curacao iemand ervaring?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

senoritakimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 21:10

Werk je bij de mareschaussee?

Simba_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 21:17

Geweldig eiland :D !
Denk er nog vaak aan terug, wij zijn in oktober geweest!

Aanraders:
Porto Mari (schitterend strand, prachtig koraal)
Playa Kalki (idem dito, prachtig strand met een mooi rif)
Zwemmen met Dolfijnen!
Natuurpark Shete Boca (dat is de ruige noordkust, echt schitterend!)
Willemstad, heeeeerlijk shoppen in Punda!
Klein Curacao! Geweldig mooi onbewoond eilandje voor de kust van Curacao. Hele leuke dagtocht!

Uitgaan:
Zondagavond absoluuuuuuuut naar Wet and Wild gaan! Geweldig!
Altijd leuke feesten bij Mambo Beach, dinsdagavond filmavond, groot filmdoek OP het strand, met je bedje in de zee :D !
Lekker eten kun je bij Hemmingways, die zit in het zelfde rijtje als Mambo en Wet and Wild, bij Hotel Lions Dive (fantastisch goed hotel)

Ik raad het je absoluut aan om je duikbrevet, als je dat nog niet hebt, te halen in Nederland, dus vóórdat je naar het eiland gaat. Als je het al kunt scheelt je zoveel tijd! Ik heb nog wel een telefoonnummer van een super goede duikgids (Nederlander) dan ga je niet met een grote groep, maar individueel met de gids :) ! Met hem hebben we bij Porto Mari een schildpad en een blue spotted eagle ray gezien!
Fantastisch!!

Hahaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 16:58

Replay schreef:
Iemand wel op manege SHC gereden daar?

Ik ben er geweest omdat ik graag een buitenrit wilde maken. Ik schrok mij echt rot toen ik de paarden daar zag! Die zijn niet een beetje aan de dunne kant maar gewoon graatmager! Ook had ik het idee dat het overgrote deel van de paarden al heel lang aan hun langverdiende pensioen toe waren. Sommige stonden echt volkomen lethargisch in een hoekje van hun stal. Sorry dat ik het zo zeg, maar wat ik daar gezien heb :n Er stonden wel wat paardjes die wat beter in hun vlees zaten, maar volgens mij waren dat pensionpaarden.
Ik was blij dat vanwege de regen die was gevallen het kabouterbos onder water stond en dat daarom de buitenritten niet door konden gaan. Hoefde ik tenminste zelf geen excuus te zoeken...

DuckyMjöll

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 20:15

Wij zijn ook 2 keer naar Curacao geweest, oom, tante, neefje en nichtje wonen daar.
Ik weet zo even niet meer hoe het heette waar we nou verbleven.
Was bij hele vriendelijke Nederlandse mensen die verschillende huisjes en auto's verhuurden.
Trappetje af en je lag in het water.
Ook 2 dagen bij Lions Dive overnacht, ook heel fijn.
Heel veel gesnorkeld en vorig jaar hebben mijn vader en zusje ook gedoken, heb er zelf spijt van dat ik dat niet heb gedaan maar hopelijk een volgende keer :)
Vorig jaar mei hadden ze eens in de zoveel tijd op een vrijdag (wat toen net in ging, dacht ik) een vis avond bij Mambo Beach, zó onwijs lekker.
Mijn zusje die eigenlijk niet van vis houd zat zich vol te proppen :P Die middag vers gevangen.
Goed in de gaten houden, want het was erg populair en het zat dus vrijwel meteen vol.
Het was zo'n succes dat ze het ook meteen zaterdag weer hadden gedaan, en uiteraard waren wij er toen ook weer :D

Ik zou ook zeker niet daar gaan paardrijden, ik heb de paarden niet gezien maar ik kan me voorstellen dat die er niet zo goed bij staan.
En rijden met dat weer lijkt me sowieso geen pretje.

Qua vervelende mannen enz. viel wel mee.
Ze kijken je na (vooral als je rood haar hebt :P), een keer 's avonds aangesproken hoe mooi we waren, een hand krijgen vanuit het niets van een vreemde man bij een museum, marinieren die weken op zee hadden gezeten en foto's/ filmpjes en een praatje met je maakte maar verder niet :P
Idd zorgen dat je niet al te veel spullen bij je hebt/in de auto laat liggen, maar ons is niks overkomen.

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 21:28

Hahaatje schreef:
Replay schreef:
Iemand wel op manege SHC gereden daar?

