USA

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

purny

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-17 20:42

Vaak lijkt dit een goedkope oplossing maar is het vaak niet.

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 13:46

Nessie schreef:
Brussel is inderdaad een goede! Zag Miami ook directe vluchten voor 290€. Maar ik vlieg nu vanaf Amsterdam voor 325 met een korte tussenstop. Scheelt een flinke afstand en parkeerkosten (daar kunnen mijn ouders me brengen, Brussel niet).

Wow! meestal komt Amsterdam goedkoper uit bij mij.. maar ik zit dichter bij brussel uiteraard dus nog nooit gedaan.
Delta is wel de enige airline in Brussel die rechtstreeks naar de VS vliegt (althans waar ik moet zijn)

Weet iemand waarom de vluchten van amerika naar europa altijd duurder zijn dan europa-amerika?

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 14:00

Volgens mij heeft dat deels te maken met de airport tax. Die verschilt per luchthaven.

Wij zijn ook dit jaar voor €300 pp naar Miami gevlogen :j Al was dat met TUIfly wat verschrikkelijk was, dus ik zou het niet opnieuw doen :=

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 14:48

Airport taks inderdaad, en sowieso verschilt het vanuit waar je het boekt. Skyscanner.es is bijv regelmatig goedkoper dan .nl of .com voor exact dezelfde vluchten

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 12:06

Zitten ze hier weer mij om te banketstaaf om naar de VS te gaan op vakantie... alleen die prijzen hè? (en alleen begeleide reizen mag ik doen... Maar ik ga never meer mee met Dolfijn Vakanties. NU-UH!)

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 12:44

Ik ben 1e kerstdag terug gekomen uit Utah, was echt een hele leuke reis! Was daar voor de bruiloft van een vriendin :) Weer was een stuk beter dan dat ik had verwacht, pas de laatste 2 dagen een mini laagje sneeuw. Wat een mooie omgeving zeg!

Birgit__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 13:30

Komende donderdag starten de KLM werelddeal weken weer, misschien zit er ergens een leuk prijsje tussen om richting de VS te vliegen :)

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 14:16

Volgend jaar weer voor mij een bezoekje aan mijn tante in New Jersey. Wel opzoek naar een ticket voor mijn moeder. Helaas rekent KLM tegenwoordig ook kosten voor de eerste koffer in het ruim naar Amerika. En ze vliegen niet meer met Delta rechtstreeks op Newark

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 14:18

CoonArt schreef:
Zitten ze hier weer mij om te banketstaaf om naar de VS te gaan op vakantie... alleen die prijzen hè? (en alleen begeleide reizen mag ik doen... Maar ik ga never meer mee met Dolfijn Vakanties. NU-UH!)

En een van je ouders als begeleider? Kan dat niet?

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 14:25

purny schreef:
CoonArt schreef:

En een van je ouders als begeleider? Kan dat niet?

Ik heb geen ouders meer. :(

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 14:29

Waar staat die wijziging dan? Ik lees overal dat je nog gewoon 1 handbagage+1 accessoire en 1 koffer gratis mee mag nemen.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 14:31

Is vanaf 1 april a.s. dat dat gewijzigd is uit mijn hoofd.
Edit: klopt, bij het maken van een proefboeking kun je kiezen uit light zonder ruimbagage en standaard met ruimbage. Scheelt € 80,- dus 40,- per enkele reis.

mariekeoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 14:39

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 14:40

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 15:16

Zo hey, da’s een aardig bedrag voor een koffer. En zonder ga ik toch echt niet naar Amerika... :-(

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 19:20

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 22:48

En op JFK vliegen dan? Daar vliegt delta wel op en is maar 1.5 uur met het OV van de een naar de ander (Al zou ik gewoon voor die standaard optie kiezen). Je kunt ook kijken of je dezelfde vlucht via delta kan boeken, dan wordt hij door KLM uitgevoerd maar doen ze aan codeshare, voor jou gelden dan in dat geval de delta voorwaarden ook kwa bagage

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 22:52

Delta en air France hebben de regels ook veranderd. Wel kan je de standaard tickets boeken en blijft je ruim bagage gratis, of je boekt een ticket ( light ) wat 80 euro goedkoper is, maar waar je alleen handbagage bij hebt.

Vind delta en KLM de fijnste maatschappijen richting Amerika. Vroeger had je nog airberlin, maar die is helaas failliet gegaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 23:03

Vind het ook wel een logische ontwikkeling eigenlijk. Steeds meer mensen reizen met alleen handbagage en als je voor die mensen wat van de prijs af kan schaven is dat natuurlijk alleen maar mooi. Ik heb het ook zo begrepen dat de prijzen voor standaardtickets niet omhoog gaan en dat je niks bij hoeft te boeken, maar dat je kan kiezen voor een 'light' ticket waar gewoon geen koffers bij zitten en dat die dan goedkoper is.

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 23:06

Dat vind ik dan nog zeer netjes :j ik had het al wel aan zien komen, maar verwacht dt ‘light’ dan de huidige tarieven had en dat ‘basis’ duurder zou zijn. Goede oplossing zo! En goed om het hier te lezen, ik had het enkel van KLM gehoord tot nu toe, vlieg zelf altijd Delta als ik kan kiezen dus handig om te weten

MacavityL

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 23:29

Naar de VS zie ik de toegevoegde waarde wat minder, daar gaat de gemiddelde reiziger toch wat langer heen dan wat er in een trolley aan spullen past. Dit soort constructies zorgt er dan eerder voor dat mensen voor de light optie kiezen, nog meer in hun (vaak al te grote trolley) stoppen met nog 3 tassen extra handbagage en het dan vreemd vinden dat het inchecken langer duurt en er geen ruimte meer in de compartimenten boven de stoelen is. Vind het juist fijn met KLM vliegen om Easyjet taferelen te voorkomen.. #frustratiepuntje ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 23:30

Ik denk dat het overgrote deel van de mensen gewoon met ruimbagage zal blijven vliegen hoor, maar vergis je niet in het aantal reizigers dat gewoon geen behoefte heeft aan een grote koffer of tas. Mensen die bijvoorbeeld voor zaken naar de VS reizen, maar ook wereldreizigers/jongeren die liever vanuit een klein koffertje leven.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 23:35

Het zijn nu nog de koffers maar wat zal het volgende zijn? Betalen voor je entertainment of onbeperkt drinken?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 23:40

purny schreef:
Het zijn nu nog de koffers maar wat zal het volgende zijn? Betalen voor je entertainment of onbeperkt drinken?

Er zijn genoeg maatschappijen die dat al doen, onder andere Eurowings laat je betalen voor dat soort dingen. Je betaalt voor die kaartjes echter echt the bare minimum (die zijn echt ongelofelijk goedkoop) en ik denk dat KLM het echt wel uit hun hoofd houden om zoiets te flikken. Een hoop mensen reizen nog steeds met KLM ipv voor budgetairlines te gaan omdat ze een stukje 'luxe' willen en als ze daar een prijskaartje aan gaan hangen denk ik dat het snel afgelopen is. Al zie ik het best gebeuren dat er in de toekomst meer vliegtuigen komen waarin economy en economy 'deluxe' (oid) afgescheiden is en economy dan verder uitgekleed wordt.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 23:49

Dat is voor mij onder andere een reden om nooit met tui te vliegen. Ik weiger om op intercontinentale vluchten te betalen voor m'n entertainment en onbeperkt drinken.
Zal wel blijven vliegen naar Amerika.