USA

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fitzroy

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 06:56

Ligt er aan wanneer je gaat. Maar als je in het laagseizoen gaat heb je echt voor max. 700,- wel een villa, ik denk nog wel voor minder.
En anders kun je ook een condo overwegen in een community. Maar er is wel veel afhankelijk van de periode.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 09:04

Half april super laagseizoen dus. Maar 700 euro voor een nacht :oo ? Of een week?

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 09:05

Of een rondje rijden? Vlieg naar Ft Myers, en dan OF naar Tampa, Orlando, Kennedy Space center, Daytona, Everglades en een huis aan de Golf van Mexico om onder te duiken OF datzelfde rondje de andere kant op?

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 09:06

karuna schreef:
Half april super laagseizoen dus. Maar 700 euro voor een nacht :oo ? Of een week?

LOL! Per uur! :D
700 is per week.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 09:19

Tickets zijn voor heen en terug naar orlando daar staat de auto ook dus dat is ons startpunt. Ah per week. Weet ik veel zoals gezegd nooit in amerika geweest hihi. Maar dan valt de prijs per nacht idd wel mee ja.

2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 09:25

Morning!
Mag ik mij hier ook melden? Wij gaan in juni naar NY, hebben alleen de vluchten nog geboekt (JFK). Idee is paar dagen NY en daarna een rondje (met de auto?). Eigenlijk wou ik graag richting de Niagara Falls, maar is dat te doen en hoe te combineren met andere plekken?
Of hebben jullie andere tips?
En misschien nog suggesties voor overnachten in NY?

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 09:30

karuna schreef:
Tickets zijn voor heen en terug naar orlando daar staat de auto ook dus dat is ons startpunt. Ah per week. Weet ik veel zoals gezegd nooit in amerika geweest hihi. Maar dan valt de prijs per nacht idd wel mee ja.

Nou ja, een soortgelijk rondje kan ook vanuit Orlando. Ben een beetje (veel) Ft. Myers fan denk ik. Fijn vliegveld.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 09:42

2009 schreef:
Morning!
Mag ik mij hier ook melden? Wij gaan in juni naar NY, hebben alleen de vluchten nog geboekt (JFK). Idee is paar dagen NY en daarna een rondje (met de auto?). Eigenlijk wou ik graag richting de Niagara Falls, maar is dat te doen en hoe te combineren met andere plekken?

New York-Niagara Falls is bijna 700 kilometer. Technisch gesproken te doen op 1 dag, maar of je dat moet willen?
Wat is er te zien onderweg? Ligt een beetje aan je voorkeuren.
Cooperstown ligt op 350 km van NY. Bekend van de National Baseball Hall of Fame. Leuk plaatsje. Typisch Amerikaans.
Finger Lakes/Watkins Glen op 450 km van New York. Mooi natuurgebied. Watkins Glen heeft een redelijk bekend racecircuit.
Rond Niagara Falls heb je steden als Buffalo en Amherst. zal ook wel wat te doen zijn :D

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 11:12

Zo, al onze overnachtingen zijn geboekt! 2 nachten bij een vriendin in New Haven, 2 nachten in een supergezellige Victoriaanse Airbnb in Hartford, 2 nachten in Montauk (the Hamptons) en dan nog 1 nacht Brooklyn zodat we onze wagen gemakkelijk kunnen parkeren terwijl we naar NYC gaan.

Ik kijk er al naar uit, nog maar een maandje :D We gaan verder ook niet echt iets bijzonders doen, gewoon wat rondwandelen, winkeltjes doen (rondje Target <3 ), lekker eten, en voor het haardvuur zitten in onze Airbnbs. Wordt leuk *\o/*

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 11:58

Yasmine schreef:
Zo, al onze overnachtingen zijn geboekt! 2 nachten bij een vriendin in New Haven, 2 nachten in een supergezellige Victoriaanse Airbnb in Hartford, 2 nachten in Montauk (the Hamptons) en dan nog 1 nacht Brooklyn zodat we onze wagen gemakkelijk kunnen parkeren terwijl we naar NYC gaan.

Ik kijk er al naar uit, nog maar een maandje :D We gaan verder ook niet echt iets bijzonders doen, gewoon wat rondwandelen, winkeltjes doen (rondje Target <3 ), lekker eten, en voor het haardvuur zitten in onze Airbnbs. Wordt leuk *\o/*

Praat je ons na afloop bij? Ben wel benieuwd naar New Haven en Hartford (former home of the Whalers)....

_Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 12:37

Gaaf Yasmine!! En ook nog zulke goedkope tickets *\o/*

2009 schreef:
Morning!

Ik heb een rondje NY - Niagara Falls - Lancaster - Washington DC gedaan. Voor de rit van NYC naar de Niagara Falls hebben we een dag uitgetrokken. Hebben toen heel relaxed gedaan en zijn drie 3 keer gestopt en even wat gedronken en gegeten. Hebben er toen inclusief stops 9,5/10 uur over gedaan. Vond het echt heel goed te doen! :)

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 12:53

Doe ik zeker! Ik ben ook wel benieuwd naar Hartford, leek ons een heel gezellig stadje. En ik denk dat we ook wel even Yale gaan bezoeken :))

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 13:56

Yasmine schreef:

New Haven is volgens mij wel een leuk stadje. Ik heb er ook kennissen wonen.
Ik moet nog drie maanden wachten .... dan is het ook New York, here I come!

