USA

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_Tamara
Berichten: 4699
Geregistreerd: 17-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 21:50

Bedankt Nadir! Wil deze ook nog groot af laten drukken <3

De boot was zeker wel leuk en apart, vooral de gigantische kracht van het water vond ik heel indrukwekkend! Maar het mooiste vond ik nog gewoon het rondlopen langs die boulevard zeg maar en genieten van het uitzicht, zo mooi.. Denk dat je qua ervaring misschien wel net zo goed die Tour Behind The Falls kan doen, dan kom je nog dichterbij en vanaf die boot zie je op een gegeven moment gewoon helemaal niks :+ Leek net alsof ik met mijn hoofd onder de douchekop werd vastgehouden :')

PreciousViva

Berichten: 1605
Geregistreerd: 14-09-08
Woonplaats: Achel en Melle (Gent)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 22:31

_Tamara schreef:
Bedankt Nadir! Wil deze ook nog groot af laten drukken <3

De boot was zeker wel leuk en apart, vooral de gigantische kracht van het water vond ik heel indrukwekkend! Maar het mooiste vond ik nog gewoon het rondlopen langs die boulevard zeg maar en genieten van het uitzicht, zo mooi.. Denk dat je qua ervaring misschien wel net zo goed die Tour Behind The Falls kan doen, dan kom je nog dichterbij en vanaf die boot zie je op een gegeven moment gewoon helemaal niks :+ Leek net alsof ik met mijn hoofd onder de douchekop werd vastgehouden :')


en die tour, is die heel het jaar door :)?

_Tamara
Berichten: 4699
Geregistreerd: 17-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 22:44

PreciousViva schreef:
_Tamara schreef:
Bedankt Nadir! Wil deze ook nog groot af laten drukken <3

De boot was zeker wel leuk en apart, vooral de gigantische kracht van het water vond ik heel indrukwekkend! Maar het mooiste vond ik nog gewoon het rondlopen langs die boulevard zeg maar en genieten van het uitzicht, zo mooi.. Denk dat je qua ervaring misschien wel net zo goed die Tour Behind The Falls kan doen, dan kom je nog dichterbij en vanaf die boot zie je op een gegeven moment gewoon helemaal niks :+ Leek net alsof ik met mijn hoofd onder de douchekop werd vastgehouden :')


en die tour, is die heel het jaar door :)?

Dat durf ik je helaas zo niet te zeggen.. Wij waren er in mei en toen was het er wel. De tour hebben wij toen niet gedaan omdat we 1 excursie wilden doen die dag en voor de boot zijn gegaan, maar lijkt me eigenlijk misschien nog wel leuker :) Als ik op deze site kijk, lijkt het wel gewoon te zijn rond die periode! https://www.niagaraparks.com/visit/attr ... the-falls/

PreciousViva

Berichten: 1605
Geregistreerd: 14-09-08
Woonplaats: Achel en Melle (Gent)

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 23:24

Ik zat inderdaad ook net te kijken en dat is ongeveer het enige wat in de periode dat ik er ben nog te doen is daar. Dus dat wordt hem sowieso haha! Bedankt :D

amies100

Berichten: 2050
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Deurne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 10:08

Wat een mooie foto's zeg!! :o

Het lijkt inderdaad een stuk goedkoper om gewoon alles "los"te boeken :o
Ik ga het eens op mijn gemak uitzoeken hoe het werkt met transfer vanaf het vliegveld etc, dank jullie wel!

X_Linz_X

Berichten: 1543
Geregistreerd: 19-10-08
Woonplaats: bij Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 11:49

Hallo allemaal!
Ik ben nieuw hier, super handig dit topic.

Wij (vriendje en ik) gaan deze zomer voor het eerst naar Amerika (westkust), inmiddels zijn de voorbereidingen dus in volle gang. Vlucht is geboekt, auto geregeld. Volgende stap zou zijn de slaapaccomodaties, maar van tevoren zou ik graag ons reisplan even laten nalopen door mensen die er al (vaker) geweest zijn.

Vergeten we nog Must-See's ? Gaan we te snel? Kunnen we plekken beter overslaan, of juist langer blijven? Moeten (wat de reis betreft) dingen echt niet vergeten?

Ook zijn er in de laatste week nog wat dagen om te vullen. Plekken waarvan we zelf aan dachten: Santa Monica, Ventua Beach, Santa Barbera, Montery . Hebben jullie hier nog tips voor?

Alvast hartstikke bedankt voor het mee kijken !


Afbeelding

Nummers op de kaart komen niet overeen met de dagen, is enkel om een volgorde aan te geven.
Afbeelding

Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 12:20

Yosemite maar 1 dag icm Mammoth lakes?

Misschien handig om te vragen. Wat is jullie reisdoel? Overal geweest zijn en een foto nemen of echt er op uit trekken en genieten van de omgeving? Dat laatste wordt erg lastig met de planning die je gemaakt hebt. Je hebt bijvoorbeeld niet eens tijd om een echte hike te maken in Yosemite.

