Met de trein - deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Inoterry

Berichten: 4261
Geregistreerd: 20-10-07
Woonplaats: Heerlek in Heerle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 12:57

Even er op inhaken dat je, schijnbaar, nooit een conducteur ziet. Om te beginnen zitten we vaak alleen op lange treinen, een 6 VIRM zitten we standaart alleen op en zo'n trein is 162 lang. Oke, daar kan de cabine nog vanaf maar het is wel onder EN boven. Pak 1 conducteur die gaat controleren en dan ben je al snel meer dan 1 uur bezig op ene stelletje. Dat en het feit dat het op sommige trajecten geen doen meer is om door de trein te lopen vanwege de slechte toestand van het baanvak, (met dank aan prorail), en er al heel veel conducteurs last hebben van hun lichaam door het geschud.
Ik doe op mijn werk wat ik kan, en sta regelmatig op met diverse klachten aan mijn rug vanwege mijn werk. Ik vind mijn werk nog steeds leuk, maar de negatieve manier waarop wij vaak worden weg gezet alsof we niks doen komt me echt zwaar mijn strot uit!

Anoniem

Re: Met de trein - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 13:03

Daarom geef ik nooit de NS de schuld maar altijd prorail :j

BugsFunny

Berichten: 1937
Geregistreerd: 17-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 13:39

Babsiej schreef:
maaike5581 schreef:
Ok, ff snelle berekening, met de trein kost een dagretour €17,40.
Met de auto (ideale omstandigheden en zuinige auto en zuinig rijden) €15,40.
Reistijd met de trein 1u en 7min, met de auto rond de 40 min.
Dus qua geld scheelt het eigenlijk niets.

Voordeel van de trein is dat je je geld terug krijgt bij vertraging.
Ik zie rijkswaterstaat dat niet doen.

Ik werk dus als conducteur, ik kan je vertellen hoe het gaat.
Op het moment dat ik mensen aanspreek om stil te zijn in de stilte coupe kijken ze je aan of je gek bent.
Of je krijgt een grote bek, of men is even stil totdat je verder bent gelopen.

Regels zijn er inderdaad, maar helaas je kan men nog zo vaak aanspreken maar je kan maar op 1 plek tegelijk zijn.
Daarbij zie bovenstaand.

Vertragingen, god daar zijn zoveel redenen voor en helaas in de spits is de grootste oorzaak de reizigers zelf.
Er is kennelijk maar 1 deur in de trein waar je kan instappen tijdens de spits.
Ik heb het een keer bijgehouden op het stukje van Rotterdam naar Dordrecht, we hebben bijna 10 min vertraging opgelopen door de reizigers die instappen bij 1 deur en dit terwijl er nog genoeg deuren waren waar niemand bij stond.

Het is zo makkelijk de ns de schuld te geven van vertagingen maar er komt zo veel meer bij kijken.
Vraag me af, geef je KLM ook de schuld als je te laat vliegt of vertrekt?
Rijkswaterstaat bij file?


En daar heb je t al zonder vertraging doe je er zelfs al een half uur langer over.

Er zijn zoveel redenen voor maar zeker niet de reizigers in de trein waar ik in zit... Er wordt namelijk omgeroepen waarom. Van de week waren het: Gladde sporen ( de blaadjes vallen natuurlijk weer van de bomen :') ), een stoptrein voor ons die was uitgevallen waardoor wij ineens moesten stoppen ( en ik dus weeeeeer mn aansluiting niet haalde ) een seinstoring, en de eeuwig durende ellende rond centraal met te weinig ruimte.

Is slechts 1 week :+

Is allemaal leuk hoor maar de helft van de ritten dus zeker vertraging. Een conducteur zie je zelden, heb m de hele week niet gezien, ja eerste klas aan t chillen of bij de machinist in t hokje kletsen. En dat jij een grote bek krijgt als je verzoekt stil te zijn, eigenlijk zeg je in je voorgaande post dus oke ik krijg ervoor betaald maar heb liever dat je er zelf wat van zegt zodat ik die grote bek niet krijg ?

