Australië 2010!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 21:41

Ja ik ga ook alleen, en thuis zou ik zelf ook niet zo snel alleen naar een restaurant of bios ofzo gaan.. alleen winkelen oke, en ik ga ook wel veel op reis door het land, allemaal niet zo moeite mee.. maar met eten lijkt me dat toch best raar!
Maar je hebt me al gerustgesteld. :D
Ben ook van plan om in hostels te slapen, ook vanwege de contacten :j Mijn engels is gelukkig wel goed, hoop alleen dat ik de Aussies kan verstaan met dat accent. :=
Alleen de stad in hoef ik ook niet zo nodig, ben er meer voor de natuur en excursies! Maar ik eindig ook in Sydney dus misschien heb ik dan wel al een reisgenootje ofzo. :)

Barramundi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 08:28

RomyFellow schreef:
Ook heb ik wwoofing gedaan. Dat is werken voor accomodatie en eten. Dit heb ik met paarden gedaan want ook echt een hele leuke ervaring is, nog echt te paard koeien gevangen enzo. Ook leer je hier de echte australische cultuur kennen!

Waar heb je dit gedaan als ik vragen mag?? Ik heb zelf een tijdje op cattlestations in the Northern Territory gewerkt, echt een SUPERtijd!! :D

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 09:59

SpikkelFire schreef:
Welkom terug!! Ben je alleen geweest? Wat zijn echte must see's in Aussie?

Bij met stip op nr 1 FRASER ISLAND. Huur een auto met iemand of boek een tour waarbij je ook zelf mag rijden (mits je een rijbewijs hebt natuurlijk.

Verder heb ik nog de tip blijf niet alleen aan de oostkust plakken. De westkust heeft ook prachtige plekken om te bezoeken.
Heel bijzonder vond ik de Pinnacles bij zonsondergang, net of je in een SF film zat :D

SpikkelFire

Re: Australië 2010!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 12:44

Bedankt. :D Ik ben van plan van west naar oost te reizen. :j langs de kust en een stukje binnenland, dus wil eigenlijk alles zien :))

Nova3

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 09:56

Australië <3 <3
Beste vakantie ooit!
Ik was toen 9 en 10 jaar (we zijn 2x 6 weken gegaan in de zomervakantie) maar ik kan het nog precies vertellen alsof het de dag van gisteren was!
Geweldig mooi land en super vriendelijke mensen! :D
Wij hadden toen een mobilhome gehuurd daar en 6 weken rondgetrokken. De mooiste en leukste dingen vond ik toen de Uluru (uiteraard wie niet? ) , de Bungle Bungles (zijn we toen met een klein vliegtuigje over gevlogen, leuke ervaring) , Katrin River (ook een leuke camping! ) ,...
Ik zou echt zooo graag nog een terug gaan! |( Helaas dit jaar word voor mij Costa Rica :P

Tris_Amo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-10 12:00

Helaas? Dat is toch ook leuk! Geniet ervan :D

- Even een kleine update:
Wij vliegen dus via Bangkok, wat op dit moment een negatief reisadvies heeft.. Het is dus maar de vraag of we een andere route zullen nemen of dat we de gok erop wagen. Persoonlijk vind ik het niet echt erg om via Bangkok te vliegen, ik denk dat ik toch zo kapot ben dat ik direct naar de hotelkamer wil haha!
We hebben trouwens wel een heel netjes emailtje gehad van australianbackpackers over eventueel anders vliegen.
NOG 107 DAGEN!!!!! wat gaat de tijd langzaam... :+

Nova3

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 15:50

Tris_Amo schreef:
Helaas? Dat is toch ook leuk! Geniet ervan :D

Wij vliegen dus via Bangkok, wat op dit moment een negatief reisadvies heeft.. Het is dus maar de vraag of we een andere route zullen nemen of dat we de gok erop wagen. Persoonlijk vind ik het niet echt erg om via Bangkok te vliegen, ik denk dat ik toch zo kapot ben dat ik direct naar de hotelkamer wil haha!
We hebben trouwens wel een heel netjes emailtje gehad van australianbackpackers over eventueel anders vliegen.

We zijn ook 1 keer over Bangkok en 1 keer over Singapore gevlogen. Allebei erg drukke maar wel geweldig leuke steden en wees voorbereid want het is daar SUPER warm! Echt de warmte van een drukke stad met veel auto's ;) Ik weet niet hoelang je er gaat blijven maar als je tijd over hebt moet je zeker is eens rondgaan kijken en in 'locale' restaurantjes gaan eten! Heel lekker!

RomyFellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 19:56

Barramundi schreef:
RomyFellow schreef:
Ook heb ik wwoofing gedaan. Dat is werken voor accomodatie en eten. Dit heb ik met paarden gedaan want ook echt een hele leuke ervaring is, nog echt te paard koeien gevangen enzo. Ook leer je hier de echte australische cultuur kennen!

Waar heb je dit gedaan als ik vragen mag?? Ik heb zelf een tijdje op cattlestations in the Northern Territory gewerkt, echt een SUPERtijd!! :D

Dit heb ik gedaan in woodford 100 km inland van Brisbane. Heb ook nog op een dressuurstal gewerkt in Bowen. Cattlestations wou ik idd ook heel graag doen,maar helaas te weinig tijd. IK WIL TERUG! haha

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 20:54

Huh, het topic is opeens weer open? :? Nja zal wel..

