Turkije 2012

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nathalie

Re: Turkije 2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 21:52

Marmaris is super.
Maritim grand azur is ook een fijn hotel.
Maar ik weet niet watvoor hotel je wil. Wij zijn de laatste keer in grand pasa geweest, was ook top. Green nature is ook super.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 21:59

We willen graag all inclusive en aan het strand. En het moet te boeken zijn bij Neckermann.

Zie nu dat je in Alanya ook met dolfijnen kunt zwemmen en dat ziet er ook leuk uit. Moeilijk moeilijk!

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 22:04

wij vonden alanya niet leuk, maar ook dat verschilt per persoon. Marmaris is kleiner, knusser en gezelliger vind ik. Gezelliger boulevard, en errug leuke haven. Wij hebben in marmaris gewoond, en misten deze dingen enorm aan alanya. Wel is het strand en de zee bij alanya mooier.
Hebben daar ook in een top hotel gezeten, maritim alantur.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 22:07

Oh echt? Die staat op ons lijstje.

Goed bevallen dus? Het lijkt op de foto's altijd allemaal mooi dus ik ga liever op ervaringen van andere Nederlanders af. ;)

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 22:11

Het is voor ons alweer drie jaar geleden, maar hebben daar een top vakantie gehad. Na twee keer in het centrum te zijn geweest, zijn we verder alleen nog ijn het hotel gebleven en bij de dimcayi. (rivier)
Wij zijn naar dat hotel gegaan omdat een vriend daar werkte, maar het was echt geweldig!

MelodyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 22:12

Ik vond juist marmaris tegenvallen en Alanya erg leuk...die staat toch wel.op.lijstje met leuke plaatsen voor ons.

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 22:16

Ik zei al, das heel persoonlijk. ;) wij willen er niet meer heen. :n maar het is maar net wat je wil natuurlijk.

SsSimonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 22:19

Mag ik me ook melden :)

Wie ben je> Simone
Hoe oud ben je> 22 jaar
Wat heb je met Turkije> Ik ben paar jaar terug geweest met mijn ouders naar Bodrum, afgelopen jaar met een vriendin naar Marmaris en we hebben een geweldige week gehad. Dus de herrinderingen aan die vakantie!
Wanneer ga je in 2012 naar Turkije> Waarschijnlijk juni weer met dezelfde vriendin! Zitten nou richting Bodrum/gumbet te kijken!

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 23:02

Nathalie schreef:
Het is voor ons alweer drie jaar geleden, maar hebben daar een top vakantie gehad. Na twee keer in het centrum te zijn geweest, zijn we verder alleen nog ijn het hotel gebleven en bij de dimcayi. (rivier)
Wij zijn naar dat hotel gegaan omdat een vriend daar werkte, maar het was echt geweldig!

Hoe is het daar met handdoekje leggen? Echt voor 7 uur al opstaan om een bedje te bemachtigen of valt dat mee?

En hoe is het eten?

Ben erg benieuwd! Mijn vriend vindt dit hotel ook heel leuk dus misschien wordt deze het wel!

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 23:06

Toen wij er waren was er plek genoeg. :D

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 23:07

Eten was trouwens echt top.

Lynniiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 23:08

hoihoi,
ik ga deze zomer voor het eerst naar turkije. we gaan in augustus
Naar het plaatsje side? iemand daar al eens geweest en kun je er ook paardrijden?

MelodyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 12:21

Side schijn je wel ergens te kunnen rijden waar weet ik zo niet.

ROCHELLEx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 12:50

Heeft er niemand ervaring met Gumbet?

_SteR_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 14:06

:wave:

Ik ben Kylie en 22 jaar. Afgelopen week heb ik voor mijn vriend en mij een weekje all in Turkije geboekt, we vliegen op 27 mei. We zitten in Hotel Mirage World in Icmeler, vlakbij Marmaris!

Geboekt bij Corendon, daar vliegen we ook mee. Iemand ervaring met Corendon? Vorig jaar vlogen we met Transavia naar Mallorca, dit was goed bevallen.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 15:01

Correndon is een prima maatschappij hoor, heb ik al een paar keer mee gevlogen.

