Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Douce schreef:http://www.kroatie.org/kroatie.php?h=al ... 20paspoort deze site is redelijk onderbouwd, dus vond ik wel betrouwbaar.ga zelf ook de gok wagen over 2 weken.
Citaat:REIZEN NAAR KROATIË DOOR NEDERLANDSE STAATSBURGERS MET EEN IDENTITEITSKAART
Nederlandse staatsburgers kunnen zowel met een geldig paspoort als met een geldige identiteitskaart naar Kroatië reizen. Dit geldt echter alleen voor die Nederlandse staatsburgers, die in het bezit zijn van een identiteitskaart waarop staat aangegeven dat de nationaliteit van de betreffende persoon de Nederlandse is. Deze personen hebben het recht om 90 dagen in Kroatië als toerist te verblijven. In alle andere gevallen dienen zij in het bezit te zijn van een overeenstemmende vergunning of visum.
Inge_83 schreef:Ik ben vorig jaar in Porec, Istrië geweest, op camping Bijela Uvala.
Camping is erg groot, maar voorzien van alle gemakken.
Istrië is erg toeristisch en zeker aan de kust is natuur ver te zoeken.
Echte aanraders zijn natuurgebieden Plitvice en Krka, in het hoogseizoen vrij druk maar zooo ontzettend mooi.
Verder is Istrië ooit van de Italianen geweest, en dat is heel duidelijk te zien in de manier van bouwen etc.
Eten en drinken is er goedkoop, maar niet overdreven bijzonder qua kwaliteit.
Betalen doe je er in Kuna's, wat ik zelf wel leuk vond, het vergroot het vakantiegevoel.
Ik was met een groep, en een aantal mensen zijn ook gaan paardrijden.
Tegenover de camping zat een manege, en ze vanaf daar op buitenrit gegaan.
De foto's die ze onderweg gemaakt hadden waren erg mooi.
Ben zelf toen niet mee geweest.
wendely schreef:Wij hebben de afgelopen 3 weken ook zo rond de 30 graden gehad en 1 regen/onweersbui en dat was in de nacht. Verder ook weinig nederlanders gezien, wat ik ook niet bepaald erg vond.
@dide; Ik heb dat wel eens gedaan in de buurt van Porec, het is wel leuk maar niet erg bijzonder. Tenminste ik ben nu 3x in egypte geweest waarvan 1 plaats aangeschreven staat als 1 na mooiste duikgebied ter wereld. Dus ja dan is de rest niet zo bijzonder meer natuurlijk
Paardrijden heb ik in de buurt van Porec meerdere keren gedaan is aan te raden! Je komt door mooie gebieden! Dit jaar in dubrovnik ook naar gezocht de dichtsbijzijnde was 50km verderop en het koste iets van 80 euro. Dat vond ik wat te duur..
Op de terugreis hebben wij in Postojna gestaan, vanuit daar ben ik naar Lipica geweest. Ik vond het erg leuk om daar eens te kijken, veel geschiedenis. Leuke rondleiding en aan het eind nog een show. Let er wel op niet iedere dag is er een show ik meende alleen op dinsdag/donderdag en zaterdag. Maar dat is ook wel op de site terug te vinden. http://www.lipica.org
De grotten in Postojna zijn ook erg aan te raden btw.
TeS19 schreef:Hierbij kom ik ook even binnenvallen.
Volgende week vertrekken wij naar Kroatie.
Over de munteenheid. Ik heb wel ergens gelezen dat je er ook kon betalen met de euro en dat ze hier erg blij mee zijn?? Klopt dit, of heb je echt de kuna nodig?
tnx!
Inge_83 schreef:Ik heb gewoon kuna's meegenomen en gebruikt (paar keer bijgepint).
Alles staat in kuna aangegeven op prijs- en menukaarten, en euro's worden ook niet overal geaccepteerd.