pil is. En aangezien we te maken hebben met een kat is dit een vrij moeilijke behandeling. Doch we gaan het gewoon proberen.

Toen we klaar waren met deze speedbiogram heb ik alles opgeruimd en kon ik naar huis. Ik had vandaag gelukkig de bus van 12:50 (degene die ik normaal altijd mis, waardoor ik tot 13:20 moet wachten) en daarom was ik al vrij vroeg in Las Americas. Ik ging vandaag naar het activiteitenbureau om 2 activiteiten te boeken zodat mama, frank en ik die kunnen gaan doen als ze hier zijn.
Onderweg moet je door een paadje en daar zitten verschillende toeristische winkels en barretjes maar ook een tatooshop. Nu stond vandaag een man buiten die daar werkte en volgens mij vond hij het wel leuk om mij aan te spreken want hij keek al naar me toen ik van de rotonde af kwam lopen (dat is zo’n 100 m verder).
Ik had al zo’n gevoel dat ik er niet voorbij zou komen zonder een gesprek te voeren, en inderdaad, na een ongemakkelijke: hello! How are you? Moest ik wel stil gaan staan om een antwoord te geven.
Het bleek dat hij werkte in de tatooshop en een beetje klanten aan het trekken was (doh!). Hij vertelde dat hij uit Argentinië kwam en dat hij de piercer was. Hij vroeg me of ik geïnteresseerd was in een tatoo maar toen ik zei dat ik dat niet wilde ging hij over op piercings.
Ik heb altijd al heel graag een navelpiercing gewild, maar vind dat persoonlijk mijn buikje nog niet strak genoeg voor. Ik vind het alleen mooi bij meisjes met een mooie strakke buik en die heb ik helaas niet. Ik vroeg hem wel naar de prijs (ik ben namelijk heel gevoelig voor zulke impuls aankopen helaas) en toen hij zei dat het normaal 50 euro koste máár dat hij voor mij wel een goed prijsje wou maken vroeg ik door. Hij zij dat hij, als hij alleen was, een mooi prijsje van 20 of 30 euro kon maken maar dan moest ik hem maar even bellen. Meteen daarop kreeg ik zijn telefoon nummer in mijn handen geduwd en vroeg hij: als je een keer zin hebt om iets te drinken of te eten, of je verveelt je dan bel je maar  ik moet werken tot 21:00 maar daarna kunnen we wel wat gaan doen. Als ik wou… uuhu ik vind het juist wel fijn dat ik ’s avonds niks meer hoef te doen + dat ik helemaal niet zit te wachten op mannelijke aandacht :P

Om de kroon nog wat te spannen vroeg hij ook nog wat ik morgen ging doen, en toen ik zei dat ik waarschijnlijk lekker in de zon ging liggen vertelde hij dat hij dat ook ging doen! Nou wat een toeval zou je zeggen, maar ik was hartstikke welkom om bij hem en zijn vrienden te komen liggen. Ja… maar goed ik heb gezegd dat ik er over na zal denken en dat als ik zin had in gezelschap dat ik hem wel een sms zou sturen.

Ik ben doorgelopen naar het bureau en heb daar mijn activiteiten besteld. Of tenminste 1, want voor de andere had ik een kopie van de paspoorten van mijn medereizigers nodig. En aangezien die nog in het koude Nederland zitten had ik die niet bij de hand. Ik heb gezegd dat hij de mijne vast kon hebben en dat ik de andere via de mail zou opsturen, en dan zou hij het regelen. Ik ga ze dan volgende week zaterdag ophalen wanneer ik ook dan pas ga betalen. Hij vertelde me 100 verhalen over dat hij echt te vertrouwen was, en dat ik nooit mijn geld kwijt zou raken als het niet door zou gaan. Maar ik speel liever op save en betaal volgende week zaterdag wel :P

Toen ik alles had gedaan heb ik de bus weer naar huis gepakt en ben ik boodschapjes gaan doen in de winkel. Ik had enkel wat brood en fruit nodig dus ik was snel klaar. Thuis heb ik mezelf op bed gegooid en lekker 2 uurtjes geslapen. Ik was erg moe en had het echt even nodig.
Om 18:00 ben ik eten gaan maken wat vandaag bestond uit een salade, kipschnitzel en gekookte aardappels.

Ik had geen puf meer om de afwas te doen (het was ook niet zo veel) dus ik heb lekker alles gelaten voor wat het was en ben op bed geploft om CSI te gaan kijken. Er was toch niemand online om lekker mee te praten dus ik heb mezelf lekker een avondje CSI gegeven.

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 21:46

Ik zou het zelf denk ook laten inbinden of zelf doen, al je verhalen. Superleuk om terug te lezen!

Lees dus steeds ook over Leo en vraag me een ding af: is het de moeite nog wel waard? Natuurlijk zal hij voor die mensen enorm veel waard zijn maar weet niet of wij onze hond zo ver door zouden behandelen. De hond (in dit geval kat) wordt er ook niet vrolijker van. Kun je eigenlijk ook niets nuttigs over zeggen als je je niet in de situatie bevindt.

Je hebt me trouwens ook geïnspireerd tot een buitenlandstage, tegen de tijd dat ik stage moet lopen.

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-12 22:07

In mijn opinie is dit het allemaal zeker niet waard. Ik zelf houd ook vreselijk veel van mijn dieren, maar zou ze nooit een chemo aandoen. Zeker niet als ze al op leeftijd zijn (Leo is 10 jaar oud).

Het dier wordt er ziek van (zelfde als mensen, maar dan iets minder erg) en het kost een hoop. Niet de chemo zelf, maar het constante controleren van het bloed en de conditie van het dier.

Het is voor mij een mooie ervaring om te zien, maar zelfs de dierenarts denkt dat het misschien helemaal niet gaat aanslaan en ze het diertje alsnog moeten in laten slapen.

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-12 21:47

Zondag 3 juni
Vandaag echt een rotdagje gehad.
Gisterenavond kon ik niet in slaap komen omdat ik niet moe was (wellicht doordat ik ’s middags nog een dutje had gedaan) wat er toe geleid heeft dat ik om half 3 ’s nachts nog steeds niet sliep.
Vanmorgen wilde ik dus ook uitslapen om toch een beetje slaap te hebben, maar toen ik om 11:00 wakker werd was ik dan ook meteen klaar wakker en totaal niet meer moe. Ik heb eerst maar een puddinkje uit de kast gepakt en heb dat op bed opgegeten. Omdat er toch niemand online was ben ik CSI Miami gaan kijken en dat heb ik vrij lang volgehouden.

De hele middag heb ik me doodverveeld. Ik had het liefste naar buiten gegaan en lekker aan het zwembad gaan liggen, maar omdat ik nog steeds een pijnlijke huid heb van het verbranden van vrijdag, wilde ik mijn huid eerst laten helen.
Ik had ook niks van de winkel nodig dus daar hoefde ik ook niet voor mijn appartement uit, en ik had de energie niet om een eind te gaan lopen. Tegen een uur of 3 ben ik in slaap gevallen tot 5 uur. Ik baalde want ik wilde niet in slaap vallen omdat ik bang was dat ik dan vannacht niet zou kunnen slapen. Maar dat moet nog blijken.

Ik ben even lekker gaan douchen om wat wakkerder te worden en heb de afwas gedaan.
Daarna heb ik weer CSI opgezet en tegen de avond heb ik maar avond eten gemaakt. Een simpele spaghetti met pesto en wat kipnuggets met wat gekookte groenten. Een simpele maaltijd, maar ik had ook geen zin om uitgebreid te gaan staan koken. Echter had ik teveel honger om maar gewoon een kopje soep te maken, vandaar de keuze spaghetti.

Later de avond heb ik me weer vermaakt met CSI en hoop ik dat ik de dag vroeg af kan gaan sluiten. De wekker staat een half uur eerder als normaal omdat ik morgenvroeg even de douche in wil springen. Ondanks dat ik deze middag nog heb gedouched ben ik niet erg fris van het de heel dag in bed liggen. Dus maar even de douchestraal er over heen.

