Wintersport 2009/2010

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MargrietJonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 22:18

Ikke ga lekker een weekje met mn zus zwager kinders en vriendje natuurlijk voor de derde x naar Flachau! Heerlijk al is t alleen maar om de gezelligheid, lekker eten en vooral de Hütentoast bij de
dampfkesll oh heerlijk :9 . 9 Januari is t zover!!! *\o/* :):) +:)+

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 22:20

ik heb altijd staphorse sokken aan met skiën :+ Ook als ik buiten ga skiën. Of anders falke skisokken. Die zijn echt heerlijk.
Onder mijn skibroek draag ik niks, tenzij het kouder dan -10 is. Verder heb ik een hemdje en een dunne mäserpulli aan :) Buiten draag ik daar nog een craftshirt onder :j En dan een jas. Maar die heb ik binnen meestal niet aan. Dan een sweater ofzo.

LafayetteJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 22:21

Candace schreef:
Jaaa wintersport! :D
Ik ga dit jaar weer naar Les Gets, een dorpje in de Portes du Soleil. :+:

Hee hier ga ik ook heen, zijn we een chalet aan het bouwen ;)

Rintah

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 22:44

lonneke_ schreef:
ik heb altijd indoor gewoon een skibroek aan, jas/warme trui erboven, handschoenen aan en ik zou zeker zorgen dat je dikke, lange sokken aanhebt. Dat is wel zo prettig icm snowboardschoenen. Veel plezier morgen! :)

alleen skibroek is dus niet te koud?? ben namelijk al een koukleum en heb hem(skibroek) nu even aan maar t is niet zo dat ik nou enorm warme beentjes krijg ofzo..
de enige dikke warme sokken die ik heb zijn van die fluffy dingen, verwacht eigenlijk een beetje dat die gaan schuiven en schuren?

en wat noemen jullie lange sokken?? kniekousen? of van die dingen die tot halverwege je kuit komen ook al?

DieL_Zor

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 22:47

Rintah schreef:
lonneke_ schreef:
ik heb altijd indoor gewoon een skibroek aan, jas/warme trui erboven, handschoenen aan en ik zou zeker zorgen dat je dikke, lange sokken aanhebt. Dat is wel zo prettig icm snowboardschoenen. Veel plezier morgen! :)

alleen skibroek is dus niet te koud?? ben namelijk al een koukleum en heb hem(skibroek) nu even aan maar t is niet zo dat ik nou enorm warme beentjes krijg ofzo..
de enige dikke warme sokken die ik heb zijn van die fluffy dingen, verwacht eigenlijk een beetje dat die gaan schuiven en schuren?

en wat noemen jullie lange sokken?? kniekousen? of van die dingen die tot halverwege je kuit komen ook al?
Ik ben ook een koukleum maar in Oostenrijk vond ik het zelfs te warm toen ik er wat onder had en wij hadden toen echt heel koud weer. Indoor is het sowieso altijd al wat warmer.
Heb je van die hoge paardensokken? Van Stapphorse ofzo zoals hiervoor al werd genoemd? Die zijn lekker warm en hoog :)

Rintah

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 22:56

DieL_Zor schreef:
Rintah schreef:

Ik ben ook een koukleum maar in Oostenrijk vond ik het zelfs te warm toen ik er wat onder had en wij hadden toen echt heel koud weer. Indoor is het sowieso altijd al wat warmer.
Heb je van die hoge paardensokken? Van Stapphorse ofzo zoals hiervoor al werd genoemd? Die zijn lekker warm en hoog :)

ok, dan moet t ook wel lukken zonder wat eronder dus :P

nee, die heb ik niet... alleen normale hoogte
(of ik moet voor maat 37/38 kunnen lenen in centrum/west enschede:P)

WillemYntJee

Re: Wintersport 2009/2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 23:33

Uiteraard gaan wij dit jaar ook weer :D Hebben nog nooit een jaar overgeslagen hihi. Dit jaar weer naar ons oude stekje in Davos (zwitserland), vriendje ook voor de 3e keer mee en gaat voor de 2e keer de latten op. We zijn al in Lermoos, Davos, Val Thorens, Chamonix, Sils maria (vlakbij St. Moritz) en Zermatt geweest, maar dit jaar dus weer terug naar Davos :)
K ski al vanaf t begin (lees een paar jaar oud), ook een paar jaartjes geboard, maar toch maar weer gaan skiën :)

Terpstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 00:04

Lijkt me heerlijk om elk jaar te gaan WillemYntJee, jaloers en dat zou ik ook wel willen. Ik maak dit jaar gelukkig een hoop goed :D

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 00:05

Rintah schreef:
lonneke_ schreef:

zou wel hoge doen tot aan je knieën. Anders worden ze in je kuiten geplet door je schoenen, dat zit niet zo lekker.
Qua dikte is maar net wat je fijn vindt. Ik heb een hekel aan die dikke sokken in mn schoenen :\

