Ik ga backpacken en neem mee...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 21:48

Nja ik houd iig 1000 dollar aan, dan red ik het makkelijk. :j en zo niet, ik heb toch ontzettend veel geld bij me dus het maakt ook eigenlijk niet uit. :+

Ik heb voor Sydney idd geboekt bij YHA (bij Bondi Beach *\o/* ), had gelezen dat deze idd schoon en wat rustiger zijn.

Glitfaxi

Re: Ik ga backpacken en neem mee...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 21:56

Ik weet niet of je inmiddels alles al hebt maar ik heb al aardig wat backpack tochten gemaakt en heb zelf een paklijst opgesteld waar alles op staat. Als je die nog wil moet je me even een PB sturen :).

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-11 14:32

SpikkelFire schreef:
Nja ik houd iig 1000 dollar aan, dan red ik het makkelijk. :j en zo niet, ik heb toch ontzettend veel geld bij me dus het maakt ook eigenlijk niet uit. :+

Ik heb voor Sydney idd geboekt bij YHA (bij Bondi Beach *\o/* ), had gelezen dat deze idd schoon en wat rustiger zijn.

Doe je de groetjes van mij aan whippet <3

echt die vent sleur ik voor mn camera als ik daar ben _O-

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 17:34

Haha zal ik doen. :') Ze gaan wel opnames maken dus misschien ren ik nog langs in mn blote kont. :j

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-11 20:55

Dan kan ik je in ieder geval herkennen tussen die 30.000 mensen _O-

_Judith

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 22:07

Mag ik me ook melden?

Ik zit me nu te oriënteren op een jaar backpacken in Australië, omdat ik nog totaal geen idee heb wat voor studie ik volgend jaar zou willen doen, maar ik moet nog even kijken of ik dat financieel rond kan krijgen.. Ik zou dan graag willen reizen en werken.. Maar er zitten toch nog een hoop praktische zaken aan verbonden zeg (verzekering etc. := )

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 02:17

Nou ik ben net aangekomen in hong kong, vanavond ga ik door naar Cairns. Hopen dat mn backpack ook goed meekomt :D

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-11 17:15

Spannend spikkelfire! Maar ik neem aan dat een goede backpack zo'n tocht wel doorstaat toch??

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 04:07

Hij is heelhuids aangekomen gelukkig :D ben nu in Oz trouwens, en na 2 uur nu al een tip van mij: neem eeeechtb niet teveel mee. Tis nu al 1 chaos in mn tas dus die krijg ik nooit meer goed ingepakt :')

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-11 15:46

SpikkelFire schreef:
Hij is heelhuids aangekomen gelukkig :D ben nu in Oz trouwens, en na 2 uur nu al een tip van mij: neem eeeechtb niet teveel mee. Tis nu al 1 chaos in mn tas dus die krijg ik nooit meer goed ingepakt :')

Hahhaha veel succes ermee, en natuurlijk heel veel plezier in aussie...

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 01:49

Tnx! Gaat wel lukken hoop ik. Op dit moment nog een beetje eenzaam maar dat komt vanzelf wel :)

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-11 17:17

Dat komt vast wel goed :j
Gewoon tegen vreemde aan gaan kletsen :D

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 17:25

Nog een tip, draag alle kleding die je meeneem ook een keer hier. Neem alleen kleding mee die echt lekker zit.

Ik ben 2 maanden in madagascar geweest, eigenlij heb ik 2 maanden lang geleefd in 1 short, 1 spijkerbroek, 1 shirt met lane mouwen en 2 hempjes.
De overige kleding heb ik eigenlijk niet gedragen. T shirt 1 werd na 2 weken al kapot geknipt omdat ik stof nodig had voor reparatie van mn brace. De andere 2 tshirts waren te dun (en daardoor doorschijnend wanneer ze nat waren van bv zweet) dus die heb ik beide denk ik 2 keer gedragen.
Veel ondergoed mee (strings nemen minder ruimte in beslag en drogen sneller dan bv boxers).

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-11 17:28

en strings zitten stukken minder lekker dan boxers :')
Hier komen er dus géén strings in mn backpack :D

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 17:30

Strings zijn ook niet echt zo 'gezond'.. Ze zitten in je reet en verspreiden zo heel gemakkelijk bacteriën naar je plasbuis en tadataaa blaasontsteking o.i.d.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 17:32

wij hebben moeten schrappen in alles, ik kon kiezen, 4 boxers en 3 strings en mn bikini
of 7 boxers :')
En handdoeken ed hadden we niet mee (maar wel slaapzakken omdat het snachts tot -2 werd in sommige gebieden waar we waren, slaapmatjes, tent, kook gerei, gasbrander etc).

Ohja, tube vloeibaar wasmiddel :))

Maar in australie zal je bijna alles ook wel gewoon kunnen kopen, die luxe hadden we niet. Een tube zonnebrand bijvoorbeeld (de goedkoopste) kostte omgerekend 22,50 (en dan had je iets uit azie, merkloos).
Een nieuw tshirt voor mn vriend, 18 euro (en ja, dat was weer een van de goedkoopste die er was, kon (veel) goedkoper, maar dan was het 2e (of beter gezegd 100e) hands.

Denk dat je goed moet kijken naar het land waar je heen gaat. Zoiezo alleen kleding mee die echt lekker zit, anders trek je het toch niet aan :)

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-11 17:33

Oh naaktzwemmen is heerlijk hoor :j

Dus doe mij die 7 boxers maar _O-

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 17:35

Zwemmen kan ook in je bh en boxer.

