USA 2013

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xNavatu

Re: USA 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 13:31

Bij een business to business touroperator, op de media afdeling (:
En in Hollywood (wel miami hollywood uiteraard haha, niet la hollywood xD), kan in een appartementje van dat bedrijf met nog andere collega's, dicht bij winkels en dicht bij strand en dicht bij bedrijf zelf dus helemaal top :D

iSaBeLL

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 13:49

:wave: USA kenners!

Vorig jaar ben ik met mijn boyfriend 2 weken naar new york en een paar dagen naar new jersey geweest,
we hebben enorm genoten en veel dingen gezien en gedaan, en lekker aan het strand gelegen.

Nu de vakantie er weer aankomt en we eigenlijk toch weer terug willen naar de USA,
alleen dan een andere staat oid....

Wat raden jullie ons aan? Wat is naar new york het leukst in de usa om naar toe te gaan,
om dingen te bekijken en te doen :D ?

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 14:42

Zuidwest Amerika is het populairste voor "beginnende" Amerikareizigers. Daar kan je mooie routes rijden door grote steden (LA, Vegas, San Francisco) en mooie national parks (Monument Valley, Grand Canyon, Arches). Auto huren en je bent good to go :)

Ik zie in je profiel overigens dat je 21 bent, kijk dan eens op deze pagina: http://www.drive-usa.de/rental-cars/ala ... ation.html Dat is een heel betrouwbaar autohuurbedrijf die érg voordelige tarieven hebben voor <25-jarigen (heb er zelf vorig jaar 6 weken een auto gehuurd). Bij de meeste bedrijven moet je gruwelijk veel extra betalen als je onder de 25 een auto huurt, maar bij DriveUSA zijn alle nodige verzekeringen en één extra bestuurder allemaal inbegrepen in de prijs :)

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-13 15:25

xNavatu schreef:
Bij een business to business touroperator, op de media afdeling (:
En in Hollywood (wel miami hollywood uiteraard haha, niet la hollywood xD), kan in een appartementje van dat bedrijf met nog andere collega's, dicht bij winkels en dicht bij strand en dicht bij bedrijf zelf dus helemaal top :D

Leuk hoor, dat wordt vast een hele gave ervaring. ;)

Isabell, het Zuidwesten idd of evt Florida? Weet niet wat jullie leuk vinden, het is zo'n groot land, genoeg te zien en te doen!

_Michelle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 15:30

iSaBeLL schreef:
:wave: USA kenners!

Vorig jaar ben ik met mijn boyfriend 2 weken naar new york en een paar dagen naar new jersey geweest,
we hebben enorm genoten en veel dingen gezien en gedaan, en lekker aan het strand gelegen.

Nu de vakantie er weer aankomt en we eigenlijk toch weer terug willen naar de USA,
alleen dan een andere staat oid....

Wat raden jullie ons aan? Wat is naar new york het leukst in de usa om naar toe te gaan,
om dingen te bekijken en te doen :D ?

Wij hebben in 2010 het Zuid-Westen bezocht. Erg mooi en genoeg te zien.
Je kunt goed afwisselen tussen steden en natuur. echt een aanrader!
Wij hebben de reis toen geboekt via de Jong Intra. Hebben grote steden zoals LA, San Fransisco en Las Vegas bezocht en daarnaast een aantal parken, zoals Zion, Yosemite, Death Valley, Bryce Canyon en de Grand Canyon.
Zou zo weer teruggaan. Als ik het geld had :=

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 16:23

Zuid-westen is inderdaad erg populair, maar ook heel groot. Onderschat de afstanden niet.

Een net zo'n leuke ervaring, vind ik, is de pacific north-west. Denk aan een rondje (westelijk deel) Washington state, bv Seattle, Mt Rainier, Mt St Helens, evt stukje Oregon, en dan de Olympic Peninsula (aantal dagen), en vanaf daar naar Vancouver Island en Vancouver (wat overigens niet op Vancouver Island ligt, grin), en zo terug naar Seattle.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 15:20

Ik krijg steeds meer ideetjes om te zien. Ben nu een beetje met Staten Island in gedachten. Is dit leuk om te doen en wat is er allemaal te zien?

_Michelle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 15:30

Dallista schreef:
Zuid-westen is inderdaad erg populair, maar ook heel groot. Onderschat de afstanden niet.

Een net zo'n leuke ervaring, vind ik, is de pacific north-west. Denk aan een rondje (westelijk deel) Washington state, bv Seattle, Mt Rainier, Mt St Helens, evt stukje Oregon, en dan de Olympic Peninsula (aantal dagen), en vanaf daar naar Vancouver Island en Vancouver (wat overigens niet op Vancouver Island ligt, grin), en zo terug naar Seattle.