Ik hoop dat vannacht wat beter bevalt 

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-12 23:13

Maandag 4 juni
Vanmorgen ging iets vroeger als normaal de wekker. Ik ben gelijk uit bed gegaan en ben me gaan douchen. Ik had alleen veel te veel tijd gerekend want na een kleine 10 minuten stond ik al weer droog buiten de douche. Ik heb maar gelijk ontbijt + lunch gemaakt en ben daarna lekker op mijn bed mijn mails en berichten gaan kijken. Rond 8:15 ben ik alles gaan opruimen en heb ik mijn tas ingepakt. Al mijn spulletjes erin en vooral mijn zonnebrandcrème niet vergeten wil ik vanmiddag weer gaan zonnen.
Nadat ik mezelf ook helemaal had klaar gemaakt kon ik naar de bushalte lopen. Omdat ik nog wat vroeg was ben ik naar het loket gelopen om te vragen hoelang het zou duren wilde ik vanaf het station naar het vliegveld reizen. Dat bleek enkel 20 tot 25 minuutjes te zijn, dus dan weet ik dat alvast voor zondag.
Omdat ik wat vroeger was had ik ook de lange bus vandaag, maar omdat mijn humeur goed was maakte me dat niet veel uit.

Eenmaal op het plein heb ik eerst wat geld opgenomen en ben ik water fruit en groente gaan kopen. Mijn flesjes ware namelijk weer aan vervanging toe en mijn koelkast was leeg qua vitamine.

Daarna lekker in de schaduw gaan zitten en mijn boterhammen opgegeten. Ook deels alvast mijn verslag geschreven en omdat ik in het weekend niks had afgekruist kon ik nu 2 dagen van mijn aftellijstje schrapen. Dat brengt ons op 6 dagen wacht tijd.

Om 10:00 begon de dag. Er was op het begin niet zo heel veel te doen. Het was een rustige ochtend en er kwam alleen een man frontline ophalen. Ik heb dus de ochtend achter de computer gezeten en mijn opdrachten gemaakt.

Om 12:30 kwam ere en vrouw met een hele grote Canarische hond. Deze vrouw dacht dat haar hond zwanger was en ik zou haar vast gaan scheren (de hond wel te verstaan) omdat Gracia nog even bezig was met een Noorse boskat die op dat moment ook de kliniek in kwam.

Terwijl ik de vrouw naar de voorbereidingskamer leidde begon ik ee beetje met haar te praten. Gelukkig spray ze Engels, anders was het vrij stil geweest. Terwijl ik de eerste haal over de buik maakte kromp mijn maag zowat samen, héél de hond zat onder de vlooien. Nou als ik ergens een hekel aan heb, zijn het zeker vlooien. Wat een rot dingen! Nu bleek dat de vrouw het ook hélemaal niet erg vond om de hond niet te behandelen, want ze had ze al een hele tijd.
Ik heb het beestje verder geschoren en rond 13:00 kwam de dierenarts om de echo te maken. Maar i.v.m. de hoeveelheid vlooien én het feit dat we al wisten dat het dier niet drachtig was (omdat ze hem in maart had laten dekken en een hond +/- 9 weken draagt) hebben we een snelle echo gemaakt die dus ook weer snel klaar was.

Ik heb daarna de hele kamer schoongemaakt + behandeld met luizenspray omdat we natuurlijk geen luizen in de kliniek willen. Ik heb na het schoonmaak werk mijn schoolopdracht afgemaakt en ben rond 13:50 siësta gaan houden.

Dus Cathy weer hup op naar het strand. Echter was de zon veel te scherp vandaag want na een uur moest ik het strand al verlaten omdat ik anders een zonnesteek zou oplopen.

Helaas was het dus nog maar 15:15 toen ik op het plein aankwam, dus moest ik nog bijna 2 uur wachten tot ik weer naar binnen mocht. Ik heb wat gelezen en mijn verslag geschreven en gehoopt dat ik snel wat zou afkoelen.

Gelukkig voor mij kwam de dierenarts al wat eerder vandaag (16:30) zodat ik mooi eerder naar binnen kwam. Daar bleek dat de hoofdcomputer een virus had opgelopen en dus konden we de rest van de avond niet meer in het systeem. Erg handig want het was erg druk.

We begonnen de avond met een oormonster van een golden retriever. Dit meisje was al een aantal keer in de kliniek geweest, maar zelfs met de behandeling wou de ontsteking niet weg gaan.
Daarna kwam er een kleine chihuahua naar de kliniek die geënt en gechipt moest worden en we hadden ook nog een grote rottweiler en een kleine Yorkshire die geënt moesten worden. Ik ben halverwege van de avond door de dierenarts nog naar de apotheek gestuurd om wat medicijnen op te halen, maar omdat het zo ongelofelijk druk was heb ik daar zeker een kwartier moeten wachten.

Toen ik alles had, snel weer naar de kliniek gegaan waar ondertussen de eigenaar van Leo gekomen was. Het gaat echt niet goed met hem en de eigenaar kwam vandaag maar de injecties zelf ophalen (hier is het normaal dat injecties die onder de huid door de eigenaren worden gegeven) omdat hij te zwak was om naar de kliniek te komen (volgens de eigenaar).

We hadden ook nog een veel te dikke kruising die hartstikke mank liep. We verdenken hem ervan om een botbreuk te hebben, maar dan geen volledige maar een scheur. Maar om de kosten te besparen is er ook vandaag slechts antibiotica mee gegeven.

We sloten de avond af met Mia. Mia is voor álle antibiotica op het speedbiogram resistent. Er was er slechts 1 waarvan er maar een hele kleine aantal begroeiing was, dus daar hebben we het voorlopig maar op gegokt. Dan kan hij in ieder geval de grootste groep bacteriën weghalen (er waren 2 soorten bacteriën aangetroffen). Mia blijft voorlopig een week in de kliniek omdat de eigenaar niet in staat is het dier elke 12 uur medicatie te geven, en al helemaal niet oraal. Die taak nemen wij dus op ons.

Omdat het zo druk was was het al snel 20:00 en had ik mijn bus dus gemist. Ik besloot dus netjes te wachten op de bus van 20:15. Normaal niet zo’n probleem, echter deze bus neemt de lange route en dus ben ik dan altijd pas om 21:15 thuis i.p.v. 20:30. Dat scheelt erg veel, en zeker als je nog moet koken/afwassen. Nou besloot de bus vanavond ook nog eens te laat te komen, waardoor ik pas om 20:25 in de bus zat en dus ook pas om 21:30 thuis was. Ik heb snel voor het vulgevoel wat spaghetti in de pan gemieterd en alvast mijn paprika opgegeten. Toen mijn spaghetti klaar was wat saus overheen gegooid en opgegeten. Ik was uitgehongerd maar had geen puf meer om meer te maken.

Dus maar snel een toetje gepakt en mijn avond geëindigd op bed. Mijn verslag getypt, mijn balansen bijgewerkt en mijn vriendje welterusten gewenst.
Daarna hoopte ik dat ik eindelijk een beetje kon slapen, want dat was er afgelopen nacht wéér niet van gekomen. Ik vrees ook het ergste voor deze nacht, want ik merk dat een kant van mijn rug totaal vast zit. Ik merkte het al eerder maar had er geen last van, nu zit er een constante pijn in mijn rug die erg vervelend is. Misschien maar een zelf-massage toedienen. 

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 23:31

Breekt je toch al een beetje op? Misschien ligt je bed in het appartement volgende week lekkerder. Tijd vliegt joh.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 21:02

Ik lees al een tijdje mee maar je schrijft het echt super!
Heerlijk om te volgen!

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-12 22:04

Thanks Kiki! leuk om te horen :)

Dinsdag 5 juni
Aaaarghh… gefrustreerd! Heb je eindelijk een nacht waarin je goed slaapt, zonder wakker te worden of te liggen woelen, bedenken een para grappige dronken toeristen om midden in de nacht om 2:00 belletje te gaan trekken precies daar waar ík slaap. Ik moet hier wel bij zeggen dat ik het appartement recht voor de lift heb, dus dat ik waarschijnlijk een niet uitgekozen pineut was, maar nog vond ik het niet prettig. Ik wist niet wat het was en was eerst nog bang dat ik me gígantisch had verslapen en dat de schoonmaakster aan de deur stond, dus ik heb me snel uit bed gegooid, wat kleding aangetrokken, er achter gekomen dat het dus pas 2:00 was en vermoeid naar de deur gestrompeld waar natuurlijk niemand te bekken was.
Gelukkig heb ik niet heel lang gewoeld voordat ik weer in slaap viel.

