Nou wij hebben nu definitief geboekt. We gaan 18 dagen en dan dus all-in en van daaruit boeken we excursies. We gaan naar Iberostar Quetzal. Heb er nu al zin in
Wat is eigenlijk de munteenheid in Mexico? Denk je niet dat je hier in NL naar de bank moet om euro's te wisselen? Straks kom je daar in Mexico en kan je niet wisselen of het is veel duurder.
oke.....dat zou helemaal mooi zijn dan hoef je niet eens te wisselen. Maar ik denk dat je niet overal met euros kunt betalen, bijv. op markten enzo denk ik dat het niet kan.
Wij nemen altijd amerikaanse dollars mee, kan je overal mee betalen ook taxis enzo. Ze hebben er de mexicaanse peso, die krijg je als je er gaat pinnen. Wij hebben nog nooit meegemaakt dat er ergens euro's staat aangegeven, bijna overal zie je de bedragen in amerikaanse dollars en mexicaanse pesos staan.
ja dat leek me ook een beetje vreemd. Dat je in Turkije of Engeland bijv. met euro's kan betalen is nog tot daar aan toe. Maar je kunt hier in europa toch ook niet met dollars betalen.
Ik vraag op t reisbureau nog wel ff wat we t beste kunnen doen.
In egypte konden we ook gewoon met euro's betalen, maar houd er wel rekening mee dat ze dan wat bovenop de prijs gooien
Ntlie_
Geplaatst door de TopicStarter: 13-02-09 19:09
Van euro's in Mexico heb ik nog nooit gehoord
Anyway, ik neem m'n dollars gewoon mee, daar kunnen we net fooi of een frietje o.i.d van kopen geloof ik Maar verder ga ik gewoon peso's pinnen denk ik. Ga geen geld van te voren halen, is alleen maar duurder..
Waikiki
Geplaatst: 13-02-09 19:11
Ik heb ook geen flauw idee of de banken die op voorraad hebben.. Althans met Egyptische ponden was dat niet zo
Als er veel Europeanen zitten zal het mij trouwens niks verbazen als je in Mexico ook met euro's kan betalen, stond er nl al van te kijken dat ze die ook in Egypte als betaalmiddel zagen...
Jep je kan er idd ook met euro's betalen. Dollars zijn ze ook gek op.
Ik heb op schiphol Mexicaanse Peso's gehaald. Voor de rest kun je het beste pinnen, zown transactie kost niet zo heel veel extra's, volges mij rond de 3 euro. Maar dat wisselt wel steeds, stond beetje raar te kijken naar mn afschriften idd. Maar dat verschilt dus per bank.
ben met kerst in mexico geweest, echt super. (playa del carmen)
Ik zou zeker pesos meenemen, euro's kun je weinig mee, en in dollars (daar kun je wel echt overal mee betalen) is de koers vaak niet echt gunstig. Echt rekenen kunnen ze niet
In de winkels zijn de meeste spullen geprijsd in pesos en am. dollars.
Mies7
Geplaatst: 14-02-09 17:35
Pebblesther schreef:
@ Mies7: wat voor speciaal rijbewijs is dat dan? Je kunt dus niet met een "gewoon" nederlands rijbewijs daar een auto huren?
Als je naar de ANWB gaat kun je daar een internationaal rijbewijs halen. Is niet zo duur en dan weet je zeker dat je een huurauto meekrijgt (alhoewel je meestal met een creditcard voor je huurauto moet betalen in Mexico).
Ik ga daar dan denk ik gewoon peso's daar uit de muur halen.
@ Mies7: Bij het reisbureau zeiden ze ook zoiets dat je naar de ANWB moet en dat het gewoon een soort vertaling naar het Spaans is van je rijbewijs dat je krijgt. Het kost ongeveer € 18.
Hier nog een mexicoganger in 2009... wij vertrekken 20 mei naar Playa del Carmen, hotel Riu Tequila. Verblijf van 16 daagjes... heb er al helemaal zin in
Ik heb nog niet heel het topic doorgelezen, maar ben benieuwd naar jullie ervaringen en tips! Zal me vanavond eens op het topic storten!
Wij hebben ons ook laten vallen op een nieuwe hotel. Ocean Coral in Riviera Maya! Vanavond of morgen gaan we boeken! 16 dagen in april! Heb er nu al zin in!
Wie van jullie is er ook al een keer in april geweest?