Wintersport 2010/2011

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

x_Mliss

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 16:30

DieL_Zor schreef:
Ooh ik krijg ook een shopaanval als ik dat zo allemaal hoor :+ haha en een konijn?!

Whahaha ja die heb ik ook al gehad hier moet ik zeggen. _O-

Dit is het zelfde als mij in divoza zetten heb ik al gemerkt. :')
Dacht even een andere hobbie tegaan zoeken. :')
Nu ik uit de paarden ben.

Maar je hebt een erg mooie set!!! :j

DieL_Zor

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 16:34

Haha geld moet je natuurlijk gewoon uitgeven :') Anders is het zo zonde :P
En dan vooral aan leuke dingen om jezelf ff te verwennen :Y)

Tnx...zal ik ik voor de grap even zeggen dat ik mn board incl. bindingen voor 65 euro van marktplaats had *D Was nog geen jaar oud (heb de bon er zelfs bij :Y) ) Dus voor mensen die ook graag eigen spullen willen, maar niet zoveel te besteden hebben. Héél goed blijven zoeken op marktplaats ed :D (wel oppassen natuurlijk want er zit genoeg rotzooi tussen) Schoenen zou ik alleen wel nieuw kopen omdat die tuuk naar je voeten gaan vormen ;)
Laatst bijgewerkt door DieL_Zor op 01-09-10 16:44, in het totaal 1 keer bewerkt

x_Mliss

Re: Wintersport 2010/2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 16:41

ZOO dat is lekker. :P

elcke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 13:28

Hi ik was het topic kwijt, maar nu weer gevonden :)
wij gaan dus januari naar portes du soleil heb er nu al zin in en dit jaar wil ik een eigen boardje kopen dus ff goed rond kijken. Tips zijn welkom

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 13:32

elcke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 13:57

ik ga voor mijn 4e jaar boarden, vind stijle stukken nog wel beetje eng maar ga vooral van de piste af, heb last van mijn enkel dus board mag niet te stug. Wil gewoon lekker relaxed de piste afrijden.
Hier in eindhoven bij van de Biggelaar, zeiden ze dat ik een plank van 149 nodig had. Die krijgen binnenkort allemaal setjes dus die wil ik gaan kijken, maar ben dus erg benieuwd naar jullie tips :)

Stephanie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 11:03

Ik ski al sinds mn 4e dus heb al aardig wat van oostenrijk gezien ondertussen:P. Vorig jaar 1x naar italie geweest maar dat blijft mn zomeroord in de winter lekker naar oostenrijk.

Ik ga nu voor de 3e keer naar Ischgl. (mn ouders zijn zelf de tel al kwijtXD).
Prachtig skigebied, en de apres ski is geweldig!, en het is aardig sneeuwzeker dus dat is ook een voordeel.

x_Mliss

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 09:02

Gister mijn jas opgehaald in zoetermeer 1 van gaastra maar hij is heerlijk dik en hij word meteen warm als je hem aantrekt echt heerlijk.

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 09:07

Wow, het leeft weer! :D
Allemaal nieuwe mensen? Welkom!

Ik ben Muriëlle, ookwel Muur!

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 11:31

Oeh mn ouders gaan deze week vast een weekje voorproeven in Zwitserland! :)
Begin steeds meer zin te krijgen om weer even lekker een weekje in de sneeuw door te brengen.

JimBeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 17:22

Vandaag weer eerste dagje uni-intro gehad, vorig jaar begon ik ook zo en was ik na 6 weken klaar en vertrokken naar de sneeuw, nu maar iets langer volhouden hoop ik, maar aaaah wat is dat weer verleidelijk :Y) :')

DieL_Zor

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 17:35

Jeej leven :D
Zo te lezen heeft iedereen er al vetveel zin in :):)
Ik ga binnenkort maar weer een keertje naar Snowworld. Had me voorgenomen om minimaal 1x in de maand te gaan, maar heb nu een 3 maandenstop :+ Niemand wil/kan telkens mee, maar in de winter wordt dat al makkelijke :))

Serendipity1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 22:00

Leuk dat iedereen al zo fanatiek plannen aan het maken is :D

dutchy_ schreef:
Ik ga dit jaar denk ik geen lesgeven in het buitenland. Ik ga eind december op reis naar China tot eind januari. Misschien dat ik in de krokus nog twee weekjes ergens ga werken, maar dat weet ik nog niet.

Het is wel gaaf om te helpen bij zo'n organisatie. Dat heb ik ook wel eens gedaan, en dan ben je eigenlijk alleen maar met een groepje jongeren superleuk aan het skiën.

Wil je niet meer terug naar Serfaus?

Bij welke organisatie heb jij dat gedaan? Ik heb contact met een erg grote (1000 studenten) organisatie momenteel, zal je de naam wel pb'en bij interesse! Als je m niet nu al weet... :P

Ik ga niet meer naar Serfaus denk ik. T was fantastisch, maar t is nu klaar. Misschien nog wel een weekje ergens anders, heb je een leuk idee voor mij?

xEliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 22:07

Ik ga van 5 februari tot 12 februari met een vriendin gaan boarden in Zell am See. Weet iemand of de pistes daar goed zijn? En is de apres ski de moeite? Niet dat het nog zoveel uitmaakt want de reis is al geboekt :)

dutchy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 22:33

@ Cynthy: Dat is al lang geleden, ik weet de naam zo gauw niet meer. Kan even navragen, want dat is toen via de skibaan gegaan waar ik werk. Waren allemaal scholieren uit de bovenbouw, waarmee we toen gingen. Echt vet gezellig.

