Was om tien over half 7 thuis in Oudenbosch

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Horsefreak schreef:Dat was een jaar geleden ook al met afschaffen van de nieuwe studentenkaarten, moest je ineens je reisproduct ophalen, maar overal stond eerst dat voor 1 januari moest en daarna bleek het pas veel later te kunnen, ook zo hopeloos.
MarrieLeen schreef:In Naarden-Bussum gaan de spoorbomen ook heel vroeg dicht, als de trein nog op Bussum-zuid staat bijvoorbeeld.
Daar gebeurt het dus heel veel dat er nog mensen voor langs schieten.
Daar staan allemaal bordjes langs het spoor: 'Wil je blijven leven, wacht dan nog even.'
NienSCHaap schreef:Pff dacht echt, laat je mensen goede informatie geven en op de hoogte zijn,maar die gene zal wel niet opgelet hebben.
lonniejj schreef:Ik werd gebeld door m'n zusje toen we ter hoogte van middelburg waren. "Ja, zit je al in de trein?" Uuh, ja"STERKTE! Er is weer eentje gesprongen op jullie traject"
Dus ik zeg dat zo hardop, iedereen in de coupé kijkt mij aan
Hang ik net de telefoon op, roept de conducteur het om in de trein, iedereen keek echt zo:
Inoterry schreef:NienSCHaap schreef:Pff dacht echt, laat je mensen goede informatie geven en op de hoogte zijn,maar die gene zal wel niet opgelet hebben.
We kijgen zoveel informatie, en vaak op onduidelijke manier gebracht, dat er voor al dat papier een flink bos is gerooid. En dan denk je iets te weten, wijzigen ze het. Er zijn maar heel weinig collega's die het allemaal weten, en ik hoor ook bij diegene die door de infobomen het bos niet meer kunnen zien. Probleem is ook dat we, naast de info over de OV chip, ook op de hoogte moeten zijn van de reisregels, de spoorwegwet, kaartsoorten, deuren afsluiten, enz......... Al die info bij elkaar is behoorlijk veel
.
Szan schreef:Ik heb even een vraagje over het verplicht in- en uitchecken voor studenten (vanaf 1 januari): ik reis vrij vaak met de trein naar het buitenland. Nu kan je nog een kaartje kopen wat geldig is vanaf het laatste station in Nederland dat je passeert, tot het station in het buitenland. Immers, in het binnenland heb je geen kaartje nodig omdat je vrij reist. Maar als je straks moet in- en uitchecken in Nederland, dan heb je dus maar 2 opties als ik het goed begrijp?
- Optie 1: een kaartje kopen van A naar B (bijv. van Amsterdam naar Parijs), waardoor je dus ook binnen Nederland betaalt?
- Optie 2: een kaartje kopen voor het buitenland (bijv. van Roosendaal naar Parijs) en zorgen dat je in Amsterdam incheckt en Roosendaal weer uitcheckt? Maar dit is praktisch gezien vaak onmogelijk, omdat je met overstaptijden zit en soms ook in een doorgaande trein zit...
Buitenlandse reizen worden voor de student dus duurder.. of heb ik het mis?