Met de trein - deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lonniejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 20:12

Ik ben om tien voor 4 vertrokken vanuit Vlissingen :D
Was om tien over half 7 thuis in Oudenbosch :')

Konstantine

Re: Met de trein - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 20:16

Ik zou bij jou in de trein hebben gezeten, maar toen zei die vriend dat ik er beter eentje later kon nemen... En toen zag ik het op twitter. :')

lonniejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 20:18

Ik werd gebeld door m'n zusje toen we ter hoogte van middelburg waren. "Ja, zit je al in de trein?" Uuh, ja :P "STERKTE! Er is weer eentje gesprongen op jullie traject" :') Dus ik zeg dat zo hardop, iedereen in de coupé kijkt mij aan :oo

Hang ik net de telefoon op, roept de conducteur het om in de trein, iedereen keek echt zo: ^)

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 20:21

Had op Middelburg uitgestapt, had je bij mij mogen eten!

SimoneDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 20:22

Horsefreak schreef:
Dat was een jaar geleden ook al met afschaffen van de nieuwe studentenkaarten, moest je ineens je reisproduct ophalen, maar overal stond eerst dat voor 1 januari moest en daarna bleek het pas veel later te kunnen, ook zo hopeloos.

ja dat was ook de grootste chaos, iedereen moest toen bij zo'n paaltje zijn en die waren steeds defect, mega lange rijen enzo. Was trouwens al 2 jaar terug toch?

MarrieLeen schreef:
In Naarden-Bussum gaan de spoorbomen ook heel vroeg dicht, als de trein nog op Bussum-zuid staat bijvoorbeeld.
Daar gebeurt het dus heel veel dat er nog mensen voor langs schieten.

Daar staan allemaal bordjes langs het spoor: 'Wil je blijven leven, wacht dan nog even.'

zo jeetje zeg, leuke bordjes.

Ik hoefde vandaag niet, morgen ook niet :D

lonniejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 20:24

Konstantine schreef:
Had op Middelburg uitgestapt, had je bij mij mogen eten!

Haha, wist ik dat maar eerder! :P Dan had ik nog langsgekomen ook, heb zo'n hekel aan lange vertragingen! :Y)

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 20:26

Ik ook :P

Woon vlakbij het station, was je zo komen halen :)

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 03:13

NienSCHaap schreef:
Pff dacht echt, laat je mensen goede informatie geven en op de hoogte zijn,maar die gene zal wel niet opgelet hebben.

We kijgen zoveel informatie, en vaak op onduidelijke manier gebracht, dat er voor al dat papier een flink bos is gerooid. En dan denk je iets te weten, wijzigen ze het. Er zijn maar heel weinig collega's die het allemaal weten, en ik hoor ook bij diegene die door de infobomen het bos niet meer kunnen zien :o . Probleem is ook dat we, naast de info over de OV chip, ook op de hoogte moeten zijn van de reisregels, de spoorwegwet, kaartsoorten, deuren afsluiten, enz......... Al die info bij elkaar is behoorlijk veel := .

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 09:12

Pff tussen Utrecht en Den Haag Centraal weer sein/wisselstoring :Z Hopen dat die vanmiddag weg is!!
Moet dan naar huis.

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 10:05

Jippie, trein naar Heerlen is op tijd! :))

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 10:21

lonniejj schreef:
Ik werd gebeld door m'n zusje toen we ter hoogte van middelburg waren. "Ja, zit je al in de trein?" Uuh, ja :P "STERKTE! Er is weer eentje gesprongen op jullie traject" :') Dus ik zeg dat zo hardop, iedereen in de coupé kijkt mij aan :oo

Hang ik net de telefoon op, roept de conducteur het om in de trein, iedereen keek echt zo: ^)

Haha ja leuk is dat :')

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 10:24

Nou dat voorspelt niet veel gOeds. Eerst zou de storing tot 9 u. Zijn,nu 13 u.

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 10:25

Of te wel straks nog de hele dag :Y) oooh dat is zo belabberd irritand zeg.

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 10:27

Inoterry schreef:
NienSCHaap schreef:
Pff dacht echt, laat je mensen goede informatie geven en op de hoogte zijn,maar die gene zal wel niet opgelet hebben.

We kijgen zoveel informatie, en vaak op onduidelijke manier gebracht, dat er voor al dat papier een flink bos is gerooid. En dan denk je iets te weten, wijzigen ze het. Er zijn maar heel weinig collega's die het allemaal weten, en ik hoor ook bij diegene die door de infobomen het bos niet meer kunnen zien :o . Probleem is ook dat we, naast de info over de OV chip, ook op de hoogte moeten zijn van de reisregels, de spoorwegwet, kaartsoorten, deuren afsluiten, enz......... Al die info bij elkaar is behoorlijk veel := .

