Vrijwilligers in het buitenland, 2012!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 23:29

ievie schreef:
quera schreef:
Ik ben nu een half jaar naar Noorwegen. Maar heelveel langer gaat gewoon niet ook qua kosten niet :j

Snap ik! Maar dat is wel iets wat je je moet realiseren. Meehelpen op bijv een bouwproject zal wel gaan voor zo kort Het is dus maar net wat je wilt. Het goedkoopste blijft toch om te kijken of je aan kunt sluiten bij lokale organisaties..

Wat doe je nu in Noorwegen?

edit: quote leesbaar gemaakt..

Als ik ergens een hekel aan heb is t bouwprojecten haha

Ik werk op een geitenmelkerij. Nog een maandje en dan vertrek ik weer naar nederland

ievie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 09:31

!
quera schreef:

Ik werk op een geitenmelkerij. Nog een maandje en dan vertrek ik weer naar nederland

Haha het was maar een voorbeeld ;-) Met dieren zal vast ook wel kunnen..

Ben je nu voor stage in Noorwegen, of vrijwilligerswerk? Wel gaaf hoor. Sowieso bijzonder om op andere plekken een kijkje in de keuken te mogen hebben. Ik heb, doordat ik ben afgestudeerd in een internationaal project, instellingen <voor kinderen met een beperking> in verschillende landen bezocht. Gewoon maar voor een paar dagen, maar wel gaaf om te zien..

RM_

Re: Vrijwilligers in het buitenland, 2012!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-12 10:12

Leuk dat er weer een beetje actief gekletst wordt :D

Ik ben nu net weer aan mijn nieuwe studie begonnen maar pfoe zou ook graag weer willen reizen, er is nog zo veel te zien! In het derder jaar kunnen we naar het buitenland voor stage, maarja dat duurt nog wel even.. :P

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 10:15

ievie schreef:
!
quera schreef:

Haha het was maar een voorbeeld ;-) Met dieren zal vast ook wel kunnen..

Ben je nu voor stage in Noorwegen, of vrijwilligerswerk? Wel gaaf hoor. Sowieso bijzonder om op andere plekken een kijkje in de keuken te mogen hebben. Ik heb, doordat ik ben afgestudeerd in een internationaal project, instellingen <voor kinderen met een beperking> in verschillende landen bezocht. Gewoon maar voor een paar dagen, maar wel gaaf om te zien..

Ik doe een werkvakantie :j omdat dit ook goedkoper was dan vrijwilligerswerk was.

RM_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-12 10:17

Nadjejump; Ahh jij ook malaria!
Hoelang ben je in Uganda geweest??
Ik wil ook zeker nog terug naar Afrika, het is daar gewoon zo bijzonder..

Charles

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 10:50

@RM_ Afrika lijkt mij ook zo bijzonder, ik kan niet wachten om het mee te gaan maken. 2014 is nog zó ver weg!

Firebug

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 16:09

RM_ schreef:
Nadjejump; Ahh jij ook malaria!
Hoelang ben je in Uganda geweest??
Ik wil ook zeker nog terug naar Afrika, het is daar gewoon zo bijzonder..

Ja helaas wel.. gelukkig dus niet lang.
Ik ben er 2 weken geweest :)

Gjilke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 19:54

Na een aanval van heimwee typte ik in een bui Ghana in in het zoekvakje van Bokt. En toen kwam ik dit topic zomaar tegen. Ik ben in 2008 voor het eerst naar Tamale (Noorden van Ghana) geweest, en daarna nog vijf keer naar Kumbungu, een klein dorpje in het Noorden van Ghana, waarvan de laatste keer dus deze zomer.

We hebben daar een basisschool in opbouw als project. Ik vind het zo fantastisch om elk jaar de vorderingen weer te zien. Ooit wil ik voor langere tijd daar weer heen, maar dan moeten de kids eerst wat ouder zijn ;)

Vrijwilligerswerk in Afrika is inderdaad duur, omdat een organisatie niet je kost en inwoning kan betalen. Onze vrijwilligers betalen volgens mij 35-40 euro per week voor hun gastgezin. Dat is dan all-in, dus kamerhuur, ontbijt, lunch en diner. En een liefdevolle thuisbasis ;)

RM_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-12 09:27

Nadja; Ah wel zonde dan dat je er maar 2 weken was..
Gjilke; Wat gaaf!!!! Zoiets zou ik ook echt graag willen. Lijkt me wel lastig om daar in het Noorden zoiets op te bouwen? Omdat het daar het primitiefst is, maarja daar is het natuurijk juist ook wel weer het hardst nodig.. Ik wil ook nog wel heel graag terug maar dat zit er de komende jaren denk ik niet in ;( En aan de andere kant wil ik ook heel graag nog zoveel andere landen zien.

alicelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 14:13

Wat een leuk topic, misschien is het niet handig om hem weer naar boven te halen maar ik doe het toch. :+
Ik ben afgelopen oktober twee weken met Edukans mee geweest op de onderwijsexpeditie naar Ethiopië. Een onwijs mooie en onvergetelijke ervaring. Ik ben nu sinds 27 oktober weer terug in Nederland en onder tussen al weer aan het zoeken voor een nieuwe reis. Momenteel zit ik te denken om met vrijwillig wereldwijd naar Ghana te gaan voor 4 weken, zij hebben een project waarbij ik het lesgeven op basisscholen kan combineren met het werken in een weeshuis. Voor mij de ideale combinatie voor een wederom onvergetelijke ervaring. Het hangt voor mij nog even af van de data van het project, want ik wil graag wederom weer in de herfst naar Afrika.

Ontwikkelingshulp is inderdaad erg duur, maar het is je geld zeker waard. Ik heb van de onderwijsexpeditie geen moment spijt gehad en ben nu alweer druk begonnen met sparen voor volgend jaar. Waarom nu? Nu heb ik er de tijd en ruimte nog voor en over een paar jaar kan mijn leven er wel heel anders uitzien. Dus ik ben inderdaad zo'n gek die dit twee keer achtereen wil gaan doen. :o

Voor mensen die geïnteresseerd zijn in de onderwijsexpeditie van Edukans, kan ik ze zeker aanraden om zich in te schrijven.
Hier mijn actiepagina, waarop je onze reisverhalen kunt lezen en een idee krijgt wat je allemaal gaat doen in die twee weken. Uiteraard staat mijn pb ook altijd open voor verdere vragen. ;)
http://www.jeaninekrol.inactievooredukans.nl

RM_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-12 17:43

Leuk joh alicelover!
En ik kan je Ghana zeker aanraden!! Wel laten weten als het zeker is he :D

alicelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 00:50

Haha zal ik doen. Morgenmiddag na het werk maar weer bellen, als ik nog geen mail heb gehad over de data van de projecten. Want als de startdatum van de herfst uitkomt met mijn studie ga ik mij inschrijven voor een intakegesprek. :)

Gjilke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 17:53

Tof dat je naar Ghana wil! Is echt fantastisch daar. Als het allemaal meezit ga ik in juli weer :)