Wintersport 2014/2015

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Miekelien

Re: Wintersport 2014/2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 10:41

Ik ben ook weer terug uit Frankrijk, alleen daar hadden we zulk slecht internet dat een update plaatsen er niet in zat.

Ik las achteraf dat wij ontzettend veel geluk hebben gehad op de heenweg. Onze navigatie geeft files aan en berekent direct de snelste omleiding daarbij, daarmee hebben we in Zwitserland om de ergste file heen kunnen rijden (30 min vertraging in plaats van 90 minuten stilstaan). Eenmaal bij de grens met Frankrijk begon het onmogelijk hard te sneeuwen, maar konden we nog wel in rustig tempo door. Wel wat files de andere wegen op gezien, maar wij konden rustig doorrijden en waren gewoon rond half 5 op plaats van bestemming. Nu ik thuis terug ga lezen zie ik dat ongeveer een uur na ons de weg is afgesloten wegens gevaarlijke omstandigheden, dus wij hebben echt enorm veel geluk gehad!

Qua skiën ook een prima week, de eerste paar dagen wat mistig en dinsdag een enorm pak sneeuw. Daarna ging de zon schijnen, dus prima sneeuw én lekker weer gehad!

Dizzy: is alles gelukt met de reis naar huis? Sterkte voor je vader!

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 14:35

Wat een geluk zeg Mieke!
Las dat het echt drama was op de franse wegen vorige week, allemaal mensen die een nacht vast hebben gestaan, je moet er toch niet aan denken zeg.
Maar mooie week gehad dus, fijn!

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 15:30

Ha! Ik zie dat er komende week nog sneeuw gaat vallen en de langetermijnvoorspelling voor de week daarna laat veel zon zien. Raad eens wanneer ik ga {:}

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 19:29

De week erna gok ik? :D

Marg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 20:25

Wij zijn weer terug van een week westendorf. Heerlijke week gegehad. Zon, sneeuw, regen en mist gehad. wel wat gepruts gehad met de skischool van de kinderen.

Slagroomsoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 20:30

Ik ben gisteren weer thuis gekomen. We hebben er weer 13 uur over gedaan net als de heenweg.

Maandag was het heel erg mooi weer dat ik heel erg verbrand was en je mn zonnebril ziet :') Dinsdag heel slecht en zeker 30 cm sneeuw gevallen. Woensdag en donderdag was het lekker weer. Wel bewolkt maar niet koud. Vrijdag was het eerst heel koud maar later heerlijk :j De pistes waren ook goed alleen het was heel druk.. Veel mensen doen de sellaronda dus die liften waren echt heeel druk..

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 22:06

Zou zo nog een weekje willen :))

Dizzy505

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 23:06

Ja wel zijn allemaal vrijdag thuis gekomen mijn vader per gips vlucht en ambulance en voor mijn moeder zusje en mij is er een chauffeur overgevlogen om met ons naar huis te rijden

Marg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 08:59

Oh Dizzy, ik heb gemist wat er is gebeurd met je vader. In ieder geval: beterschap. En een chauffeur overgevlogen? Daar heb ik nog nooit van gehoord, wel fijn dat dat bestaat.

Vraagje:
hoe wassen jullie je skikleding en zorgen voor het waterafstotend houden?

Ik was bij de ANWB en zag daar Granger (http://webwinkel.anwb.nl/webwinkel/gran ... eaner.html)

Maar je hebt natuurlijk ook Nix-Wax (http://www.nikwax.com/nl-nl/products/pr ... ductid=166), wat je kan kopen bij de sportwinkels,

Dan heb je ook nog Ultramar (meer voor watersport) (http://www.ultramar.nl/ultramar-nr2-out ... 00-ml.html),

Of uit de supermarkt Harmisol (http://www.harmisol.nl/).

waar zijn jullie tevreden over?
En doen jullie de kleding in de droger zoals soms wordt geadviseerd?

