USA

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Margoooo

Berichten: 2804
Geregistreerd: 19-06-06
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 00:22

Nadir schreef:
Leuk Margo! Dat gaat vast een onvergetelijke tijd worden.


Dat denk ik ook! Vandaag eerste stage dag gehad wiehoeee *\o/*

Cowboy55
Berichten: 8584
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 11:09

Yasmine schreef:
Vanuit Miami naar Disneyworld in Orlando? Dan ben je wel 3,5 uur enkele rit onderweg := Je kan beter in Orlando slapen als je naar Disneyworld gaat, genoeg mogelijkheid voor overnachtingen daar.


375/380 km in 3,5 uur.....dan doe je het inderdaad wel heeeeeel goed als je dat lukt. Ik zou inderdaad daar gewoon blijven pitten.

Nessie

Berichten: 8623
Geregistreerd: 29-03-05

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 13:09

Ik wou net zeggen, het was sowieso beroerd met allemaal file rijden.. Zou dat niet even in een dagje doen.

Zilfstar

Berichten: 7564
Geregistreerd: 24-10-07
Woonplaats: Bij die Zwarte en die Bonte

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 14:03

LOL oops... zoals gezegd.. grof idee.. we wisten dat "in de buurt van" Miami een groot pretpark zit haha. Maar we hebben nog niks uitgezocht. Thanks voor deze tips!

Guinevere

Berichten: 5601
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Verenigde Staten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 04:53

Nog maar 1 nachtje slapen! **\O/**

Even spammen met mijn topic voordat ik vertrek: [EJL-ITP]De wilde paarden van Assateague Island 2017. Het is daar zo mooi. <3

@Zilfstar, ga je met de trein omdat je dat leuk vindt? Niks mis mee hoor als dat zo is, maar anders is vliegen vaak goedkoper en natuurlijk veel sneller, zodat je meer tijd ter plaatse hebt. Als je de trein juist leuk vindt dan heb ik niks gezegd. ;-)

Fitzroy

Berichten: 25233
Geregistreerd: 11-01-01

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 08:47

Heerlijk, Guinevere! Waar ga je naartoe in Florida?

Leo

Berichten: 50254
Geregistreerd: 06-12-02

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 10:32

Wat een prachtig topic Guinevere!!


Hier weer kriebels. Stiekem kijken naar vluchten, stiekem route-opties bekijken. We zouden in 2019 pas weer gaan, maar kijken mag altijd toch? :o

Vorig jaar hebben we al eens nagedacht over een combi Seattle / Canada. Zijn er onder jullie mensen die al eens een trip die kant op hebben gedaan? Ik zie al tal van mogelijke overtochten naar Vancouver Island, bijvoorbeeld vanuit Port Angeles. Klinkt allemaal behoorlijk haalbaar.
Vanuit Vancouver Island zouden we dan weer naar Vancouver kunnen en vanuit daar een stukje naar het oosten, zo mogelijk Jasper en in elk geval Banff. Daarna zou ik weer terug naar de USA willen. En dan zou ik ontzettend graag nogmaals naar Yellowstone willen. Maar dat is wel een flink gat wat nog overbrugd moet worden. En na Yellowstone terug naar Seattle is ook weer een ontzettende afstand, dus dat wordt of een week extra plannen :+ Of een ander vliegveld voor de terugvlucht?

Genoeg te puzzelen nog iig :+

Zilfstar

Berichten: 7564
Geregistreerd: 24-10-07
Woonplaats: Bij die Zwarte en die Bonte

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 12:10

Guinevere schreef:
@Zilfstar, ga je met de trein omdat je dat leuk vindt? Niks mis mee hoor als dat zo is, maar anders is vliegen vaak goedkoper en natuurlijk veel sneller, zodat je meer tijd ter plaatse hebt. Als je de trein juist leuk vindt dan heb ik niks gezegd. ;-)



we hebben par jaar geleden de route New York - San Francisco met de trein afgelegd en vonden dat allevier (hele gezin dus) erg gaaf om zo te doen. Dus ja het gaat ons juist om zo'n treinreis.

Cowboy55
Berichten: 8584
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 13:59

Fitzroy schreef:
Heerlijk, Guinevere! Waar ga je naartoe in Florida?


Volgens mij Assateague Island, M(arylan)D. Toch?

amies100

Berichten: 2050
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Deurne

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 15:12

Veel plezier Guinevere!
Heeft er iemand ervaring met de Niagara Falls bezoeken vanuit New York per vliegtuig?
Wij gaan in juni naar New York en willen vliegen naar de watervallen.

Zal ik dit georganiseerd boeken of een losse vlucht etc etc?

Nadir

Berichten: 12751
Geregistreerd: 12-02-04

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-18 20:17

Bedoel je met 'georganiseerd boeken' vlucht incl rondleiding daar ofzo? Ik zou gewoon zelf een vlucht boeken en dan daar ter plekke een tour regelen. Je kunt ter plekke iets boeken en zo aansluiten.

amies100

Berichten: 2050
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Deurne

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 23:06

Ja inderdaad ik bedoelde een vlucht incl rondleiding. Op newyork.nl bieden ze dat aan voor 470 euro. Dat is dan incl transfer, vlucht, lunch, gids en boot. Ik zal een kijken wat een los vliegticket kost.

