IJsland 2011, wie gaat er ook? Wie geeft tips?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 11:12

Nou ik vind het wel prijzig, wij hebben voor veel minder gegeten in Reykjavik :j

KhivkJe

Re: IJsland 2011, wie gaat er ook? Wie geeft tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 15:13

Dan mogen dat toch wel heeeeeul lekkere pizza's zijn hoor....

miek140

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 18:17

Ik betaalde in dorpje Hveragerði ISK 1600 voor een pizza. Dat was in 2006 toen ik daar voor het eerst kwam zo'n 20 euro, nu ongeveer 10 ;)
Normale prijzen voor drankjes zijn ISK 300-400 voor fris, 700-800 voor een biertje of een glaasje wijn.
Cocktails zijn ISK 1300-1500 :=

Voglens mij zijn de prijzen in de supermarkt ongeveer vergelijkbaar met prijzen hier. Voor lokale gerechten iets goedkoper, voor producten die lang houdbaar zijn (bv nivea shampoo) ongeveer hetzelfde maar voor biefstuk bijvoorbeeld wat duurder. Zo heel veel koeien hebben ze niet ;) Appels en sinaasappels gaat ook nog wel, maar verse groenten en vers fruit is wel echt duur :j

In 2006 was alles echt schreeuwend duur, maar na de crisis zijn de prijzen wel gestegen maar niet evenredig met de daling van de krona. Dus in euro's is nu alles goedkoper geworden. (beetje jammer als je daar werkt en in krona uitbetaald krijgt :') )

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 18:20

700-800 voor bier en wijn was vorig jaar meer rond de 500 :) prijzen zijn best gezakt door de crisis dan denk ik, want zo extreem duur was het niet. Maar goed, het is maar wat je gewend bent, in Amsterdam is het even duur als in Reykjavik ;) met uitgaan was het toen 4,50 (euro, omgerekend) voor een halve liter, hier betaal je zo 3 euro en dan heb je geen halve liter hoor. :P
Ik kreeg ook uitbetaald in ISK ja. :))

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 18:26

miek140 schreef:
In 2006 was alles echt schreeuwend duur, maar na de crisis zijn de prijzen wel gestegen maar niet evenredig met de daling van de krona. Dus in euro's is nu alles goedkoper geworden. (beetje jammer als je daar werkt en in krona uitbetaald krijgt :') )

Inderdaad, dat kun je wel stellen... :(
Enfin, er zijn genoeg compensaties die ervoor zorgen dat ik niet naar Nederland terug zou willen

KhivkJe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 18:38

*\o/*
ik heb er zinnnn in!!

eindelijk heb ik dan m'n vakantiezenuwen door me lijf gieren, al me examens hielden me een beetje afgeleid afgelopen weken.. maar nu is het nog maar één nachtje slapen :D

Ik moet alleen nog m'n hele koffer inpakken.. dikke truien verzamelen dus!

We hebben vandaag een transfer voor morgen geregeld. Ik hoop dat dat goed is gegaan, want anders staan we morgen daarro... :brr:
Ook hebben we voor maandag alvast de golden circle geboekt. De rest van de excursies boeken we in het hotel. We waren aan het denken aan de combinatie van ATV en blue lagoon (http://www.greyline.is/tour/day_tours/A ... Iceland.is), een of andere bootding met walvissen (ben er zelf niet zo kapot van... http://www.greyline.is/Tour/activity_to ... Iceland.is), noorderlicht, een sneeuw/ijs wandeling (http://www.re.is/DayTours/Activity/Deta ... -Ice-Side/ , we weten alleen niet of we nou zelf wandelschoenen etc moeten hebben want die hebben we niet.. dus dan kunnen we dit niet doen).
Dat was 't eigenlijk zo'n beetje. Misschien dat we daar iets nieuws vinden wat we ook leuk vinden :)

Weten jullie toevallig of we daar leuk 'n avondje kunnen stappen?

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 11:47

Veel plezier! :D En Reykjavik is leuk uitgaan hoor! :j

Daiss87

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 15:44

Jeej me vriend en ik hebben geboekt! :D we gaan in juni 11 dagen een rondreis met de auto doen..
Ik kan echt niet wachten :D

citroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 20:32

KhivkJe: Heel veel plezier! *D

miek140

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 00:00

KhvikJe:
Heel veel plezier :D
Ik zie alleen in je profiel dat je 20 bent, houd er wel rekening mee dat je officieel geen alcohol mag kopen en in sommige kroegen zal het nog wel eens moeilijk kunnen worden om binnen te komen.
Tip:
Sla een leuke IJslander aan de haak op straat en je komt overal binnen :D