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 14:40

Yasmin. Ik krijg gilmore girls kriebels van jullie planning :+:

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 15:13

New Haven en Hartford zijn heel gemoedelijk. Mooi in de herfst en inderdaad Yale <3 vooral met de vallende herfstblaadjes voelde ik mij net Rory :D

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 18:41

Cowboy55 schreef:
Nou ja, een soortgelijk rondje kan ook vanuit Orlando. Ben een beetje (veel) Ft. Myers fan denk ik. Fijn vliegveld.

Hier nog eentje. Echt balen dat AirBerlin op de fles is, was zo'n fijne vlucht rechtstreeks vanaf Düsseldorf.

Half april is wel laagseizoen al gok ik. Maar super laagseizoen denk ik niet .

2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 20:22

_Tamara schreef:
Gaaf Yasmine!! En ook nog zulke goedkope tickets *\o/*

2009 schreef:
Morning!

Ik heb een rondje NY - Niagara Falls - Lancaster - Washington DC gedaan. Voor de rit van NYC naar de Niagara Falls hebben we een dag uitgetrokken. Hebben toen heel relaxed gedaan en zijn drie 3 keer gestopt en even wat gedronken en gegeten. Hebben er toen inclusief stops 9,5/10 uur over gedaan. Vond het echt heel goed te doen! :)

Ah top, thanks! Had je ook een Canadees visum nodig?

2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 20:27

Cowboy55 schreef:
New York-Niagara Falls is bijna 700 kilometer. Technisch gesproken te doen op 1 dag, maar of je dat moet willen?
Wat is er te zien onderweg? Ligt een beetje aan je voorkeuren.
Cooperstown ligt op 350 km van NY. Bekend van de National Baseball Hall of Fame. Leuk plaatsje. Typisch Amerikaans.
Finger Lakes/Watkins Glen op 450 km van New York. Mooi natuurgebied. Watkins Glen heeft een redelijk bekend racecircuit.
Rond Niagara Falls heb je steden als Buffalo en Amherst. zal ook wel wat te doen zijn :D

Dankje, ik ga even kijken naar deze plaatsen. Misschien is dat te combineren idd..

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 21:56

Fitzroy schreef:
Cowboy55 schreef:

Hier nog eentje. Echt balen dat AirBerlin op de fles is, was zo'n fijne vlucht rechtstreeks vanaf Düsseldorf.

Half april is wel laagseizoen al gok ik. Maar super laagseizoen denk ik niet .

Ik zat ook te denken: als je een huis huurt in die tijd en je wilt het zwembad gebruiken dan zou je dat wat extra kunnen kosten aan verwarmingskosten voor 'the pool'.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 22:09

Yasmine schreef:
Doe ik zeker! Ik ben ook wel benieuwd naar Hartford, leek ons een heel gezellig stadje. En ik denk dat we ook wel even Yale gaan bezoeken :))

Ben echt heel benieuwd. Hartford/New Haven kunnen voor mij 'ontbrekende puzzelstukjes' zijn. Dan heb ik: Amsterdam-Reykjavik (paar dagen kijken)-Halifax Nova Scotia (paar dagen kijken)-auto huren- Glouchester, Mass - Salem, Mass - New Haven - Hartford - Quebec City (revisited, paar goede restaurants daaro) - La Loup Riviere - Halifax. Mid september of een paar weken later......

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 00:13

Voor een bezoek aan Niagara Falls heb je geen ETA nodig :) als je met de auto gaat (of lopend)
Met vliegtuig denk ik wel

_Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 00:50

2009 schreef:
Ah top, thanks! Had je ook een Canadees visum nodig?

Was niet nodig :) Zijn met de auto de grens over gegaan en paspoorten werden gecheckt en moesten wat vragen beantwoorden, maar verder niets.

En de Falls zijn echt zooooo mooi <3 zeker de moeite waard!!

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 10:52

Keet schreef:
Yasmin. Ik krijg gilmore girls kriebels van jullie planning :+:

Hihi ja, dat was ook een beetje de gedachte erachter :D We hebben een website gevonden met Gilmore Girls tours langs boekenwinkels en diners, dus daar gaan we ook even naar kijken.

Selka, ben jij al in New Haven en Hartford geweest? Als je tips hebt, dan zijn die heel welkom!

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 11:12

Ik wil ooooook!
Wij zijn wel langs Yale gereden op weg naar Boston. Uiteindelijk op Harvard een rondleiding gedaan.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 11:28

Keet schreef:
Ik wil ooooook!
Wij zijn wel langs Yale gereden op weg naar Boston. Uiteindelijk op Harvard een rondleiding gedaan.

En een T-shirt gekocht toch zeker? Mijn Harvard shirt heeft het recentelijk begeven. Amper 17 jaar oud. Prutskwaliteit......