Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
CK88 schreef:Afschuwlijk. Ik heb net het boek 'haar naam was Sarah' uitgelezen maar dat boek is nog zacht omschreven bij deze verschrikkingen....
Mensen zijn de meest egoistische en meedogenlose wezens op aarde, we zijn volgzame schapen die ter alle tijde hun eigen hachje proberen te redden....
Lillian__ schreef:wat voor proeven dan? (behalve die aardlekschakelaar)
Mooi maar heftig verslag, diepe respect.
Agnes75 schreef:LiNdA1986 schreef:Ja, heel bizar allemaal.
Dat ook een aantal mensen (vooral Hitler dan) zoveel macht konden hebben. Valt haast niet te bevatten.
Het lijkt me ook heel leerzaam en bijzonder om een keer daar een bezoek aan te brengen, maar hoe hebben jullie die reis gepland? Gewoon in een vakantie naar Polen?
Hm, ik weet niet of je een vakantie (leuk, ontspanning, lekker bijkomen) moet combineren met zo'n bezoek...risico bestaat dat als je na afloop van je vakantie zo'n kamp bezoekt, je hele vakantiegevoel in 1x compleet weg is...Wij zijn na een lang weekend Berlijn naar zo'n kamp geweest en ik weet niet of ik dat zo snel weer zou doen....Het "leuke"van het weekendje weg was er toen wel af.. Maar goed, ligt ook aan de persoon die je bent, maar wilde je dit toch even meegeven...
IndianLady schreef:Wow TS, wat een verhaal. Ben zelf idd ook altijd nieuwsgierig geweest naar Auschwitz nadat ik in Tjechie ben geweest.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Theresiens ... tratiekamp)
Alleen na je verhaal weet ik niet of ik dat beklemmende gevoel weer aankan. Vond Terezin al verschrikkelijk genoeg.
FiekexD schreef:@ avalon_
wanneer ben jij geweest? in de zomervakantie? ben je ook nog in polen verder geweest?
wij zijn ook nog ik krakow geweest, en daarvoor in tsjechie.
svdijk86 schreef:mooi verslag en mooie foto's. Ook al schijnt de zon altijd weer als ik foto's zie lijkt het of ik even stil sta in de tijd. Mag ik vragen wat je voor de hele reis kwijt bent geweest en via waar je geboekt hebt en hoe je bent gegaan enz? Ik wil er namelijk heel erg graag ook een keer heen al jaren alleen kan ik weinig met de info op de sites die ik gezien heb
Blue_Eyes schreef:Dat artikel heb ik net ook zitten lezen, maar daar staat toch niet nadrukkelijk in dat er nog veel is ontdenkt waar we nu nog wat aan hebben.
rommulus schreef:Lillian__ schreef:wat voor proeven dan? (behalve die aardlekschakelaar)
Mooi maar heftig verslag, diepe respect.
Hoe lang het duurt voor het hart stopt als iemand in ijswater ligt (dus bij welke temperatuur)
Zoals al beschreven hoe lang een baby en of mens gemiddeld zonder voeding kan.
Met hoeveel voedsel een mens overleven kan
Transplantaties
Amputaties
Hoeveel bloed een mens gemiddeld kan verliezen voor ie dood gaat
Noem maar op, teveel om zo even te gaan opsommen
Bedenk zelf maar dingen waarvan jij denkt hoe zijn ze daar achter gekomen waarvan je achterin je hoofd eigenlijk wel een antwoord van weet
Ik kan me zelfs een documentaire herinneren van een stel die oa met straling experimenteerden
IndianLady schreef:Wow TS, wat een verhaal. Ben zelf idd ook altijd nieuwsgierig geweest naar Auschwitz nadat ik in Tjechie ben geweest.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Theresiens ... tratiekamp)