Oke maar toch, hij wist er zo gezegd helemaal niks van wat ik er van begreep.
ik snap dat je alles moet kennen en weten maar dat OV komt erover heen en op de voorhand kon je al wel zeggen dat er veel vragen over kwamen, wegens voor onduidelijkheden.
Dan had hij moeten zeggen dat een collega dat misschien beter kon vertellen.
Ik zou ook niet alles kunnen onthouden hoor absoluut niet.

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 10:34

NienSCHaap schreef:
Of te wel straks nog de hele dag :Y) oooh dat is zo belabberd irritand zeg.

Jaah moet vanmiddag naar huis xD

daffieduck83

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 10:37

De sprinters rijden nog wel, vanochtend ook opgepropt in een sprinter in ruim 40 minuten ipv nog geen 20 van Gouda naar Utrecht gekomen.

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 10:37

Dan zal ik alvast beginnen te lopen :Y) volgens mij ben je dan nog sneller.
Nee geen gekheid, dan hoop ik dat het snel opgelost is en dat je gewoon makkelijk zonder problemen naar huis kunt.
Hoelaat ga je naar huis?

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 11:12

Rond 3 uur ofzo xD

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 11:17

Haha, mijn trein zou eerst wel en toen niet worden gesplitst, daarna werd 'ie opgeheven, vervanger zou er binnen 3 minuten zijn maar dat werd 15... Dit belooft wat voor de terugreis :')

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 12:35

1234, hopen dat je dan gewoon naar huis kunt :D.

Konstantine, jij ook veel succes met de terugreis ;)

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 12:43

Ik heb even een vraagje over het verplicht in- en uitchecken voor studenten (vanaf 1 januari): ik reis vrij vaak met de trein naar het buitenland. Nu kan je nog een kaartje kopen wat geldig is vanaf het laatste station in Nederland dat je passeert, tot het station in het buitenland. Immers, in het binnenland heb je geen kaartje nodig omdat je vrij reist. Maar als je straks moet in- en uitchecken in Nederland, dan heb je dus maar 2 opties als ik het goed begrijp?
- Optie 1: een kaartje kopen van A naar B (bijv. van Amsterdam naar Parijs), waardoor je dus ook binnen Nederland betaalt?
- Optie 2: een kaartje kopen voor het buitenland (bijv. van Roosendaal naar Parijs) en zorgen dat je in Amsterdam incheckt en Roosendaal weer uitcheckt? Maar dit is praktisch gezien vaak onmogelijk, omdat je met overstaptijden zit en soms ook in een doorgaande trein zit...

Buitenlandse reizen worden voor de student dus duurder.. of heb ik het mis? :D

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 13:11

Ik ben net met de sprinter naar Utrecht gegaan, toen overgestapt op de ic naar Amersfoort, en dan overstappen op die naar Almelo. Echter is er tussen Amersfoort en Amsterdam ook storing, dus hoop dat ie komt. :P

SimoneDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 13:24

Szan schreef:
Ik heb even een vraagje over het verplicht in- en uitchecken voor studenten (vanaf 1 januari): ik reis vrij vaak met de trein naar het buitenland. Nu kan je nog een kaartje kopen wat geldig is vanaf het laatste station in Nederland dat je passeert, tot het station in het buitenland. Immers, in het binnenland heb je geen kaartje nodig omdat je vrij reist. Maar als je straks moet in- en uitchecken in Nederland, dan heb je dus maar 2 opties als ik het goed begrijp?
- Optie 1: een kaartje kopen van A naar B (bijv. van Amsterdam naar Parijs), waardoor je dus ook binnen Nederland betaalt?
- Optie 2: een kaartje kopen voor het buitenland (bijv. van Roosendaal naar Parijs) en zorgen dat je in Amsterdam incheckt en Roosendaal weer uitcheckt? Maar dit is praktisch gezien vaak onmogelijk, omdat je met overstaptijden zit en soms ook in een doorgaande trein zit...

Buitenlandse reizen worden voor de student dus duurder.. of heb ik het mis? :D

dat is idd een hele goede...

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 13:32

yes, de seinstoring is voorbij :)

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 13:36

En toch vielen er nog veel treinen uit!

Ik zit nu in de intercity naar Enschede. :)