Ik heb wel meer gehoord dat je moeilijk/geen zonnebrandcreme kan kopen in Afrika.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 17:42

hahahha

elke keer backpacken leer je weer bij! zo zou ik volgende keer toch wel mn camelbag meenemen. In thailand had ik die niet nodig, maar Madagascar zou die heeeel handig geweest zijn.
Wat je ook niet moet vergeten is een kleine "dag rugtas (bv een eastpak). Ik heb zelf het liefste eentje met padded back, voor als er flessen water mee moeten ed. Dan prikt er niks in je rug. Vriendlief heeft liever eentje zonder paddedback, want die kan die beter in zn grote rugtas proppen (al had die daar wel spijt gekregen van en heeft hij uiteindelijk met mijn tas het water gedragen en ik met zijn tas de lichte kleine zachte dingen :') )
Flight bag is ook een aanrader, eentje die raincover en flightbag ineen is. Hoef je je geen zorgen te maken dat iemand wat in je tas kan doen of dat er wat uitvalt/scheurt .

De Engelsen en fransen die onze zagen in Madagascar vonden het een super ding en wouden ze graag van ons overnemen (dacht het niet :P I love my flightbag, hele goede bescherming in het ruim van het vliegtuig, geen gekken die makkelijk wat kunnen jatten, niks wat van je tas af kan vallen en niemand die er even wat "zooi" in kan doen als je niet kijkt)

http://www.ikgaopreis.nl/5/106.accessoi ... 5_55_liter

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 17:44

MoonChloe schreef:
Zwemmen kan ook in je bh en boxer.

Ik heb wel meer gehoord dat je moeilijk/geen zonnebrandcreme kan kopen in Afrika.

Of shampoo, douchegel etc :roll:

alles, maar dan ook ALLES werd met het zelfde blokje zeep gedaan.
De afwas, de was, het haar (als dat al gewassen werd :r :r ) en het ging ook mee onder de douche.
Ohja, en onze chauffeur gebruikte het ook voor de auto (zowel buiten als binnen).

en wat ik daar ook miste was electronica. Een sd kaartje van 2 gig? 18 euro :+
maar Australie is natuurlijk geen afrika, dus dat scheelt ook wel

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 19:00

Na vier werken vast verblijf moet ik overmorgen weer alles in mijn tas zien te krijgen! Ben benieuwd! Heb niets gekocht qua kleding en er is wel wat uit gegaan.

Een flightback heb ik ook. Niet alleen voor jatten maar ook ter voorkoming dat gespen of andere dingen tijdens transport blijven haken en zo kunnen scheuren.

Qua shampoo heb ik een twee in één tube, dus dat scheelt ook weer. Met kleding ben je ook veel gemakkelijker. Spijkerbroek heb ik gerust twee werken aan als er geen gekke dingen gebeuren. Mijn tas woog 14 kilo bij vertrek en ik hoop dat het alleen maar gaat afnemen....

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 07:42

Ik heb gelukkig geen spijkerbroeken meegenomen. Als het goed is ga ik ook alleen maar zon zien. :D Mijn tas weegt ruim 16 kilo en dat is best veel. :=
Ik ben nu in het hoge noorden van Australie, maar ik moet zeggen dat ik nog niet echt gewend ben aan het alleen reizen. Qua dingen ondernemen gaat het wel enzo, maar ik mis gewoon heel erg iemand om het mee te delen. Ik vind het wel lastig.. ;(

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-11 11:36

Kun je geen contact zoeken met andere backpackers, en afspreken om samen te reizen naar een andere stad of plaats...?

ZIjn toch wel meer eenzame backpackers die dit doen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 18:03

iemand die je al lang kent en waar je je verhaal tegen kan doen?

of heb je moeite met mensen ontmoeten enzo?

moeilijk iig ... Maar volgens hebben de meeste backpackers wel last van het eerste in het begin volgens mij. Moet je denk ik effe doorheen :(:)
16 kg is wel heeeel veel :oo :D :P Ik krijg al pijn in mijn schouders bij het idee alleen al :') .

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 18:10

Zo min mogelijk! Want je loopt letterlijk 6 maanden met die tas te zeulen! Welke periode ga je? Ik ging in de zomer periode dus het was hier rotweer toen ik inpakte, kortom ik had te veel lange broeken mee etc. Werd er zo gek van dat ik broeken heb weggedaan, en uiteindelijk maar één lange broek heb over gehouden (oja en een joggingbroek) Haha dus dat is voornamelijk mijn advies, laat je niet verwarren met het weer hier.

Verder is alles ook te koop in Australië, dus wees niet bang dat je iets vergeet. Belangrijk zijn:
portemonnee
paspoort
random reader/of andere manieren hoe je je bankzaken gaat bijhouden
wandelschoenen (als je daar teminste aan denkt)
simlockvrije mobiel
veel hollandse muziek (trust me, you gonna love it!)

Verder kan je me altijd om advies of dergelijke vragen! Haha ik ben allang blij dat ik er over kan praten! :D Was echt genieten daar, en heb nog heeeeel vaaaak heimwee. Damm wat een tijd heb ik daar gehad!

Edit: waar ik voornamelijk van heb genoten is dat ik luchtige bloesjes mee had. Wat serieus de zon bakt af en toe goed, dus dan ben je blij dat je iets luchtigs aanhebt dat toch bedekt.