Nadir

Berichten: 12751
Geregistreerd: 12-02-04

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-18 12:45

Ik zou ook een extra nacht in Yosemite blijven. En misschien nog naar Bryce Canyon en daar een nacht verblijven? Tussen LA en SF zou je idd in Santa Barbara en/of Monterey kunnen overnachten.

X_Linz_X

Berichten: 1543
Geregistreerd: 19-10-08
Woonplaats: bij Nijmegen

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 12:56

Nou we willen inderdaad zo veel mogelijk zien en zo veel mogelijk uit de reis halen, maar zou fijn zijn als we ook kunnen genieten hahaha!
Jullie raden aan een extra nacht (en dag) in Yosemite te blijven, ten koste van wat zouden jullie dat doen? Wat zouden jullie skippen, of een dag minder doen?

Yasmine

Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 13:18

De vraag is natuurlijk of je echt meer uit een reis haalt als je alles snel-snel-snel moet doen omdat je te weinig tijd rekent. Imo haal je veel meer uit een reis door langer te blijven op één plaats, zodat je eens een lange wandeling kan maken of wat meer tijd ergens kan spenderen. Anders zit je meer dan de helft van je vakantie in de auto en heb je in die parken misschien maar één uitzicht gezien, wat natuurlijk jammer is voor zo'n dure reis.

Bellex

Berichten: 9307
Geregistreerd: 06-11-05
Woonplaats: Daar waar de kat woont

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 14:03

Je hebt nog 2 vrije dagen aan het einde, ik zou dus niet iets gaan skippen voor een extra dag Yosemite, maar gewoon alles wat daarna komt een dag opschuiven, dus een vrije dag invullen. En de laatste vrije dag is wat ik hoor Montery een hele goede aanrader. Santa Monica is leuk om even te zien als je er langs rijd, maar ik vond het niks bijzonders. Just another beach

Fitzroy

Berichten: 25233
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 14:11

Ik zou dag 1 al direct naar Yosemite vertrekken, je zit aan het einde nog in SF.
Houd er ook rekening mee dat je vroeg wakker bent ivm jetlag. Dan is 11.00 uur pas je huurauto op halen best laat.
Wanneer ga je eigenlijk en is de Tioga Pass dan al open?

Verder zou ik zeker Bryce toevoegen. Je zou hier ook kunnen overnachten ipv nacht 2 in Zion. Dan kun je de hele dag in Zion verblijven en aan het einde van de dag naar Bryce.
En anders zou je 1 nacht GC kunnen schrappen. Vanuit Page is het niet zo ontzettend ver naar de GC dus 1 nacht is daar wel voldoende om de viewpoints te doen en een sunset/sunrise mee te maken.

MacavityL

Berichten: 3996
Geregistreerd: 10-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 14:34

Eind juli ga ik voor een congres naar Chigago, nu zit ik te denken om hier een vakantie aan vast te plakken. Bijvoorbeeld om een auto te huren en naar het zuiden (New Orleans) te rijden en onderweg verschillende steden aan te doen. Maar 1) is het dan eigenlijk niet te warm om te reizen door midden Amerika? 2) is er onderweg ook wat natuur te zien? Alleen steden is ook zo city hopping. 3) Andere suggesties?

X_Linz_X

Berichten: 1543
Geregistreerd: 19-10-08
Woonplaats: bij Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 14:34

Bryce hoor ik idd ook vaker om aan te doen. Is een goede, thanks.

Vandaar ook dat onze planning zo vol is, we willen zo veel mogelijk zien, en niks overslaan, als we er toch zijn..

We waren bang dat dag 1 te hectisch zou worden als we meteen al door zouden rijden, maar is wel een optie natuurlijk! Als we rond 14:00 uur al in Yosemite aankomen, hebben we daar al weer een halve dag mee gewonnen.

X_Linz_X

Berichten: 1543
Geregistreerd: 19-10-08
Woonplaats: bij Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 14:35

Fitzroy schreef:
Ik zou dag 1 al direct naar Yosemite vertrekken, je zit aan het einde nog in SF.
Houd er ook rekening mee dat je vroeg wakker bent ivm jetlag. Dan is 11.00 uur pas je huurauto op halen best laat.
Wanneer ga je eigenlijk en is de Tioga Pass dan al open?

Verder zou ik zeker Bryce toevoegen. Je zou hier ook kunnen overnachten ipv nacht 2 in Zion. Dan kun je de hele dag in Zion verblijven en aan het einde van de dag naar Bryce.
En anders zou je 1 nacht GC kunnen schrappen. Vanuit Page is het niet zo ontzettend ver naar de GC dus 1 nacht is daar wel voldoende om de viewpoints te doen en een sunset/sunrise mee te maken.


We gaan eind juli , zijn dan 18 dagen weg, 16 dagen daar.