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 16:19

Dat laatste is zeker waar! Wij kwamen een IJslandse jongen tegen (m'n vriend en ik), en we konden zo alle rijen overslaan. Hij sprak gewoon meisjes voor in de rij aan (die mogen eerder naar binnen meestal ;) ), zei dat 'ie bij hen hoorde en we konden zo meelopen. :') Was me wel een figuur hoor, en zuipen dat 'ie deed. _O-

Ik was (net) 19 trouwens, geen problemen gehad, nooit gecontroleerd. Als je een meisje bent doen ze sowieso niet zo snel moeilijk (da's bijna overal zo), die willen ze liever binnen dan veel jongens. :j

miek140

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 22:29

Zeker!
Wij waren eens in een groepje van 5, en we wilde een kroeg binnen waar je 23 voor moest zijn. Ik was toen 18, en een meisje was wel echt 23 maar die zag er super jong uit :=
Toen heeft zij haar ID laten zien en mochten we allemaal naar binnen :D

Zuipen kunnen de ijslanders als de beste ja :')

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 22:48

Inderdaad! Hij deelde ook de hele tijd zijn bier met ons omdat hij zei dat hij het niet op kreeg, ineens rende hij weg "I have to puke! I have to puke" (zijn Engels was niet super en dan met een dik IJslands accent, geweldig :)) ) en even later kwam hij weer terug en dronk hij vrolijk verder "wil je een slokje?" eh.. nee bedankt, je hebt een minuut geleden staan nekken :')

miek140

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 22:55

Haha ja ik was ook altijd echt verbaasd als al die ijslandse meisjes van hun hoge hakken af vielen en minirokjes net iets teveel lieten zien - om half 12 :')
Een hoefsmid bij ons was zijn rijbewijs kwijt omdat hij met 2,6 promille was gepakt nadat hij rechtdoor over een rotonde was gereden :')

En bij het kerstbuffet bij ons in het hotel gaven we er ook eentje voor de werklui die het hotel hadden gebouwd. De héle parkeerplaats stond vol, íederween was katjelam en aan het eind van de nacht waren echt alle auto's weg. Ik hield mn hart vast toen ze allemaal wegreden...

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 23:09

Of een feest speciaal voor de mannen (da's dus kaarten en zuipen :') ) en daar gaan ze dan te paard heen... en terug. Gelukkig weten de paarden de weg als 't goed is :+

Ja, feesten kunnen de IJslanders goed. Vond het uitgaan in Reykjavik hartstikke gezellig (geloof ook dat we rond 6 uur 's ochtends in de tent lagen, ik had 3 maanden niks gedronken, dan kun je helemaal weinig hebben :') ) :j

KhivkJe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 12:13

Hey everybody!
IJsland is zo'n mooi land.... En we zitten nu op dag 4 al! Zondag zijn we aangekomen, alles goed gegaan :-) en met een bus naar t hotel gebracht. Heel mooi hotel! Kamer netjes en sjiek. Heerlijk 2 persoonsbed, helemaal top!
Maandag de golden circle gedaan.. Wauw! Heel blij dat we dat gedaan hebben. Mooie foto's kunnen maken. Als ik thuis ben probeer ik wel wat te posten. Ben niet zo handig op de iPad hier :p
Gister beetje Reykjavik bekeken, naar een grote shoppingmal geweest in Kringlan? We hoopten gisteravond de noorderlicht tour te kunnen doen, maar werd afgelast. Dus hopen dat t vanavond doorgaat, want de rest van de dagen t/m zaterdag wordt t vrij slecht weer met wat sneeuw enzo, dus denk niet dat we dan nog de kans krijgen.

Ik ga me nu klaar maken voor de Blue Lagoon!

miek140

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 15:24

Vet :D Veel plezier in de blue lagoon, echt heerlijk daar :)
Welk hotel zit je?

KhivkJe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 01:09

We zitten in center hotel Arnahvol ofzoiets haha. Blue Lagoon was inderdaad heerlijk. Zo apart om gewoon lekker in het hete water wat te dobberen, terwijl het sneeuwt. Gelukkig duurde de sneeuw maar eventjes.
Gisteravond ook nog geprobeerd het Noorderlicht te bekijken, maar helaas niet gelukt. Ik vond t ook ,
Maar een stomme excursie achteraf, magiër ik voelde me ook niet lekker in de bus.

Vandaag een chill dagje gedaan in het hotel. Morgen gaan we op quads door t lavagebied racen.

Zo straks maar eens slapen, morgen er vroeg uit!

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 10:36

Jammer van die noorderlichttour! Maar de rest klinkt goed :D geniet er maar van!