Cowboy55
Berichten: 8584
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 23:19

amies100 schreef:
Ja inderdaad ik bedoelde een vlucht incl rondleiding. Op newyork.nl bieden ze dat aan voor 470 euro. Dat is dan incl transfer, vlucht, lunch, gids en boot. Ik zal een kijken wat een los vliegticket kost.


Niet verkeerd. Als ik van NY naar de Falls wil heb ik een huurauto nodig en 1-2 overnachtingen....gaat ook hard qua Euri dan. Enige nadeel: je mist de kans op een overnachting in Batavia (home of the Muckdogs) :+

amies100

Berichten: 2050
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Deurne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 15:32

Cowboy55 schreef:
amies100 schreef:
Ja inderdaad ik bedoelde een vlucht incl rondleiding. Op newyork.nl bieden ze dat aan voor 470 euro. Dat is dan incl transfer, vlucht, lunch, gids en boot. Ik zal een kijken wat een los vliegticket kost.


Niet verkeerd. Als ik van NY naar de Falls wil heb ik een huurauto nodig en 1-2 overnachtingen....gaat ook hard qua Euri dan. Enige nadeel: je mist de kans op een overnachting in Batavia (home of the Muckdogs) :+


We zijn maar een weekje in New York daarom de keuze om per vliegtuig naar de Falls te gaan :o . Ik heb naar de vliegtickets zitten kijken en dat kost 130 euro voor een retour.

Weet iemand of je ter plekke een plaatsje op de boot kan krijgen of dien je alles gereserveerd te hebben?

Cowboy55
Berichten: 8584
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 15:36

amies100 schreef:
We zijn maar een weekje in New York daarom de keuze om per vliegtuig naar de Falls te gaan :o . Ik heb naar de vliegtickets zitten kijken en dat kost 130 euro voor een retour.


Dacht ik al. Als je rijdt ben je niet goedkoper uit.

amies100 schreef:
Weet iemand of je ter plekke een plaatsje op de boot kan krijgen of dien je alles gereserveerd te hebben?


Met de boot bedoel je de Maid of the Mist?

http://www.maidofthemist.com/

amies100

Berichten: 2050
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Deurne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 17:27

Bedankt!! Had al zitten google'en maar niet kunnen vinden omdat ik de naam verkeerd had }:0

Cowboy55
Berichten: 8584
Geregistreerd: 11-10-05

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 17:28

Graag gedaan.

_Tamara
Berichten: 4699
Geregistreerd: 17-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 11:00

amies100 schreef:
We zijn maar een weekje in New York daarom de keuze om per vliegtuig naar de Falls te gaan :o . Ik heb naar de vliegtickets zitten kijken en dat kost 130 euro voor een retour.

Weet iemand of je ter plekke een plaatsje op de boot kan krijgen of dien je alles gereserveerd te hebben?

Wij hebben het daar toen ter plekke gereserveerd. Waren er wel mooi op tijd (rond 9 uur), want de dagen dat we er waren was het ‘s middags hartstikke druk met allemaal touristenbussen die dan aankwamen. Maar toen was er nog zat plek :)

En het is zo de moeite waard!! Ben er in mei vorig jaar geweest en moet er nog zo vaak aan terug denken, wat een prachtige natuur <3

Afbeelding

Afbeelding

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 11:06

Wij zijn er ook geweest. Vanaf de canadese kant. Prachtig!
Zat bij ons in de route van de rondreis

PreciousViva

Berichten: 1605
Geregistreerd: 14-09-08
Woonplaats: Achel en Melle (Gent)

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 14:05

Ik ben daar ergens in maart.. dan vaart de Maid of the Mist nog niet.
Maar neem aan dat het alsnog wel de moeite waard is om heen te gaan :D ?

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 14:16

Wij hebben de boot niet gedaan. Wel de tour behind the Falls. En vanaf de kant is het ook prachtig.
Denk wel dat iets van een poncho dan geen overbodige luxe is. Hoge luchtvochtigheid rond de falls

Nadir

Berichten: 12751
Geregistreerd: 12-02-04

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-18 15:39

Ook met poncho word je daar zeiknat :D

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 15:43

Nadir schreef:
Ook met poncho word je daar zeiknat :D


Klopt maar ben je net wat beter beschermd tegen de kou enzo :)

Wij waren er begin oktober en ben er zooooooo verbrand. Door het water leek het vrij koel maar was enorm zonnig. Ongemerkt verbrand :+

Stond trouwens de slechtste Elvis imitator ever :+

Nadir

Berichten: 12751
Geregistreerd: 12-02-04

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-18 16:35

Dat is verradelijk weer dan idd. Ik vond het erg gaaf om een keer gezien te hebben, je hebt het mooi vastgelegd Tamara.

Cowboy55
Berichten: 8584
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 14:09

Keet schreef:
Wij hebben de boot niet gedaan. Wel de tour behind the Falls. En vanaf de kant is het ook prachtig.
Denk wel dat iets van een poncho dan geen overbodige luxe is. Hoge luchtvochtigheid rond de falls



Gele jasjes vs blauwe jasjes. :+ Wij waren ook bij de gele jasjes.....