En natuurlijk geef je KLM ook de schuld als je vertraging hebt !! Das toch logisch ?? Je betaald overal flink voor hoor, want mijn auto rijdt 1 op 22, en ben dus 4 liter kwijt nog wat kosten dus zeker goedkoper hoor :')

Laatst ook weer de ellende bij schipholtunnel, allemaal leuk hoor, maar je gaat met de NS om op tijd je vliegtuig te halen als je dan weeeeeer 3 uur vaststaat en je vlucht niet haalt ben je echt not amused..


Lekker makkelijk conclusies te trekken.
Ja er zijn regelmatig vertragingen, maar daar zijn zoveel redenen voor.
Ga je ook iedere keer klagen als je voor een rood stoplicht staat?
Gladde sporen, ja dat zorgt voor vertraging, de trein heeft moeite met versnellen maar ook met remmen, een trein glijd door.
Machinist MOET rustiger rijden ivm risico doorglijden, en geloof me je wil niet doorglijden door rode seinen of open overwegen.

Ga je in de winter klagen over rijkswaterstaat dat de weg glad is?
Nee dan komt het door het weer....

Nee ns laat bewust de stoptrein niet rijden omdat jij in de trein zit en je aansluiting bewust laat missen...
misschien wel fijn voor de mensen die op de perrons staan ook hun reis kunnen vervolgen maar goed zal wel ego zijn...

Ow je klaagt over KLM?
Maak dat de kat wijs, je hoort nergens enige klachten ver luchtvaart of rijkswaterstaat, nee ns is het nationale pispaaltje geworden.
Voornamelijk door mensen zoals jij die totaal geen verstand hebben hoe het spoor werkt.

Goed lezen is ook een vak!
Ik zeg niet dat ik er voor betaald word maar dat ik liever heb dat een ander een grote bek krijgt.
Nee ik zeg dat een deel van de reizigers onfatsoenlijk en asociaal zijn en egoïsten.
Ik ik ik.....
Iedere dag zal ik mensen aan blijven spreken, echter 9 van de 10 keer werkt het niet, wat wil je dan dat we doen, een boete schrijven, mensen uit de trein zetten, politie laten komen?
Kost allemaal tijd en zal dus voor vertraging zorgen.

Daarbij sluit ik mij volledig aan bij Inoterry.

Maar wat ik zo jammer vind is dat mensen zoals jij een enorm grote bek hebben over de ns terwijl je werkelijk geen flauw benul hebt hoe het spoor werkt.
En als je ns zo waardeloos vind dan ga je toch met je auto?

Abracadabra9

Berichten: 5015
Geregistreerd: 23-03-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 13:45

Pinootje schreef:
maaike5581 schreef:
Niet helemaal waar.
Vanaf 01-01-2013 kan je geen kaartje met korting meer kopen.
Wil je met korting reizen dan moet je gaan in en uit checken.
Voor je medereiziger een samenreiskorting op een Ov chip.


O nee!! Bah.


Ik kom even binnenvallen, maar iemand enig idee hoe dit zal gaan werken?
Tot nu toe koop ik papieren kaartjes, soms met korting ivm samenreizen, maar soms ook zonder korting als ik alleen reis.
Moet je dan een knop gaan induwen bij de chiplezen of je met korting wil reizen of niet? ..

Laat voor mij de papieren kaartjes maar blijven :+:

Babsiej

Berichten: 6300
Geregistreerd: 23-09-02
Woonplaats: Aan het eind van de wereld

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 14:42

maaike5581 schreef:
Lekker makkelijk conclusies te trekken.
Ja er zijn regelmatig vertragingen, maar daar zijn zoveel redenen voor.
Ga je ook iedere keer klagen als je voor een rood stoplicht staat?
Gladde sporen, ja dat zorgt voor vertraging, de trein heeft moeite met versnellen maar ook met remmen, een trein glijd door.
Machinist MOET rustiger rijden ivm risico doorglijden, en geloof me je wil niet doorglijden door rode seinen of open overwegen.

