Samen genieten van de vakantievoorpret

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Travel_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-25 12:03

boeflover schreef:
Gaaf, dat staat ook nog hoog op onze lijst. Wat voor reis ga je doen?

https://weadventures.com/nl/namibie/ Deze ga ik doen :) Ik reis alleen en dat is voor veel bestemmingen niet erg, maar Namibie alleen leek mij geen strak plan :)

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-25 18:27

Ik ben wel benieuwd wat jullie de mooiste bestemmingen vonden in Europa, welke met de auto te doen zijn. Specifieke tips zijn welkom. Zo vond ik Noord/West Spanje verrassend mooi voor een roadtrip, van de Picos de Europa ben je toch ook zo aan de kust. In september was het er ook al erg rustig, konden overal makkelijk op de campings terecht en een plek uitzoeken. Het gaat dus om een mogelijke aankomende roadtrip ergens in het voor of najaar.
Laatst bijgewerkt door moonsparkle op 07-01-25 18:52, in het totaal 2 keer bewerkt

purny

Re: Samen genieten van de vakantievoorpret

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-25 18:30

Ik heb vandaag Las Vegas geboekt voor 26 november.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-25 18:49

Wij zijn fan van Corfu. Zo'n mooi groen eiland, met prachtige baaien en azuurblauw water.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-25 18:51

Earth schreef:
Wij zijn fan van Corfu. Zo'n mooi groen eiland, met prachtige baaien en azuurblauw water.

Ah als je antwoord op mij was, het gaat dus om een roadtrip :P heb mn post iets aangepast zodat dit sneller te lezen is :D

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-25 18:55

moonsparkle schreef:
Earth schreef:

Ah als je antwoord op mij was, het gaat dus om een roadtrip :P heb mn post iets aangepast zodat dit sneller te lezen is :D

Ah nja je kunt er wel rondrijden haha :P
Zuid-Duitsland hebben wij als roadtrip gedaan, dat was ook heel tof!

Afbeelding

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-25 20:22

moonsparkle schreef:
Ik ben wel benieuwd wat jullie de mooiste bestemmingen vonden in Europa, welke met de auto te doen zijn. Specifieke tips zijn welkom. Zo vond ik Noord/West Spanje verrassend mooi voor een roadtrip, van de Picos de Europa ben je toch ook zo aan de kust. In september was het er ook al erg rustig, konden overal makkelijk op de campings terecht en een plek uitzoeken. Het gaat dus om een mogelijke aankomende roadtrip ergens in het voor of najaar.

Noord-italie, sudtirol. Leuke plaatsjes als Merano en bolzano, de Dolomieten bergpassen en de Italiaanse meren zijn ook vlakbij. Hebben wij eerder gecombineerd met Slovenië en het noorden van Kroatië, de Plitvice meren <3

En een rondje Wales / Cornwall is ook erg leuk. Mooie natuur, kastelen, bergen, kust. Leuke vissersdorpjes. Ook beter eten dan je zou verwachten.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-25 21:04

Noord Italië/Dolomieten zijn we wel al eerder geweest maar ik ga je specifieke plekken even opzoeken :D

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-25 21:47

@Moonsparkle,

Vliegen op Thessaloniki of Athene, auto huren en dan een roadtrip over het vaste land.
Strand en cultuur combineren.

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-25 22:04

moonsparkle schreef:
Noord Italië/Dolomieten zijn we wel al eerder geweest maar ik ga je specifieke plekken even opzoeken :D

Bij Merano heb je het Vinschgau tal, veel appels en wijngaarden. In het voorjaar is het hele dal vol met bloesem.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-25 22:09

purny schreef:

Wat leuk, purny! Weet je al naar welk hotel je gaat?
Ik vind Las Vegas echt te gek.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-25 22:12

Je zou mij geld toe moeten geven om naar LV te gaan _O- Ieder zijn ding. Maar ik houd sowieso niet van steden :P
Ik ga kijken of we nog goedkoop een paar dagen weg kunnen dit jaar. We gaan allebei apart op reis maar we willen ook nog samen. Naar de zon, gewoon voor pampus op een bedje liggen. En heel misschien nog een activiteit, maar hoeft niet.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-25 22:18

Ik houd ook niet van steden, maar LV is daarop de uitzondering. Compleet gestoord, I like it.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-25 22:31

Oh ja dat zal. Verschrikkelijk haha. Misschien zou ik er een dagje willen zijn, om het mee te maken :P

_AB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-25 22:43

Ik krijg zoveel inspiratie van dit topic!
Ben m'n man nu aan t overtuigen dat naar Mallorca vliegen met n 2jarige best kan...

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-25 22:47

Electra63 schreef:
@Moonsparkle,

Vliegen op Thessaloniki of Athene, auto huren en dan een roadtrip over het vaste land.
Strand en cultuur combineren.

Oke ik bedoel dus eigenlijk dat we dan met de auto en kampeerspullen willen gaan :P maar misschien hebben anderen ook wat aan de tips die voorbij komen :D en dan had ik misschien mijn vraag nog wat duidelijker mogen stellen, haha

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-25 22:52

_AB_ schreef:
Ben m'n man nu aan t overtuigen dat naar Mallorca vliegen met n 2jarige best kan...

Tja waarom niet he :)

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-25 22:54

Fitzroy schreef:
purny schreef:

Wat leuk, purny! Weet je al naar welk hotel je gaat?
Ik vind Las Vegas echt te gek.