Ik ben er geweest omdat ik graag een buitenrit wilde maken. Ik schrok mij echt rot toen ik de paarden daar zag! Die zijn niet een beetje aan de dunne kant maar gewoon graatmager! Ook had ik het idee dat het overgrote deel van de paarden al heel lang aan hun langverdiende pensioen toe waren. Sommige stonden echt volkomen lethargisch in een hoekje van hun stal. Sorry dat ik het zo zeg, maar wat ik daar gezien heb :n Er stonden wel wat paardjes die wat beter in hun vlees zaten, maar volgens mij waren dat pensionpaarden.
Ik was blij dat vanwege de regen die was gevallen het kabouterbos onder water stond en dat daarom de buitenritten niet door konden gaan. Hoefde ik tenminste zelf geen excuus te zoeken...

Ik heb dus 3 jaar op SHC gereden en toen waren de paarden perfect :j
Ook absoluut niet mager ?

Replay

Re: curacao iemand ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 00:02

De paarden zijn er nu ook weer super hoor, een enkeling die bijna niet dik te krijgen is maar dat heb je overal wel.

Manege is sinds vorige zomer overgenomen door een Amsterdams gezin, die een hele nieuwe wind door de manege hebben laten waaien, waardoor alles wel veranderd is. Ze hebben nu als enige stal/manege een overdekte bak, super te rijden zelfs overdag dus heerlijk.

Hahaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 10:41

Replay schreef:
De paarden zijn er nu ook weer super hoor, een enkeling die bijna niet dik te krijgen is maar dat heb je overal wel.

Manege is sinds vorige zomer overgenomen door een Amsterdams gezin, die een hele nieuwe wind door de manege hebben laten waaien, waardoor alles wel veranderd is. Ze hebben nu als enige stal/manege een overdekte bak, super te rijden zelfs overdag dus heerlijk.

Ik ben er afgelopen januari (2 en halve maand geleden dus) geweest en heb met mijn eigen ogen gezien dat de paarden die er stonden er absoluut niet super uit zagen, integendeel! Een enkeling juist die er wel redelijk uit zag... Ik weet dat het vooral in de hele warme landen moeilijk is om paarden een beetje dik te krijgen maar ik zie echt wel het verschil tussen een paard wat aan dunne kant is en een die gewoon té mager is (lees: uitstekende heupbotten, ribben die je kunt tellen, doffe vacht, etc.).
Ik heb zelf een buitenrit gemaakt op Rancho Allegre in Gr. St. Michiel en daar waren de paardjes ook aan de dunne kant maar ze zagen er over het algemeen gewoon een stuk gezonden uit en ze waren ook lekker actief ondanks de warmte (gingen om 5 uur 's middag rijden maar dan is het nog steeds behoorlijk warm).

Plaatje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 13:19

Ik vond ze bij de manege zeer onvriendelijk ... ik vroeg aan die vrouw of ik een buitenrit kon maken maar ze reageerde chagenrijnig van nee je moet met je vriend maar die kan niet rijden dus houd het op want dan rijd ik mijn paarden kaport .... vond haar echt onbeschoft moet ik eerlijk zeggen ,verder zag het er netjes uit maar vond de paarden er niet erg vrolijk uitzien .. kwa gedrag..

senoritakimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 14:45

andere eigenaar van een manege kan natuurlijk veel veranderen ;)

Replay

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 18:47

precies

Plaatje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 19:06

Mijn verhaal dedateerd uit 16 maart 09..

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 23:43

Is SHC nou manage Jonghbloed of niet??
Met die gele open stallen en die stagewoningen eromheen?
Ik had daar les van een oude vent en die snapte er iig geen bal van. Daar heb ik ruzie mee gekregen en toen ben ik weggegaan :o .

Replay

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 13:27

Ja, dat is die manege!

Hahaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 15:58

Paula1990 schreef:
Mijn verhaal dateert uit 16 maart 09..

En dat van mij 2 maanden eerder. Kan mij niet voorstellen dat het er nog slechter is geweest...
(Ik werd overigens wel vriendelijk te woord gestaan)

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 16:48

In 2006 toen ik er was viel het nog mee met de magere paarden. Wel viel mij op dat de paarden onder de insectenbeten zaten en vol gesmeerd waren met muggenspul. Daar kregen ze dan weer uitslag van, al met al zagen die vachten er niet best uit. Ook een van de redenen dat ik ben gestopt, het klimaat is gewoon te heet voor paarden.

