Voor het eerst vliegen!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

mimeslosydy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 17:21

heb nog nooit gevlogen, heb dus ook geen tps voor iemand.
het lijkt me zooo doodeng!! :o

HappyBuddha

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 18:36

Laura1589 schreef:
SophieFT, hoe heb je het verder gehad op Mallorca? Waar verbleef je? En hoe was de vlucht natuurlijk? :D

was super, lekker warm, niks gemerkt van het onweer :+
ik en mijn broer hebben er ook gekajakt op open zee, dat was gaaf met die boeggolven van de speedbootjes :D
Wij waren in Santa Ponsa, halfuurtje met de auto vanaf Palma, in het hotel Yarden el Mar, waren kleine kamers maar wel schoon enzo. Vlakbij hadden we een pleintje met allemaal life muziek en zo, heel gaaf :D . mijn broer had daar een (Engelse) vriendin, dus wij zaten vaak daarbij 's avonds, was heel grappig hoe die vader mijn naam uit sprak :') in plaats van gewoon Sophie zoals we hier zeggen Zooowvie :')
Vlucht verliep ook lekker, alleen op de heenweg een uur vertraging, en op de heen en terugweg turbelentie maar stiekem vind ik dat juist leuk :+

purny

Re: Voor het eerst vliegen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 18:40

Ik heb ook een keer turbulentie gehad. Was wel niet zoveel maar ik vond het toch heel erg spannend aangezien het voor de eerste keer vliegen was. Ik hoop toch wel dat ik een persoonlijk tv schermpje heb tijdens mijn vlucht.

HappyBuddha

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 18:44

purny schreef:
Ik heb ook een keer turbulentie gehad. Was wel niet zoveel maar ik vond het toch heel erg spannend aangezien het voor de eerste keer vliegen was. Ik hoop toch wel dat ik een persoonlijk tv schermpje heb tijdens mijn vlucht.

vorig jaar was het niet normaal bij ons,
het leek wel of we neerstortte, net een vrije val :+

Laura1589

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 18:46

SophieFT schreef:
purny schreef:

Sssshhht, je moet me niet bang maken he? Ik moet nog voor de eerste keer naar Mallorca gaan vliegen ;)

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 18:49

Doe je het beter dan mij: Ik vloog voor de eerste keer naar New York

Laura1589

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 18:58

Da's voor mij nog een stapje te ver ;) Aangezien ik best nog angstig ben, vind ik mallorca al heel wat, ik had bijv. ook Londen kunnen kiezen ;)

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 19:03

laura: neem maar van mij aan dat je er zo bent in mallorca. vliegt ook wel lekker omdat je constant boven land vliegt, alleen het laatste stuk boven zee

Laura1589

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 19:14

frankiej schreef:
laura: neem maar van mij aan dat je er zo bent in mallorca. vliegt ook wel lekker omdat je constant boven land vliegt, alleen het laatste stuk boven zee

Vliegt dat psychisch beter? Of qua turbulentie enzo?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 19:18

Dit jaar weer naar NY. Dan ga ik helemaal alleen voor een week. Wat ik ook leuk vind zijn die Youtube filmpjes bekijken.

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 19:23

laura: allebei denk ik, heb nog nooit turb. gehad

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 15:10

Ik krijg nog steeds mijn stoel niet gereserveerd. Nu is het reisbureau voor de tweede keer naar OAD aan het bellen voor de goede code... begint al goed. Straks gaat het helemaal mis...

mimeslosydy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 21:26

purny schreef:
Dit jaar weer naar NY. Dan ga ik helemaal alleen voor een week. Wat ik ook leuk vind zijn die Youtube filmpjes bekijken.

vindt je dat niet eng dan?
de meeste terroristen gaan naar NY :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 21:30

xMendy schreef:
Is er hier een stewardess die me gerust kan stellen? :=

Over 2 weken vlieg ik naar Amerika, voor mij de 3e x vliegen.. 2008 naar Portugal gevlogen, 2009 naar Gran Canaria maar ik kan er niet aan wennen :n ik blijf in doodsangst de hele vlucht lang wat ontzettend vermoeiend is. Ik weet dat het t veiligste vervoersmiddel is etc, maar ik kan er gewoon niet bij dat zoiets groots in de lucht blijft hangen. Bovendien is alles 'gewoon techniek' en alles kan stuk.. stel je voor dat dat net boven de oceaan gebeurt ofzo.. heb ook wel teveel films gezien maar toch :o Ik hou me tijdens de vlucht ook wel koest maar vanbinnen raak ik compleet in paniek bij elk raar geluidje/lampje/beweging van t vliegtuig %) Ik hou continu de stewardessen in de gaten of ze rustig blijven en vind het vreselijk als zij ook even pauze nemen oid (of niet in beeld zijn).. Ik heb van de dokter al kalmeringstabletten die goed horen te werken, maar toch.. stel je voor dat ie neerstort .. ik kan dat idee gewoon niet loslaten.

