USA

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 09:54

Cowboy55 schreef:
Keet schreef:
En verdacht veel adult movie rent plaatsen :+

Mogen de Amish dan een apparaat als een DVD speler gebruiken?

Ik moet ineens denken aan de sketch van Van Kooten en de Bie: vieze man huurt film...... _O-

Geen idee. Maar het viel enorm op toen we dat gebied in reden dat er ineens een hoop reclame borden voor stonden.

purny

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 11:10

We zijn idd ook in Lancaster geweest. Hebben met de buggy ride ook woningen gezien.
Ik vond het leuk voor een keertje

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 12:33

Wij zijn gewoon met de auto erdoor gegaan. En bij een tuigmaker geweest :) erg interessant en leuk gepraat met de eigenaren over mennen in het verkeer. Waren mennonieten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 09:53

MacavityL schreef:
Eind juli ga ik voor een congres naar Chigago, nu zit ik te denken om hier een vakantie aan vast te plakken. Bijvoorbeeld om een auto te huren en naar het zuiden (New Orleans) te rijden en onderweg verschillende steden aan te doen. Maar 1) is het dan eigenlijk niet te warm om te reizen door midden Amerika? 2) is er onderweg ook wat natuur te zien? Alleen steden is ook zo city hopping. 3) Andere suggesties?

Hele late reactie maar ja, is heel erg heet. Wij zaten eind juli in Florida en omhoog gereden naar New Orleans en het ligt er echt aan wat je kan handelen of het té heet is of lekker te doen. Ik kan op zich wel wat hebben maar in New Orleans moest ik na elk half uurtje wandelen echt even een uurtje in de schaduw zitten met zo veel Gatorade als ik in m'n maag kon krijgen. Wij hebben dat opgelost door veel van de bezienswaardigheden via tours te doen (want in de bus heb je lekker airco), maar het was alsnog heel erg heet. Er stond toen ook amper wind en dat was toch wel behoorlijk pittig. Nashville idem, misschien nog wel heter en vervelender omdat het veel berg op en berg af is. New Orleans koelde in de avond wel lekker af, naar een haalbare temperatuur in ieder geval. Er was wel een hittegolf toen wij er waren, maar volgens locals was het eigenlijk altijd wel heel erg heet rond die periode.

New Orleans is wel echt een aanrader :))

Margoooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 17:24

Ja Emms, mijn collega's zitten ook allemaal te zeggen dat ik naar New Orleans moet.. Is het ook te doen zonder auto in mijn uppie? Moet dan misschien wel al in Maart/April gaan, even kijken. Ben ook al bezig met een weekendje Chicago plannen haha. Lekker decadent.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 17:40

New Orleans is op zich makkelijk te doen zonder auto, maar zou dan vanaf Baltimore liever vliegen denk ik. Is best een stukje als je met de trein/bus moet.

Margoooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 17:52

Ja ik was sws van plan om te gaan vliegen dan! Helemaal omdat ik eigenlijk echt alleen het weekend er heen kan, is zonde van mijn tijd anders...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 17:55

Verder is Uber super goedkoop in NO dus zou gewoon overal naartoe Uberen. Moet je misschien iets meer budget vrijmaken maar op zich wel de moeite waard. In maart/april kan je alles ook nog wel lopen zonder in een plasje zweet te veranderen.

Margoooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 18:10

Top, thanks! Ga nu eerst maar even ticket Chicago boeken maar hou NO zeker in mijn achterhoofd :)

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 20:20

Let wel op met als jonge vrouw alleen naar New Orleans te gaan. Het is niet de veiligste stad en je kan niet in alle buurten alleen komen als het donker is. Wij hebben wat nare ervaringen daar gehad met enge mannen die ons door lege straten achtervolgde en nare dingen riepen. Van andere vrouwen net hetzelfde gehoord. Ik zou dus een kamer in een hostel boeken zodat je gemakkelijk mensen vindt om dingen mee te doen, zodat het niet allemaal alleen hoeft. En voor je ergens heen gaat even checken of het doenbaar is alleen of in het donker.

PreciousViva

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 20:22

Ik ben mijn roadtrip aan het plannen. Welke steden zijn volgens jullie een must-see?
Toronto --> Lexington doe ik in 1 week tijd met de greyhound/megabus
Afbeelding

Lexington --> New York doe ik in 1,5 week tijd maar wil wel min 2 dagen in New York zijn!

Afbeelding

Ik maak deze reis alleen dus tips qua veiligheid etc zijn ook zeker welkom!

Margoooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 20:59

Yasmine schreef:
Let wel op met als jonge vrouw alleen naar New Orleans te gaan. Het is niet de veiligste stad en je kan niet in alle buurten alleen komen als het donker is. Wij hebben wat nare ervaringen daar gehad met enge mannen die ons door lege straten achtervolgde en nare dingen riepen. Van andere vrouwen net hetzelfde gehoord. Ik zou dus een kamer in een hostel boeken zodat je gemakkelijk mensen vindt om dingen mee te doen, zodat het niet allemaal alleen hoeft. En voor je ergens heen gaat even checken of het doenbaar is alleen of in het donker.

Dat is goed om te weten! Misschien kan ik iemand wel overhalen om met me mee te gaan.. Maar ken helaas niet zoveel mensen hier nog. Heb ook even gekeken maar is nog best duur om erheen te vliegen, zeker als ik direct wil (en dat moet haast wel omdat ik alleen vrijdag avond - zondag avond kan)

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 22:15

Oh, oh. Net vluchten aan €280 gevonden, Brussel-JFK rechtstreeks begin maart. We hebben ook nog een week gratis autohuur staan met de punten die we bij Hertz gespaard hebben. Ik denk dat ik morgen maar even ga kijken of ik in maart een weekje vrij kan krijgen :))

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 22:42

Yasmine schreef:
Oh, oh. Net vluchten aan €280 gevonden, Brussel-JFK rechtstreeks begin maart. We hebben ook nog een week gratis autohuur staan met de punten die we bij Hertz gespaard hebben. Ik denk dat ik morgen maar even ga kijken of ik in maart een weekje vrij kan krijgen :))

Dat is wel heel goedkoop! Heb je gecheckt of je geen A of B brevet parachutespringen nodig hebt? Het vliegtuig landt daadwerkelijk? :D

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 22:48

Nee, het is zelfs Lufthansa, geen overstappen én normale vluchturen :D

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 22:52

Yasmine schreef:
Nee, het is zelfs Lufthansa, geen overstappen én normale vluchturen :D

Nice!

Victory-Boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 12:02

Hmmm ... het begint bij mij ook echt weer te kriebelen om naar Amerika te gaan, zeker als ik deze prijzen hoor. :) Helaas is mijn vriend zijn visum verlopen en moeten we wachten tot hij weer een nieuwe heeft, anders komt hij mogelijk het land niet terug in. :=
Het plan was wel om in maart dit jaar te gaan, maar ik durf de gok niet te nemen om nu alvast tickets te kopen.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 12:25

Onze vluchten zijn geboekt! 10 tot 17 maart een weekje oostkust :D

We weten nog niet naar waar, landen op JFK, dus dat gaan we nu even uitzoeken.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-18 12:42

Mooie deal Yasmine!

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 13:00

In maart komt mijn verloofde twee weken naar Nederland maar van af dan is het wachten tot mijn visum wordt goedgekeurt (zal w.s. nog tot September duren). Hopelijk komt er nog een keer zo'n mooie aanbeiding voorbij in de zomer. Ben er bang voor. En hoe werkt dat als je zo'n goedkope vlucht hebt en je moet een aansluiting hebben? Koop je die dan apart?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 17:56

Meld zich in dit topic tot mijn verrassing. Onverwachts is orlando als vakantiebestemming eruit gekomen gisteravond Twee dagen na mijn 50 e verjaardag 13 dagen ticket naar orlando met auto. Vanaf daar volledig vrij om te gaan en staan. Wat zeker is everglades, universal studios en een waterpark. Verder geen idee nog. Voor mij de eerste keer en de tweede keer vliegen (leuk vliegangst hihi). Reisgenoot twee keer eerder met auto toen hij nog jong was en haar had.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 23:16

Kennedy space center. St augustine. Daytona.

Everglades is heel ver vanaf Orlando. Bij Orlando heb je ook een soort gelijk gebied.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 23:19

Daytona zowiezo beiden autoliefhebber. :D Kennedy space center ook. Ver weg geen probleem we landen op orlando maar verder zijn we vrij te doen wat we willen. Geen overnachtingen die geboekt zijn, dus we kunnen wel een eindje rijden ook. Een nacht slapen en weer terug,

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 23:52

Dan zou ik een overnachting bij fort meyers plannen en de everglades en sanibel island combineren en Tampa eventueel onderweg.
Bij Orlando zou ik persoonlijk een villa met zwembad huren. Heerlijk luxe en prive.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 00:00

Eh tjsa wat kost dat? :') Budget is niet onbeperkt hihi