Ervaringen 'verre' / 'aparte' reizen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

justdjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 12:31

het is al even geleden dat er gereageerd is maar wij hebben gister geboekt naar Maleisie!!!! Wie heeft er nog tips?? We gaan eerst 5 dagen in/rond Kuala Lumpur verblijven en vliegen daarna door naar Langkawi voor 10 heerlijke stranddagen!!

SSDesign

Re: Ervaringen 'verre' / 'aparte' reizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 22:21

Wat een leuk topic :D

Ik ben zelf 5 jaar geleden in Thailand geweest. Een ontzettend mooi, divers land met een vriendelijke maar opdringerige bevolking (vooral op markten en toeristische trekpleisters als Phucket). Wij hebben toen een rondreis gedaan via Baobab, ik geloof van ruim 3 weken. Bangkok was geweldig om eens te zien, wat een megastad! Op Phucket heb ik een geweldige strandrit te paard gemaakt. Echt een super rit, één van de mooiste in mijn leven, maar helaas waren de paarden daar niet heel goed verzorgd. Ook snorkelen op Koh Samui was echt geweldig! Wij zijn nog een dagje extra geweest hier en hebben ook een dagje extra gesnorkeld, want we vonden het zo mooi!

Afgelopen zomer hebben wij echter iets veel meer bijzonders gedaan... Wij zijn naar Oeganda geweest met ons gezin. Tja, wat heb je daar nou weer te doen? Het is inderdaad een toeristenland in opkomst, maar ontzettend mooi, een heel vriendelijke bevolking (en helaas ook wel bedelende kinderen). Erg armoedig, maar ontzettend mooi en ongerept qua natuur. Het klimaat is aangenaam, niet te warm, ook niet te koud (ja in de bergen). We hebben ontzettend veel gezien qua wilde dieren. Zo mochten we op sommige plekken 's nachts onze hut niet uit, omdat de kans dan groot was dat er een nijlpaard op je pad zou staan... Ook werd ik op een gegeven moment 's nachts wakker van 2 spelende hyena's die heel dicht bij onze tent geweest moeten zijn. En geen dag later hebben wij nog moeten 'rennen' voor ons leven toen we een wandeling gingen maken in een heel diepe kloof door het Afrikaanse landschap waar we opeens een kudde olifanten op ons pad hadden... Een ontzettend veelzijdige vakantie. Niet echt geschikt voor iemand die 's avonds ook veel leuke activiteiten wil doen, want je hebt maar kort stroom en vaak lig je dan ook vroeg op bed en sta je vroeg op. Ook een warme douche is er niet altijd. Ik heb genoten van deze vakantie en zou er zo weer terug willen :) Ohja en een trip naar de wilde berggorilla's (waarvan er nog maar 700 zijn op de hele wereld) is echt aan te raden. Wat een geweldige beesten, die gewoon een meter langs je lopen, alsof je maar heel gewoon bent in hun landschap... Voor mijn reisverslag; [BEU] Safari in Oeganda; dé parel van Afrika!

luf_horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 16:02

Ik zit momenteel in Zuid-Afrika en dat is geweldig, en veilig als je een beetje oplet!

Als je op safari wil kan je naar Johannesberg vliegen, hoewel het daar erger schijnt te zijn dan waar ik zit (kaapstad) en dan een 4x4 huren en het Kruger park in, kan je eventueel door naar zambia etc.. Het schijnt geweldig te zijn, ben het zelf ook nog van plan :)

Of een lekkere strandvakantie in Kaapstad? is ook heerlijk en genoeg te doen!

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 16:04

Suriname schijnt ook prachtig te zijn...

Ik wil inderdaad zelf nog naar zuid afrika en dan een deel 'safari'' en parken zien en dan eindigen bij de westkust voor een strandvakantie

Eydis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 17:18

Ik ben van de zomer 3,5 week in Zuid Afrika geweest, dus als je nog vragen hebt ;) Ik ga zeker nog eens terug!

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 22:30

Ik ben afgelopen zomer 3 weken in Suriname geweest, echt een aanradar!
Als ik de kans heb ga ik zeker nog eens terug om het land en de natuur verder te verkennen.