geocaching international

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Motje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 18:39

Als je een cache op de Veluwe plaatst moet je toestemming vragen aan de terreineigenaar. Ik neem aan dat de boswachter hierover gaat. Hoe leg je uit waar je je cache wilt verstoppen? Ga je samen kijken? Of geef je de coordinaten door aan de boswachter? :o?
In de info van geocaching staat dat je ook de boswachter kunt vragen of die een goede plek weet. Hebben jullie daar ervaring mee? Dat leek mij wel een goed idee want zo iemand kent het bos natuurlijk op zijn duimpje en weet alle leuke plekjes.

Als ik een cache op grondgebied van gemeente Lelystad wil plaatsen, dan moet ik dat dus met de gemeente opnemen. Wie kun je daarvoor benaderen? En moet je dan elke keer helemaal uitleggen wat geocaching is? Het lijkt me dat ze daar niet allemaal warm voor lopen...
Ik heb ook mensen aangeschreven (via Geocaching) die al caches in Lelystad gelegd hadden met deze vraag (en ook of ze misschien al een contactpersoon hadden) maar ik kreeg helaas geen antwoord van ze.

Vast bedankt!

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 18:48

Je neemt contact op met de boswachter en je overlegt gewoon.
Veel boswachters zullen samen met jou de geplande locatie bezoeken. Het zou nl. sneu zijn als je iedereen laat zoeken op een plek waar bijv. net een dassenpaar heeft besloten een burcht te bouwen. Weg dassen, en boswachter boos. Het is dus verstandig om even persoonlijk de boswachter op te zoeken. Gaat stukken gemakkelijker dan schrijven/mailen. Doe dat vooral vóór dat je de stash verstopt; laat hem/haar ook zijn mening geven.
Overigens zullen de meeste boswachters er niet mee akkoord gaan wanneer je voor tussenpunten plaatjes in bomen schroeft.

In de gemeente is er meestal een groenbeheerder die je moet zien op te sporen. Wij hebben ooit onze eerste cache geplaatst in onze gemeente; na een uitgebreide briefwisseling met foto's en kaarten ging de betreffende ambtenaar akkoord en verwees naar de beheerder Ruimte en Groen; die bleek vervolgens van niets te weten....
Nadat de beste man op de koffie was geweest en de brief met toestemming had gelezen, vond hij het prima en werd zelfs enthousiast en nu mogen we na een simpel mailtje overal in de gemeente plaatsen.

Motje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 18:53

Bedankt!
Er zullen nog wel meer vragen komen maar nu weet ik in ieder geval aan wie ik ze kan stellen. :P

En ik ga toch nog eens andere Lelystadse cacheleggers aanschrijven of die een contactpersoon bij de gemeente weten, want het lijkt me toch erg handig als ze bekend zijn met geocaching.
Moesten jullie helemaal uitleggen wat geocaching is? En begrepen ze het een beetje? :D

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 18:57

Ik moest het echt uitleggen maar soms denk ik ook weleens dat ik wat teveel uitgelegd heb....bij NM en SBB moet je echt uitvoerig zijn maar op andere locaties zijn er ook mensen die een cache leggen en alleen maar vragen 'of ze iets voor een speurtocht mogen verstoppen'.
En eerlijk gezegd; over de tussenpunten hebben we het gewoon helemaal niet.

Motje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 22:30

"Iets voor een speurtocht" dat vind ik wel een goeie voor in de stad!
Dat zeg ik ook wel eens als ik aan het cachen ben en mensen vragen wat ik aan het doen ben: "Oh... een soort speurtocht."

balance
Moderator Over Paarden

Re: geocaching international

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-10 23:57

Wat handig dat er zoveel kennis zit hier. Ik weet niet of de info ook voor mij geld want ik woon niet in NL. Heb wel een vriendin die al eventjes geocached en er ook verschillende verstopt heeft. Tussenplaatjes is een nieuw woord voor me, wat zijn dat?

Olikea

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 17:44

Ik heb een beetje hulp nodig..
Ik heb een TB gedropt vandaag.. (een geweldige multi gedaan,) maar ik krijg het niet voor elkaar op de site..

Ga zo het forum daarmaar eens uitpluizen.

Edit: Het is al gelukt.. ik had niet opgelet bij het loggen.

Heerlijk gewandeld.. ongeveer een km of 10, Wel regelmatig aangevallen door een hele hoop dazen, de wandeling liep langs
het water.

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 18:43

FitzChivalry schreef:
Ik heb een beetje hulp nodig..
Ik heb een TB gedropt vandaag.. (een geweldige multi gedaan,) maar ik krijg het niet voor elkaar op de site..

Eigenlijk moet je dat samen doen met de log van de cache.
Als je dat vergeten bent, maak je een nieuwe log bij de cache (Post Note)
In het scherm waar je ook de logtekst typt, moet je naar onderen scrollen. Daar staan de TB's die in je bezit zijn.
Rechts staat een kolom Action. Daar staat standaard 'no action' maar dat moet je wijzigen in 'dropped off'.
Pas als je dat gedaan hebt, kies je voor Submit Log Entry.