Luxor hotel.
Het was eigenlijk omdat ik in december nog een keer moet vliegen met KLM omdat ik anders 12000 miles kwijt raak. Dus dan maar naar Vegas :D
Ik vlieg met een tussenstop op LA en terug via Heatrow.

Ik heb er zin in!

Paardrijden in de Grand Canyon lijkt me trouwens heel gaaf.

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-25 00:15

moonsparkle schreef:

Ik vond Slovenië erg mooi! En natuurlijk Noorwegen, Zweden en Finland <3

_AB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-25 08:39

Earth schreef:
_AB_ schreef:

Tja waarom niet he :)

Ik zie zelf geen bezwaren, maar m'n man helaas wel :')
Maar die heeft zelf ook n hekel aan vliegen, dat is ook nadelig denk ik

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-25 09:53

Leuk Purny! Wij gaan in de meivakantie ook weer naar Las Vegas, zijn er in oktober getrouwd :D Heb er erg veel zin in, dit keer slapen we in New York New York. Onze bruiloft was in Caesars Palace waar we toen ook verbleven. We hebben toen ook een roadtrip gemaakt, nu gaan we met vrienden en huren we een dag een Harley Davidson om wat rond te rijden.

Willen nog wel in de zomer/het najaar ook wat plannen maken. Wellicht weer naar Dubai.

In Europa vind ik vooral de bergen erg mooi, Oostenrijk, Zwitserland, Zuid Duitsland.

Momo94

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-25 11:47

Evy schreef:
Helaas hebben wij geen plannen voor het komende jaar.
In april dit jaar zijn we naar Java en Bali geweest en is mijn vriend gestoken door een tijgermug. Hij kreeg toen het dengue virus, oftewel knokkelkoorts. Hij is enorm ziek geworden, naar het dokter en ziekenhuis geweest (gelukkig niet opgenomen), maar hij kampt nu nog steeds met de nasleep ervan ;(

Dengue mag je niet voor een tweede keer krijgen, anders kan dit fataal aflopen. Dus alle tropische landen vallen voor ons af. Hij wil wel graag het vaccin halen, maar dat kan pas een jaar na besmetting.

Dus voor iedereen die naar tropische landen op vakantie gaat: pas op voor het dengue virus!! Vooral na het regenseizoen moet je extra waakzaam zijn. Er bestaat geen medicatie hiervoor, alleen veel rusten, water drinken en paracetemol nemen en je bloed checken!

Ik als muggen magneet, sla die landen dan maar over. Hoe graag ik er eigenlijk ook heen zou gaan een keer. ;(

Voor dit jaar eigenlijk nog geen plannen. Moet dat eigenlijk toch eens vlot gaan kijken.

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-25 13:49

kosseh schreef:
moonsparkle schreef:

Ik vond Slovenië erg mooi! En natuurlijk Noorwegen, Zweden en Finland <3

Scandinavië vonden wij ook fantastisch! Dit jaar gaan we met de auto door Slovenië, Kroatië, Bosnië en Montenegro. Wij reizen overigens met ons zoontje van dan 3 en de hond.

_AB_ schreef:

Tja, wij hebben met ons zoontje ook al veel gevlogen, in 2023 (toen was hij ruim 1) naar Zanzibar en Mexico (Akumal) en vorig jaar naar Thailand (met overstap op Dubai) en Tunesië. Als je je een beetje voorbereidt en vooral niet te krampachtig doet is het prima te doen hoor. Overigens vond mijn zoontje de langere reizen leuker, want entertainmentsysteem...

jojoleinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-25 14:29

Wij weten het ook nog niet voor de zomer. We denken nu aan Slovenië (mijn man), Roemenië (ik) of Zweden/Noorwegen. Wellicht weer een camper huren, maar mijn man vindt het dan niet zo fijn dat douchen lastiger is. Ik vind het heel fijn dat je dan recht in de natuur kunt overnachten.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-25 14:54

Momo94 schreef:
Evy schreef:
Helaas hebben wij geen plannen voor het komende jaar.
In april dit jaar zijn we naar Java en Bali geweest en is mijn vriend gestoken door een tijgermug. Hij kreeg toen het dengue virus, oftewel knokkelkoorts. Hij is enorm ziek geworden, naar het dokter en ziekenhuis geweest (gelukkig niet opgenomen), maar hij kampt nu nog steeds met de nasleep ervan ;(

Dengue mag je niet voor een tweede keer krijgen, anders kan dit fataal aflopen. Dus alle tropische landen vallen voor ons af. Hij wil wel graag het vaccin halen, maar dat kan pas een jaar na besmetting.

Dus voor iedereen die naar tropische landen op vakantie gaat: pas op voor het dengue virus!! Vooral na het regenseizoen moet je extra waakzaam zijn. Er bestaat geen medicatie hiervoor, alleen veel rusten, water drinken en paracetemol nemen en je bloed checken!

Ik als muggen magneet, sla die landen dan maar over. Hoe graag ik er eigenlijk ook heen zou gaan een keer. ;(

Voor dit jaar eigenlijk nog geen plannen. Moet dat eigenlijk toch eens vlot gaan kijken.

Mijn man is ook een muggenmagneet maar met goede deet heeft hij in Azië nog geen enkele keer echt veel steken gehad.