´s ochtends helaas weer gebroken wakker geworden en maar gelijk in de douche gesprongen. Daarna was ik iets meer wakker en heb ik een lekker toetje gepakt. Na mijn mail te hebben gekeken heb ik mijn lunch klaar gemaakt en mezelf ook maar even gefatsoeneerd.
Ik was ook vandaag weer vrij vroeg, maar zittend achter het raam in het warme zonnetje ben ik wat weggedommeld en voordat ik het wist waren we in Playa San Juan. Ik ben wat puddinkjes gaan halen want ik heb vanmorgen mijn laatste gepakt. En omdat ook mijn brood op was heb ik een pak melkpuntjes gekocht.
Eenmaal op het plein ben ik in de brandende zon gaan zitten en heb ik mijn verslag geschreven terwijl ik mijn ontbijt op at.

Om 10:00 begon mijn laatste dinsdag-stage-dag en dat was niet bepaald een saaie dinsdag. Omdat we Mia hadden opgenomen heb ik eerst haar een goedemorgen gewenst. Ze was op recht bij iemand te zien en terwijl ik haar kinnetje krabde bedankte ze me met een overduidelijk ontspannen spin. Ik heb haar een schone bak gegeven en haar water ververst, maar omdat ik niet precies wist wat de dierenarts vandaag wou doen met Mia heb ik haar nog geen eten gegeven. Dit in verband met de kans dat ze onder sedatie/narcose moest en ze dan nuchter moest zijn. Toen ben ik even naar de dierenarts gelopen om met haar te overleggen wat er precies gedaan moest worden en toen alleen bleek dat ze een anti-parasiticum toegediend moest krijgen heb ik haar behandeld met stronghold en haar een bak eten gegeven. Ze moest dit middel krijgen omdat ze een zware vlooienallergie heeft. Mix dat met de vlooienbaal die we hier gisteren in de kliniek hadden en dat geeft geen leuke uitslag. Het zekere voor het onzeker dus maar.

Samen met de dierenarts heb ik toen haar verband verwisselt wat ze overduidelijk níet leuk vond. Logisch ook aangezien ze een zware multiresistente bacteriële infectie heeft met een gat waarin het bot zichtbaar is. Dat moet ook wel gigantisch pijn doen.
Het blijkt wel van haar goede karakter, want op wat grommen en gillen na heeft ze ons alle handelingen laten uitvoeren.

Daarna kwam er een klein wit hondje (Daisy) die verstopte anaal klieren had en een lichte anusprolaps. Dat wil zeggen dat de endeldarm een klein stukje uit het lichaam hangt. Later liet de dierenarts mij de ogen van Daisy zien en die waren helemaal dichtgegroeid. Heel vreemd om te zien, en de dierenartsen weten nog steeds niet waardoor dat komt aangezien het geen wond of infectie is geweest.

Toen kwam Leo. Leo gaat slechter en slechter en was weer veel gewicht kwijt. Ook lieten hele plukken haar los wat zich uitte in kale vlekken op de kater. Toen ik tegen de dierenarts zei dat dat bij mensen een bijwerking van de chemo is, bleek dit bij dieren niet het geval te zijn. Ze is bang dat we iets over het hoofd hebben gezien wat hem zieker maakt als hij eigenlijk moest zijn.

Na Leo meldde zich een Engelse vrouw met een labrador met tranende ogen. We hebben een aantal tests gedaan (o.a. schimmer tear test en fluorescine test) en ze heeft een cleaner en druppels mee gegeven.

Toen kwam er een vrouw met een hondje van 1997. 15 jaar oud dus. Het hondje had en hotspot op de hals en dit moest schoon gemaakt worden. Echter liet ze het ons niet toe en dus hebben we haar moeten sederen.

Om de ochtend af te sluiten kwam er een onverstaanbare Engelse man waarvan de hond gigantische pusvlekken onder de oksels had zitten. Hij meende dat hij dit vandaag pas voor het eerste had gezien, maar het was al zeker veel langer aan de gang.

Ik heb alles in het laboratorium afgemaakt en ben toen siësta gaan houden. Ik besloot vandaag wat te gaan wandelen omdat het veel te heet was om te gaan zonnen en ik het ook niet meer fijn vond om elke keer oververhit te raken. Tot nu toe had ik altijd op een rotsen/stenen strand gelegen omdat ik niet beter wist, maar vandaag (in week7!!!) kwam ik op een veel kortere afstand een mooi zand strand tegen mét wind en schaduw door palmbomen. Ik baalde heel erg dat ik dit strand nog niet eerder had gezien, want ik heb een heerlijke middag gehad. Eentje die in mijn ogen veel te snel voorbij ging.

Ik heb als eerste een lekkere boterham en wat fruit gegeten. Daarna mijn handdoekje klaar gelegd en mijn verslag bijgeschreven. Toen ik dat had gedaan ben ik lekker gaan liggen en het voelde hemels! Lekker in de schaduw, dus niks geen oververhitte Cathy, en toch die warmte/warme wind op je lichaam. Geen vliegen of irritante salamanders die over je handdoek racen of je appel uit je hand stelen en ik heb voor het eerst écht even kunnen slapen in de siësta. Ik moest echt oppassen dat ik niet te lang zou slapen want ik lag er prima. Toen ik verschrikt wakker werd omdat de wind wat kouder was en de zon gedraaid was keek ik op mijn mobiel en bleek het al half 5 te zijn. Ik durfde het niet aan om nog even mijn ogen te sluiten want ik wist dat ik dan weer in slaap zou vallen. Dus ik heb mijn spullen gepakt en ben naar de kliniek gelopen waar ik gelijk naar binnen kwam.

Om 17:00 ben ik de avond begonnen met het verzorgen van Mia. Mia had verder geen zorg nodig vandaag maar een extra knuffel kon ze zeker wel gebruiken. Daarna ben ik achter de microscoop gaan zitten en heb wat uitstrijkjes bekeken.

Later op de avond kwamen er 2 hondjes. Een voor een enting en een voor een controle. De 2e is al ooit eerder hier geweest sinds ik hier stage loop, want dat is het hondje met de verbrandde billen. Het ging erg goed met hem en had er in mijn ogen weinig last van.

Ik heb nog een tijdje met Mia geknuffeld en ben toen mijn schoolwerk op de computer gaan doen.

De rest van de avond moest ik de computer afstaan aan de dierenarts en heb ik nog wat met Mia geknuffeld. Om 19:45 mocht ik gaan, en dat wilde zeggen dat ik een bus eerder had, maar niet eerder thuis was :P ondanks dat was het lief aangeboden en ben ik naar de bushalte gelopen.

Ik voelde in de bus dat mijn huid toch wel erg onprettig aanvoelde en ik vreesde al voor het ergste.
Toen ik dus thuis aankwam gelijk mijn t-shirt uit gedaan… en jaar hoor, hartstikke verbrand  ondanks de schaduw en de zonnebrandcrème mocht het ook vandaag niet baten.

Nouja dadelijk maar een dikke laag aftersun erop en dan morgen mijn shirt maar aanhouden  ik heb net wat pasta gekookt en dat lekker opgegeten. Gelukkig had ik mijn verslag al een groot deel op de computer gemaakt op stage, dus dat hoefde ik niet nogmaals te typen.

Dadelijk lekker slapen en dan morgen de laatste markt . Ik hoop dat ze wat lekker vers fruit voor me hebben.
Slaap lekker!

