Wintersport 2011/2012

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dieuwke_

Re: Wintersport 2011/2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 14:59

Oh, als ik jullie verhalen zo lees dan heb ik echt onwijs veel zin om te gaan :):) Donderdag gaan we met de klas naar Zoetermeer, zo'n indoording. Alvast even voorpret hoewel het natuurlijk niks is vergeleken bij een echte wintersport

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 15:16

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 15:19

Maaike__ schreef:
Wij zijn opzoek naar een leuke wintersport plaats in de buurt van airport Geneve, dus Zwitserland of Frankrijk. Weet iemand iets leuks in Chatel of Haute Nendaz bijvoorbeeld? :)

Wij gaan naar Les Gets, dat zit er dichtbij en ziet er best leuk uit! Chatel is ook mooi, ik weet alleen niet meer waar wij toen geweest zijn.

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 15:49

Ik ben in Chatel geweest, 2 jaar geleden. Was leuk! De piste ligt daar ook op de Frans/Zwisterse grens :) Er zijn daar nog meer dorpen toch, in Portes du Soleil?

Ik zou trouwens, wel vertrouwen op je Poloo'tje

Wij zijn met een oude Clio van '96 ook over de Oostenrijkse Alpen gereden, 1.2 motor, wel in de zomer, maar wel helemaal volbeladen. Met wintersport is je bagage meestal niet zo zwaar en een beetje Duitse auto moet dat toch kunnen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 15:51

Volgens mij zijn wij idd in Portes du soleil geweest en wij gingen regelmatig de grens over. Maar het is zo lang geleden dat ik me niet meer kan herinneren hoe het was :=

xEliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 20:10

We zijn maar met 2 dus dan is taxi beetje duur vrees ik :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 20:12

Dat denk ik ook wel Anneert :j Polotje gaat het wel doen.
Eliine taxi si niet zo duur hoor. Maar van waar moet je komen? Rijden genoeg bussen, trein is ook ideaal!

Ik ski trouwens sinds vorig jaar met helm, hier nog meer die dat doen??

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 20:14

Jup :)

Ik ook.
Het eerste jaar dat ik ging, (ben pas 2 jaar gegaan :P) had bijna niemand een helm op, maar vorig jaar echt de grote meerderheid wel

Het eerste jaar ben ik ook heel hard op mn hoofd gevallen, meteen de eerste afdaling, toen wilde mn vriend ook dat ik een helm kocht, maar niemand had dat toen :P beetje stoer doen..

DieL_Zor

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 20:30

Jep, hier ook een helm (indoor alleen niet)
Heb het te vaak fout zien gaan, en vaak kun je er zelf niet eens wat aan doen ;)

Morgen Snow weer onveilig maken in Zoetermeer :D

Killyenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 20:58

Ik draag (bij het snowboarden dan wel) altijd een helm. Het begint gelukkig tegenwoordig een stuk populairder te worden, heb het inderdaad ook iets te vaak fout zien gaan (zowel op de piste, als op het water bij kitesurfen, als in de bak bij het paardrijden: bij sporten waar hoofdletsel een gevaar is draag ik een helm.

Zit ook sterk te overwegen kniebeschermers aan te gaan doen dit jaar. Ik heb eigenlijk nooit zo veel blessures na het snowboarden maar vorig jaar op de laatste dag heel knullig direct na het opstaan weer terug op een knie gevallen, precies op een stuk ijs, en die knie is pas sinds twee maanden weer helemaal oke :+ Maar ben bang dat het me toch meer belemmert dan helpt, net als bij het skaten waar ik ze ook niet draag omdat ik dan juist eerder val.

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 21:04

hier ook een helm. Eerst werd ik hier thuis een beetje uitgelachen, maar voor we op pad gingen waren er nog 3 die een helm kochten. De voorlaatste keer dat ik op ws ging heb ik een tijdje buiten westen gelegen nadat ik met een giga grote snoekduik met m'n hoofd op een kei terecht gekomen ben. En afgevoerd met de helikopter...... De helm had m'n blessures niet kunnen voorkomen, maar het heeft me wel aan het denken gezet. En nu dus met een helm. En eigenlijk vind ik het heerlijk! Lekker warm, stevig, bril past er goed op, kortom: Prima, met een hoofdletter P!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 21:06

Mijn helm is ook superfijn, ben er heel blij mee!

astriidj

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 21:06

Ik heb nu ook een helm gekocht, wel zo veilig idd :j Heb sinds vorig jaar ook kniebeschermers, ik heb al knieklachten dus extra bescherming is wel welkom.

xEliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 21:09

Ik heb ook een helm sinds ik snowboard. Nu durf ik niet meer zonder! Voel me veel veiliger met :D en het is lekker warm!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 21:09

Jool, wat kan jij zingen zeg :oo Cool!
Vroeger ging mijn vader met de 2CV naar Oostenrijk. Ik heb er vrijdag een rally mee gereden en als je daarmee naar Oostenrijk kunt, kun je dat ook met jouw auto :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 21:12

Mootje schreef:
Jool, wat kan jij zingen zeg :oo Cool!
Vroeger ging mijn vader met de 2CV naar Oostenrijk. Ik heb er vrijdag een rally mee gereden en als je daarmee naar Oostenrijk kunt, kun je dat ook met jouw auto :j

Haha dank je wel :D Nou dan ga ik knallen met mn polotje naar boven :D

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 23:23

Ik heb ook een helm, zou niet meer zonder willen/durven! Vind het ook echt helemaal niet vervelend. :n

Leuk Diel_Zor! Dat is hier om de hoek. :))

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 17:49

Vorig jaar toen ik met het werk ging skiën had een collega nog een scherpe opmerking: Alleen de mensen die echt goed kunnen skiën en boarden dragen een helm. In onze groep was dat zeker het geval :=
Ik heb pas 1 jaar een helm. Ik heb nogal een vreemd hoofd geloof ik, waardoor bijna niets lekker zat. Ik heb nu een helm met luchtvoering.

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 17:52

Haha, dat vind ik een leuk compliment! Voor mijn gevoel ski ik nog steeds als een malloot, probleem is gewoon dat ik denk dat ik het eng vind

Mijn vriend had daar ook last van, dat niks lekker zat
Ik heb een witte helm van Salomon

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 22:28

Ik denk altijd dat ik er vet prof uit zie, maar ik heb me een X-benen _O-

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 22:30

Ooh heerlijk! :D
Valt best mee toch.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 22:31

felinetibor schreef:
Ooh heerlijk! :D
Valt best mee toch.

Haha nou vols mij wel, was trouwens de olympische piste :D

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 22:32

Welnee joh! :))
Cool! Je gaat wel lekker snel. :P

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 22:42

Ik trek volle zalen wil je zeggen. _O-
Was echt een sullige sprongetje en dan ga ik ook nog op m'n plaat, was wel echt heel dom. :+

Maaike__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 20:10

Joolien schreef:
Maaike__ schreef:
Wij zijn opzoek naar een leuke wintersport plaats in de buurt van airport Geneve, dus Zwitserland of Frankrijk. Weet iemand iets leuks in Chatel of Haute Nendaz bijvoorbeeld? :)

Wij gaan naar Les Gets, dat zit er dichtbij en ziet er best leuk uit! Chatel is ook mooi, ik weet alleen niet meer waar wij toen geweest zijn.

Waar zitten jullie in Les Gets als ik vragen mag?