Fitzroy

Berichten: 25233
Geregistreerd: 11-01-01

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 16:28

Dan is de Tioga pas wel open, dat scheelt. Die kun je dan nemen op weg naar Mammoth Lakes.

Margoooo

Berichten: 2804
Geregistreerd: 19-06-06
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 00:20

MacavityL schreef:
Eind juli ga ik voor een congres naar Chigago, nu zit ik te denken om hier een vakantie aan vast te plakken. Bijvoorbeeld om een auto te huren en naar het zuiden (New Orleans) te rijden en onderweg verschillende steden aan te doen. Maar 1) is het dan eigenlijk niet te warm om te reizen door midden Amerika? 2) is er onderweg ook wat natuur te zien? Alleen steden is ook zo city hopping. 3) Andere suggesties?


Ik weet niet heel veel nog van de omgeving (erg slecht maar heb in mijn twee weken hier enkel nog de stad zelf gezien), maar in Pensylvania kan je sws naar de Amish, dat staat iig nog op mijn lijstje.

Lijkt me verder niet te warm.

Askim

Berichten: 6938
Geregistreerd: 03-01-05
Woonplaats: Maarn (utrecht)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 22:45

Goede avond,

Wij gaan april weer naar LA toe. Hebben het zo maar onze zin daar bij mijn familie. Liefs blijf ik er, maar dat is een ander verhaal *D
Willen dit keer naar Yosemite. Hoeveel dagen raden jullie aan?

Voor de rest houden we het relax. Vorige jaren al veel gereisd.
Denk sowieso een dagje San Diego.

Nadir

Berichten: 12751
Geregistreerd: 12-02-04

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-18 23:51

Dat ligt er aan wat je er wil gaan zien en doen? Hou je van wandelen en wil je veel verschillende uitzichten van Yosemite bekijken? Of wil je alleen de Sequoia Trees zien? Een dag of 2/3 zou ik er zeker voor uittrekken, maar dat is heel persoonlijk.

purny

Berichten: 27666
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-18 00:47

Margoooo schreef:
MacavityL schreef:
Eind juli ga ik voor een congres naar Chigago, nu zit ik te denken om hier een vakantie aan vast te plakken. Bijvoorbeeld om een auto te huren en naar het zuiden (New Orleans) te rijden en onderweg verschillende steden aan te doen. Maar 1) is het dan eigenlijk niet te warm om te reizen door midden Amerika? 2) is er onderweg ook wat natuur te zien? Alleen steden is ook zo city hopping. 3) Andere suggesties?


Ik weet niet heel veel nog van de omgeving (erg slecht maar heb in mijn twee weken hier enkel nog de stad zelf gezien), maar in Pensylvania kan je sws naar de Amish, dat staat iig nog op mijn lijstje.

Lijkt me verder niet te warm.


Ik ben zelf bij de Amish in Intercourse en Bird in hand geweest. Vond het niet echt boeiend om eerlijk te zijn. We hebben een buggy ride gedaan. Dat was op zich wel leuk.
Je moet er niet teveel bij voorstellen. De meeste Amish zijn daar vertrokken.

Margoooo

Berichten: 2804
Geregistreerd: 19-06-06
Woonplaats: Amsterdam

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 03:41

Goed om te weten. Weet je of de Amish ergens nog wel zijn?

Ik was dit weekend naar New York, was echt geweldig! Wat een stad zeg. Vond het ergens wel jammer om weer naar huis te gaan, moet snel nog maar eens terug. Gelukkig is het maar 4 uurtjes met de bus :)

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 05:48

Lancaster zijn er nog vele :)

_Tamara
Berichten: 4699
Geregistreerd: 17-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 07:54

Margoooo schreef:
Goed om te weten. Weet je of de Amish ergens nog wel zijn?

Ik was dit weekend naar New York, was echt geweldig! Wat een stad zeg. Vond het ergens wel jammer om weer naar huis te gaan, moet snel nog maar eens terug. Gelukkig is het maar 4 uurtjes met de bus :)

Ik heb ze vlakbij Lancaster bezocht! :) Daar heb je er nog wel verschillende wonen. We zijn daar lekker toeristisch met zo’n busje langs die farms gereden en ook bij een farm op bezoek geweest, maar je zag ze ook met die buggy’s rijden etc. Vond het wel geinig om eens gezien te hebben, maar je merkt ook zeker dat ze er daar een toeristisch ding van hebben gemaakt :)

Afbeelding
Dit kwamen we bijvoorbeeld ook tegen toen we van de Niagara Falls richting Lancaster gingen :+ Langs de snelweg zagen we toen ook wel kleine dorpjes met Amish.

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 09:39

En verdacht veel adult movie rent plaatsen :+

Cowboy55
Berichten: 8584
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 09:50

Keet schreef:
En verdacht veel adult movie rent plaatsen :+


Mogen de Amish dan een apparaat als een DVD speler gebruiken?

Ik moet ineens denken aan de sketch van Van Kooten en de Bie: vieze man huurt film...... _O-