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-12 23:34

Woensdag 6 juni
Vannacht een beetje een vreemde droom gehad, want in die droom bestloot ik dat ik uitgerust wakker zou worden. En wat bleek: dat werd ik ook! Helaas kwam de vermoeidheid later op de ochtend wel wat meer, want hoewel ik lekker heb geslapen vannacht ben ik toch een aantal keer wakker geworden van de pijn. Ik had gisteren mijn rug nog wel ingesmeerd met aftersun maar dat neemt helaas niet alle pijn weg. Ik heb mezelf lekker gewassen onder een koude douche en heb daarna mijn haren in een handdoek gewikkeld zodat die wat kon drogen. Ik heb een lekker puddinkje gepakt wat naar danoontje smaakt (goed oude kindertijd herinneringen) en heb mijn mails gekeken.
Daarna heb ik mijn haar gevlochten, mijn tanden gepoetst en mijn make-up op gedaan. En nadat ik ook mijn lunch had gemaakt kon ik naar de bushalte lopen. Omdat ik vandaag over de markt wilde lopen moest ik de korte bus nemen omdat ik anders maar heel weinig tijd heb daarvoor. Dus ik had de bus die mij in 30 minuutjes op het plein afzette.

Ik ben gelijk wat geld gaan opnemen zodat ik wat geld had om een beetje fruit en aardappelen te kopen. Ik heb heerlijke kersen, aardbeien, canarian patatas en een lekkere ananas gekocht. Bij een ander kraampje heb ik nog een puntenslijper gekocht voor mijn oogpotloodje, want met een stompe punt die bijna helemaal in de potlood verdwijnt krijg ik meer rode strepen dan zwarte.

Toen ik uitgeshopt was keek ik op mijn klok en was het pas 9.30 maar omdat de da al binnen aanwezig was kon ik ook naar binnen toe. Ik ben vandaag de dag begonnen met Mia een goedemorgen te wensen. Ik heb haar bak verschoont en vers water klaar gezet. Ik heb haar expres geen eten gegeven omdat we vandaag haar achter pootjes zouden gaan hechten om de botten te bedekken en dan zou ze gesedeerd/onder narcose moeten. Daarna heb ik rustig met de dierenarts gepraat omdat ze vandaag haar computer terug had gekregen. Het virus was eraf gehaald, maar daar was ook alles mee gezegd.
Het was een groot zwaar virus en dat had alle bestanden op de pc geblokkeerd. Inclusief het grote WinVet bestand, daar waar alle gegevens in staan van alle cliënten en patiënten en daarmee ook alle adres + telefoongegevens, alle namen en vooral heel het medische verleden. Als het programma niet gemaakt kan worden wil dit zeggen dat ze van voor af aan moeten beginnen met alle cliënten. Ik heb gevragen of mijn vriend en zijn beste vriend (beide ict’ers) even konden en vooral wilde kijken.
Omdat we ’s ochtends allemaal weinig tijd hadden besloten we ’s middags even te kijken.

Ik ben daarop de sedatie voor Mia gaan klaar maken en heb het gevecht aangegaan om het toe te dienen. Uiteindelijk heb ik toch gewonnen en het middel toe kunnen dienen. Ik heb haar in haar mandje gelegd en het licht uit geklikt.

Na een aantal minuten was ze lekker aan het slapen en heb ik aar een pijnstiller/ontstekingsremmer toegediend. Daarna heb ik haar aan de monitor aangesloten en haar een zuurstofmas ker opgedaan.
Ik ben als eerste haar verbanden gaan verwijderen. Ondanks de grote gaten zag de huid er erg goed uit. Ik heb met een speciale shampoo en wat water de wonden en wondranden goed schoon gemaakt en heb daarna de omliggende huid gewassen. Als laatste heb ik de wond gespoeld met fysiologisch zou en toen konden we gaan hechten.
Omdat de da naar andere afspraken moest heb ik letterlijk de touwtjes in handen gekregen. Ze heeft enkel de dode huid weggesneden en ik mocht hechten.
Omdat ze na een klein kwartiertje pijn begon waar te nemen (dat merkte ik aan een hogere hartslag en omdat ze haar pootje terug trok in de sedatie) heb ik zonder twijfel de anesthesie aangezet. Ze mocht immers niet wakker worden want ik was nog niet klaar met hechten. Ook zouden we haar niet nogmaals onder sedatie kunnen brengen, dus dit leek me de meest logische stap. Ik heb een aantal minuten gewacht met verder werken tot ze weer rustig genoeg was en heb het werk afgemaakt.
Ik heb haar een schoonverband omgedaan en toen de anesthesie uitgezet. Ondertussen heb ik vast alles opgeruimd en daarna ben ik rustig bij Mia gaan zitten.
Ze had veel temperatuur verloren tijdens het hechten, dus heb ik haar in een fleece dekentje gewikkeld. Omdat haar temperatuur zo laag was voelde de meter haar hartslag niet meer. Mar ik wist dat ze verder goed ging want ik heb haar gelijk geluisterd met een stethoscoop. Toen ik de dierenarts over haar temperatuur vertelde besloten we haar een beetje wakker te spuiten. Nadat we een beetje bij was gekomen werd ze al snel weer wat warmer.
Ik heb haar comfortabel gemaakt in haar mandje en heb haar met het licht uit fijn wakker laten worden.

Ik heb me verder de hele middag bezig gehouden met het virus op de computer. Mijn vriend was bereid er naar te kijken en dat heeft erg lang geduurd. Ik heb vandaag ook geen siësta gehouden en heb mijn brood en fruit in de kliniek gegeten. Na veel lange scans en vooral veel kapotte bestanden was het al snel weer 17:00 en tijd voor de laatste 3 uur werken. Ook deze uren heb ik besteed aan het proberen te fixen van de computer samen met mijn vriend. Maar hoe langer we bezig waren hoe meer ik de hoop verloor. Het feit dat deze mensen al hun gegevens kwijt zijn geeft mij echt buikpijn en ik vind het echt heel erg voor ze.

De rest van de legen gaten van het wachten, heb ik gevuld met het helpen van de da met een angstig hondje. Het dier wou op de tafel geen moment stil zitten en vocht met man en macht om van de tafel af te komen.

Nadat alle klanten weg waren ben ik nog tot 20:30 bezig geweest met de computer en besloot toen toch maar naar huis te gaan. Mede ook omdat alle scans beëindigd waren en omdat we even moesten wachten op de originele bestanden die ik morgen hoop te bemachtigen van de ICTer die tot nu toe de scans heeft gedaan.

Ik ben naar de bushalte gelopen en nog snel even naar het winkeltje gegaan om wat brood te halen. Normaal is die altijd om 20:00 dicht dus ik begreep niet goed waarom hij nog open was. Maar voor mij des te beter anders had ik morgen geen ontbijt+lunch.

In de bus heb ik mezelf vermaakt met het eten van kersen. Ik had enorme honger en wist anders echt niet wat ik moest gaan doen, want ik verveelde me dood.
Omdat ik pas om 21:30 thuis was had ik ook niet erg veel zin meer om te koken, maar omdat ik zo’n honger was toch maar iets gemaakt.
Dus snel een pan water op het vuur gezet om mijn Canarische aardappeltjes te koken en een pan met olie voor mijn kipschnitzel. Omdat ik zo’n honger was heb ik vandaag maar eerst mijn toetje gegeten en daarna lekker van mijn eten genoten. Helaas een beetje teveel, want ondanks dat ik het verbranden een beetje gewoon wordt, is mijn tong toch niet zo’n fijne plaats moet ik zeggen.

Nu lekker naar bed en mezelf een voorzichtig (ivm verbrande huid) schouderklopje geven omdat ik thuis ben gekomen, eten heb gekookt, op heb gegeten, mijn verslag heb geschreven én in bed ben gaan liggen in een uur tijd.

Slaap lekker!