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 15:19

Lynniiie schreef:
hoihoi,
ik ga deze zomer voor het eerst naar turkije. we gaan in augustus
Naar het plaatsje side? iemand daar al eens geweest en kun je er ook paardrijden?

ja in een van de winkelstraatjes vlakbij de hotels, tegenover side star beach hotel zit ´de vakantie man´ een turkse man die goed nederlands spreekt, bij hem kun je alles goed boeken (hij is iets goedkoper als de andere aanbieders) oa quad tour, boot tour, hamam, maar ook paardrijden.
Side is heel erg mooi :) je hebt daar leuke winkels, prachtig strand en mooie bezienswaardigheden
naar welk hotel ga je?

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 15:25

charissiej schreef:
Hoi allemaal, Ik heb even een vraag voor mijn ouders (50+). Zij willen graag op vakantie en zitten aan Turkije te denken. Alleen hebben ze geen idee welke plaats of hotel voor hun een echte aanrader kan zijn. Hieronder even wat meer info:
Moeders wil graag een strand die niet al te druk is, het liefst een privestrand voor het hotel ofzo.Het liefst niet te veel kleine kinderen. Pa houd erg van snorkelen, en ookal is er weinig te zien,zou het wel fijn zijn als hij af en toe voor het hotel het water in kan gaan om wat te ontdekken. Rustig water (in een baai?) is dus denk ik wel handig. Verder houden ze wel van wat winkeltjes, terrasjes e.d. in de buurt en willen ze graag All inclusive in een goed hotel/resort. Ook vinden ze het leuk als het in een mooie omgeving van Turkije ligt. Begrijp me niet verkeerd, ik ben nog nooit in Turkije geweest, dus als dit niet bestaat mogen jullie het ook zeggen! Alleen het zou erg fijn zijn als jullie wat hotels kunnen aanbevelen!

Voor je ouders zou ik een van de extra sterren hotels aanbevelen aan het strand bij Side. Dat is een rustig plaatsje met mooi strand, hele fijne boulevard. De meeste hotels daar die aan het strand liggen hebben eigen strand. Snorkelen kan je er ook en er zijn ook mooie bezienswaardigheden daar en dagtripjes. http://www.zoover.nl/turkije/mediterraa ... gun-kumkoy
zoals de restanten van de oude tempel van Apollo en veel meer http://nl.wikipedia.org/wiki/Side

Lynniiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 16:05

@Sassy
okeej bedankt voor de tip :) ik zal het onthouden
wij gaan naar can garden beach.

Wilkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 16:20

Wij gaan met ons gezin, 3 kinderen, voor het eerst op vakantie naar Turkije. Voor ons heel bijzonder, want dit wordt onze eerste vakantie met z'n allen. We wonen op een melkveebedrijf en kunnen moeilijk weg. We gaan half april naar Voyage Belek. We laten ons dan heerlijk in de watten leggen. Ik hoop op een beetje redelijk weer!

_Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 19:27

@ Ster, wij hebben afgelopen zomer met Corendon gevlogen. Was echt super! We hadden enorm veel beenruimte en service was ook heel goed. Wij boeken eigenlijk altijd met Corendon. Afgelopen zomer hadden we wat gedoe op vakantie (we waren overvallen) gehad en daar hebben ze ons ook echt super bij geholpen. Hadden 's nachts gebeld en de volgende ochtend stond er gelijk een Nederlandse tolk bij ons op de stoep die ons helemaal hielp met de politieprocedure. Was echt top!

@ Jildau, je bedoelt zeker het zwemmen bij Sealanya? (http://www.sealanya.nl/) Dat heb ik gedaan. We waren eerst naar hun show geweest, wat ook erg leuk was. Daarna konden we naar de dolfijnen. Was echt ontzettend gaaf. We kregen ook heel veel tijd om met de dolfijnen om te gaan etc. We hadden ook een klein groepje zodat iedereen veel tijd met de dolfijn kon doorbrengen zonder dat het voor de dolfijn te veel werd. De dolfijnen zwemmen in een bassin, in Marmaris is dit in een afgezet stuk zee.
http://94.100.114.37/699750001-69980000 ... _v98Y.jpeg
http://94.100.118.53/699700001-69975000 ... _h6a7.jpeg
Dat van die laatste foto is echt zo ontzettend apart..

