MacavityL schreef:Eind juli ga ik voor een congres naar Chigago, nu zit ik te denken om hier een vakantie aan vast te plakken. Bijvoorbeeld om een auto te huren en naar het zuiden (New Orleans) te rijden en onderweg verschillende steden aan te doen. Maar 1) is het dan eigenlijk niet te warm om te reizen door midden Amerika? 2) is er onderweg ook wat natuur te zien? Alleen steden is ook zo city hopping. 3) Andere suggesties?
Hele late reactie maar ja, is heel erg heet. Wij zaten eind juli in Florida en omhoog gereden naar New Orleans en het ligt er echt aan wat je kan handelen of het té heet is of lekker te doen. Ik kan op zich wel wat hebben maar in New Orleans moest ik na elk half uurtje wandelen echt even een uurtje in de schaduw zitten met zo veel Gatorade als ik in m'n maag kon krijgen. Wij hebben dat opgelost door veel van de bezienswaardigheden via tours te doen (want in de bus heb je lekker airco), maar het was alsnog heel erg heet. Er stond toen ook amper wind en dat was toch wel behoorlijk pittig. Nashville idem, misschien nog wel heter en vervelender omdat het veel berg op en berg af is. New Orleans koelde in de avond wel lekker af, naar een haalbare temperatuur in ieder geval. Er was wel een hittegolf toen wij er waren, maar volgens locals was het eigenlijk altijd wel heel erg heet rond die periode.
New Orleans is wel echt een aanrader