Drukte Schiphol

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 22:59

Spenk schreef:
Ik heb vanuit Keulen nu ook al meermaals gehoord dat mensen al ín het vliegtuig zaten en dat het alsnog geannuleerd werd en omgeboekt naar de volgende dag.

Dit geeft zoveel hoop…

Zolang we er maar voor donderdag zijn want we gaan naar f1 :+

Jillz1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-22 00:24

Jillz1 schreef:
Heeft er iemand ervaring met de check-in op P3 lang parkeren?

Dus auto parkeren en meteen jezelf en bagage inchecken en dan door naar security?

Is dat echt sneller dan in de vertrekhal?

Balie is open van 6.00 tot 12.00 dus je hoeft niet te wachten opdat de incheck voor je vluchtnummer opengaat?

Zijn er nog mensen die dit gedaan hebben?

AnneliesHem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-22 16:52

Jillz1 schreef:
Jillz1 schreef:
Heeft er iemand ervaring met de check-in op P3 lang parkeren?

Dus auto parkeren en meteen jezelf en bagage inchecken en dan door naar security?

Is dat echt sneller dan in de vertrekhal?

Balie is open van 6.00 tot 12.00 dus je hoeft niet te wachten opdat de incheck voor je vluchtnummer opengaat?

Zijn er nog mensen die dit gedaan hebben?

Nou vannacht geparkeerd op p3 lang parkeren en daar ingecheckt met de bagage bij Transavia. Er was verder niemand, dus binnen 5 minuten klaar!

Toen naar de vertrekhal naar de douane, 30 minuten in de rij gestaan. Dus dat stelde ook niks voor. Wat een opluchting. En vliegtuig ging ook gewoon op tijd!

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-22 13:48

Kregen mailtje van Ryanair om bijtijds op vliegveld te zijn in Dublin ivm drukte, maar gelukkig valt het mee. We zijn door de douane heen.

AnnaXBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-22 20:02

Bagheera_206 schreef:
Kregen mailtje van Ryanair om bijtijds op vliegveld te zijn in Dublin ivm drukte, maar gelukkig valt het mee. We zijn door de douane heen.

Oh goed om te weten! Ik vlieg morgen naar huis. Wat zou je aanraden?

Phen

Re: Drukte Schiphol

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-22 20:26

Morgen is het voor mij zo ver. Ik pak het vliegtuig naar Singapore. Vind het onwijs spannend, want morgen schijnt een erg drukke dag te worden op Schiphol. Gelukkig geen ruimbagage en kon online inchecken. Dus mag een paar rijen overslaan.
Vliegtuig gaat om 21.15, wish me luck!

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-22 20:29

Ik heb vandaag een doos klaargemaakt om naar ons huis in Italië te zenden. Ik vertrouw nu meer op de internationale pakketpost dan op Schiphol.

Voor mensen die langdurig op vakantie gaan misschien ook een optie?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-22 20:45

Urielle schreef:
Ik heb vandaag een doos klaargemaakt om naar ons huis in Italië te zenden. Ik vertrouw nu meer op de internationale pakketpost dan op Schiphol.

Jezelf in een postpakket versturen? :')

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-22 21:01

verootjoo schreef:
Urielle schreef:

Jezelf in een postpakket versturen? :')

_O-

Nee, omdat vooral het inchecken van de bagage gedoe lijkt te geven, bespreken met je hotel of je je bagage als pakket mag zenden.

Wij hebben het natuurlijk makkelijk, wij sturen het naar mijn schoonfamilie. Voor Turkije neem ik daarna wel koffers mee, maar dat is via Zaventem.

Maar ik bedacht dat een hotel misschien ook wel coöperatief is als je goed afstemt. Scheelt toch ook weer tijd en je koffer zit niet bij die 16.000 andere.

