Nog meer Zweden fans?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fangio

Re: Nog meer Zweden fans?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 13:46

Ja, dat is in nederland ook, maar meestal zijn die bussen al zo zwaar dat ze met personen + paarden + spullen erin wel boven de 3500 uitkomen. Maar super dat je het zo hebt kunnen oplossen. Zulke buren zijn goud waard ;)

Irene2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 09:27

Afbeelding

Groetjes uit Zweden! (gister gemaakt)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 09:39

Oooooh wauw wat prachtig! Oh wat mis ik het toch...

Die rust, die stilte... er is zo weinig maar toch is er ook alles... Het is oprecht het paradijs voor mij. <3

Ik probeer me altijd in te beelden hoe het daar is wanneer ik er niet ben, maar dat lukt nooit. Totdat ik dit nummer hoorde. Douwe heeft het geschreven toen hij in Zweden was en voor het eerst een èchte sterrenhemel zag. Echt prachtig.

midori

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 12:23

Hee mensen, sorry dat ik zo kom binnen vallen!
Mijn familie is ook Zweden fan, en heeft in 2008 al de stap gezet om naar Zweden te verhuizen. We (of nou ja, mijn ouders dan. ik studeer ondertussen in Ierland, maar ben wel de hele zomer thuis) wonen er nog steeds met veel plezier.
Nou is het zo dat mij ouders in juli naar een bruiloft in Nederland gaan, en helaas komt het net zo uit dat ik die week ook weg ben. Helaas kan onze gebruikelijke house-sitter niet, dus moeten we op zoek naar een nieuwe. We zoeken dus iemand die een weekje op ons huis en dieren komt passen. We hebben een grote hond en een boel schapen, maar het vrijwel enige wat daaraan gebeurd moet worden is ze tellen zodat er geen missen.

We zien graag dat je/jullie iets eerder komt/en zodat je goed weet wat je moet doen. We zoeken trouwens sowiezo nog mensen die over de zomer willen komen helpen met hooien, schapen scheren e.d. op workaway basis (25 u/week werken tegen kost en inwoning) (https://www.workaway.info/464784484879-en.html)

Het is dus een goede kans om een beetje van Zweden te ontdekken! Wij wonen ca 300 km ten noorden-oosten van Stockholm.

anoukwendy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 16:57

Ohh wat gaaf die eland!
Zag er vandaag onderweg naar huis ook 2 in een land lopen

flitzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 17:10

Gave foto van die eland. Volgende week ga ik een weekje naar mijn ouders toe en hoop ik er ook eentje in het echt te zien.. 2 jaar geleden ben ik voor het eerst in Zweden geweest, heel veel van het land gezien, maar helaas geen eland.. :(

amies100

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 10:40

Kom weer even binnenvallen :-). Afgelopen week weer een ticket geboekt voor februari naar Pitea. heb er nu al zin in!
Het is de bedoeling (als het weer het toelaat) dat we een trektocht per paard gaan doen bij Mad Mike, weer naar de markt in Jokkmokk en waarschijnlijk ook 2 dagen naar Abisko als er kans is op het noorderlicht. Iemand van jullie al eerder in Abisko geweest?

Fangio

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 17:00

Ik ben in Abisko geweest eind december, nu een paar jaar geleden. Supergoede plek om het noorderlicht te zien door het microklimaat daar. Het northernlight sky center (of hoe het ook al weer heet, dat restaurant ding op die berg) vond ik zelf echt het geld niet waard. Je kunt beter zelf een eindje gaan wandelen of met een gids een tocht de natuur in doen ofzo. Weet niet of je verder nog specifieke vragen had?

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 19:03

amies100 schreef:
Kom weer even binnenvallen :-). Afgelopen week weer een ticket geboekt voor februari naar Pitea. heb er nu al zin in!
Het is de bedoeling (als het weer het toelaat) dat we een trektocht per paard gaan doen bij Mad Mike, weer naar de markt in Jokkmokk en waarschijnlijk ook 2 dagen naar Abisko als er kans is op het noorderlicht. Iemand van jullie al eerder in Abisko geweest?

Leuk!! Piteå ben ik zelf nog niet geweest, maar banketstaafå kom ik regelmatig. Helemaal naar Abisko voor het noorderlicht hoef je niet, ook in bijvoorbeeld Kiruna/Gällivare/Jokkmokk kan je het prima te zien. Noorderlicht kans is er altijd, maar helaas vaak niet met zekerheid te voorspellen. Abisko is prachtig, maar dat vind ik persoonlijk van de hele omgeving. Mad Mike ga ik googlen, is alweer veel te lang geleden dat ik paardgereden heb. Jokkmokk markt ben ik nu afgelopen februari ook geweest, erg leuk :)

MRM25

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 19:20

Gave foto van die Eland <3 Ik hoop er van de zomer ook echt weer een te zien!

En mooi liedje van Douwe Bob! :+:

Wat gaaf Midori! Als ik tijd had wist ik het wel :)

Leuk amies100! Paardrijden in februari in het noorden zal wel lekker koud zijn denk ik :brr: maar wel heel tof!

midori

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 19:38

Ik ga deze zomer hopenlijk een stukje van de Kungsleden lopen. (ook de reden dat ik dus niet thuis ben) Begin bij het begin in Abisko, heeft iemand dat al wel eens gedaan?

amies100

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 09:44

Fangio schreef:
Ik ben in Abisko geweest eind december, nu een paar jaar geleden. Supergoede plek om het noorderlicht te zien door het microklimaat daar. Het northernlight sky center (of hoe het ook al weer heet, dat restaurant ding op die berg) vond ik zelf echt het geld niet waard. Je kunt beter zelf een eindje gaan wandelen of met een gids een tocht de natuur in doen ofzo. Weet niet of je verder nog specifieke vragen had?

