Algemeen topic over de Scandinavische landen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 09:56

Wat in NL verkrijgbaar is, is vaak niet sterk genoeg. Van Care plus werkt de anti muggen kleding trouwens wel aardig goed.
Vorige maand in Wit Rusland hebben we overwogen om pure deet te drinken bij het ontbijt in de hoop dat het na veel zweten dan nog een beetje zou werken tegen de muggen :')

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 10:13

Met zo'n Bizz krijg je ook kortingen toch? En de "huur" van zo'n kastje is 20 euro? En die geldt voor heel Scandinavie, inclusief de brug naar Zweden?

Dat muggenspul hebben wij ook, de sterkste. Werkt uitstekend in tropische gebieden maar dus niet in Scandinavie. Balen.

noordje

Re: Algemeen topic over de Scandinavische landen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 10:40

Klopt Neonlight. Op de website van Öresundbro lees je er alles over.
Die hebben wij destijds ook gehad,scheelt echt een berg voor de brug.
Voor de tolwegen krijg je 10% korting .

Boemklatsch

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 10:54

Wij hebben de care plus met deet bij gehad en geen last van muggen gehad. Is misschien per gebied verschillend.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 10:56

Wij hebben via AS Adventure een product aangeraden gekregen, had wel effect zolang je er maar aan dacht om regelmatig opnieuw in te smeren. De beten die wij opgelopen hebben was op onbeschermde momenten. Zo van "even snel uitstappen en foto maken". Je zag ze net niet met toeters en bellen jouw richting op zoemen om het feestmaal aan te snijden :))
Zou even moeten kijken wat dat was.

Mijn vriend had 2 trekkersbroeken gekocht die ook muggenproof waren door het gebruikte type stof en die hebben echt wel goed hun werk gedaan.

We twijfelen welke reis we eerst gaan doen: de winterreis naar Lapland die we tijdens ons verblijf daar hebben gezien, of volgend jaar een goedkope reis naar mijn tante en doorsparen om dan een cruise naar Antarctica te maken via Patagonië om met pinguïns te gaan wandelen :+

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 11:16

MarijeR schreef:
Wat in NL verkrijgbaar is, is vaak niet sterk genoeg. Van Care plus werkt de anti muggen kleding trouwens wel aardig goed.
Vorige maand in Wit Rusland hebben we overwogen om pure deet te drinken bij het ontbijt in de hoop dat het na veel zweten dan nog een beetje zou werken tegen de muggen :')

Ik zei ook al meteen dat ze op zoek moesten naar iets met zoveel mogelijk deet, had jou Wit Rusland verhaal nog in gedachte, maar ze waren gisteren ver van de bewoonde wereld (hadden wel internet om bij mij te klagen over de muggen :roll: ). Hopelijk slaan ze vandaag flink serieuze afweer middelen in en kunnen ze verder genieten van hun tochten.

Varekaj schreef:
Wij hebben via AS Adventure een product aangeraden gekregen, had wel effect zolang je er maar aan dacht om regelmatig opnieuw in te smeren. De beten die wij opgelopen hebben was op onbeschermde momenten. Zo van "even snel uitstappen en foto maken". Je zag ze net niet met toeters en bellen jouw richting op zoemen om het feestmaal aan te snijden :))
Zou even moeten kijken wat dat was.

Zie die muggen al helemaal voor me :') , maar ben zeker benieuwd naar dat middel want ga zelf in augustus die kant op en dan zijn de muggen er ook nog volgens mij.

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 11:33

Sharani schreef:
Wij konden het bij onze huurauto gewoon afkopen, was ook het voordeligst omdat we veel rond Oslo zouden rijden en een aantal keer door de Oslofjord tunnel moesten. Maar dat was een in Noorwegen gehuurde auto, dus misschien anders.

Even een vraagje voor mijn zoons die nu in Zweden zijn. Het anti muggen spul wat ze in Nederland was aangeraden helpt niet. Wat is wel een werkend middel? En waar in Zweden haal je zoiets het beste? Is Noorwegen ook zo rampzalig met muggen?

voor mij werkt alleen deet := anders mygga

edit: dus mijn moeder stuurt dat altijd op :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 11:41

Bij kruidvat heb je ook muggenproduct met deet in. Dat werkt voor ons ook heel goed in bijvoorbeeld Zuid-Frankrijk. Geen idee of de Scandinavische prikkers er tegen kunnen of niet.

we waren op een moment in een museum waar tegelijk een aantal foto's hingen van een expositie. 1 van die foto's was een pet met de tekst "life is good" en die pet zat VOL muggen :')

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 12:41

Ze zouden vandaag op zoek gaan naar de genoemde middelen, ik laat het hier zeker weten als ze iets hebben wat echt goed werkt. Als ik hun appjes gisteren moet geloven hadden de Zweedse muggen al minstens een maand niet gegeten en waren een paar Hollandse jongens een heerlijk feestmaal :9 := .