DaanCats

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 10:02

Hier een stille meelezer :-) ik geniet van je verhalen..
En krijg altijd een glimlach op m'n gezicht als ik je over de temperatuur zie schrijven.. Nog 2 maanden en dan ga ik namelijk op vakantie naar Tenerife, playa del las americas.. :D

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 10:13

DaanCats schreef:
Hier een stille meelezer :-) ik geniet van je verhalen..
En krijg altijd een glimlach op m'n gezicht als ik je over de temperatuur zie schrijven.. Nog 2 maanden en dan ga ik namelijk op vakantie naar Tenerife, playa del las americas.. :D

Hier precies hetzelfde!
Hoe is het weer komende week? Ik vertrek maandag! *\o/*

Atalja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 15:07

Sorry dat ik niet veel reageer, maar lees wel alles hoor haha.
Ik vind het nog steeds kei leuk te lezen hoe je het hebt in Tenerife.
Het liefst zou ik nu mijn spullen pakken en ook die kant op komen, maar helaas haha }:0
Nog succes de laatste dagen daar en geniet alvast van je bijnavakantie _/-\o_

p.s. heb 3jarige hengst gekocht <3

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-12 19:46

Daancats & Berdien85: het weer is hartstikke goed! Het is vandaag zo'n 27 graden en dat zal het volgende week ook zijn :) Als ik 's avonds thuis kom van het werk is het vaak nog zo'n 22 graden, en dat is dan rond 20:30 :) kun je een beetje inschatten wat je mee moet nemen :P
Bedankt voor jullie reacties!

Atalja bedankt voor je reactie! leuk dat je nog steeds mee leest. Ik weet nog niet of ik mijn vakantieavonturen ook online ga zetten, maar ik ga ze zeker bijhouden.

Leuk dat je een nieuw paardje hebt :) Hoe gaat het met zorro?

Atalja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 21:44

Ik heb Lodewyck nu in plaats van Zorro, maar met Zorro gaat het uitstekend! Staat hier ook nog steeds en poets en knuffel hem nog wel veel <3

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 23:01

Wat mij betreft mag je de vakantie hier ook wel opschrijven hoor. Het leest zo heerlijk!

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-12 23:58

Wat een lieve berichten allemaal! Dankjewel :) Ik vind het leuk om te horen dat ik toch zoveel mensen mee krijg in mijn verhalen en dat ik zelfs mensen inspireer om een buitenlandse stage te doen :)

Vandaag ook weer een verhaaltje geknutseld:

Donderdag 7 juni
Vanmorgen nadat de wekker ging ben ik gelijk gaan douchen ik was vannacht nog wakker geworden van de brandende wonden op mijn rug dus ik had er nog wat aftersun op gesmeerd. Na het douchen op bed een pudding gegeten en de rest van mijn kersen. Daarna heb ik op google maps opgezocht waar ze ons volgende week komen ophalen voor de mascawalk, wel zo handig om te weten.

Ik heb ook nog een aantal schoolzaken geregeld, want als ik dat thuis pas zou doen zou ik te laat zijn. Daarna heb ik mezelf klaar gemaakt en mijn lunch ingepakt en heb ik expres de lange bus gepakt. Ik merk dat ik het niet meer zo erg vond, en ik hof dan ook niet zo lang te wachten tot ik mag beginnen.
Eenmaal op het plein ben ik eerst naar de bakker gelopen om een cadeau voor Teresa te halen en gewapend met het geschenk ben ik in de schaduw gaan zitten om mijn ontbijt te eten en mijn verslag te schrijven. Ik hoopte heel erg dat de dierenartsen (vandaan kwam Christele weer terug) op tijd zouden zijn, want ik moest ontzettend nodig naar het toilet.

Helaas was dat niet het geval, want ik kon pas om 10:05 naar binnen.
Eerst dus snel door naar het toilet, want ik moest ondertussen óntzettend nodig. En daarna heb ik Mia haar bak schoongemaakt en vers eten en drinken gegeven. Ik ben daarna de sedatie klaar gaan maken voor een Franse bulldog van 13 kg en toen ik daarmee klaar was konden we gaan opereren. De hele ochtend heeft bestaan uit het verwijderen van 2 eierstokken van deze dame. We hebben rustig de tijd genomen om haar klaar te maken (en voordat we daarmee begonnen moest Gracia alles uitleggen aan Christele omdat die alles van het computerprobleem gemist had) en rond 12:00 konden we dan beginnen. De sedatie was gelukt, de tube zat er na een aantal keren proberen ook goed in en de huid was gewassen. De dierenartsen hebben zich klaar gemaakt en ik heb de laatste voorbereidingen getroffen. Toen kon de dierenarts dan beginnen. Na een kleine incisie hadden de beide dames de eierstokken zo gevonden en na een klein uurtje hecht en knipwerk waren beide eierstokken eruit. Terwijl de dierenartsen begonnen met het dichthechten van de hond ben ik aan de gang gegaan met de baarmoederhalzen + de eierstokken. Ik wou nu wel eens weten hoe dat er allemaal precies uit zag, en had het ook nog nooit uitgebreid en zo duidelijk kunnen zien. Ik heb eerst een beetje het vet verwijderd dat om de eierstokken geplakt zat en daarna heb ik de eierstok + de baarmoederhals open gesneden. Opzich niet zo heel veel te zien natuurlijk buiten dat het wel leuk werk was!

Ondanks de hond het fantastisch deed ben ik toch bij haar gebleven voordat ze volledig wakker was. Omdat dit een brachycefaal ras is (kortsnuitig) is het belangrijk dat de tube zo lang mogelijk blijft zitten anders bestaat de kans op verstikking. Ik ben bij haar gaan zitten en helaas voor mij hield madam het zo’n 45 minuten vol. Toen hebben de dierenartsen ondertussen een foto van Leo gemaakt. Leo was weer de kliniek ingekomen maar wordt slechter en slechter. Hele bosjes haren vallen eruit en hij is zo verslapt dat hij zich niet eens meer verzet tegen alle prikken die hij krijgt. Vandaag hebben we hem aan een infuus gehangen en terwijl ik bezig was met de hond hebben ze hem een maagsonde gegeven om een keer een normaal portievoer in te brengen. Leo eet namelijk al 3 weken zeer weinig, en alles wát hij eet wordt dwangmatig gegeten.

Toen de hond zo goed als wakker was en op krachten was om zelf te ademen heb ik de tube eruit gehaald en hem in een handdoek gewikkeld. Ik zou met de dierenarts mijn beoordelingen in gaan vullen dus hebben we de hond meegenomen naar de spreekkamer en hem daar volledig laten opstaan.

Vanaf 14:00 tot 16:00 ben ik bezig geweest met het invullen van het schoolpapierwerk en omdat de dierenarts niet zo snel is duurde dat nogal :P uiteindelijk ben ik heel blij met het resultaat want ik heb een dikke 10 gekregen van de dierenarts 

Na de beoordelingen ben ik naar huis gegaan. Maar in de bus kwam ik erachter dat ik Teresa’s kado vergeten was in de koelkast… nu had ik echt geen zin om weer een bus terug te pakken maar dat betekende wel dat ik iets anders moest gaan halen. Halverwege dus maar bij een winkelcentrum uitgestapt en opnieuw een kado gekocht. Ook maar meteen wat boodschappen gedaan en het geld gepind om mijn verblijf samen met mama en frank te kunnen betalen.

Eenmaal thuis (18:00) heb ik snel een pan op het vuur gegooid, mijn afwas gedaan en mijn appartement opgeruimd, want over een uur zou Teresa al hier staan om mij op te halen. Ik heb wat kipnuggets in de pan gegooid, want ik had al niet zoveel honger en wou toen nog snel even mijn mail kijken omdat ik had verwacht dat ik nog een berichtje van Teresa zou hebben. Dat was niet het geval toen mijn internet het eindelijk deed. Zeker een half uur heb ik lopen vechten en ben ik gefrustreerd geweest omdat die stomme internet weer niet deed.
Maar toen hij het eindelijk deed had ik dus geen berichtje.

Later kreeg ik nog een berichtje van Teresa dat ze me over een half uur kwam halen dus had ik nog even tijd om uit te buiken van mijn vlug naar binnen gewerkte avondeten.
Toen de deurbel ging en ik de deur open maakte stond niet alleen Teresa voor de deur, maar had ze ook nog iemand anders meegenomen. Een Nederlands meisje vanuit het huis. Hartstikke aardig en ik kon er goed mee praten. Uiteraard alles in het Engels, zodat Teresa ons ook zou verstaan.

In het huis aangekomen schrok ik nogal. Er waren 3 schotse mensen, 2 van Ierland, 1 franse en de rest allemaal Nederlanders (van de 25). Op zich niet zo erg, maar de enige taal die ik hoorde was Nederlands, en dat terwijl Teresa er zo op hamert om op zijn minst Engels te praten zodat iedereen je kan verstaan en er geen geruchten rond kunnen gaan. Helaas had niet iedereen respect voor Teresa haar wensen want er werd volop Nederlands gesproken.