Phen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-22 17:43

Phen schreef:
Morgen is het voor mij zo ver. Ik pak het vliegtuig naar Singapore. Vind het onwijs spannend, want morgen schijnt een erg drukke dag te worden op Schiphol. Gelukkig geen ruimbagage en kon online inchecken. Dus mag een paar rijen overslaan.
Vliegtuig gaat om 21.15, wish me luck!

Het was hartstikke rustig. Nu nog 3 uur wachten.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-22 17:44

In Keulen zondag gevlogen en echt binnen 45 min er doorheen, maar ik hoorde dat zaterdag mensen 7-8 uur in de rij hebben gestaan }:0

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-22 18:00

Ja volgens mij is er geen peil op vast te prikken.

Vriendin van mij vloog afgelopen vrijdag naar Curaçao vanaf Amsterdam. Het zou een mega drukke dag zijn. Ze waren er binnen een half uur door.

_kimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-22 18:13

Ik ben vandaag terug gekomen en vloog vanaf Bergen(noorwegen). We waren binnen een kwartier door de bagage drop off en de duane heen. Wat een verademing. Voor de rest was het daar ook lekker rustig.

Op Schiphol ging ons vliegtuig niet aan de gate maar werden we met bussen afgezet vlakbij de bagage band. Ik was met een groep van 11 en 10 van ons hadden vrij snel onze koffers. Bij een liet hij even op zich wachten maar uiteindelijk toch kunnen vinden.

Al met al ging het aankomen op Schiphol voor mij dus een stuk soepeler van het vertrek.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-22 18:23

Is het ook niet afhankelijk van hoe laat je vliegt? Volgens mij is het juist ‘s morgens vroeg op zijn drukst met al die chartervluchten.

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-22 19:30

Zijn hier mensen die een recente ervaring hebben met Eindhoven Airport?
Ik vlieg deze week zonder bagage en vraag me af waar ik rekening mee moet houden. Er staat dat ik 3 uur van tevoren aanwezig moet zijn. Is dat echt genoeg als je midden op de dag vliegt? Maar ja, ik heb dus alleen een rugzak bij me. Er is ook gedoe aan de weg daar, dus ook daarmee moet ik rekening houden.
Ik wil niet!! Oh ja, toch wel, maar geen zin in gezeik. ;)

Phen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-22 19:36

Fitzroy schreef:
Is het ook niet afhankelijk van hoe laat je vliegt? Volgens mij is het juist ‘s morgens vroeg op zijn drukst met al die chartervluchten.

Ik had even gecheckt per uur hoeveel vliegtuigen er vandaag gingen.
Het uur dat ik vlieg, tussen 21.00-22.00, was het drukste uur van de hele dag.
Het scheelde bij mij denk ik dat het een intercontinentale vlucht is.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-22 19:45

dejavu schreef:
Zijn hier mensen die een recente ervaring hebben met Eindhoven Airport?
Ik vlieg deze week zonder bagage en vraag me af waar ik rekening mee moet houden. Er staat dat ik 3 uur van tevoren aanwezig moet zijn. Is dat echt genoeg als je midden op de dag vliegt? Maar ja, ik heb dus alleen een rugzak bij me. Er is ook gedoe aan de weg daar, dus ook daarmee moet ik rekening houden.
Ik wil niet!! Oh ja, toch wel, maar geen zin in gezeik. ;)

Ja, ik heb gisteren mijn kinderen en moeder afgezet op Eindhoven Airport.
Toen waren er nog geen wegwerkzaamheden. Ik wilde een plaats op P1 reserveren om.met ze mee te lopen, maar online was alles volgeboekt. Eenmaal daar was er nog meer dan genoeg plek.
Ik ben met ze mee gelopen tot ik niet meer verder kon.
Vanaf het moment dat we aansloten in de rij (die pas bij de deur begon dus alle tenten buiten waren leeg) tot het punt dat ze de boarding passen moesten scannen en ik niet meer verder kon was +/- 20 min. Echt kort dus. Ze waren 30min erna al door de security, alleen daarna hebben ze dus heel lang moeten wachten (we waren er 3 uren vantevoren). En dat was volgens hen het ergste.... heel warm, heel druk en geen zitplekken.