Dank je! Ik had ook al geïnformeerd of ik ook zonder gids naar boven kon met de stoeltjeslift maar dat is niet mogelijk :( . De prijs is 645 SEK en dat vind ik best veel, het gaat mij inderdaad ook niet omdat Sky station maar echt om het uitzicht en het noorderlicht. Volgens mij is de berg te hoog om te voet te beklimmen toch?
Het is dan de bedoeling om een hotelovernachting te pakken daar aangezien het te ver terug rijden is 's nachts.

@Gabyfedde ik heb voor Abisko gekozen omdat als het dan bewolkt is en het noorderlicht is er we het wel kunnen zien op de berg. In 2014 ben ik een week geweest in Pitea en de hele week was het noorderlicht waarneembaar als het niet de hele week heel bewolkt was geweest... dus uiteindelijk helemaal niets gezien :( . In 2014 ben ik ook in Jokkmokk geweest, echt leuk om een keer te zien! Nu gaat een vriendin voor de eerste keer mee en die wil ook graag een keer naar Jokkmokk. Ik wil daar nog een rendiervacht kopen, die heb ik toen een kleintje meegenomen.
Ik heb die "Mad Mike" nu op facebook, geweldige kerel lijkt mij dat. Mocht je hem niet gevonden krijgen stuur ik zijn echte naam wel even in een pb.

@Marion_ Ik ben er ook bang voor :D , maar die ervaring wil ik niet missen.

Fangio

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 14:39

amies100 schreef:
Fangio schreef:

Dank je! Ik had ook al geïnformeerd of ik ook zonder gids naar boven kon met de stoeltjeslift maar dat is niet mogelijk :( . De prijs is 645 SEK en dat vind ik best veel, het gaat mij inderdaad ook niet omdat Sky station maar echt om het uitzicht en het noorderlicht. Volgens mij is de berg te hoog om te voet te beklimmen toch?
Het is dan de bedoeling om een hotelovernachting te pakken daar aangezien het te ver terug rijden is 's nachts.

@Gabyfedde ik heb voor Abisko gekozen omdat als het dan bewolkt is en het noorderlicht is er we het wel kunnen zien op de berg. In 2014 ben ik een week geweest in Pitea en de hele week was het noorderlicht waarneembaar als het niet de hele week heel bewolkt was geweest... dus uiteindelijk helemaal niets gezien :( . In 2014 ben ik ook in Jokkmokk geweest, echt leuk om een keer te zien! Nu gaat een vriendin voor de eerste keer mee en die wil ook graag een keer naar Jokkmokk. Ik wil daar nog een rendiervacht kopen, die heb ik toen een kleintje meegenomen.
Ik heb die "Mad Mike" nu op facebook, geweldige kerel lijkt mij dat. Mocht je hem niet gevonden krijgen stuur ik zijn echte naam wel even in een pb.

@Marion_ Ik ben er ook bang voor :D , maar die ervaring wil ik niet missen.

Ook als het bewolkt is is het noorderlicht meestal gewoon te zien vanuit het dorp (bij het meer). Naar boven klimmen zou ik persoonlijk niet doen in het donker, het lijkt me ook best een eindje in de sneeuw enzo. Ik vond het in ieder geval geldverspilling om naar het sky station te gaan. Andere mensen vinden het weer wel de moeite waard, hangt er een beetje vanaf wat je ding is denk ik :P

Irene2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 10:46

-O- Ben weer terug hoor!

Ken helaas niemand die je zo kan helpen, midori..

amies100

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 09:43

@Fangio, bedankt! Dan ga ik eens kijken of ik het meer kan vinden!

midori

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 15:32

Gister met mij moeder en de hond wezen wandelen en toen zijn we een beer tegen gekomen i het bos :x :oo

Irene2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 09:40

:= := :=

midori

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 20:02

Mijn moeder sprong achter een boom :') (die een beetje te smal was om haar te bedekken := ) Ik zag hem op het begin niet dus ik wou terug om te kijken en vond dat ze zich aanstelde.. Tot ik hem weg zag rennen haha!

loeloemoekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 22:06

Ik meld me! Vorige zomer heb ik samen met mijn vriend een rondreis gemaakt en compleet verkocht geraakt tijdens deze reis.

Ik heb me nooit zo ontspannen gevoelt in een land, wat een prachtig land!

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 19:16

MRM25

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 19:30

Leuk, ik volg (uiteraard!) :D

amies100

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 09:44

Ik ga ook volgen, veel plezier!!

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 10:08

Ik volg je uiteraard altijd al met je prachtige platen! <3
Dus ga nu ook zeker volgen Gaby! Maak je onderweg ook weer van die prachtige foto's en wil je die ook met ons delen? *D

Fangio

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 13:35

Had het al op de emigreren naar Zweden facebook voorbij zien komen volgens mij, maar ik volg ^^ Veel plezier!

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 17:02

Leuk dat jullie volgen!!

Quir schreef:
Ik volg je uiteraard altijd al met je prachtige platen! <3
Dus ga nu ook zeker volgen Gaby! Maak je onderweg ook weer van die prachtige foto's en wil je die ook met ons delen? *D

Als je geen bezwaar hebt tegen een heleboel foto's.... :j