Oncomfortabele vliegtuigstoelen..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

F_Orumster

Re: Oncomfortabele vliegtuigstoelen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 11:44

Ik ben er ook achter met arke en reserveren. Je kan pas online inchecken nadat je de stoelreservering hebt gadaan, en daar moet je idd voor dokken. Vind de manier waarop kinderachtig hoor. Gaan 13uur vliegen dus zitten toch liever naast elkaar.

Ryanair en priority is een lachertje. Sta je er vroeg, sta je braaf vooraan in de rij, kom je in dezelfde bus als de niet priorities en kom je tegelijk aan. Vervolgens rennen allemaal, hoe zielig. Toch loop je dan zelf ook maar stevig door... gingen 4u vliegen en das eigenlijk te lang voor ryan. Maarja, voor € 47 retour naar marokko dan moet je ook niet meer veeleisend zijn (met koffer werd dat €107).

Blanket

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 11:50

Komt heel bekend voor. De keren dat ik naar Turkije vloog waren de stoelen ook zeer oncorfortabel. De hele zitting was doorgezakt enzovoort.
Overigens alleen maar meegemaakt toen ik met OnurAir vloog. En geloof me, ik heb vaak gevlogen. :j
Ik vlieg overmorgen 9 en half uur naar Vancouver, hopelijk zijn de stoelen redelijk comfortabel. Maar daar ga ik ook van uit. :)

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 11:51

F_Orumster schreef:
Ik ben er ook achter met arke en reserveren. Je kan pas online inchecken nadat je de stoelreservering hebt gadaan, en daar moet je idd voor dokken. Vind de manier waarop kinderachtig hoor. Gaan 13uur vliegen dus zitten toch liever naast elkaar.
.

Wij ook maar ik denk dat er wel wat te regelen valt uiteindelijk. Zeker als iemand alleen reist dat we misschien toch kunnen ruilen. Het is idd kinderachtig. Nu moeten we wel in de rij staan om in te checken op schiphol.. maargoed.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 11:54

Precies, wil graag online inchecken omdat dat lekker makkelijk is, scheelt wachtrij op schiphol. Wij kunnen maar 2u vantevoren aanwezig zijn door de trein, hoop maar dat dat genoeg is. Waar ga jij heen? Wij mexico.

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 12:55

hahaha wat grappig, wij ook. Wanneer vertrek je?

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 13:33

Haha wat grappig, ik ga ook naar mexico! Maar dan pas in september!

Ik zal op me werk is navragen over arkefly online inchecken, ik dacht wel dat het kon!

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 14:07

F_Orumster schreef:

Ryanair en priority is een lachertje. Sta je er vroeg, sta je braaf vooraan in de rij, kom je in dezelfde bus als de niet priorities en kom je tegelijk aan. Vervolgens rennen allemaal, hoe zielig. Toch loop je dan zelf ook maar stevig door... gingen 4u vliegen en das eigenlijk te lang voor ryan. Maarja, voor € 47 retour naar marokko dan moet je ook niet meer veeleisend zijn (met koffer werd dat €107).

Haha dat laatste heb ik ook vaak zat mee gemaakt. Ik reis alleen, maar toch vind ik het fijn om vroeg in t vliegtuig te zitten omdat ik dan wat rustiger blijf. Ik was mooi op tijd, en kwam dus in dezelfde bus als de prioritie's :D . Op de terugweg stond ik ook helemaal vooraan, helaas vonden ze mijn tas niet geschikt als handbagage :') |o dus toen was ik als nog als laatst in t vliegtuig omdat ik moest bij betalen.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 11:32

F_Orumster schreef:
Ryanair en priority is een lachertje. Sta je er vroeg, sta je braaf vooraan in de rij, kom je in dezelfde bus als de niet priorities en kom je tegelijk aan. Vervolgens rennen allemaal, hoe zielig.

Hier in Weeze niet hoor. De Prio's staan in een afgezet deel voor in de bus, dus inderdaad "met iedereen" maar met een hekwerk ertussen. Bij het vliegtuig gaan alleen de deuren van de prio's open en kunnen deze mensen (ikzelf dus ook altijd) op hun gemakje het vliegtuig in. Als de laatste prio op de trap staat gaan de deuren van de "gewone tickets" pas open. Zo hoort het ook te gaan bij RyanAir.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 12:28

De deur voor prio's ging eerder open maar vulde de bus niet op en ging dus de andere deuren open en waren we weer gewoon gemengd.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 12:30

Heb overigens toch stoelen gereserveerd bij arke omdat we niet megavroeg vantevoren kunnen zijn en dus perse online willen inchecken. Maaltijden sond bij dat de dienst niet beschikbaar was? Pep was in aanbieding.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 12:32

Was dat één keer of steeds op dat vliegveld (waar?) het geval?