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 14:07

Djungelolja is een heel goede, zeker als je het mengt met Beckolja.
Nederlandse middelen werken niet/nauwelijks tegen de Zweedse terrormuggen.

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 14:16

Djungelolja en mygga zijn ook gewoon Deet, respectievelijk 20% en 9,5%. Vanaf 20% werkt Deet pas echt effectief.

Dus eigenlijk op zoek gaan naar minimaal 20% Deet (liefst richting de 50%), maakt niets uit of je dat nu in NL of Zweden haalt, maar dat percentage is wel belangrijk.

Maar die muggen en knotten hier zijn echte terroristen, pff.

Asolgel (hopelijk de echte naam, noem het altijd tegen aso (beesten) gel :+ ) helpt goed als ze al gebeten hebben, kan je ook gewoon bij de apotheek krijgen.

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 14:27

Had ze ook al gezegd iets met zo veel mogelijk deet te nemen. Niet gezond, maar opgevreten worden door de muggen is ook niet fijn. En heb ze alle tips geappt.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 14:38

Maar die Care Plus heeft toch ook veel Deet erin zitten?

Nog aan het puzzelen voor die Bizz. Moet daarvoor het kenteken hebben.

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 14:42

Neonlight schreef:

Ligt eraan welke, je hebt inderdaad van 50% Deet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 14:46

Zal dan ook nog afhangen hoe lekker je bent voor muggen ondanks deet?

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 14:58

Neonlight schreef:

Die hun hadden niet, in de winkel zeiden ze dat zoveel deet niet hoefde in Scandinavië... we weten wel beter nu.

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 15:14

ik heb 50% deet inderdaad in nederland als ik gestoken word is het een klein bultje in zweden krijg ik schijven en koorts.

Allergie pilletje helpt goed tegen de jeuk :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 15:28

Collega vroeg of ik terug kon wennen aan het werkende bestaan. Ik heb geantwoord dat ik overstekende rendieren leuker vond dan de hectiek van de ochtendspits :')

noordje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 16:45

:D Kan ik heel goed voorstellen.
Ik ben ook heel blij dat ik destijds de keuze heb gemaakt om hierheen te verkassen.

Anti-muggen : idd die met (meeste) deet is de meest effectieve.
Wij hebben ook die thermacell ,maar die gebruiken we alleen als we ergens zitten.

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 18:38

Ze zijn bij een apotheek geweest, alleen blijken sommige van de genoemde middelen uit de verkoop te zijn omdat ze een stof bevatten die niet meer mag. Maar ze hebben nu wel iets dat effectief zou moeten zijn én de gel voor op de bulten. Mijn oudste (dierwetenschapper) zei al, dit zijn echt terror muggen, ze steken niet gewoon het voelt alsof ze een hap uit je nemen.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 18:56

Relien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 21:23

Wij zijn inmiddels ook in Zweden aangekomen en binnen 10 min hadden wij idd ook al kennis gemaakt met de eerste mug. Ik geb gelukkig de hoogste %deet mee genomen die we hadden in de winkel vaak is dat de lotion versie..

Verder is hier het weer ietsje kouder dan in Denemarken gister. En het waait nu heel hard dat laat het ook flink afkoelen maarja koud het is 15 graden. Morgen 18 en daarna gaan we weer boven de 20 en de zon schijnt dus niet klagen

Ben nu al wel gecharmeerd van de robuuste natuur hier

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 21:50

Het is hier nu ook raar weer, vanochtend erg heet en nu is het al een uur of 2 al pikzwart in de lucht met inderdaad ook heel veel wind. Er hing echt een dikke bui in de lucht en het regent nu ook al een tijdje, dat heeft het gras hier ook wel nodig!

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 21:51

hier was het ook heel warm begint nu rap af te koelen :j

edit: volgende week wel weer tegen de 30 graden :+

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 21:57

Hier hele dag erg warm, wel hele harde wind, maar zelfs die was echt warm.

Afbeelding

Ja, dit is (midden) Zweden geen een of ander tropisch oord. :+