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 09:09

@Terpstra, k ga elk jaar wel braaf met mn pappie & mammie mee hoor, ben blij dat k t niet zelf hoef te betalen :)

K trek altijd zoveel mogelijk kleren aan :P Ben een koukleum en uittrekken kan altijd nog, maar aantrekken gaat lastig als je midden op de piste staat! Gelukkig is t in Davos niet zo koud als in Zermat (lees -30, man k bevroor daar echt!) dus dit jaar zal t gelukkig wel meevallen. Inderdaad sokken tot aan je knieën en een majo (hoe schrijf je dat?) vind k ook erg prettig.

HappyBuddha

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 09:11

iok ga naar Noorwegen... iets met Hamer ofzo! :+

desy_kuiken

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 10:04

In frankrijk of oostenrijk zou ik inderdaad niets onder de skibroek doen ik dacht ook dat dat nodig was maar ik hem hem toen snel uitgetrokken ;-) Dan zweet je al als je bij de lift bent :-)

Yunaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 10:08

Ik ga ook weer op wintersport :D Al 7 jaar lang ofzo :P

desy_kuiken

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 10:15

LoveHorses12 schreef:
Ik ga ook weer op wintersport :D Al 7 jaar lang ofzo :P

Ga je ook al 7 jaar naar hetzelfde gebied of ?

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 10:41

Dikke skisokken zijn alleen fijn als ze echt goed passen. Akls ze ook maar een beetje lubberen/ruim zitten dan is het een nachtmerrie.

Ik ga dan zelf dus ook veel liever voor dunne sokken.

afwasborstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 10:46

Wij gaan dit jaar naar Hochsolden, ben er nog nooit geweest dus ben benieuwd :D
Ik vind die skisokken niks... doe altijd mijn rijbroek met hoge sokken onder mijn broek aan :D

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 11:04

desy_kuiken schreef:
In frankrijk of oostenrijk zou ik inderdaad niets onder de skibroek doen ik dacht ook dat dat nodig was maar ik hem hem toen snel uitgetrokken ;-) Dan zweet je al als je bij de lift bent :-)

dat ligt er aan hoe koud het is. Vorig jaar kerst was het echt enorm koud in oostenrijk :oo Was toen erg blij met mn craft onderkleding. Het was -20, met een ijskoude wind erbij, nou dat voel je wel hoor. Terwijl het 3 weken later veel warmer was, rond de 0 graden. Toen heb ik mn craft kleren niet aangedaan :P

De temperatuur kan zo erg verschillen. Ook of het waait of niet. Bij wind zijn windstoppers onder je kleding en handschoenen wel zo fijn.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 11:05

afwasborstel schreef:
Wij gaan dit jaar naar Hochsolden, ben er nog nooit geweest dus ben benieuwd :D
Ik vind die skisokken niks... doe altijd mijn rijbroek met hoge sokken onder mijn broek aan :D

Ben ik vorig jaar ook geweest. De big three zijn echt supergaaf! Het was alleen enorm koud op de gletschers en eigenlijk overal :P Maar zeker op de rettenbach zou ik niet te zuinig zijn met warme kleren :P

afwasborstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 11:08

Ja ik ga begin januari (eigenlijk elk jaar wel zo vroeg) dus ben die kou wel gewend... hopelijk schijnt de zon een beetje :)
Vorig jaar was ik in Le Corbier en toen was het zo warm (ook in januari) dat we naar huis zijn gegaan omdat het heel de tijd regende :( de sneeuw was toen helemaal pappig

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 11:18

Ik dacht ook dat ik kou was gewend, kwam daar vaker :P Nou... pfff... zooo koud heb ik het nog nooit gehad _O- Maar de zon scheen idd :) Dat scheelde wel iets. Maar na elke piste waren we zo bevroren dat we weer naar een skihutje gingen voor choco met rum :Y)

elcke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 11:28

haha dat is ook niet heel verkeerd verootjoo :)

afwasborstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 11:33

lekkerrrrrrrrr :D maar voorlopig mag het eerst wel ff gaan sneeuwen.... is wel handig voor de wintersport :+

Sedaru

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-09 12:30

afwasborstel schreef:
Maar voorlopig mag het eerst wel ff gaan sneeuwen.... is wel handig voor de wintersport :+

Haha inderdaad! Ik ben nog op zoek naar een leuke nieuwe ski-jas (heb een witte broek). Suggesties?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 12:33

t sneeuwt al heel lang :):) Begin oktober is de eerste sneeuw gevallen. Sommige pistes zijn al open :j

afwasborstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 14:28

ja maar is ook nog een hoop groen hoor...