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-22 20:36

Oh dit klinkt wel redelijk hoopvol. Vlogen zij ook redelijk op het midden van de dag? Nu bij Max vakantieman gaat het over Schiphol, maar Eindhoven lijkt me minstens zo erg met die rijen buiten.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-22 20:47

Vlucht ging om 18.00
Er waren mensen die uit de rij gehaald werden omdat hun vlucht eerder ging

Jillz1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-22 21:40

Liezel1 schreef:
Vlucht ging om 18.00

Wordt dit ook in Schiphol gedaan?

Kan me voorstellen dat het wel zo eerlijk is dat ze de "eerstvolgende" voor laten gaan?

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-22 21:44

Jillz1 schreef:
Liezel1 schreef:
Vlucht ging om 18.00

Kan me voorstellen dat het wel zo eerlijk is dat ze de "eerstvolgende" voor laten gaan?

Volgens mij soms wel.

Heeft overigens geen gevolgen voor jou wachttijd. Scheelt eerder iets.
Zij gaan dan via fastlane. (Prio)
Dan kan het vliegtuig vertrekken.

Jillz1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-22 23:07

daantjuhhh schreef:
Jillz1 schreef:
Vlucht ging om 18.00

Oke, hoe komt het dan toch voor dat de mensen toch vlucht missen?

Zouden ze gewoon standaard moeten doen. Eerste rij navragen wie er bijv. Binnen half uur moet boarden.

Volgens mij loopt het dan veel beter door!

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-22 08:35

Tja als ze dat standaard gaan doen, dan gaan mensen weer later aankomen, 'want ze wachten toch wel en geven je voorrang'.

Dat is altijd al een kip-ei verhaal geweest.

Adamootje

Woonplaats: Ik woon vlakbij de stad waar dit jaar de Sinterklaasintocht plaatsvond! ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-22 08:45

Gisteren heb ik op Eindhoven Airport de vlucht gepakt richting Pisa. Ons vliegtuig zou om 12 uur vertrekken, dus we sloten rond half 9 aan in de rij en de rij was toen al vrij lang (wij stonden buiten onder de tenten te wachten) en werd snel langer. We hebben bijna 2 uur in de rij gestaan voordat we bij de security check aankwamen en wij hadden geen koffers om in te checken. Er liep iedere keer iemand langs om vluchten om te roepen die bijna zouden gaan vertrekken. De mensen die die vlucht moesten halen, mochten aansluiten in een andere rij zodat ze sneller door de security check gingen en hun vlucht konden halen. Dat hadden ze wel heel goed geregeld, vind ik.

Jillz1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-22 08:58

Adamootje schreef:
Gisteren heb ik op Eindhoven Airport de vlucht gepakt richting Pisa. Ons vliegtuig zou om 12 uur vertrekken, dus we sloten rond half 9 aan in de rij en de rij was toen al vrij lang (wij stonden buiten onder de tenten te wachten) en werd snel langer. We hebben bijna 2 uur in de rij gestaan voordat we bij de security check aankwamen en wij hadden geen koffers om in te checken. Er liep iedere keer iemand langs om vluchten om te roepen die bijna zouden gaan vertrekken. De mensen die die vlucht moesten halen, mochten aansluiten in een andere rij zodat ze sneller door de security check gingen en hun vlucht konden halen. Dat hadden ze wel heel goed geregeld, vind ik.

Juist dat is toch in die situatie wel het eerlijkst naar de reizigers toe.

Die hebben ook niet de situatie veroorzaakt maar zijn wel de dupe ervan geworden.

Maar gebeurt dit op Schiphol ook?

Lees of hoor er maar weinig over.