_Jis_Ka

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 23:02

Whoe, Curaçao is heeeel dichtbij.. Misschien naar het Breezes dit jaar, lang leve de agenten aanbiedingen.. Ik zou normaal nooit voor all in op curaçao kiezen maar waar ik nu voor kan gaan zou t echt stom zijn om niet te doen.. Nu vriend lief nog vrij krijgen :) *duimt*
Sorry moest ik ff kwijt..

Heb ook op Curaçao gereden trouwens, volgens mij was dat bij Rancho, en die paarden stonden er prima bij. T was in ieder geval een stukje rijden vanaf Willemstad. Nog nooit zo lekker gereden op een Paso Fino, heerlijk.. Had er überhaupt nog nooit op gereden.. We gingen wel heel erg vroeg weg, rond 8 uur geloof ik, maar dat moet ook wel met die temperaturen.. Ze zijn wel goed voor de paarden voor wat ik er gezien heb dan. Heb nog een foto in mijn profiel staan, let niet op mij had geen rijbroek meegenomen dus mijn sjappie kleren aangedaan :)

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 08:29

Ik zou nooit naar Breezes gaan.. Veel te veel amerikanen en het is zo zonde om op curacao all in te kiezen, je hebt zoveel leuke en lekkere restaurantjes.

_Jis_Ka

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 09:06

Tulandro schreef:
Ik zou nooit naar Breezes gaan.. Veel te veel amerikanen en het is zo zonde om op curacao all in te kiezen, je hebt zoveel leuke en lekkere restaurantjes.

Ja maar ik zit er dan voor even veel als vb een livingstone of lions dive, minder nog.. Ik zou ook normaal nooit all in op Curacao doen, ga ook echt wel uit eten. Maar al is het alleen maar voor de drankjes, ben dan al goedkoper uit..
En Amerikanen maken mij niet uit..

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 12:56

Het Breezes vond ik echt super! Het is dan wel Amerikaans maar er zit echt veel bij. Je kan ook duikspullen gratis huren, dingen voor in de zee, je kan er heerlijk sushi en Italiaans eten, ik zou er zo weer ingaan hoor!

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 20:15

Replay schreef:
Idd de manege heeft nu een overkapping over de grote bak! Echt super, zo kun je overdag tenminste ook wat doen omdat je schaduw hebt én... als het weer eens een keer plenst hoeft niet alles te worden stilgelegd!

Werk er nu een paar dagen in de week, alleen lesgeven hoor. Je hebt er goede/leuke paarden bij maar uiteraard ook paarden die er iets minder vol uit zien, dat heb je overal wel, maar hier zijn dat vaak de paardjes uit Venezuela die gewoon niet dik te krijgen zijn helaas.

Joh! ik heb er net een maand gezeten (in de studio.. daar waar de auto's voor de deur gewassen worden :( ) ;)

Replay

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 10:22

Tja, het is niet duur dus weet je dat je zoiets kunt verwachten! Je kunt ook in een resort gaan zitten natuurlijk!!!!

Klijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 21:28

Noah2006 schreef:
Appartementen op curacao: ff googlen op Anneke Maduro, tampanjaweg 9, salina curacao. Ik ben haar mail adres kwijt. Zij heeft heel veel appartementen.
Ja alleen over straat, het is maar net waar je loopt. Ik had nergens last van eigenlijk.

Daar ben ik ook een aantal keer geweest (mijn vriend huurde daar toen) prima appartementen.

Het is redelijk definitief dat mijn vriend en ik augustus/september naar Curacao gaan verhuizen :)

Ik heb inmiddels contact gelegd met een kinderopvang om daar te gaan werken, al weet ik niet of ik daar ook definitief voor kies. Eigenlijk zit ik meer in het onderwijs maar zou graag de mogelijkheid hebben om buiten te werken :+ Hebben ook al wat rond gekeken voor een huisje, hebben er nou een gevonden voor 1500 nafl met 3 kamers in Villa Esperansa. Kent iemand dat?

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 23:14

@Klijn: wat toevallig, alleen een minpunt, als mijn vriend kwam logeren vroeg ze gelijk 25 euro per nacht extra. Terwijl we zelf water en elektra betaalden. Ken ik niet Villa Esperansa, welk gedeelte ligt dit? Er zijn best veel mogelijkheden voor kinderopvang op het eiland trouwens.
Als iemand nog het beheer wil regelen voor onze bungalow of iemand weet iets, hoor ik het graag ;).

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 05:33

Ik ben nu zo vroeg op om in te checken, morgenochtend vliegen we!! Lekker even helemaal niks doen op curacao!

Plaatje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 10:11

Ohhh heerlijk ben jaloers op je :D