De afstanden zijn inderdaad erg groot.
Als wij een dag hadden met 300 km zeiden we al "kort ritje" :=
Maar het was het dubbel en dwars waard. Daar de grote afstanden is het wel verstandig tevoren alles goed in te plannen.
Wij hebben dat niet altijd gedaan, waardoor we niet altijd goed uitkwamen met de tijd. Hebben dus veel dingen onderweg gemist die we wel hadden kunnen bekijken.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-13 15:50

Toch lijken de afstanden gevoelsmatig niet zo groot, ik vond het allemaal prima te doen. Je ziet daar zoveel en je komt er geen hond tegen, dat is toch anders dan hier in Europa. Zelfs het Noordoosten vonden wij al veel vermoeiender ivm het drukke verkeer.

_Michelle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 16:10

Het rijdt inderdaad erg relaxt!

Ikwashier

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 20:24

Hallo allemaal, ik kom binnenvallen :)

Twee vriendinnen van mij gaan volgend jaar een jaar high school doen in Amerika, en wij als vriendinnengroep willen ze een leuk cadeau geven om mee te nemen. Mijn vraag is; wat missen jullie uit NL? Of wat zouden jullie leuk vinden om te krijgen. Een sieraad leek ons ook leuk, een herinnering aan ons die ze bij zich kunnen dragen :)

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-13 20:26

Stroopwafels en drop?

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 20:35

Een mooi schrift/boek om al hun herinneringen in op te schrijven. En dan niet zo'n goedkoop €3 schriftje van de Hema :+ Maar echt een mooi boek. Dat heb ik gekregen voor ik op uitwisseling vertrok naar Canada en heb het erg vaak gebruikt :j Ik had ook van al mijn vriendinnen een heel mooie brief gekregen en dan nog een pakketje met spulletjes om me tijdens de vlucht mee bezig te houden (tijdschriften, puzzelboekjes, briefjes). Misschien een mooie uitvergrote foto van jullie allemaal om op te hangen in hun kamer?

Eten oid dat ze gaan missen zou ik dan weer persoonlijk niet geven. Ze zijn nu immers nog in NL en missen het dus nog niet :D Zo'n dingen zijn leuker om op te sturen eens ze daar zijn :)

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 22:07

Toen mijn broer naar de VS vertrok heb ik vrienden en familie een pagina laten maken met een foto/verhaal of wat ze ook wilden en hier heb ik toen een boekwerkje van gemaakt.

MacavityL

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 22:12

Toen ik in de VS woonde heb ik drop enorm gemist :D

En Nederlandstalige muziek (terwijl ik daar normaal gesproken niets mee heb).

Elja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 01:12

Ikwashier schreef:
Hallo allemaal, ik kom binnenvallen :)

Twee vriendinnen van mij gaan volgend jaar een jaar high school doen in Amerika, en wij als vriendinnengroep willen ze een leuk cadeau geven om mee te nemen. Mijn vraag is; wat missen jullie uit NL? Of wat zouden jullie leuk vinden om te krijgen. Een sieraad leek ons ook leuk, een herinnering aan ons die ze bij zich kunnen dragen :)

Een vriendin heeft me een boek gegeven en ik moest hem vol hebben met verhalen, gedichten en tekeningen wanneer ik weer terug kwam. Vond het een heel leuk kado :j
En een andere vriendin gaf me een fotoboekje met veel van mijn vrienden erin. Als ik me eenzaam voelde, dan keek ik gewoon in het boekje en haalde herinneringen op!

Maar wat ook leuk is, is een bedelarmbandje met bedeltjes die bij jullie geschiedenis passen.

Toen een van mijn vriendinnen naar SIngapore vertrok voor een half jaar heb ik haar een MP3 speler gegeven met muziek die we allebei leuk vinden en foto's van vroeger. Ze vond het een super leuke verrassing :)

Ikwashier

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 09:57

Eten zat ik ook niet zo snel aan te denken. Wat jullie hier noemen, leuke cadeaus zeg! :D Ik zal ze eens in de groep gooien

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 16:45

Stoelen zijn gewijzigd! Ik zit in de heenvlucht op rij 31A en de terugvlucht ergens achteraan, ben even vergeten waar...

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 17:46

weet het alweer, stoel 51A

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-13 19:15

Lees net op Facebook dat het in California 100 graden farenheit is (32 C), en het is daar 9u's morgens :=

MacavityL

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 19:23

100F is eerder 37-38 graden celcius ;)

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 20:27

California is groot. Kan makkelijk twintig graden verschillen, en nog wel meer. Ik verkleumde een keer in San Francisco in hoog zomer, en in het oosten bezweek je bijna in de hitte!

Elja

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 20:35

Misschien is er nog june gloom in cali, dan is de gevoelstemperatuur ook weer kouder :j

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-13 22:52

Nou mijn familielid woont in LA en schrijft dat het niet uit te houden is. :D

MacavityL

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 23:00

Was vanochten ook in het nieuws dat ze een hittegolf hadden.. Deze temperaturen zijn zeker niet uniek voor Californie!

Merkte de afgelopen 2 zomers in New York ook dat het 's nachts niet echt afkoelde (en je dus met de airco aan moest slapen). Je hebt echt een paar maanden geen jas nodig, ook niet in de ochtend/avond, heel ander klimaat..