Ik weet eigenlijk niet echt een leuke skischool, heb zelf bij skischool Königsleiten en skischool in Gerlos gezeten, maar was niet zo eigenlijk geweldig. En Fiss was wel leuk, maarja... dan zit je wel in hetzelfde gebied :P

Ik vind Kirchberg als gebied ook heel gaaf, maar heb daar geen ervaring met de skischool. Maar lijkt me wel gaaf om daar les te geven.

Serendipity1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 22:51

Okee dan is dat niet hetzelfde als waar ik nu contact mee heb. Maar ik ga het gewoon eens proberen en hoop via deze weg dan zelf iets meer te kunnen skiën dan als ik weer les ga geven!

Kirchberg zat ik ook aan te denken maar ik heb geen flauw idee hoe het daar zit met de skischool idd. M'n zusje (zonder anwarter) wil ook graag een weekje kinderland meedraaien dus wss gaan we samen. Die mogelijkheid moet er dan dus ook nog zijn.

Hoe is dat in Konigsleiten dan, zonder anwarter lesgeven? Krijg je dan nog een redelijk groepje of sta je dan echt de hele week kids te leren remmen? En waarom was het niet echt geweldig..? :)

dutchy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 23:02

Königsleiten was gewoon slecht geregeld en de accomodatie voor de leraren was niet echt relaxed, wel heel gezellig :D Op zich wel superleuk gebiedje. Voor zonder anwarter sta je de hele week in het kinderweitje en dat is niet te vergelijken met Kinderland in Serfaus. Dat is zonder loopbandjes en al die leuke handige dingetjes. Er is wel een glijbaan in het kinderweitje en de kindjes moeten zelf omhoog lopen over een soort doek die je neer moet leggen op de sneeuw.
En waarschijnlijk als je alleen voor een weekje komt, moet je zelf ook kinderweitje of in ieder geval beginnende kinderen. Want dan krijgen de leraren die het hele seizoen blijven de betere klasjes.

Shakti_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 12:56

Ik kan niet wachten totdat er weer sneeuw ligt om te snowboarden!
Ik ga meestal rond de 4/5 keer per seizoen een weekendje naar een plaatsje bij Winterberg,
familie van mij heeft daar een stacaravan beneden de piste, dus dat is ideaal!
Hopen dat het er snel van komt, om naar de ''echte'' bergen te gaan haha.. :D
Binnekort start ik ook weer met 5 lessen op een soort mat bij ons in de buurt.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 14:00

Ik vind het eigenlijk niet meer dan normaal dat de seizoensinstructeur boven de weekinstructeur komt wat betreft lesindeling!

Ik heb trouwens wel respect voor de instructeurs die het kleine grut les geven :j Continue twee kinderen in je handen en je hebt er altijd wel 1 of twee bij die eigenlijk helemaal niet willen.

Vriendin van mij is instructeur geweest op zo'n baan en in Oostenrijk zelf. Ik wilde toen een keer op de baan proberen, maar zij raadde dit af, omdat ik al vanaf mijn derde in de echte sneeuw ski.

Aankomende week gaat als het goed is de inschrijving van een weekje Flaine op de bus :D

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 15:01

Nog even wachten totdat hier sneeuw ligt:
Afbeelding

Deze zomer hebben we gewandeld naar het punt links van de hoge piek.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 17:59

Wat ziet dat er anders uit! Ik ben nog nooit in een wintersportgebied in de zomer geweest. Welk gebied is dit?

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 18:27

Dit is Damuls, in Vorarlbeg Oostenrijk. Is een kleiner gebied, met zo'n 110km aan pistes. KOm er jaarlijks met mijn ouders dus ik vond het wel leuk om het ook eens in de zomer te zien! Was ook heel apart, overal koeien (met bellen)! Echt heel leuk :)

JimBeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 22:56

Mootje schreef:
Ik vind het eigenlijk niet meer dan normaal dat de seizoensinstructeur boven de weekinstructeur komt wat betreft lesindeling!

Ik heb trouwens wel respect voor de instructeurs die het kleine grut les geven :j Continue twee kinderen in je handen en je hebt er altijd wel 1 of twee bij die eigenlijk helemaal niet willen.

Vriendin van mij is instructeur geweest op zo'n baan en in Oostenrijk zelf. Ik wilde toen een keer op de baan proberen, maar zij raadde dit af, omdat ik al vanaf mijn derde in de echte sneeuw ski.

Aankomende week gaat als het goed is de inschrijving van een weekje Flaine op de bus :D

Hier ben ik het juist helemaal niet mee eens, bij ons in de skischool werd er prima afgewisseld tussen de leraren en als je voor 1 a 2 weken kwam kon je ook gewoon op gevorderd moeten draaien. Zelf zat ik het hele seizoen daar, maar met een eerlijke afwisseling houd je alle leraren tevreden en blijf je enthousiast aan de gang in Kinderland, maargoed het verschilt natuurlijk per skischool hoe dat geregeld is :+ .

dutchy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 19:17

Ja ben ik het mee eens. Kinderland vind ik trouwens ook harstikke leuk, maar niet het hele seizoen. Maar dat heb ik hetzeflde met volwassenen, die vind ik ook leuk. Maar ook niet het hele seizoen. Lekker veel afwisseling, dan blijft het voor iedereen leuk.

In Serfaus was ik maar twee weekjes en daar heb ik ook gevorderde kinderen gehad, was harstikke leuk.

JimBeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 23:02

Ja precies, juist een aantal kinderlandgroepen die ik had waren hartstikke tof, bij die kindjes zie je de meeste verbetering en bovendien zijn ze vaak überschattig haha :Y)