Gisteravond toch maar een boottochtje geboekt als we op Mull zijn. Was een beetje een moeilijke afweging omdat we het doen op de dag dat we op het eiland aankomen en als de veerboot vol zit we lichtelijk een probleem hebben. Maar we gaan maar van het beste uit en ik hoop vooral de basking sharks te zien.
Ik wilde net de ferry naar islay boeken, maar ook daarvoor heb ik een reditcard nodig. Even snel regelen deze week, dan kan ik dat en de huurauto in ieder geval vastleggen.
Embe
Geplaatst: 30-03-09 20:08
Ja, basking sharks???!! Creditcard is idd wel handig voor huren auto's, boeken van vluchten en hotels...
Oeps, poppetje was voor de haaien bedoeld hoor! Tja, die creditcards zijn volgens mij niet meer weg te denken... ben er ook geen fan van maar het maakt het leven een stuk makkelijker!
Het schijnt dat als ze aan het eten zijn ze heel dicht onder het wateroppervlak zitten waardoor je ze vanaf de boot heel goed kunt zien. Dus we gaan 4 uur toeren in de hoop ze te zien en natuurlijk dolfijnen, walvissen en heel misschien zelfs orka's. De laatste lijken me ook heel gaaf die heb ik nog nooit buiten een dolfinarium gezien.
Karin
Geplaatst: 30-03-09 21:19
Ik had tijdens backpacken in Australië in '98 al een creditcard, op aanraden van mijn ouders (die er zelf overigens toen nog geen wilden). Toen vond ik ze al razend handig.
Ik zou niet weten hoe ik nu zonder creditcard mijn weekendjes Londen etc. moest regelen...
Wat een gave beesten joh! Net zo gaaf als die hammerhead shark die ik ooit tegenkwam - zo'n beest dat eruitziet alsof er een enorme baksteen dwars in zijn bek is blijven steken.
Ik heb echt nog nooit ergens een creditcard nodig gehad joh, ook niet in Australie. Ik kon toen alles nog probleemloos boeken zonder zo'n ding. Maar goed, het het blijkt maar weer dat het vanaf nu wel mijn leven makkelijker gaat maken
Hoe gaat het met de voorbereidingen? Ik heb van de week eigenlijk de laatste dingen geregeld en hoef alleen nog restaurants te reserveren voor sommige avonden maar om dat nou ruim anderhalve maand van te voren te doen is wat overdreven. Ga lekker paardrijden als ik daar ben daar heb ik wel heel veel zin in maar in de rest heb ik ook heel erg veel zin.
Embe
Geplaatst: 06-04-09 17:15
@Katja: wanneer ga jij ook al weer ? (ben te lui om het hele topic door te spitten ) Wij gaan denk ik in juni/juli, ben er nog niet helemaal uit.
Wij gaan eind mei. Omdat we nogal wat specifieke dingen wilden heb ik het grootste gedeelte geboekt en dat was zelfs nu al passen en meten omdat dingen op de dagen dat we erheen wilden/ wilde overnachten al vol waren.
Embe
Geplaatst: 06-04-09 17:32
Wij hebben -nog- geen vaste plannen. Met de boot iig, want hond gaat mee en dan een dag of 2 bij mijn ex in Aberdour (vlak bij Edinburgh) we willen deze keer naar het noord/oosten en dan nog iets omhoog. Daarna voor een paar dagen weer terug naar Aberdour en natuurlijk naar Edinburgh. Mmm kan niet wachten.... Zijn er nog tips en must see's/do's in noordoosten? Ik hoor het graag van jullie: restaurants, hotels tot wandelroutes of kastelen etc. etc. ben overal voor in
Ik moet nog steeds mijn terugvlucht boeken, maar dat komt nog wel.
Volgende week heb ik het weer wat rustiger, dan ga ik eens wat locals informeren over mijn plannen. Het maakt mij niet zoveel uit of ik bij mensen thuis slaap of in hostels, het heeft allebei z'n voor- en nadelen.
Wij hebben ook nog helemaal geen vaste vakantieplannen, maar mede dankzij dit topic is Schotland ook in the picture! Alternatieven zijn Ierland (het is alleen een beetje jammer dat Ryanair niet meer van Bremen naar Dublin vliegt)of een rondreis door Duitsland langs verschillende steden.
@Goof: nee geen quarantaine! Hond moet geent worden tegen rabies en daarna laten testen. Dit moet een half jaar voor je gaat. Daarom gaan we in juli, anders waren we in de meivakantie gegaan...