Ga je in de winter klagen over rijkswaterstaat dat de weg glad is?
Nee dan komt het door het weer....

Nee ns laat bewust de stoptrein niet rijden omdat jij in de trein zit en je aansluiting bewust laat missen...
misschien wel fijn voor de mensen die op de perrons staan ook hun reis kunnen vervolgen maar goed zal wel ego zijn...

Ow je klaagt over KLM?
Maak dat de kat wijs, je hoort nergens enige klachten ver luchtvaart of rijkswaterstaat, nee ns is het nationale pispaaltje geworden.
Voornamelijk door mensen zoals jij die totaal geen verstand hebben hoe het spoor werkt.

Goed lezen is ook een vak!
Ik zeg niet dat ik er voor betaald word maar dat ik liever heb dat een ander een grote bek krijgt.
Nee ik zeg dat een deel van de reizigers onfatsoenlijk en asociaal zijn en egoïsten.
Ik ik ik.....
Iedere dag zal ik mensen aan blijven spreken, echter 9 van de 10 keer werkt het niet, wat wil je dan dat we doen, een boete schrijven, mensen uit de trein zetten, politie laten komen?
Kost allemaal tijd en zal dus voor vertraging zorgen.

Daarbij sluit ik mij volledig aan bij Inoterry.

Maar wat ik zo jammer vind is dat mensen zoals jij een enorm grote bek hebben over de ns terwijl je werkelijk geen flauw benul hebt hoe het spoor werkt.
En als je ns zo waardeloos vind dan ga je toch met je auto?



Zo ga je lekker? :') Ik heb geen grote bek hoor, ik geef mijn mening, en dat mag hier in Nederland, of het jou nu aanstaat of niet ;)

Als ik mijn reiskosten volledig vergoedt zou krijgen met de auto, believe me dan ga ik geen dag meer met de trein, zo waardeloos is t. Trein naar hoorn is niet zo vreselijk lang hoor, en zie de conducteur ook wel regelmatig om de deurtjes weer te sluiten en dan gaat ie weer lekker zitten. Snap inderdaad dat je zo vreselijk veel last van je lijf krijgt.. Eerste klas stoeltjes zijn waardeloos -O-

Natuurlijk klaag je ook als je bij KLM vertraging hebt, daar betaal je toch voor dezelfde dienst. Nu moet ik zeggen heb in een jaar tijd 3x gevlogen en niet 1x vertraging.

NS heeft inderdaad altijd goede redenen voor de vertraging, blaadjes vallen van de bomen, elk jaar weer. Als ik voor een stoplicht sta met de auto ben ik 2 min later. Als we weer eens voor een rood sein staan ben ik 30 min later omdat ik mn aansluiting mis. Niet te vergelijken toch ?

Stoptrein die uitvalt, en daardoor onze intercity 3x moet stoppen, heel nobel hoor van de NS maar mijn aansluiting wacht niet.

Conclusies trekken is inderdaad vrij makkelijk als je er elke dag mee te maken hebt. Het is toch absurd dat ik elke dag een trein eerder moet nemen omdat 80% van de tijd vertraging is. ( ja met 3 min vertraging mis ik mn aansluiting )

Werden er maar wat meer boetes geschreven bij niet stil zijn in stilte coupes, voeten op de banken etc. Maar dat zou weleens op werken kunnen gaan lijken , doen we dan dus maar niet.

Babsiej

Berichten: 6300
Geregistreerd: 23-09-02
Woonplaats: Aan het eind van de wereld

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 14:44

Kleine aanvulling, het scheelt wel dat je verder geen conducteur zit, kon van de week zo naar utrecht op en neer zonder iemand te zien, en zonder kaartje en zonder portomonnee..

En nee dat deed ik niet express.. Voor het geval je daar weer over valt..

Hannanas
Berichten: 14483
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 14:51

@ amburtjoz... Samenreis korting vervalt met de Ov. Chip.
Geef mij ook maar de kaartjes. Ik koop nog steeds met mijn. Kortingskaart opstandig kaartjes.

