USA 2011

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 10:25

Ik vind vier uur in de auto zitten niet erg zolang we maar gewoon rustig de tijd hebben om regelmatig uit te stappen. Op lange ritten probeer ik altijd wat halverwege te vinden om te doen.

WhiteRose

Re: USA 2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 16:56

Vind de ideeën over de nationale parken leuk om te horen - das de reden dat ik nog niet mijn hele trip uitgestippeld heb, ben daar nog niet over uit.

Daffodil, ik denk dat je einden rijden een klein beetje in moet calculeren als je rond wilt reizen. Maar als je er geld voor over hebt, zijn er ook nogal wat kleine vliegveldjes die de korte vluchtjes tussen steden doen...

CC heb ik ooit lang geleden aangevraagd om vakanties te kunnen boeken. Ben niet zo'n fan van het gebruik, maar voor vliegtickets etc wel erg handig. Er wordt hier nog wel altijd smakelijk gelachen om mijn non-cc houding, na het eten contant betalen, zo ook in de supermarkt, voor de koffie onderweg etc. Valt niet helemaal te begrijpen voor mensen uit een échte cc-cultuur...:)

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 20:26

Dat ligt eraan waar het voor is. In Amerika hebben wij weleens de hele dat in de auto gezeten. Bijvoorbeeld dus toen we naar Yellowstone gingen. Je ziet onderweg ook mooie dingen.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 23:52

Ha, wij hadden onze creditcard ook mee maar de bank had m mooi geblokkeerd! Wij gebruiken dat ding dus echt nooit en we hebben m daar borg laten staan voor de huurauto en het hotel.....dat was genoeg om m te blokkeren blijkbaar...

Ja lange enden rijden ben ik geen fan van. Ook niet omdat mijn man een trombose historie heeft en we daar dus niet echt op zitten te wachten. Maar ja datzelfde geldt dus ook voor vliegen. We zijn er nu gelukkig goed uit gekomen...

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-10 23:52

Klopt Scum, maar ik ga toch echt niet ruim 29 uur in de auto zitten voor Yellowstone NP. :+
Dat komt dan wel een keer als we daar in de buurt zijn...

Ik vind het ook apart hoor WhiteRose, die creditcard cultuur. Maar toch merk je ook hier dat er steeds meer gebruik van gemaakt wordt. Ik vind het wel een handig ding, mits je er mee om kunt gaan.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 23:54

Hahaha mijn man oppert net om in plaats van in november te gaan, alvast in maart te gaan en dan te kijken of november ook nog lukt....die is gek!!!

WhiteRose

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 08:34

Daffodil, zeker weten dat er niets anders was waarom geblokkeerd is? En ik vind dat je een wijze vent hebt -gaan!

Nadir, het is soms gewoonweg eng hoe ze dat doen. Vertelt er vandaag iemand dat ze voor 1700 dollar naar Hawaii gaat, zegt er iemand "O, dat zou ik zomaar uit kunnen geven op een dagje winkelen". Mond open. Hap naar adem. Mond weer sluiten. Ogen open. Juist, de wereld draait nog...
Geld zit niet in een pasje en het kan op, en soms vergeten mensen dat hier...

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-10 08:57

Dat is een hele uitdaging Daffodil. Maar waarom niet inderdaad! :D

WhiteRose, ongelooflijk... Vind je het gek dat mensen in de problemen komen... :n

WhiteRose

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 09:10

O, zij doet ook aan break-up shopping, te weten met liefdesverdriet de winkels in, niet op het prijskaartje kijken en dan alles kopen wat je leuk vind. En dan hebben we het niet over outletstores, maar een winkel waar ik via de draaideur een heel rondje direct weer naar buiten maak zodra ik de prijsbordjes kan lezen...

En natuurlijk is zij extreem, maar ken er inmiddels wel een boel met cc-schulden hier. Komt overigens ook door het (studie-)systeem...

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 09:32

Jee, een USA-topic van zes pagina's inmiddels en ik vind het nu pas! Ik ben een beetje van slag denk ik.

Wat vooral vreemd is, is dat ik er mijn plannen niet ga bekend maken ;-) Voor het eerst sinds 2006 gaan we in 2011 eens een jaartje (of misschien wel meer) niet naar Amerika. Na acht camperreizen, waarvan 7 in de laatste 5 jaar, vinden we het even mooi geweest voorlopig. We gaan in Spanje wonen en eens beter kennis maken met ons nieuwe woonland en de buurtjes daar.

Zou het Amerikavirus echt verdwenen zijn? Nah, dat denk ik niet, maar het is in elk geval een tijd minder heftig dan het voorheen was.

Maar ik blijf jullie volgen, Amerika blijft leuk!

Debbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 09:54

Hm.. Zit jij soms ook op het allesamerika forum? Voor mijn gevoel heb ik je verhaal eerder gelezen ;)

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-10 10:17

Monique, logisch dat jullie je nu even concentreren op Spanje. Dat is overigens ook een prachtig land. Maar ik denk niet dat jouw Amerikavirus genezen is. :D Dus blijf vooral gezellig posten!