Het was enorm veranderd. Er waren veel nieuwe dingen aan gedaan om het oude huis op te knappen en het zag er een beetje beter uit als toen ik daar was. De mensen vormde groepjes (net zoals bij mij) maar gelukkig paste iedereen hier in een groepje zodat er niemand alleen zat. Ook ik werd al snel geaccepteerd als ‘’vriend van Teresa’’ en werd volop in de gesprekken betrokken. Dat was ik niet gewend van vorig jaar. Toen ben ik bijna 5 weken genegeerd.

Ik was om 20:00 aanwezig in het huis en heb Teresa gelijk haar cadeau gegeven. Ze reageerde eerst met het idee dat ze het geschenk niet wilde omdat ik haar geschenk zou zijn. Uiteraard kan ik niet met lege handen op een verjaardag aankomen dus ik had heerlijke bonbons gekocht.

Teresa was een beetje gestrest want de meeting was nog steeds niet geweest toen het 21:00 was. Ik begon het ondertussen ook koud te krijgen in mijn korte broek en t-shirtje zonder mouwen (het is beneden aan het strand goed te doen, maar 1000 meter hoger is het toch erg fris!) en heb Teresa mee naar binnen gesmokkeld. Om 21:30 was dan eindelijk de meeting en daarna heeft ze de taart aangesneden. Iedereen heeft zijn/haar stukje opgegeten en weggespoeld met een glas cola of Fanta. Ondanks dat het maar kleine stukjes waren (als een plak cake) vulde het enorm, en ik was blij dat ik niet meer op mijn bordje had liggen. Want hoewel ik amper gegeten had had ik totaal geen honger meer.

Na het eten hebben we nog even gekletst maar al snel was het tijd om weer naar huis te gaan. Ik heb een van de kaarsen van de taart in mijn handen gedrukt gekregen (als herinnering aan Teresa) en een extra plak taart voor als ik morgen van stage terug kom. Met een laatste knuffel en heeeel veel: te quiro mucho mucho!! Ik zou namelijk niet met haar mee terug rijden want er ging een van de vrijwilligers een weekendje met vriendlief weg en toevallig precies naar het hotel waar ik ook verbleef. Zij hadden me dus aangeboden om met hun mee terug te rijden.
Met een beetje hulp van mij (want tomtom weigerde dienst) zijn we snel bij het appartementen complex aangekomen en heb ik ze heel erg bedankt voor de rit naar huis. Ik wenste ze nog een fijne avond/weekend en ben naar mijn kamertje gelopen.

Daar aangekomen schrok ik me dood.. het eerste wat ik zag was dat mijn achterdeur wagenwijd open stond. En laat het nou net de eerste keer zijn dat ik mijn laptop niet weg had gelegd en mijn gordijn was vergeten dicht te doen. Ik was er van overtuigd dat mijn laptop weg zou zijn en misschien nog wel meer dingen. Dit bleek godzijdank niet zo te zijn. Mijn laptop stond waar ik hem had neergezet en de rest zag er ook hetzelfde uit. Ik denk dus dat de schoonmaakster de deur niet in het slot heeft gedaan, en de ketting er vergeten is op de doen (soort nachtslot). Toen ik bijgekomen was van het avontuurtje heb ik het stukje gebak in de koelkast gelegd en snel een stuk stof over mijn schouders geslagen. Ik moest echt even opwarmen want mij arme huidje had het ijskoud.

Ik heb mijn verslag afgeschreven en de gemaakte foto’s naar Teresa gestuurd en ben toen tevreden in slaap gevallen.

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-12 23:11

Vrijdag 8 juni
Vanmorgen werd ik 15 minuten voor de wekker wakker door een volle blaas. Niet de meest prettige manier van wakker worden. Dus ben ik maar gelijk naar het toilet gegaan en daarna gelijk in de douche gestapt. Na het douchen wilde ik lekker op bed mijn toetje en aardbeien opeten, maar helaas waren mijn aardbeien niet meer goed, dus die heb ik weg moeten gooien.

Na mijn ontbijt nog een stukje cabaret gekeken (want ik had toch tijd zat) en daarna mezelf klaargemaakt. Ik heb geen lunch klaargemaakt omdat ik vanmiddag lekker voor de laatste keer ga lunchen op het plein. Dus toen ik weer zover was heb ik mijn tas gepakt en liep ik naar beneden. Het eerste wat ik zag toen ik buiten kwam was dat de grond nat was. Ik dacht nog: die zijn er ook vroeg bij met de stoep te spuiten. Maar toen ik verder liep merkte ik dat het gewoon aan het regenen was! Ofja... regen... het was meer miezeren. Maar omdat het in heel de tijd (heel 2011 tot nu) nog maar 2 dagen goed geregend had, had ik goede hoop dat het maar een eenmalige korte actie zou zijn. En ondanks het vochtige weer was het toch nog 26ºC en dus een erg warme ochtend.

Toen ik 15 tot 20 minuten in de bus zat stopte de regen al en kwam daar de zon voor in de plaats. Je merkte gelijk het verschil want ondanks mijn korte broek en mijn sporttop had ik het hartstikke heet.

Eenmaal op het plein ben ik wat geld gaan pinnen om wat fruit te halen en vanmiddag mijn lunch te kunnen betalen. Daarna ben ik op het plein in het hete zonnetje gaan zitten om mijn verslag te updaten.

De ochtend is snel gegaan. Ik ben de ochtend weer begonnen met het verschonen van Mia´s bak. Toen ik de recovery in kwam zag ik als eerste Leo. Leo is gisteravond nog onder narcose geweest om een maagsonde in te brengen. De sonde is via de buitenkant van de hals (vlak onder de kaak) inwendig inbracht naar de maag. Leo zag er slecht uit ondanks dat hij vandaag uit zichzelf begon te drinken en dat de uitdroging minder was. Maar ik had niet het idee dat hij zich ook beter voelde.
De da wou in de morgen een röntgenfoto maken van de kaak van Leo, want gisteren zag ze er iets vreemds op. Maar omdat Mia precies elke 12 uur haar medicatie moet hebben heb ik die eerst klaar gemaakt. Normaal gesproken kan ik haal alleen de injectie geven, want hoewel de huid erg pijnlijk is voor haar doet ze niks (buiten grommen en gillen o) vandaag liep dat anders uit want ik denk dat ik haar op een erg pijnlijke plek wou injecteren.
Ik duwde de naald tegen de huid aan en meteen dook ze in elkaar en begon te grommen. Maar omdat ze dat normaal ook doet, en verder niks deed, had ik haar niet goed vast gefixeerd op de grond. Nu had ze dat kennelijk door want na een aantal seconden had ze me te pakken. Het was uiteraard wel te verwachten, dus dom van mij om niet beter op te letten. Omdat ze nu erg boos was kreeg ik de naald (die nog in haar nek zat) niet meer te pakken. Ik heb de da geroepen en samen hebben we het medicijn als nog toe kunnen dienen. Ik ben daarna als eerste mijn vinger gaan ontsmetten. Hoewel de wond niet erg diep was, hadden we wel te maken met de kat die een multiresistente bacterie bij zich draagt. En omdat ik niet zeker wist of deze bacterie overdraagbaar was voor mensen wilde ik geen risico nemen.

Daarna heb ik nog even alles opgeruimd en Mia drinken gegeven. Ze was ondertussen weer een beetje afgekoeld en kwam weer knuffelen. Rond 11:30 begonnen we met de röntgenfoto’s van Leo. Omdat Leo een lieve kat is en uiteraard ook omdat hij erg verzwakt is konden we hem zonder sedatie op de tafel in de goede positie leggen en de foto’s maken. In de eerste foto zag het eruit alsof zijn kaak gebroken was. Ook toen we meerdere foto’s gemaakt hadden kwamen we niet echt tot een andere conclusie en toen we een foto van de onderkant hadden gemaakt (dus kat op zijn kop en dan foto maken) bleek dat de hele onderkaak (mandibula) scheef op de bovenkaak (maxilla) stond.
Of dit een luxatie (zie het als een verbouwing, maar dan niet permanent xD) is of een breuk konden we niet duidelijk van de foto’s aflezen. Het arme dier heeft ook nog niet genoeg geleden.

