Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
pniekepnak schreef:Hoi Amerika-bokkers,
ik kom even binnenvallen met een vraagje (ik heb niet het hele topic doorgelezen, dus als deze vraag al eerder is gesteld bij deze mijn excuses). Omdat een hoop van jullie al naar Amerika zijn geweest hebben jullie hier vast ervaring mee: ik vlieg over ruim 3 weken naar Amerika, ga 3,5 week op vakantie naar Hawaii, Californië en Arizona. Nu moet ik dus een visum aanvragen, oftewel het zogenaamde ESTA-formulier. Ik ben hiervoor een beetje gaan rondgooglen, maar ik zie door alle verschillende ESTA-formulieren aanvraagsite's het bos niet meer...
Op welke site kan ik het beste het formulier invullen? En heb ik daarvoor nou wel of niet een creditcard nodig? Het viel me ook op dat iedere site een weer een ander bedrag rekent voor het formulier, is daar een speciale reden voor waar ik van af zou moeten weten?
Kortom, wie kan me vertellen welke site ik moet hebben om dat formulier goed in te vullen, zodat ik niet voor eventuele verrassingen kom te staan? Wat zijn jullie ervaringen?
Alvast bedankt voor jullie hulp!
Guinevere schreef:@EvaC, hoe waren de Rockettes? De moeite waard?
JuliaaahX schreef:Nou ik zit nu in NY! Gister rond half 4 in het hotel aangekomen (times square) en toen een beetje de buurt verkend. Ik zakte om vijf uur al door mn benen heen, maar ach.. Toen ergens in of andere goedkope tent gegeten en gaan slapen. Jammer genoeg was ik al om vijf uur wakker en gaan we nu (half 7) al opstaan en ontbijten! Vandaag gaan we een wandeling maken, beginnend bij Central Park!
Lovely schreef:Vuurneon, dat is inderdaad wel een belangrijk punt. Als je bij een overstap in de US van een nationale naar een internationale terminal moet, kan dat best een tijdrovende klus zijn. Maar ook binnen Europa moet je soms flink wat tijd rekenen om van terminal naar terminal te komen. Het is best handig om dat van tevoren uit te knobbelen om verrassingen te voorkomen.