2 aug vlieg ik naar New York (Boeing 777, KLM) 8,5 uur :oo, 6 aug van NY naar Los Angeles (Boeing 737, Delta) 6 uur en 22 aug van LA naar Amsterdam (Boeing 747, KLM) 10,5 uur lang.. |( |(

Vorige jaren heb ik in een boeing 737 gevlogen dat zijn natuurlijk wel kleinere toestellen dan 2 van de exemplaren waar ik deze zomer mee vlieg.. geloof wel dat dat verschil maakt (minder last van evt. turbulentie) maar het blijven hoe dan ook vliegtuigen die ook neer kunnen storten. :\

Het is zo gek want ik ben dol op alles wat met de luchtvaart te maken heeft, kan uren docu's kijken over vliegtuigen en alles wat erbij komt kijken.. maar ZELF vliegen.. verschrikkelijk := heb hierdoor ook maar mijn droom om stewardess te worden laten varen :+

Wie praat mij moed in? :(:)

Jammer, als je een dagje eerder naar NY zou gaan zouden we mss wel in hetzelfde vliegtuig zitten :))

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 21:55

mimeslosydy schreef:
purny schreef:

de meeste terroristen gaan naar NY :o

Nee hoor want als je daar aan gaat denken kan je nergens meer heen...

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 22:07

Ga AUB je goede naam invullen bij online boeken. Ik hoor van zóveel mensen dat ze niet met een vlucht meekunnen (en soms het driedubbele moeten betalen om op een andere vlucht mee gaan). Je naam moet exact zijn wat er in het paspoort staat. Eén letter fout en je blijft waar je bent... Is het trouwens iets nieuws? Ik hoor het dit jaar voor het eerst en heel vaak.

LET OP!

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 22:13

is niet nieuw, heb dit al in een eerdere post kenbaar gemaakt...

Miss_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 22:16

Ik ga mijn eerste vlucht gelijk 14 uur vliegen :P
Stiekem vind ik het best eng haha.
Maar goed, ik bedenk me dan dat ik naar een van de mooiste locaties ter wereld ga vliegen :) :D

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 22:24

frankiej schreef:
is niet nieuw, heb dit al in een eerdere post kenbaar gemaakt...

Ik heb er in mijn omgeving nu al drie over gehoord, daarvoor nog nooit. Mijn moeder mocht een paar jaar geleden wel door naar USA met een foute naam. Ook op tv en internet zie ik het opeens voorbij komen.

14 uur is wel pittig voor de eerste keer, ik heb binnenkort 10 uur. Valt nog redelijk mee, het is wel een nachtvlucht en ik ben niet zo'n slaper in het vliegtuig.

BBMM

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 22:25

Wij hebben ook een keer met arkefly gevlogen, bij ons waren er wel 3 mensen op 1 stoel geboekt.. echt heel vervelend
daarvoor ook nog vervelende dingen gebeurd door arkefly. heel lang verhaal..
voor ons dus ook geen arkefly meer.
delerium schreef:
Laatste keer dat ik dat deed kwam de wc-deur eruit vallen :=

Heb nu zelf gevlogen met Malaysian Airlines, Brussels airlines, KLM, transavia en arkefly.
Was over allemaal happy, arkefly had imo bestwel veel beenruimte, alleen zou ik niet snel nog eens met hun vliegen omdat ze een beetje maf deden met de stoelverdeling.

BBMM

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 22:28

ohja, ben zondag teruggekomen vanuit curacao
hoorde wij maandag op de radio dat er een man aangehouden was met een volgeladen wapen,
zijn vlucht ging naar curacao... :Y)

HappyBuddha

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 22:44

Laura1589 schreef:
SophieFT schreef:

Sssshhht, je moet me niet bang maken he? Ik moet nog voor de eerste keer naar Mallorca gaan vliegen ;)

ah joh,
ik ben 12 en hou van overdrijven :')
het stelt echt niet zoveel voor als het lijkt...
en naar Mallorca valt best mee hoor!
je kan heel leuke dingen zien vanuit het vliegtuig,
alleen je herkent niet zoveel :')
En turbelentie valt echt heel erg mee!
soms schommel je wat en heeel soms schokt het vliegtuig een beetje,
het valt echt mee!

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 11:19

ik ga maandag vliegen hebben al de stoelnummers maar betekend dat dan ook dat je al ingecheckt bent? of moet je dat gewoon op schiphol doen. heb wel de e-tickets al +stoelnummers

HappyBuddha

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 11:20

quera schreef:
ik ga maandag vliegen hebben al de stoelnummers maar betekend dat dan ook dat je al ingecheckt bent? of moet je dat gewoon op schiphol doen. heb wel de e-tickets al +stoelnummers

je moet volgensmij nog wel gewoon inchecken.... moesten wij toen geloofik wel toen we naar Noorwegen vlogen.

mimeslosydy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 20:55

de meeste terroristen gaan naar NY :o[/quote]

Nee hoor want als je daar aan gaat denken kan je nergens meer heen...[/quote]

ja da's ook wel weer zo :P