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 14:57

Debbie schreef:
Hm.. Zit jij soms ook op het allesamerika forum? Voor mijn gevoel heb ik je verhaal eerder gelezen ;)

Jawel, al zeker een jaar of vijf ;-) Nickname: nieuwenoord.

En jij?

@ Debbie: heb net je profiel bekeken. Ongeloofelijk hoe veel jouw Kas lijkt op ons paard Whisper. Aan een kant heeft Kas veel meer wit, maar aan de kant met het minste wit op het achterbeen, zou het zo Whisper kunnen zijn.

Debbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 17:27

MoniqueT schreef:
@ Debbie: heb net je profiel bekeken. Ongeloofelijk hoe veel jouw Kas lijkt op ons paard Whisper. Aan een kant heeft Kas veel meer wit, maar aan de kant met het minste wit op het achterbeen, zou het zo Whisper kunnen zijn.

Hee ja.. die witte vlek achter en die hoge witte benen! Inderdaad ;)
Alleen is die van jou een echt paard en is die van mij nog steeds een gratenpakhuis.
Hij is zo groot.. dus lastig om dat vol te krijgen.

Gaan de paarden mee naar Spanje?

Edit: Lees dat ze naar Frankrijk verhuizen. Je zult ze vast gaan missen..

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 20:32

Die van ons was ook een scharminkel toen hij nog jonger was hoor. Op zijn vijfde werd hij echt paard :-)

Ja, ze lopen nu samen in Frankrijk, al een half jaar inmiddels. Ik heb ze zó gemist, ben er bijna ziek van geweest. Maar nu begin ik er wel vrede mee te krijgen hoor. En we gaan in januari op bezoek als we terug uit Spanje komen.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 21:30

Dat was bij ons ook Daf. Maar toen waren we in Canada. 's Morgnes wilden we de B&B afrekenen en tadaaaaa. deed het niet meer.
En op dat moment is het 's nachts in Nederland, en no way dat je ze dan kunt bellen :(
En daar sta je dan zonder geld.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 21:31

De meeste CC bedrijven zijn 24u per dag bereikbaar.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 21:34

Maar dit was een kastje-muur geval. Het was een company card. CC bedrijf verwees naar company, en die verwezen weer terug naar de bank en die verwees weer terug naar bedrijf. En die moet je dan allemaal daar 's nachts om 2 uur gaan bellen. En allemaal beweren ze dat ze je echt niet kunnen helpen omdat het de schuld van die ander is.

Nog een tip: neem geen American Express mee. Die accepteren ze bijna nergens.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 21:38

Ik heb een American Express en kan vrijwel overal betalen. Sommige kleine zaken niet maar verder nooit problemen. Gelukkig hebben we ook nog Mastercard dus dat is geen probleem.
Wel is het verstandig om vooraf even alle nummers te noteren die je nodig hebt in geval van diefstal of blokkeren.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 18:04

Wij hebben altijd VISA en Mastercard mee. Blokkering gebeurt meestal voor je eigen veiligheid. Wij hebben het ook een keer gehad en hebben sindsdien ieder een kaart van VISA en ieder een Mastercard.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 18:46

Met VISA en Master kun je wel overal terecht ja.
Lekker van het warme weer genieten in Spanje Monique?

Bij ons staat Alaska nog een keer op het programma, met Victoria Island. Misschien volgend jaar wel.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 12:11

Ik kan echt niet wachten tot 2012. Dan gaan me ouders en zus mee naar NY. Alaska lijkt mij ook echt mooi. Maar het lijkt mij ook leuk om een keer naar New Orleans te gaan.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 23:16

Yep, het is heerlijk in Spanje. Lekker buiten op de veranda genoten van ons eerste maaltje weer hier :-)

Alaska: gaaf! Maar echt wel een zomerbestemming en het hoogseizoen is ook erg duur. New Orleans viel ons tegen, hoewel de city tour langs de wijken die door Katrina getroffen zijn erg indrukwekkend was.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 18:35

Ben benieuwd hoe jullie huisje er daar dan uit ziet.
Ja, geloof ik. En ik moet ook buiten het muggenseizoen zien te blijven. Weet jij wanneer dat is?
En kun je daar niet in mei of september heen?

ladylay

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 18:37

Scum schreef:
Maar dit was een kastje-muur geval. Het was een company card. CC bedrijf verwees naar company, en die verwezen weer terug naar de bank en die verwees weer terug naar bedrijf. En die moet je dan allemaal daar 's nachts om 2 uur gaan bellen. En allemaal beweren ze dat ze je echt niet kunnen helpen omdat het de schuld van die ander is.

Nog een tip: neem geen American Express mee. Die accepteren ze bijna nergens.

Ik heb American Express !!!
Lekker voor 7 maanden :P
Volgens mij word ie juist wel geaccepteerd, het is tenslotte amerikaans.....

Mag ik hopen !!! :+