[VOLG] Leven als Callas in Frankrijk! Mo & Co in: Het tij keren deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

TinkerTreas

Re: [VOLG] Leven als Callas in Frankrijk! Mo & Co in: Het tij keren deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 08:40

Dat klinkt inderdaad wel heel erg pittig.
Ik heb toen niet meegekregen hoe jullie aan haar gekomen zijn. En heb net dat filmpje gekeken. Pfff, wat zag ze eruit zeg |(
Ze heeft in ieder geval het beste huisje uitgezocht <3

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 08:42

Marilu schreef:
Dat is een heel intense nacht geweest, lees ik ...

Veel sterkte en wijsheid in deze. Zelf heb ik - gelukkig - nog geen ervaring met dieren met deze aandoening, heb dus ook geen raad.

Ik vroeg me wel af hoe het dan zou kunnen komen dat ze dan zo'n geweldige honger heeft, of tenminste toch zo'n grote zin in eten. Heeft dat dan ook een hormonale context of zo ? Of is dat misschien omwille van de uitputting door het grote energieverbruik tijdens of vlak na zo'n aanval ?

Dank je. Wees maar blij dat je er niet mee van doen hebt. Het is erg naar. Ik denk dat haar hersenen 1 terugschakelen naar overlevingsinstinct en 2 ja het kost idd enorm veel energie zo'n aanval. Ze is nu een hupse pup die geen opvoeding heeft gehad. Alles is rennen, en zoeken naar eten.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 08:43

TinkerTreas schreef:
Dat klinkt inderdaad wel heel erg pittig.
Ik heb toen niet meegekregen hoe jullie aan haar gekomen zijn. En heb net dat filmpje gekeken. Pfff, wat zag ze eruit zeg |(
Ze heeft in ieder geval het beste huisje uitgezocht <3

Dank je TT, dat is een lief compliment, lol, ze had ook een ander huisje mogen uitzoeken ;-) En ze was maar 13 kilo. Ze moet 20 wegen.

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:46

Van de phenobarbital krijgt ze ook honger, dus als ze daar meer van krijgt, krijgt ze ook meer honger. Gelukkig dat het iets beter gaat nu.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 09:48

Tinka schreef:
Van de phenobarbital krijgt ze ook honger, dus als ze daar meer van krijgt, krijgt ze ook meer honger. Gelukkig dat het iets beter gaat nu.

O dat is goed te weten! Dank voor de info. Ik hoop dat de onrust die ze nu heeft, niet weer uitmondt in een aanval.

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:50

Heb je geen diazepam in huis? Misschien dat dat iets helpt tegen de onrust.

manja39

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:56

Arme Yoda. En Monique en Erwin natuurlijk ook om dit te moeten aanzien. De zorgen als er iets met je dier is zijn voelbaar hier in het brabantse land.
En ik ben het eens met tinkertreas.. gelukkig lag ze bij jullie deurtje. Ze heeft een geweldig leventje bij jullie en er wordt top voor haar gezorgd.
Hoop dat het voor nu weer rustig is..

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 10:06

manja39 schreef:
Arme Yoda. En Monique en Erwin natuurlijk ook om dit te moeten aanzien. De zorgen als er iets met je dier is zijn voelbaar hier in het brabantse land.
En ik ben het eens met tinkertreas.. gelukkig lag ze bij jullie deurtje. Ze heeft een geweldig leventje bij jullie en er wordt top voor haar gezorgd.
Hoop dat het voor nu weer rustig is..

Als ik buiten met haar loop, is het goed. Maar binnen drama. Ze loopt ook de piepen, en ik weet uiteraard niet wat er is. Ze ligt overhoop met zichzelf, hersenen zijn dement op dit moment. In hoeverre dit gaat herstellen geen idee. Zo erge onrust is er nog niet geweest na aanvallen, maar ja het waren er dan ook 7. Dus ja erg veel zorgen, want wat is er om te piepen en te huilen ook. Ze is erg ongelukkig nu. Ik hoop echt dat het snel beter wordt. De aanvallen merkt ze niets van, maar dit is best wel erg sneu. Ze begrijpt niets, loopt alleen maar te dribbelen, valt vaak om, botst overal tegenaan. Als dit binnen een paar dagen niet over is, dan ga ik toch met de d.a. overleggen wat het beste voor Yoda is.

Tinka schreef:
Heb je geen diazepam in huis? Misschien dat dat iets helpt tegen de onrust.

Nee dat heb ik niet. Zou ik kunnen halen bij de noodpharmacie. Maar ik ga zo haar cbd druppels geven, hoop dat dat rust brengt.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:14

Als ze zo de weg kwijt/dement is en terug valt op puppytijd kennis, dan zou ze concept binnen niet (her)kennen nu? Aangezien ze kennelijk een werkende jachthond was en dus buiten + kennel gewend is? Binnenhond zijn is een recent iets voor haar, uitgaande van de standaard manier die jij schetst van hoe zulke honden daar gehouden worden.
Zou iets als kennel/bench haar helpen qua herkennen plekje waar je slaapt/rust?

