geen visum nodig voor vakantie VS?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MoniqueT

Re: geen visum nodig voor vakantie VS?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 14:40

Ai, ik vind een uur krap. Beetje vertraging en je bent te laat. Maar vooruit, er gaan volgens mij veel vluchten naar NY elke dag, dus boeken ze je wel om.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-10 18:18

ja dat vond ik ook al... hopen maar dat we geen vertraging hebben dus :D vliegen vanaf dusseldorf naar londen

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 16:07

Esta is hier ook ingevuld, volgende week gaan we!

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 19:31

Ik vlieg vrijdag aanstaande. Heb de Esta voor de zekerheid toch maar uitgeprint. Beter te veel dan te weinig gok ik :<

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 17:23

Nou. ik ben vorige week vrijdag gevlogen en kan dus een update geven.

Bij de aankomst in de US moet je zelf je koffer ophalen, en die door de douane meenemen en op een band afgeven. Dan word ie doorgestuurd naar evt je volgende bestemming.

Het land binnenkomen was een ramp.
Ze maken van iedereen (!) vingerafdrukken van 10 vingers, een foto, en er word gevraagd wat je komt doen etc etc. Ik heb een uur in de rij gestaan en dan was om kwart over 9 's avonds.
Ik had twee uur om over te stappen, ik heb het gehaald, maar als er een vliegtuig voor ons was die dus ook door de douane moest had ik het echt niet op tijd gehaald.

Om nog meer vertraging te voorkomen zorg echt dat je op jhet formulier wat je in hebt gevuld in het vliegtuig overal 'nee' en 0 invult, anders kan het echt nog langer duren.

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 10:55

Sancha schreef:
Om nog meer vertraging te voorkomen zorg echt dat je op jhet formulier wat je in hebt gevuld in het vliegtuig overal 'nee' en 0 invult, anders kan het echt nog langer duren.

Nou ik zou wel goed naar de vragen kijken... Als je nee invult en het blijkt ja te zijn, kun je direct weer worden teruggestuurd.

Het land binnenkomen gaat al jaren zo. Het snelste is om in de avond aan te komen volgens mij. Overdag staan er nog langere rijen.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 10:56

een uur valt nog mee sancha, ik heb het wel erger meegemaakt. Immigration in de US is echt verschrikkelijk, je kunt het beste maar als een schapa in de rij gaan staan en braaf wachten.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 11:01

Afgelopen december naar LA gevlogen. Ik heb in het vliegtuig een groen toeristen vis formulier in moeten vullen, welke door de douane in LA in mijn paspoort werd geniet.

Ik heb voor vertrek een ESTA ingevuld online.

Maar, ik heb ook een paspoort met de chip met vingerafdrukken erin, toch werden mijn vingerafdrukken en foto ook genomen bij de douane.

Dus, je moet alles 2x doen _O-

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 11:06

Citaat:
Ik had twee uur om over te stappen, ik heb het gehaald, maar als er een vliegtuig voor ons was die dus ook door de douane moest had ik het echt niet op tijd gehaald.

Tja, zo werkt het nu eenmaal. Die twee uur wordt ook altijd als advies gegeven. En haal je je vlucht niet, dan boeken ze je over op de volgende vlucht. Ik heb zelf liever meer dan twee uur, want wij stonden bijvoorbeeld in Londen al twee uur te wachten voor vertrek, juist omdat iemand zijn ESTA-toegang niet in orde had.

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 11:13

De eerste keer hadden wij een overstaptijd van 1,5 uur op een binnenlandse vlucht. Helaas wel 3 uur vertraging op Schiphol. Gelukkig konden ze sneller vliegen en waren we anderhalf uur te laat, dus als wij zouden komen, zou het vliegtuig vertrekken. Dus familie gebeld dat we zouden overnachten op het vliegveld en de volgende dag zouden komen. Alleen ter plekke werden we er direct uitgepikt en geëscorteerd naar het desbetreffende toestel. Mensen allemaal sjaggie natuurlijk vanwege de vertraging :o Nadat wij erin zaten kwamen er ook vier koffers aan :+

Alleen... toen stond de familie natuurlijk niet te wachten. Dus middernacht nog een telefoon gezocht en ze maar wakker gemaakt :D

We hadden het totaal niet verwacht, maar ze bleven toch voor ons wachten!

MRM25

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 20:19

LuvdaTossa schreef:
Nou ik zou wel goed naar de vragen kijken... Als je nee invult en het blijkt ja te zijn, kun je direct weer worden teruggestuurd.

Het land binnenkomen gaat al jaren zo. Het snelste is om in de avond aan te komen volgens mij. Overdag staan er nog langere rijen.

Haha, fijn.. wij vliegen om 2 uur smiddags, dus komen ook smiddags aan.. :+

Maar je moet dus gewoon keihard liegen op dat papier? :') Gelukkig weet ik dat van tevoren, anders had ik netjes ingevuld dat ik met vee in aanraking kom :P

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 03:09

MoniqueT schreef:
Citaat:

Tja, zo werkt het nu eenmaal. Die twee uur wordt ook altijd als advies gegeven. En haal je je vlucht niet, dan boeken ze je over op de volgende vlucht. Ik heb zelf liever meer dan twee uur, want wij stonden bijvoorbeeld in Londen al twee uur te wachten voor vertrek, juist omdat iemand zijn ESTA-toegang niet in orde had.