De rest van de ochtend heb ik de beide katten goed in de gaten gehouden en heb ik samen met de dierenarts Leo via de sonde gevoederd.

Al heel vlug was het 14:00 en ging ik opweg naar het restaurantje, daar heb ik een fijne laatste siësta gehad samen met Eva en Claus (van het restaurant, Eva is de serveerster en Claus is de kok. Een leuk stelletje wat ik wel ga missen, vooral de kookkunsten van Claus) en met Chrystele de dierenarts. Na een heerlijke maaltijd zijn we om 17:00 weer terug gegaan naar de kliniek waar we opnieuw een gevecht aan moesten gaan met Mia. Mia zou gesedeerd worden omdat ik haar wonden ging wassen/verschonen. Gelukkig liet Mia het vanavond zonder morren toe. We hebben (terwijl Mia in slaap viel) Leo zijn ontlasting uit zijn darm verwijderd. We hadden namelijk op de röntgen (in de morgen) gezien dat hij een hoop ontlasting bij zich droeg, maar had nog steeds niet gepoept. Omdat dat niet mag gaan ontstoppen hebben we het even verwijderd. Daarna hebben we hem opnieuw aan het infuus gehangen en opnieuw een sondevoeding toegediend.

Ondertussen was Mia ver in dromenland en heb ik haar naar de operatiekamer gedragen. Daar heb ik voorzichtig alle verbandjes losgemaakt en ik wou ook heel voorzichtig het gaasje losmaken, maar helaas zat dat aan de wond vastgeplakt. Ik heb het eerst geprobeerd om los te maken met een fysiologische zoutoplossing maar dat wou niet helemaal werken. Daarna heb ik er maar een olie substantie opgedaan en toen liet het vrijwel meteen los. Echter zat het korstje toch te vast aan het gaasje, want zowel gaasje als korst vielen eraf. Nouja ik ben dus maar goed gaan schoonmaken met de shampoo oplossing en heb daarna extra veel zalf op de wondjes gesmeerd voordat ik er nieuwe gaasjes op heb gelegd. In de hoop dat ze morgen beter te verschonen zijn.

Ik heb haar daarna wakker gespoten met een klein beetje antisedatie middel en ben gaan schoonmaken.
Na het schoonmaken was het ineens al 19:00 en buiten dat ik de katten moest blijven observeren had ik niet veel te doen. Ik ben dus achter de computer gegaan waar ik mijn vriend nog met een aantal dingen heb geholpen en een deel van mijn verslag heb geschreven.

Om 20:00 mocht ik gaan en had ik weer de korte bus die mij netjes een half uur later thuis afzette. Ik zat nog vol van de middag dus heb enkel brood gegeten, wat ananas en een stukje of de taart die Teresa voor me had mee gegeven. Echter kreeg ik hem niet op dus heb ik hem niet helemaal opgemaakt.

Daarna lekker mijn verslag op bed geschreven en mijn vriend en moeder op de chat begeleid wat ze precies in de koffers moesten doen. Wat er zeker niet vergeten mocht worden en wat er beter thuis gelaten kon worden.

Daarna mijn blog online gezet en lekker gaan slapen. Klaar voor mijn aller laatste halve dagje stage.

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-12 18:57

Vandaag wat eerder verslag omdat ik veel tijd had :)
Hier eindigt dan ook mijn stage verslag en zoals ik al eerder heb aangegeven weet ik nog niet of ik mijn vakantie verslag ook online ga zetten. Sowieso ga ik het bijhouden.

In ieder geval wil ik jullie heel erg bedankten voor het volgen van mijn stage en dat jullie af en toe een leuk berichtje plaatste om mij er aan te herinneren dat ik toch wel volgers had! En ik hoop dat ik dan ook een leuk verhaaltje heb kunnen neerzetten

Zaterdag 9 mei
Ik lijk er een sport van te maken, want ook vandaag werd ik voor de wekker wakker. Omdat ik toch niet meer kon slapen ben ik uit bed gegaan om te douche. Na het douchen mijn stagepapieren in orde gemaakt en een toetje op bed gegeten.
Mijn mail kon ik niet bekijken omdat mijn internet het niet deed dus om de tijd te vullen ben ik een comedian gaan kijken. Ook mijn lunch hoefde ik niet te maken want ik had geen brood meer in huis. Dus nadat ik mezelf had klaargemaakt kon ik op weg naar debushalte voor mijn laatste dag stage.

Op het plein ben ik brood gaan halen zodat ik vanmiddag en morgenvroeg kan eten en om mezelf een beetje te verwennen heb ik een lekker croissantje gekocht.
Me loves the bakkery!

Eenmaal op stage ben ik eerst gaan kijken hoe Leo was. Leo was beter al gisteren en zag er actiever uit. Helaas was hij nog steeds erg slecht maar elke vooruitgang is er een.
Ik ben gelijk mezelf gaan omkleden en heb voor beide katten de medicijnen gepakt + toegediend. Ik huiverde een beetje voor de injectie van Mia omdat ze me gisteren toch te pakken heeft gehad, maar omdat het toch moest gebeuren en omdat ik nu wist wat ze kon doen ben ik de uitdaging aangegaan. Ik heb eerst met mijn vingers een plekje gezocht waar ze het minste reageerde en heb toen onder luide aanmoedigingen (good Mia! You’re doeing great! Good girl… muy bien mi amore..) de injectienaald tegen de huid aangezet. Vandaag gaf ze geen kik en ze begon zelfs niet eens te grommen! Een hele prestatie dus en een goede boost voor mijn zelfvertrouwen. Daarna heb ik Leo geïnjecteerd, maar doordat hij zo zwak is geeft hij toch nergens niks om. Ideaal om medicijnen toe te dienen, niet ideaal omdat het betekend dat hij zo ziek is.

Leo moest ook vanmorgen zijn sondevoeding krijgen, en omdat de dierenarts druk bezig was met allerlei papieren heb ik vast het eten klaar gemaakt (recoverypaté van Royal Canin mengen met een beetje water zodat het niet verstopt in de sonde en dan opwarmen in de magnetron) en de sondespuit en wat water om alles schoon te spoelen klaar gezet. Ik heb de sonde paraat gemaakt en toen de dierenarts aankwam kon ze gelijk aan de gang. Ze vroeg nog of ik het wou toedienen, maar omdat het een hele grote spuit is (70 ml) en omdat de druk daarin heel groot is durfde ik het niet aan. Ik was namelijk bang dat ik alles er in een duw in zou spuiten en dat is met sonde voeding niet de bedoeling. Het moest juist heel langzaam worden toegediend zodat de slokdarm en maag niet ineens een grote hoeveelheid voer naar binnen gestuwd krijgen.

Vandaag was Sanson weer in de kliniek en ook Sanson gaat niet goed (Sanson is het hondje van Chrystele). Hij had deze morgen thuis al overgegeven en omdat de vorige keer de bloeduitslagen niet goed waren wou ze vandaag weer een volledig onderzoek uitvoeren. We hebben eerst foto’s gemaakt van de thorax (borstholte) en de abdomen (buikholte) van Sanson. Daar was verder niet veel op te zien buiten de enorme artrose in de ruggenwervels die al bekend waren bij de dierenarts. Wel een mooi leermoment voor mij, want ze heeft precies uitgelegd wat er precies te zien is bij artrose in de wervels, en wat een normaal beeld is.

Daarna hebben we bloed getrokken uit de vena jugularis (hals ader) en dat ging wonderbaarlijk goed. Ik heb zelf niet het bloed getrokken, maar we hadden niet verwacht dat het zo goed zou gaan omdat hij een beetje uitgedroogd was en het dus niet makkelijk gaat.