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 19:37

Ja Tamara als we naar Alanya gaan, waar het nu wel op lijkt, wilde ik graag naar Sealanya maar ik wilde eerst ervaringen weten. Superhandig dat ik jou nu heb! :D

Je vond dus dat de dolfijnen het wel goed hebben daar? Dat vind ik heel belangrijk. Ik wilde het liefst naar Marmaris omdat ze daar dus in de zee zwemmen alleen we hebben veel leukere hotels gezien in Side en Alanya. Mag ik ook vragen wat je ervoor betaald hebt en wat je daarvoor kreeg? En worden daar foto's gemaakt of moet mijn vriend dat doen? Hij wil ook graag zwemmen dus misschien leuker als we samen kunnen. En moet je voor je vakantie al reserveren of kun je gewoon heen gaan als je er bent?

_Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 20:15

Het beeld wat ik ervan kreeg, was dat ze het wel goed hadden. Trainers gingen er goed mee om en er werd tijdens de 'sessie' ook veel zo gepland dat het goed voor de dolfijn was. We moesten bijvoorbeeld eerst 10 minuten in het water dobberen op dezelfde plek zodat de dolfijn ons een beetje kon observeren etc. Had ook wel het idee dat de dolfijnen het wel leuk vonden. De dolfijn kwam op zo'n verhoging liggen en toen moesten we 'm met z'n alleen aaien, hij begon helemaal te kwetteren en te doen, haha. Het blijft natuurlijk wel zo dat ze in gevangenschap leven, maar ik had wel een goed gevoel erover.

Ik heb er 100 euro voor betaald en dat was dan alleen puur het zwemmen. Het duurde een ruim half uur. Er was een fotograaf bij elk groepje die van iedereen foto's maakte en er was ook iemand die aan het filmen was. Alles bij elkaar was volgens mij (plus minus) 50 euro. Je kan het zelf ook wel doen, maar die foto's worden dan wel een stuk minder mooi omdat je er niet zo goed bij kan komen als niet-zwemmer. Reserveren is niet nodig. Ik ben daar geweest in het hoogseizoen en heb toen geboekt bij zo'n excursiebureau. De volgende dag kon ik al terecht!

Bij Sealanya heb je ook nog een waterpark (volgens mij niet heel erg groot) en je kan er ook wat doen met haaien en roggen.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 20:22

Oh wat gaaf Tamara! Heb je nog meer foto's?

Ik las ergens 50 euro per foto dus schrok me dood maar als dat voor het hele pakket is dan wordt het een ander verhaal. Dan zouden mijn vriend en ik gewoon samen kunnen zwemmen en vervolgens de foto's kunnen kopen, zitten we daar ook niet mee. :)

_Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 21:01

Ik weet het niet helemaal zeker hoor, van die prijs (was ook nog eens in 2009, dus al een tijdje terug). Maar ik dacht wel zoiets, voor de zekerheid zou ik even een mailtje sturen. :) Kwaliteit van de foto's is trouwens wel goed, ook leuke momenten enzo.

Ohja, in mijn vorige post had ik nog iets gezegd over reserveren, maar het is niet zo dat je er heen kan gaan zonder af te spreken en dan te kunnen zwemmen. Zou dan even een dag van tevoren erheen gaan, voor de zekerheid. Maar je hoeft er iig geen maand van tevoren voor te reserveren.

Ik heb op deze computer alleen deze nog staan:
https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hp ... 3757_n.jpg
Is ook een foto vd fotograaf!

Ik zal morgen wel even de usb-stick opzoeken met alle foto's erop, kan je ook het bassin etc. even goed zien! ;)