Ik doelde op Lissy die dat met 1 uur ertussen nooit gaat halen.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 08:24

OK, je hebt helemaal gelijk.

Wij haalden trouwens op de terugweg in Londen (zonder douane/immigrations) onze vlucht naar Amsterdam ook niet met een uur.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 14:57

Wij komen altijd 's middags rond 15u aan en we hebben eigenlijk nog nooit meer dan 3 kwartier moeten wachten. Het hangt er dus maar vanaf of er op dat moment veel andere vluchten geland zijn. Maar 10 vingerafdrukken heb ik nog nooit gehoord. Tot vorig jaar was het gewoon beide wijsvingers, fotootje maken, vragen beantwoorden en klaar.

Sancha schreef:
Bij de aankomst in de US moet je zelf je koffer ophalen, en die door de douane meenemen en op een band afgeven. Dan word ie doorgestuurd naar evt je volgende bestemming.

Dat hangt er ook maar vanaf, dat is bijlange niet altijd zo. Als je een aansluitende vlucht hebt, gebeurt het ook dat je bagage door de maatschappij wordt overgebracht naar de eindbestemming en dan moet je die daar ophalen. Zelf opnieuw inchecken is niet altijd nodig.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 15:03

ik ken ook niet anders dan 10 vingerafdrukken, eerst 4 vingers, dan je duim.

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 16:25

Mientjeuh schreef:
Wij komen altijd 's middags rond 15u aan en we hebben eigenlijk nog nooit meer dan 3 kwartier moeten wachten. Het hangt er dus maar vanaf of er op dat moment veel andere vluchten geland zijn. Maar 10 vingerafdrukken heb ik nog nooit gehoord. Tot vorig jaar was het gewoon beide wijsvingers, fotootje maken, vragen beantwoorden en klaar.

Sancha schreef:

Dat hangt er ook maar vanaf, dat is bijlange niet altijd zo. Als je een aansluitende vlucht hebt, gebeurt het ook dat je bagage door de maatschappij wordt overgebracht naar de eindbestemming en dan moet je die daar ophalen. Zelf opnieuw inchecken is niet altijd nodig.

Normaal niet, in de USA wel ;) Tenminste, in Atlanta moest elke vlucht zelf zijn koffer halen, briefje afleveren met of je iets aan te geven had, en de koffer weer op een andere bad zetten.
Ik had ook een aansluitende vlucht trouwens :)

En van iedereen werden alle 10 de afdrukken genomen.
Waar ben jij aangekomen? Deze info werd verstrekt op een standaard formulier, neem aan dat dat overal in de USA hetzelfde is?

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 16:53

Citaat:
Dat hangt er ook maar vanaf, dat is bijlange niet altijd zo. Als je een aansluitende vlucht hebt, gebeurt het ook dat je bagage door de maatschappij wordt overgebracht naar de eindbestemming en dan moet je die daar ophalen

Iedereen (dus ook Amerikanen) moeten bij de eerste luchthaven van binnenkomst in de USA (port of entry) zelf zijn bagage door de douane brengen. Dat is altijd zo. Geen enkele uitzondering.

Je bagage wordt alleen overgebracht als je Amerika verlaat of als je al op een andere Amerikaanse luchthaven door de douane bent geweest.

Wij hebben deze keer in Miami voor het eerst ook 10 vingerafdrukken moeten geven. Maar het stelt helemaal niks voor. Duim, rest van de vingers, duim andere hand, rest van de vingers. Gewoon op een plaatje, geen gedoe met inkt of zo hoor.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 19:32

Sancha schreef:
Normaal niet, in de USA wel ;) Tenminste, in Atlanta moest elke vlucht zelf zijn koffer halen, briefje afleveren met of je iets aan te geven had, en de koffer weer op een andere bad zetten.
Ik had ook een aansluitende vlucht trouwens :)

En van iedereen werden alle 10 de afdrukken genomen.
Waar ben jij aangekomen? Deze info werd verstrekt op een standaard formulier, neem aan dat dat overal in de USA hetzelfde is?

Vreemd, ik meen me te herinneren dat onze bagage vorig jaar meteen naar de eindbestemming werd vervoerd. Zal straks even aan mijn vader navragen waar dat was.

Ik ben al op verschillende plaatsen aangekomen in Amerika. Philadelphia, New York, Chicago. Maar voor zover ik me herinner was dat altijd enkel wijsvinger.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 23:41

Ik denk dat die tien vingers ook nieuw is.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 23:48

ik heb het toch iig al een jaar of twee meegemaakt. Bagage idem, altijd zelf doorchecken.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 08:33

Het is gewoon standaard regel: bij de eerste port of entry zelf je bagage door de douane brengen.

Als je - zoals wij de laatste keer - via Londen vliegt, dan zie je daar je bagage niet trouwens, maar dat is ook geen Amerika.