Ik reis regelmatig met RyanAir van twee verschillende luchthavens en bij beide is de prio afdeling in de bus afgezet met hekwerk en kunnen de rpio's echt als eerste de bus uit. Zoals gezegd, pas als de laatste prio op de vliegtuigtrap staat, gaan de andere deuren van de bus open en kunnen "gewone tickets-reizigers" ook richting vliegtuig lopen.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 12:33

Was eenmalige ervaring, in bremen.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 12:36

Dan zat er een slechte chauffeur op de bus denk ik :-)

Charles

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 18:00

Ik heb tot nu toe met EasyJet, RyanAir en KLM gevlogen en heb duidelijk verschil gemerkt in het comfort van de stoelen. In november vlieg ik met een 747 naar Los Angeles en dat zal een verademing zijn vergeleken met EZY en RyanAir. Ik vraag me alleen af hoe dat zit met die schermpjes in de stoelen voor je. Als jij een filmpje wil kijken maar de persoon voor je wil een tukkie doen en zet zijn stoel naar achter, dan kun je toch niet meer kijken? :=

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 18:03

Charles schreef:
Ik heb tot nu toe met EasyJet, RyanAir en KLM gevlogen en heb duidelijk verschil gemerkt in het comfort van de stoelen. In november vlieg ik met een 747 naar Los Angeles en dat zal een verademing zijn vergeleken met EZY en RyanAir. Ik vraag me alleen af hoe dat zit met die schermpjes in de stoelen voor je. Als jij een filmpje wil kijken maar de persoon voor je wil een tukkie doen en zet zijn stoel naar achter, dan kun je toch niet meer kijken? :=

De schermpjes zijn zeg maar draaibaar, dus je kan hem dan meer naar onderen of boven draaien (onafhankelijk van de stoel, want in de stoel zit een holte waar het schermpje in zit). Snap je me nog :+ ?

Charles

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 18:07

Haha ja ik snap wat je bedoelt :)) Dat is een geruststelling haha, stel je voor dat je een slaapkop voor je hebt zitten of iemand die een slaappil genomen heeft.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 18:09

Charles schreef:
Haha ja ik snap wat je bedoelt :)) Dat is een geruststelling haha, stel je voor dat je een slaapkop voor je hebt zitten of iemand die een slaappil genomen heeft.

Hahaha ja en dat je schermpje dan zo laag zit dat het helemaal zwart is , dus dan moet je echt op de grond gaan zitten wil je nog normaal contrast hebben :')

Charles

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 18:10

hahahaha ja precies, ik zie mezelf al liggen _O-

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 18:48

Dat vind ik trouwens altijd wel ontzettend vervelend. Dan vlieg je al goedkoop met dus weinig ruimte, en dan keilt de eikel voor je z'n stoel naar achteren...

Charles

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 18:56

Geef de persoon achter je dan op zijn minst een seintje dat je graag je stoel achterover zou willen doen :j

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 18:58

Ja op sommige vluchten snap ik het wel! Maar gebeurt ook vaak dat je op een vlucht van 3uur iemand voor je hebt die ze stoel naar achteren gooit!

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 21:18

tja, stoelen zitten voor mij vaak te rechtop, krijg ik last vd rug en het is vermoeiend.
Maar ik kijk vaak wel even naar achter of als degene achter me de stoel al schuin heeft dan voel ik me ook vrij.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 22:18

ik zet ook mijn stoel meteen naar achteren, anders kost het me mijn rug. Die mogelijkheid is er niet voor niets.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 22:27

Lielle schreef:
ik zet ook mijn stoel meteen naar achteren, anders kost het me mijn rug. Die mogelijkheid is er niet voor niets.

Volgens mij is die mogenlijkheid er voor nachtvluchten ed.

Ik snap dat het voor sommige mensen de pest is voor hun rug om die stoel zo rechtop te hebben (ik heb zelf net zo goed rugklachten), maar ik vind het toch wel knap asociaal naar degene achter je. Je kunt dan dus bijna niet meer normaal zitten, tafeltje niet gebruiken, geen laptop of boek meer op schoot hebben...

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 22:31

ik heb er geen moeite mee, ook niet als de persoon voor me dat doet, en dan kan ik prima lezen/laptoppen etc. Op lange vluchten (US) wil ik ook op een dagvlucht kunnen slapen. Alleen als er eten geserveerd wordt zet ik mijn stoel rechtop, verder echt niet. En daar ben ik zeker niet de enige in.