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 09:58

Als er geen vlekken in zitten, dan was ik m'n kleding eigenlijk niet, of alleen de vlek er even uit als dat gaat. Broek heb ik toch altijd een legging of iets onder, dus even goed luchten is wel voldoende, zelfde voor jas, al worden de randjes daarvan wel een beetje smoezelig en dan was ik 'm gewoon volgens het wasvoorschrift.
(Dons)jassen gaan in de droger ja, niet te warm en met tennisballen erbij, dan worden ze weer lekker luchtig.
Waterdicht maakt me niet zoveel uit, ik ski toch zelden in de regen en sneeuw gaat er niet door.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 10:03

Marg, ik heb dat Nix wax, alleen een andere versie. Als ik een keer jassen wil wassen gebruik ik dat altijd, werkt prima.

Probeer wel zo min mogelijk te wassen, t wordt er toch niet beter van meestal.

Dizzy, fijn dat je weer thuis gekomen bent! Bijzonder zeg dat er een chauffeur ingevlogen wordt, maar mooi dat dat kan!

Marg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 10:56

Ik was ook liever niet, maar wij zijn 2 keer dit jaar weggeweest en de knalgele broek van mijn dochter is niet meer geel, net als de witte broeken :-)

De rest was ik idd niet.

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 11:04

Hier word alles gewoon gewassen na de wintersport. Moet er niet aan denken dat dat niet gewassen word, gaat toch wel stinken denk ik na een jaar in de tassen achter het schot. :P
Maar inderdaad ook gewoon een keer per jaar, meer niet.
Moet ook wel met mijn gele broek, die is nooit meer geel als ik terug kom, haha.

Fijn dat iedereen weer veilig thuis is en de meeste een fijne week hebben gehad. :)

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 11:55

Scheelt dat ik ski, zit dus nooit op mijn gat of knieën in de sneeuw, dus die broek wordt dan ook niet echt vies... idd altijd legging oid eronder, dus dan durf ik t vaak wel aan om hem op te bergen. Blijft hij ook veel beter waterdicht van. Maar als t moet dan was ik m uiteraard.

DieL_Zor

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 12:53

Oh hier ook al val die nare verhalen, toestanden afgelopen weekenden. Gelukkig heeft iedereen wel heerlijk van de sneeuw kunnen genieten :D

Beterschap voor je vader Dizzy :(:)

Onze reizen waren niet veel beter. Heenweg dus eerst die kapotte bus al waardoor we dus ook in die megafile stonden naar Frankrijk. Sneeuwballengevechten op de snelweg enzo, sfeer in de bus was gelukkig wel goed :) Uiteindelijk binnendoor gaan rijden, stond uiteindelijk ook vast en toen bleek de snelweg afgesloten. Gelukkig waren we door het binnendoor rijden toch al wel wat opgeschoten en konden we het laatste stuk toch wel over de snelweg....maar al met al totaal 36 uur over gedaan dus kwamen zondagnacht pas aan. Echt bizar.
Gelukkig besloot moeder natuur einde van de week ervoor te zorgen dat we alsnog een dagje langer konden blijven vanwege dat 50 ton grote rotsblok wat op de bergpas naar Valtho lag :+ Dus in plaats van zondagochtend kwamen we vannacht pas thuis. Reisorganisatie had ons wel zoveel mogelijk op de hoogte gehouden en appartementen geregeld dus we hebben alsnog wel een lekker dagje en nachtje gehad :)

De reizen waren dus niet echt geslaagd, de week zelf gelukkig wel <3 Fantastische sneeuw, paar dagen zon, paar dagen sneeuw. Heerlijk in de poeder kunnen rijden en lekker gespeeld :D Uiteraard ook nog bijna vast op de piste in een sneeuwstorm maar we zijn allemaal weer heelhuids thuisgekomen _O- Was een avontuurlijk weekje :))

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 13:42

Jeetje Diel wat een reis zeg!! Pfoeh!
en terug dus ook nog tegenslag. Zat al te denken of er mensen zouden zijn die van beide last hebben gehad, vervelend hoor! Maar gelukkig mooie skiweek gehad dus, fijn :)

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 15:02

Dizzy beterschap voor je vader! Gelukkig konden jullie redelijk makkelijk weer thuis komen.