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 10:20

tamary schreef:
Als ze zo de weg kwijt/dement is en terug valt op puppytijd kennis, dan zou ze concept binnen niet (her)kennen nu? Aangezien ze kennelijk een werkende jachthond was en dus buiten + kennel gewend is? Binnenhond zijn is een recent iets voor haar, uitgaande van de standaard manier die jij schetst van hoe zulke honden daar gehouden worden.
Zou iets als kennel/bench haar helpen qua herkennen plekje waar je slaapt/rust?

Erwin had idd ook voorgesteld om haar in de bench te doen. Maar ik weet niet wat haar meer stress gaat geven. En stress is een epi veroorzaker. Ik denk dat ze in de bench stressiger wordt. Maar goed dat je meedenkt, dank!

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 10:37

En net gevallen over haar. ik heb gefilmd hoe ze nu is en dat zet ik even unlisted op YT kunnen jullie zien hoe dat nu al vanaf 7u vanmorgen gaat. Hij is nog bezig opladen. Als het klaar is post ik de link hier wel.

Ik heb gezocht op Luminal, Assebassie, het bestaat nog steeds maar is hetzelfde wat ik nu heb. Wat ik dinsdag ga krijgen, als dat wel kan bij serie aanvallen dan, dat is een ander stofje, dan phenobarbital.

Fleuribelle

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:45

Wat naar Monique dat Yoda zoveel aanvallen heeft in een hele korte tijd.
Wij zijn een aantal jaren geleden ook onze Fleur verloren aan epilepsie. Wat bij haar hielp als zij een aantal maal kort achter elkaar een aanval had was diazepam als zetpil. Daar nam haar onrust van af.
Ik hoop dat Yoda snel uit haar spiraal van aanvallen en onrust komt. Het is inderdaad vreselijk naar om mee te maken. Hopelijk heb jij je niet bezeerd. Sterkte voor jullie.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 10:46

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 11:02

Fleuribelle schreef:
Wat naar Monique dat Yoda zoveel aanvallen heeft in een hele korte tijd.
Wij zijn een aantal jaren geleden ook onze Fleur verloren aan epilepsie. Wat bij haar hielp als zij een aantal maal kort achter elkaar een aanval had was diazepam als zetpil. Daar nam haar onrust van af.
Ik hoop dat Yoda snel uit haar spiraal van aanvallen en onrust komt. Het is inderdaad vreselijk naar om mee te maken. Hopelijk heb jij je niet bezeerd. Sterkte voor jullie.

Hi Fleur, ja dat is vreselijk om mee te maken. Ik heb zo mijn Minousje verloren. Liefste kat ever. Die verdiende het echt niet om epi te hebben, net als Yoda, als ze normaal is, dan is ze zo'n lieve hond.

Ik ga maandag ook aan de d.a. vragen om diazepam zetpillen. Dank voor de tip. Herken je het gedrag van Yoda in het filmpje? Het staat overigens niet publiek.

Ja, ik heb me wel zeer gedaan, mijn knie. Én net met mijn vinger tussen de deur gezeten omdat ik het snel dicht wilde doen voor haar en daarna gaf ik haar het toostje met cbd olie en beet ze in mijn vinger. Per ongeluk.

Ik heb net ons reisje van juli geannuleerd. Wel annuleringsverzekering maar je moet van de d.a. een verklaring hebben dat de hond ziek is en dat je niet weg kunt. Gezeik allemaal. Zo geen zin in.

Ernstig jammer. Het is de eerste keer in misschien wel 30 jaar dat we zonder honden samen in hotellen zouden gaan. Dit om de gele trein te kunnen doen, de hoogste trein van Europa. Speciaal in febr al een oppas gezocht voor hier in huis. Omdat ik de honden niet in een pension wil doen omdat ik denk dat dat teveel stress is voor Yoda.

Maar ik durf het nu niet meer aan, wat als ik die man opzadel met een serie epi's. Dus alles afgezegd, maar niet de oppasser. Die laten we gewoon komen, we gaan dan met de honden en de camper weg. Ook ontzettend leuk en luxe dat dat kan, maar het is geen hotelletje en het is niet echt samen weg, zonder verantwoording voor de honden.

Maar het ziet er naar uit dat we zolang Yoda leeft haar niet meer alleen kunnen laten. Ook als ik een uurtje van huis ga om te trainen met Zozo breekt ze de boel af volgens Erwin. En ik ben donderdag én vrijdag van huis geweest, beide keren om met Zozo te trainen en ik denk dat die stress deze aanvallen van het weekend veroorzaakt heeft.

Afijn, ik heb haar de cbd olie gegeven, zit nu in de keuken en ze gaat weer in een comaslaap. Even rust voor haar drukke hersentjes.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:11

Ah wat naar allemaal.. Zowel voor Yoda als voor jullie, en dat je dan niet weg durft te gaan, al snap ik het helemaal. Ik zou ook niet gegaan zijn.

