Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
ikke schreef:Waarom via de tunnel? https://maps.app.goo.gl/Z9TVkjjbhP2bYXU47 Succes om dat in 10 uur te rijden.....
Of het ambitieus is, hangt vooral af van de tijd die je hebt.
Als je dit in een wek wil doen op deze manier, dan wens ik je sterkte en zal ik alvast de hulpdiensten ter plaatse inlichten.
Als je hier 3 maanden voor uit trekt, heb je een mooie, relaxte vakantie.
Waar op deze schaal ga je zitten?
ual_95 schreef:Je laat het wel een beetje klinken alsof we zonder na te denken een vakantie hebben geboekt.![]()
We zullen er een kleine maand (ruim drie weken) zijn en overnachten meerdere keren onderweg. Per dag rijden we volgens maps niet meer dan 4 uur, omdat we inderdaad rekening wilden houden met het feit dat de highway op den duur stopt. We reizen vaker met de auto door Europa, hebben al een hoop landen d.m.v. een roadtrip bezocht en wilden juist ook een stukje Engeland meepakken. Vandaar de route door de tunnel.
Maar buiten deze verantwoording.. heb je toevallig nog tips m.b.t. bezienswaardigheden?
ikke schreef:Nee, ik vraag me alleen maar hardop af waarom dat hele kolere-eind naar het noorden? Je rijdt drie prima veerdiensten voorbij die uiteindelijk goedkoper zijn, zowel in de tijd als het geld ten opzichte van dat hele eind rijden.
Tenzij je last hebt van zee/reisziekte ben ik toch serieus benieuwd naar het waarom van zo'n omweg.
Fenn schreef:Lielle, als je richting het noorden rijdt en van vogels houdt is Seahouses ook wel een aanrader. Je kan daar een boottocht doen waar je zeer grote kans hebt op pappagaaiduikers, alken en Jan van Genten (en dolfijnen). Is ter hoogte van Holy Island en Bamburg Castle. Niet in Schotland dus, maar wel onderweg daar naar toe (en richting de Kelpies).
Verder zijn wij meer van de natuur en hiken. Het is heerlijk om stukken niet via de snelweg te rijden en je kunt via Googlemaps mooie parkeerplaatsen vinden waar je dichtbij toffe watervallen etc bent. Ik vond de Snow Roads een aanrader om te nemen ipv de snelweg, maar weet niet hoeveel tijd je hebt?
Fenn schreef:Lielle, als je richting het noorden rijdt en van vogels houdt is Seahouses ook wel een aanrader. Je kan daar een boottocht doen waar je zeer grote kans hebt op pappagaaiduikers, alken en Jan van Genten (en dolfijnen). Is ter hoogte van Holy Island en Bamburg Castle. Niet in Schotland dus, maar wel onderweg daar naar toe (en richting de Kelpies).
Verder zijn wij meer van de natuur en hiken. Het is heerlijk om stukken niet via de snelweg te rijden en je kunt via Googlemaps mooie parkeerplaatsen vinden waar je dichtbij toffe watervallen etc bent. Ik vond de Snow Roads een aanrader om te nemen ipv de snelweg, maar weet niet hoeveel tijd je hebt?
ikke schreef:Niet over de snelweg rijden is heel leuk, maar je schiet voor geen meter op. Als je tijd genoeg hebt, prima, hoe witter de weg hoe beter en hoe meer pijltjes erop hoe interessanter maar je gemiddelde snelheid gaat zo onder de 30km/h.
Oh, enne, een beetje power is ook wel prettig. Vraag dat eventueel aan die Hollanders met z'n Volvo 440.....
Sokje_6 schreef:Qua wandelen kun je ontzettend veel doen, maar dat wist je vast al. Schotland heeft ook een website met alle wandelroutes, kaarten en zwaartes. Weet niet of je die al gezien had? Ik vond die zelf wel handig om een beetje een keus te maken. Welke wel, welke niet.ikke schreef:Niet over de snelweg rijden is heel leuk, maar je schiet voor geen meter op. Als je tijd genoeg hebt, prima, hoe witter de weg hoe beter en hoe meer pijltjes erop hoe interessanter maar je gemiddelde snelheid gaat zo onder de 30km/h.
Oh, enne, een beetje power is ook wel prettig. Vraag dat eventueel aan die Hollanders met z'n Volvo 440.....
Ik vond dat eigenlijk allemaal wel meevallen eigenlijk. Ja, je doet er iets langer over, maar zo groot vond ik het verschil niet. En een Fiat500 trok het ook hoor.Geen problemen mee gehad. Ook niet op de snow roads, die overigens inderdaad prachtig zijn.
Sellyxx schreef:Ik ben erg benieuwd of mensen hier ervaring hebben met het bezoeken van Schotland begin oktober. We kunnen dan namelijk een camper lenen van vrienden. September had mij nét wat idealer geleken maar dan zijn zij zelf nog met hun camper weg.
Voordelen zijn: ontwijken van de midgets, rustig qua toeristen & schotland in herfstkleuren lijkt ons erg prachtig.We gaan verder totaal niet voor het lekkere weer dus temperaturen maakt ons niet zoveel uit & we hebben een verwarmd busje.
Toch vind ik het ergens ook wel spannend; er zit natuurlijk verschil in wat regenbuien op een dag of echt een week lang alleen maar regen, dan wordt je het denk ik toch ook wel een keertje zat. Natuurlijk valt het weer nooit helemaal te voorspellen; maar omdat het onze eerste keer Schotland is ben ik toch nog wat opzoek naar wat ervaringen om de 'gok' te kunnen gaan wagen!
xSannee schreef:Wij zijn sinds gister in Schotland en genieten al volop! Het was vandaag ook echt fantastisch weer, dus een cadeautje haha! Kwamen al een Schot tegen die het maar veel te warm vond om te wandelen(18 graden
)
[ [url=m/z6vMml.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/PkYlug.jpg]Afbeelding[/url] ]
xSannee schreef:Ohhh wat toevallig!
Fijne laatste week dan!
Wij zitten nu dus nog in Edinburgh, gaan morgen door richting Aviemore. Daarna naar Isle of Skye en daarna Glen Coe. Daarna weer afzakken richting boot.
Eerste keer Schotland en hebben "maar" twee weken dus moeten kiezen haha. Maar komen vast nog een keer terug
fohadie schreef:https://www.ad.nl/show/wereldberoemde-h ... ~a4dbb4f1/
Ik hoop niet dat er mensen in dit topic deze trein de komende tijd nog op het lijstje hadden staan?
xSannee schreef:Hij rijd wel weer! Heb hem gister nog gezien namelijk.
[ [url=m/DHatOw.jpg]Afbeelding[/url] ]
Is alleen niet meer te boeken voor 2024.
https://westcoastrailways.co.uk/news/th ... in-service