Daarna hebben we Sanson aan een infuus gehangen en toen mocht hij bijkomen van alle onderzoeken in de ‘’kantine’’. Ik ben ondertussen de bloedtesten gaan doen, en was juist bezig om het bloed in een onderzoeksbuisje te doen (hemogram) toen ik geroepen werd door de dierenarts. Sanson had wéér over gegeven en was daarna een soort van flauw gevallen. Hij was dus in de overgeefsel gaan liggen en dat moest even goed schoongemaakt worden. De dierenarts heeft hem met een doek afgedaan en ik heb ondertussen alles opgeruimd + de deken waar hij op lag in de wasmachine gedaan. Daarna heb ik een sopje gemaakt van shampoo en water en ben Sanson een beetje gaan wassen.
Toen ik klaar was heb ik hem droog geföhnd en daarna ben ik verder gegaan met de bloedtesten. Omdat ik nog half bezig was met de hemogram was die nu al helemaal uitgezakt (rode bloedcellen zakken dan naar onder) en kon ik hem niet meer gebruiken. Normaal gesproken meng je het bloed dan door het 13x rustig op en neer te bewegen, maar omdat dit zo’n smal buisje is (ongeveer 1mm breed) lukte dat niet.
Ik ben dus opnieuw de test gaan doen en kon deze nu wel vervolledigen. Toen ik beide tests na ongeveer 10 minuutjes terug had bleken alleen de nierwaarden verhoogd te zijn. Maar omdat dat al bekend was bij de dierenarts én omdat hij daar al voor op speciaal voer staat hebben we er niks mee gedaan.

Ik ben daarna weer even bij Mia gaan kijken en die bleek weer heel haar hok onder geplast te hebben (vandaag kan ik blijkbaar niet genoeg vieze dingen schoonmaken :P) want heel haar mandje was nat. Ik heb het verwijderd en er een fleecedeken voor in de plaats gelegd, zodat ze toch lekker kan gaan liggen.
Ik persoonlijk denk dat het haar te pijn doet om ín de bak te gaan zitten (doordat de wonden precies op haar hak zitten) en dat ze daarom elke keer langs de bak plast. Soms plast ze deels ín de bak en deels buiten de bak.

Omdat Leo vandaag beter leek wilde we even kijken hoe hij liep. Gisteren hebben we namelijk ook een looptest met hem gedaan, maar dat ging vooral heel wankelend en ongecoördineerd. Vandaag had hij niet eens zin om te lopen. Elke keer als we hem op lieten staan, ging hij gelijk weer liggen.
Ik kon me herinneren van de spreekuren dat hij altijd super graag weer in zijn reismandje wou gaan liggen. Dus ik heb aan de dierenarts voorgesteld om te proberen of hij nu ook naar zijn reismandje wou gaan. Ik heb zijn mand gepakt en hem aan het einde van de recovery neergezet. Leo zou nu ongeveer 2,5 meter moeten lopen, maar zodra hij de mand zag stond hij op en liep hij er in een lijn heen. Ik was blij dat ik met het idee was gekomen om de mand te gebruiken want dat betekend toch dat ik mee denk! :D

Daarna hebben we gelijk het verband van Leo verschoont en terwijl ik hem vast had zodat de dierenarts het snel kon verschonen voelde ik dat hij enorm warm aanvoelde. Dit kon niet anders of hij had koorts. Meteen toen de dierenarts klaar was heb ik dus ook de thermometer gepakt en voor het eerst in een paar dagen tijd had ik reactie van Leo. Hij vond het namelijk niet fijn dat ik een thermometer in zijn kont stopte dus kreeg ik een miauw en schoof hij zichzelf naar voren. Ik was blij met deze reactie, want de laatste paar dagen kon ik alles met hem doen zonder ook maar een reactie te krijgen.

Na het verschonen van Leo kwam de eigenaar even kijken hoe het met hem ging en ze was blij verrast dat het zo goed ging met hem. Om 13:00 kwam de zus van Chrystele met Trasto (haar hond) omdat die geënt moest worden. Ik mocht de enting toedienen, en hoewel ik al veel injecties heb toegediend was dit mijn eerste enting .

Na de enting heeft de dierenarts mijn papieren ondertekend, een mooie stempel eronder gezet en toen mocht ik naar huis. Ik ben eerst nog even langs de bakker gelopen om wat lekkers te halen voor als Frank en mama hier morgen zijn (ik verklap lekker niet wat, want hun lezen ook mee :D ) en daarna ben ik naar de bus gelopen. Ik hoefde niet lang te wachten gelukkig want de bus kwam snel aanrijden.

Na een super lange rit kwam ik aan in Las Americas. Ik ben expres doorgereden met de bus omdat ik een afspraak had staan bij het activiteiten bureau. Vorige week ben ik daar de mascawalk gaan boeken en ook de Teide. Dat zijn 2 activiteiten op het eiland die je zeker gedaan moet hebben als je ooit naar Tenerife gaat. Alleen moest ik voor de Teide de paspoorten hebben (of kopieën) van alle personen, en die had ik niet. Dus ik heb die deze week geregeld en hij zou dan de papieren in orde maken.
Vandaag zou ik de activiteiten gaan betalen en de tickets in ontvangst gaan nemen.
Het was echt een werkje van 2 minuten want hij herkende me nog van vorige week en het mailcontact en had alles netjes klaar liggen. Ik heb al mijn spulletjes gekregen en heb betaald. Daarna maar weer naar de bushalte gelopen om naar huis te gaan.

Thuis heb ik gelijk mijn was gedaan, en dat was erg veel want vorig weekend had ik daar geen zin in. Daarna ben ik mijn tassen/koffers gaan inpakken omdat ik morgen naar een andere kamer moet.
Ik was heel snel klaar met mijn koffers en ben toen rustig op bed gaan zitten om even wat te ontspannen. Ik was erg moe en wou eigenlijk een uurtje slapen, maar ervaring wees uit dat ik dat beter niet kon doen, omdat ik dan vannacht niet zou kunnen slapen.

Ik heb dus CSI opgezet en heb uitgebreid mijn verslag geupdate. Al mijn dagverslagen staan in een groot worddocument en dat document bevat op dit moment al 98 pagina’s. Ik mag dus wel zeggen dat het een groot avontuur is geweest . Ik heb erg veel geleerd en vond het een onwijs mooie tijd hier. 7 weken heb ik mogen genieten van het mooie weer (momenteel is het helaas wat minder, vooral bewolkter) en van alle lieve mensen hier om mij heen. Toch vond ik het op sommige momenten moeilijker. Omdat ik mijn vriend miste bijvoorbeeld, of gewoon iemand om even mee te kletsen. Ook mijn dieren thuis miste ik erg, vooral als ik met Leo bezig was. Het feit om hem zo ziek te zien is niet makkelijk en ik moet mezelf er echt op zetten om mijn werk echt werk te houden. Gelukkig gaat het me aardig goed af en kan ik alles goed naast me neer zetten. Ik hoop alleen dat hij het vol houdt en dat hij niet alsnog sterft. Zoveel pijn, moeite en geld heeft er tot nu toe al in hem en zijn eigenaar gezeten dat ik dat echt heel erg zou vinden voor zowel Leo (hij heeft alles toch maar moeten ondergaan) en voor de eigenaar. Ze heeft zoveel voor dit beestje over en ik persoonlijk zou al veel sneller de knoop hebben doorgehakt. Buiten Leo heeft ze tijdens mijn stage ook nog haar hondje een gebitsreiniging laten ondergaan wat haar toen ook veel geld gekost heeft omdat het als een operatie gerekend wordt in verband met de narcose.

’s Avonds heb ik simpel wat soep gekookt (omdat ik verder niks meer in huis had) en ben lekker rustig op bed gaan zitten om wat CSI te kijken en wat op facebook en bokt te kletsen.

Ik hoop lekker vroeg naar bed te gaan, en dan morgen moet ik er weer vroeg uit om alle puntjes op de i te zetten. Ik moet douche en ontbijten, dan de sleutel inleveren, nieuwe sleutel ontvangen, spullen verhuizen inclusief mijn natte was (met dit weer gaat het niet voor morgen droog zijn) en dan de bus nemen om naar het vliegveld te gaan. Daar aangekomen moet ik zorgen dat ik een buskaart kan kopen en dan zijn we klaar voor 7 fantastische dagen.

Bring it on!