Anyway, iemand ervaring met binnenlandse vluchten? Hoe duur zijn deze en zijn ze goedkoper als je je kort van tevoren boekt, of maakt het in prijs niet uit?

classic_life

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 01:12

je bent goedkoper uit om ze hier te kopen ipv nl.
net even gekeken voor je:
Bijvoorbeeld van:
sydney naar darwin $179
succes :D

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 17:33

Kijk, dat zijn betere prijzen dan dat ik bij het reisbureau kreeg, tnx! :D

_Michelle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 09:59

http://www.webjet.com.au/flights/ wordt daar veel gebruikt, hier kan de je low cost airlines vergelijken. Volgens mij is het idd goedkoper om verder van tevoren te boeken (soms wel lastig omdat je er dan aan vast zit en rekening mee moet houden met je planning), het kan met de dag duurder worden. Tiger airways wordt trouwens wel afgeraden. Vluchten gaan soms gewoon niet, of vertraagd, en naar bepaalde bestemmingen vliegen ze niet elke dag zodat je niet snel een nieuwe vlucht kan nemen met tiger.

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 21:24

Bedankt voor de tips! Ik ga er nog even over nadenken wat ik nou ga doen, wil namelijk ook niet vastzitten aan een reis.

Zit er nog veel verschil in de kosten van dagen dat je vliegt? Is het doordeweeks of juist in het weekend duurder dan anders?

Iemand nog ervaring met reizen met de bus (lange afstand)? Is dat leuker/goedkoper dan vliegtuig? Ik wil namelijk kijken om van Melbourne naar Sydney met de bus te gaan. Is niet heel ver en dan zie je ook wat meer van het land. :)

citroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 22:27

Tris_Amo schreef:

weetniet of je nu al weg bent :o
maar onwijs veel plezier in australie! wil er zelf ook nog een x heen! Maar die rellen in bangkok
zijn al helemaal over ! ( hadden vanaf 26juni rondreis thailand gedaan met bangkok ) Tuurlijk ben je vastwel moe
maar ik zou tog nog wel even bangkok in gaan is echt een geweldige stad! :D

RomyFellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 23:07

Ik ben van Cairns naar Melbourne met de bus gegaan. Je hebt zeg maar hopp on hopp off bussen die door het hele land gaan. Greyhound is de bekendste en gaat ook overal heen. Ik ben met de premier bus gegaan, die was het goedkoopste. Ze hebben bij de reisbureautjes ook vaan aanbiedingen voor de bussen.
Het stuk Sydney Cairns heb ik ook in een met de bus keer gedaan, was 18 uur dacht ik.

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 23:09

En was dat goed te doen? Leuk uitzicht, normale wegen enzo? Heb geen zin om 10 uur misselijk in de bus te zitten namelijk, ook al heb ik een sterke maag. :+ En mag ik vragen wat het ongeveer heeft gekost, een rit?
Greyhound ken ik idd van naam, ga me er morgen verder in verdiepen. :)

RomyFellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 23:17

Mwah, mijn doel in de bus was altijd proberen zoveel mogelijk slaap te pakken :+ . De wegen waren verder prima. Het uitzicht is opzich niet zo denderend. Ik dacht namelijk ook toen ik voor het eerst in de bus zat, nu ga ik echt wat zien, maar eigenlijk is het vooral steeds hetzelfde. Je kan natuurlijk wel en een kangaroo voorbij zien hupsen, maar als je daar 50 van hebt gezien is het ook niet meer zo bijzonder:P
Ik had een busticket van Cairns naar Melbourne voor 330 dollar, wat echt heel goedkoop was. Sydney-Melbourne weet ik zo niet wat het kost.

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 23:19

Oef, dat vind ik nog best veel geld.. vliegtuig is ongeveer 200 euro.. ik ga er nog even over nadenken. :')

RomyFellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 23:22

Dit betekend wel dat je overal in en uit kan stappen waar je maar wilt. Ik heb zo de hele oostkust gezien zeg maar. Je ticket is vaak 3 of 6 maanden geldig.

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 23:23

Owwh, dat is wat aantrekkelijker! Ik zit er ook aan te denken om Adelaide - Melbourne met de bus te doen, ongeveer 600 km.

_Michelle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 09:46

Mijn Greyhound busticket van Cairns naar Melbourne was geloof ik 450 dollar haha.
Van Sydney naar Melbourne met de bus wordt wel gedaan, maar het is toch wel een aardig eindje nog hoor (weet even niet meer hoeveel uur). Ik ben nog in Canberra gestopt, is overigens niet heel boeiend maar goed ;) (je moet van gebouwen en musea houden daarvoor)

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 09:56

Ongeveer 700 km ja. :j Weet niet hoever Cairns - Melbourne is?

_Michelle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 11:42

Pfoe geen idee, heel wat kilometers ieder geval ;) Ik heb 3 maanden over dat stuk gedaan dus als je de tijd hebt dan zijn de kilometers die je moet reizen niet zo relevant meer.

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 12:33

Das waar. Nja ik ga het van het weekend ff uitzoeken. :) Ik zag in een boek ook een optie staan om een Backpacker ticket voor de trein te nemen, kun je 6 maanden onbeperkt treinen. Als die dan een beetje op mijn route ligt is dat ook nog een optie natuurlijk. :)

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 22:44

Wat misschien ook leuk is : Pak de trein. Volgens mij is er wel een verbindingtussen Melbourne en Sydney.Het zal alleen wel iets duurder zijn maar ik vind persoonlijk treinreizen helemaal top.
Een andere leuke optie is mee rijden met een backpacker die een auto heeft. Vaak hangen er in hostels wel briefjes van mensen die een plek vrij hebben in de auto maar je kunt ook zelf een briefje ophangen. Lukt het niet kun je altijd nog met de bus.

Ik heb alles met de bus gedaan en zat dus iedere keer misselijk in dat ding. Dat dus nooit meer. Ik heb sindsdien ook een hekel aan busreizen.

*ik las eroverheen dat je de trein als optie had :D ...zeker kijken of dat mogenlijk is hoor, onwijs leuk met de trein*