Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
amies100 schreef:Kom weer even binnenvallen. Afgelopen week weer een ticket geboekt voor februari naar Pitea. heb er nu al zin in!
Het is de bedoeling (als het weer het toelaat) dat we een trektocht per paard gaan doen bij Mad Mike, weer naar de markt in Jokkmokk en waarschijnlijk ook 2 dagen naar Abisko als er kans is op het noorderlicht. Iemand van jullie al eerder in Abisko geweest?
Fangio schreef:Ik ben in Abisko geweest eind december, nu een paar jaar geleden. Supergoede plek om het noorderlicht te zien door het microklimaat daar. Het northernlight sky center (of hoe het ook al weer heet, dat restaurant ding op die berg) vond ik zelf echt het geld niet waard. Je kunt beter zelf een eindje gaan wandelen of met een gids een tocht de natuur in doen ofzo. Weet niet of je verder nog specifieke vragen had?
amies100 schreef:Fangio schreef:Ik ben in Abisko geweest eind december, nu een paar jaar geleden. Supergoede plek om het noorderlicht te zien door het microklimaat daar. Het northernlight sky center (of hoe het ook al weer heet, dat restaurant ding op die berg) vond ik zelf echt het geld niet waard. Je kunt beter zelf een eindje gaan wandelen of met een gids een tocht de natuur in doen ofzo. Weet niet of je verder nog specifieke vragen had?
Dank je! Ik had ook al geïnformeerd of ik ook zonder gids naar boven kon met de stoeltjeslift maar dat is niet mogelijk. De prijs is 645 SEK en dat vind ik best veel, het gaat mij inderdaad ook niet omdat Sky station maar echt om het uitzicht en het noorderlicht. Volgens mij is de berg te hoog om te voet te beklimmen toch?
Het is dan de bedoeling om een hotelovernachting te pakken daar aangezien het te ver terug rijden is 's nachts.
@Gabyfedde ik heb voor Abisko gekozen omdat als het dan bewolkt is en het noorderlicht is er we het wel kunnen zien op de berg. In 2014 ben ik een week geweest in Pitea en de hele week was het noorderlicht waarneembaar als het niet de hele week heel bewolkt was geweest... dus uiteindelijk helemaal niets gezien. In 2014 ben ik ook in Jokkmokk geweest, echt leuk om een keer te zien! Nu gaat een vriendin voor de eerste keer mee en die wil ook graag een keer naar Jokkmokk. Ik wil daar nog een rendiervacht kopen, die heb ik toen een kleintje meegenomen.
Ik heb die "Mad Mike" nu op facebook, geweldige kerel lijkt mij dat. Mocht je hem niet gevonden krijgen stuur ik zijn echte naam wel even in een pb.
@Marion_ Ik ben er ook bang voor, maar die ervaring wil ik niet missen.