Hopelijk kan de dierenarts jullie helpen, al is het maar met een beslissing wat het beste is voor het beestje.

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:28

Zou zoiets niet kunnen werken nu voor haar? Soort inbakeren zeg maar

Afbeelding

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 11:51

O ja!!! Dat is ook een goeie! Die vestjes heb ik ook gezien op internet helemaal vergeten. Ga ik gelijk naar kijken. Dank!

Fijn dat jullie allemaal meedenken. Moet een beetje huilen. Sorry.

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 12:27

Och jee Mo! Wat een ellende met Yoda.. en vooral voor jullie! :(:)

7 aanvallen is gigantisch natuurlijk en een enorme aanslag op het lijf.
Ik heb (gelukkig) geen ervaring met epilepsie, maar ik leef met jullie mee.
Hopelijk herstelt ze snel.. en zie je snel weer de echte Yoda.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 12:29

-Namiro- schreef:
Och jee Mo! Wat een ellende met Yoda.. en vooral voor jullie! :(:)

7 aanvallen is gigantisch natuurlijk en een enorme aanslag op het lijf.
Ik heb (gelukkig) geen ervaring met epilepsie, maar ik leef met jullie mee.
Hopelijk herstelt ze snel.. en zie je snel weer de echte Yoda.

dank je Namiro, ja een giga-aanslag op haar lijf en vooral hersenen. Als je het filmpje kijkt dan hoor je ook dat ze met haar pootjes soms sleept.

assebassie

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 13:22

Ach arm beestje, zo onrustig.

O luminal had je al, is de merknaam van fenobarbital, niet gezien dat je dat al had.
Er zijn tegenwoordig veel medicijnen voor epilepsie hopelijk krijg je iets wat helpt morgen. Heel veel sterkte!

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 13:32

assebassie schreef:
Ach arm beestje, zo onrustig.

O luminal had je al, is de merknaam van fenobarbital, niet gezien dat je dat al had.
Er zijn tegenwoordig veel medicijnen voor epilepsie hopelijk krijg je iets wat helpt morgen. Heel veel sterkte!

Ja wist ik ook niet tot ik ging zoeken of Luminal nog bestond. Ik heb Phenoleptil. Dus idd ook een fenobarbitaat. Maar toch fijn, alle info is welkom. Je kunt niet alles logisch vinden op internet en al helemaal niet ervaringsdeskundigen.

Ik heb een vestje besteld, wat Odette liet zien. Ik had al zoiets gekocht ooit, maar dat past voor geen meter. Yoda heeft heel vreemde afmetingen. Omdat ze het in de winter koud had heb ik een jas voor haar gekocht, maar dan op teckelmaten. Ze heeft een lange rug. Ik heb Thundervest besteld. Het is er overmorgen.

Ze slaapt nu uit zichzelf. Ik heb haar hiervoor twee keer neergelegd erbij blijven zitten tot ze sliep. Dat is progressie dat ze nu zelf gaat liggen en slapen. Ik hoop zo dat ze weer terug naar het vorige niveau kan en dat het weer fijn voor haar wordt.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 13:58

Nou toch nog een filmpje gemaakt van deze week. ik had niet zoveel puf na een slapeloze nacht, dus geen muziek eronder. We hebben wel veel bereikt deze week, daar waren we erg happy mee, tot alles dan met Yoda. Wordt er wel een beetje depri van. Afijn voor een natte hertensnoet in de wildcam klik je hier:

https://youtu.be/KLHKEbKrcWM

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 14:21

Oh, Mo, dit lees ik nu pas van Yoda. Vreselijk! Onze Nuka had ook epilepsie aanvallen en uiteindelijk is ze er toch onderdoor aan gegaan.

Het inslapen: Dit is zo moeilijk. Wat dat betreft zou ik kijken of ze erg lijdt. Is het nog aanvaardbaar dat ze zo leeft. Heeft ze nog wel plezier. Houden van is ook loslaten... En ik weet hoeveel pijn dat doet.

Je moet ook goed op jezelf passen hoor. Anders ga je eraan onderdoor.

Heel veel sterkte.. Wat een ellendige tijd hebben jullie...

Fleuribelle

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 14:27

Hoi Monique, ik herken zeker wat in het gedrag van Yoda dat onze Fleur ook liet zien. Zij was na een aanval ook heel rusteloos en liep ook door het huis. Soms was ze na een aanval ontzettend bang voor ons. Gelukkig hadden wij nog een Jack Russel die haar dan troost kon bieden. Jammer van jullie geplande vakantie, maar ik zou het ook afgezegd hebben. Hopelijk knapt ze snel op en wordt ze weer stabiel.
Hopelijk valt de schade bij jouzelf mee.

manja39

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 14:46

Geweldig mooi wordt de zolder. Wat een werk en wat een eer ervan. Balwn vd slechte moldavische afwerkers is een statement.

Wat willen jullie gaan doen met al die extra m2 ,buiten de mancave voor Erwin?