Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Sancha schreef:Om nog meer vertraging te voorkomen zorg echt dat je op jhet formulier wat je in hebt gevuld in het vliegtuig overal 'nee' en 0 invult, anders kan het echt nog langer duren.
Citaat:Ik had twee uur om over te stappen, ik heb het gehaald, maar als er een vliegtuig voor ons was die dus ook door de douane moest had ik het echt niet op tijd gehaald.
LuvdaTossa schreef:Nou ik zou wel goed naar de vragen kijken... Als je nee invult en het blijkt ja te zijn, kun je direct weer worden teruggestuurd.
Het land binnenkomen gaat al jaren zo. Het snelste is om in de avond aan te komen volgens mij. Overdag staan er nog langere rijen.
MoniqueT schreef:Citaat:Ik had twee uur om over te stappen, ik heb het gehaald, maar als er een vliegtuig voor ons was die dus ook door de douane moest had ik het echt niet op tijd gehaald.
Tja, zo werkt het nu eenmaal. Die twee uur wordt ook altijd als advies gegeven. En haal je je vlucht niet, dan boeken ze je over op de volgende vlucht. Ik heb zelf liever meer dan twee uur, want wij stonden bijvoorbeeld in Londen al twee uur te wachten voor vertrek, juist omdat iemand zijn ESTA-toegang niet in orde had.
Sancha schreef:Bij de aankomst in de US moet je zelf je koffer ophalen, en die door de douane meenemen en op een band afgeven. Dan word ie doorgestuurd naar evt je volgende bestemming.
Mientjeuh schreef:Wij komen altijd 's middags rond 15u aan en we hebben eigenlijk nog nooit meer dan 3 kwartier moeten wachten. Het hangt er dus maar vanaf of er op dat moment veel andere vluchten geland zijn. Maar 10 vingerafdrukken heb ik nog nooit gehoord. Tot vorig jaar was het gewoon beide wijsvingers, fotootje maken, vragen beantwoorden en klaar.Sancha schreef:Bij de aankomst in de US moet je zelf je koffer ophalen, en die door de douane meenemen en op een band afgeven. Dan word ie doorgestuurd naar evt je volgende bestemming.
Dat hangt er ook maar vanaf, dat is bijlange niet altijd zo. Als je een aansluitende vlucht hebt, gebeurt het ook dat je bagage door de maatschappij wordt overgebracht naar de eindbestemming en dan moet je die daar ophalen. Zelf opnieuw inchecken is niet altijd nodig.
Citaat:Dat hangt er ook maar vanaf, dat is bijlange niet altijd zo. Als je een aansluitende vlucht hebt, gebeurt het ook dat je bagage door de maatschappij wordt overgebracht naar de eindbestemming en dan moet je die daar ophalen
Sancha schreef:Normaal niet, in de USA welTenminste, in Atlanta moest elke vlucht zelf zijn koffer halen, briefje afleveren met of je iets aan te geven had, en de koffer weer op een andere bad zetten.
Ik had ook een aansluitende vlucht trouwens
En van iedereen werden alle 10 de afdrukken genomen.
Waar ben jij aangekomen? Deze info werd verstrekt op een standaard formulier, neem aan dat dat overal in de USA hetzelfde is?