Renzzi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 02:59

beantsje schreef:
Ja, na een tijdje herken je de verstopplekken vanzelf. En er zijn bepaalde verstopmethoden die je eerst echt niet ziet, maar die je later wel herkent.
Ik vind het leuke dat je op vakantie vaak op de meest bijzondere plekken komt, die niet in de boekjes staan.
Items ruilen doen we bijna nooit meer, behalve dan TB's en coins.

Welkom maaikemuis!
Smeule en BBosman kennen wij goed, Sanne&Max niet.

O, de 3 zusjes...hebben wij ook gedaan. Leuk uitgevoerd ook. Als je een hint wilt, hoor ik het wel.

Ben je ook een keer bij ons thuis geweest? Er komen zo veel mensen bij ons over de vloer :+

Renzzi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 03:01

maaikemuis schreef:
* Meld zich ook!

Ik ga onder de naam maaikemuis (verrassend ;) ) en teken eigenlijk altijd een muisje onder mijn naam (bij gebrek aan stempel). Ik ben geen hardcore cacher, na 2 jaar staat de teller nog altijd maar op 230 stuks. Ben meer een vakantiecacher.

Smeule is wel een heel bekende, die ben ik wel eens tegengekomen met mijn cachegroepje met BBosman en Sanne&Max, die stuk voor stuk een stief beetje meer vinden op jaarbasis.

De lange cache in de Marienwaard is zeker een aanrader. Momenteel zijn wij bezig het mysterie van de drie zusjes op te lossen. Wil nog niet echt lukken.

BBosman, hoe vaak hij wel niet hier is blijven slapen, :+ Vooral een goede vriend van mijn broer

Ekeif96

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 21:39

Ik meld mij ook!! Ik ben het zusje van renzzi, en mijn vader, mijn broer en ik zijn team Smeule.
Zijn we echt zo gevaarlijk??
Het boek van 'de 3 zusjes' is ook erg leuk!!

Ekeif96

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 21:42

Beantsje ben je trouwens van Tinkerteam??

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 22:04

Ekeif96 schreef:
Beantsje ben je trouwens van Tinkerteam??

:))

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-10 00:29

Yeah! heb gps net binnen. Nou kan mijn mannetje met zijn telefoon werken en ik met de gps. Gaat hard hier trouwens, inmiddels al zo'n 25 caches gevonden geloof ik.

Ekeif96

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 11:03

Beantsje: Haha ik zag een tinker dus ik denk ik vraag het maar even

Balance: Welke heb je nu dan??

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-10 15:59

Magellan explorist GC. Leuk ding, nadeel is wel dat je caches eerst moet downloaden en na vinden weer uploaden op internet. Er zitten standaard 7000 caches in geloof ik maar hoe ik nou snel de dichtsbijzijnde kan vinden dat weet ik nog niet. Vandaag maar eens aan de slag ermee. Gisteren vond ik het nog moeilijk.

Ekeif96

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 17:00

suc6 ;)

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-10 19:27

Thanks. Gisteren mijn eerste cache erop ingegeven, gaf 'ie 'gefeliciteerd met je eerste cache!' aan, grappig hoor.

Ekeif96

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 19:29

Hahaha,, nou namens mij "GEFILICITEERD!!!!!!!!!!!" :+ :+

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-10 19:36

Dank je, smile. Was niet mijn eerste cache hoor, wel op dit toestel. Leuke cache trouwens. Ken je de film narnia? Nou, deze cache vond je als je tussen twee bomen doorliep, net als door de kast in de film. Ik vind het zo grappig hoe inventief sommige mensen zijn. Zal, als ik wat langer bezig ben ook eens wat gaan verstoppen.

Ekeif96

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 21:39

Ja Narnia ken ik wel (leuke film) oowww cool!! Ging de cache dan ook over Narnia?? Anders knap dat je daar zo aan dacht!! Kwam je ook uit in Narnia?? :+

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-10 21:47

De hint was dat als je de film gezien had, je deze cache wel kon waarderen. En dat klopte.

Ekeif96

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 21:56

owkee,, Cool!!

_Irene11_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 15:25

Hallo :wave:

Ik meld me hier even (als dat kan :P ).

Mijn vader heeft een GPS en ik zou het Geocaching ook wel eens willen proberen. Ik kom er alleen niet echt uit waar ik moet beginnen...
Al die afkortingen e.d :=

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-10 15:44

Welkom, Irene11. Het is verstandig om op de website te kijken om je wat te verdiepen voordat je begint. Kan me voorstellen dat het kriebelt om gelijk te beginnen hoor, tis erg leuk.

Ik had deze week te laat in de gaten dat de GC'er die we tegenkwamen voor het eerst op pad was anders hadden we hem gevraagd om zich even bij ons aan te sluiten. Gezellig toch, om samen te gaan?