Hier ook weer thuis en aan t werk, toch weer veel te snel voorbij zo'n week! 3 dagen zon gehad en 3 dagen minder weer, alleen vrijdag sneeuw. Ik was t spul 1 x per jaar met nix wax (groene fles).

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 17:11

Jeetje Diel, terugweg ook al gedoe. Maar het was zo te horen allemaal goed geregeld.

Dizzy, beterschap voor je pa! Kwam er nu een chauffeur uit Nederland om jullie naar huis te rijden? Lijkt me best gek, een onbekend persoon doe jou dan in je eigen auto naar huis brengt. Maar wel heel fijn dat dat mogelijk was.

Hier gaat de boel in de was als het nodig is. Goed waterdicht houden is toch wel heel belangrijk want ik was tot de huid nat toen we door een flinke sneeuwbui gingen boarden (wilden niet terug naar het appartement want de pistes waren leeg :') ).

Ik gebruik Nix Wax en dan die om kleding te wassen en waterdicht te houden en die voor opnieuw waterdicht maken. Harmisol sluit volgens mij helemaal af terwijl je kleding met Nix Wax ademend blijft.

Slagroomsoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 19:51

Hoihoi ik heb een vraag hihi.

Ik ga een dagje skiën in winterberg met school maar ik twijfel een beetje of ik mijn eigen schoenen mee zal nemen. Aan de ene kant wel omdat je anders moet huren en dat vind ik wel beetje vies haha maaar dan moet ik ze wel meeslepen..

Dus wat zouden jullie doen? ;) Mn eigen helm neem ik sws wel mee.

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 00:06

Wij hadden ook een fijne week, huisje en skihuur in Duitsland, skiën in Tirol.
Heen en terugreis duurden 11 uren, 915km.
Dochter viel op de laatste dag en moest met een hersenschudding een nacht in het ziekenhuis. We konden een nachtje langer in t huisje blijven gelukkig en dochter gaat goed op geheugenverlies na! 1,5 dag volop zon. Verder aardig wat sneeuw en mist. Mooie sneeuw ieg.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 10:06

Melis, lekker meenemen als je eigen schoenen hebt! Dat zit vaak toch t fijnst.

Amalarab, wat schrikken zeg dat je dochter zo gevallen is! Moet ze wel een flinke klap gemaakt hebben. Wel helm op?
Fijn dat jullie dan nog dagje langer konden blijven.

DieL_Zor

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 19:00

Aii amalareb beterschap voor je dochter. Dat is hard gegaan dan, gelukkig dat het enigszins allemaal meevalt...zijn nare dingen.

Melis ik zou je schoenen ook lekker meenemen als het niet teveel moeite is. Zoveel fijner! Veel plezier alvast!

Ja dubbeldikke pech, maarach we kunnen erom lachen. We krijgen een vergoeding omdat we de eerste dag gemist hebben en de laatste extra overnachting vanwege de rots krijgen we zelfs ook vergoed van de reisorganisatie. Superfijn! Terwijl zij er eigenlijk ook niet veel aan konden doen.

Zal ik jullie gelijk spammen...vriend van me moest even oefenen met freeride foto's O:) heel vervelend :D
En moet zelf nog even tijd zien te vinden om de film in elkaar te zetten, zal nog wel even duren.

Afbeelding

Afbeelding

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 19:12

Gaaaaaaf!!
Super netjes van de reisorganisatie zeg!

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 19:52

Gave foto's, vooral die eerste :D

Wel veel ongelukjes gebeurt zeg. Hopelijk knapt iedereen weer snel helemaal op.

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 22:07

Ziet er goed uit!!!