Of je medereiziger moet langs de automaat en dan de optie samenreiskorting erop zetten.
Voor elke rit, dus bij een retour ff 2 x langs de automaat.

Abracadabra9

Berichten: 5015
Geregistreerd: 23-03-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 15:35

Hannanas schreef:
@ amburtjoz... Samenreis korting vervalt met de Ov. Chip.
Geef mij ook maar de kaartjes. Ik koop nog steeds met mijn. Kortingskaart opstandig kaartjes.

Of je medereiziger moet langs de automaat en dan de optie samenreiskorting erop zetten.
Voor elke rit, dus bij een retour ff 2 x langs de automaat.


Dat vind ik dus erg jammer dat de samenreiskorting vervalt. Ik ben nog scholier (wel 18, maar gezakt en dus via ROC Vavo een paar vakken), maar reis minstens 2 keer per week met de trein naar training heen en terug en heb ook nog een busabonnement à 500 euro voor een jaar om naar school te gaan (en nee, met een busabonnement mag je ook niet meer met de trein, terwijl de trein hetzelfde traject is en in de busabbo-zone valt, grmfdbl, vroeger mocht dit wél - op mijn traject -.)

Pfff, echt balen van die samenreiskorting, het wordt niks als je dat er elke keer opnieuw op moet zetten -O-

Inoterry

Berichten: 4261
Geregistreerd: 20-10-07
Woonplaats: Heerlek in Heerle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 18:02

Babsiej schreef:
en zie de conducteur ook wel regelmatig om de deurtjes weer te sluiten en dan gaat ie weer lekker zitten. Snap inderdaad dat je zo vreselijk veel last van je lijf krijgt.. Eerste klas stoeltjes zijn waardeloos -O-


.

Conclusies trekken is inderdaad vrij makkelijk

Werden er maar wat meer boetes geschreven bij niet stil zijn in stilte coupes, voeten op de banken etc. Maar dat zou weleens op werken kunnen gaan lijken , doen we dan dus maar niet.


Spreek je jezelf nu niet een beetje tegen? Je trekt nu zelf conclusies over dingen waar je niks vanaf weet en waar je ook niet naar de uitleg lijkt te willen luisteren. Een deel van onze tijd kan best makkelijk zijn, maar dat word dan weer helemaal rechtgetrokken als je in de spits in bv Utrecht je trein op tijd wil laten vertrekken, als je tegenover een agressieve reiziger staat zonder kans op assistentie, (bij voorkeur in een volle coupé met allemaal mensen die alleen maar zitten te hopen dat ze er geen vertraging door krijgen maar verder geen poot uit zullen steken om te helpen), een depressief persoon in je trein zelfmoord uit haar hoofd proberen te praten, een zeiltje over iets leggen wat kort daarvoor nog mens is geweest...... Ja, een conducteur werkt. Je moet flexibel zijn, kan van alles verwachten en moet daar steeds opnieuw op inspelen terwijl er aan alle kanten aan je word getrokken en je vooral kritiek krijgt. En die kritiek werkt echt niet motiverend om mijn lijf sneller de vernieling in te helpen.

En dat meer uitschrijven van boete's, zou wel willen maar daar krijg je vaak ook meteen vertraging door. Krijgen we daar weer klachten over. En jawel, eigen ervaring.

Babsiej

Berichten: 6300
Geregistreerd: 23-09-02
Woonplaats: Aan het eind van de wereld

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 18:10

Tussen Hoorn en Amsterdam Sloterdijk stopt de trein normaliter niet 1x dus dan kun je best boetes schrijven.

Nee zie niet waar ik mezelf tegen spreek ? In allebei die zinnen zeg k dat conducteurs vrij weinig doen. :+

Geeft toch ook niet dat is jou interpretatie en mijne als reiziger is heel anders. Natuurlijk kan jij alles bagatelliseren het is je werk dus voor jou is het geen enkel probleem als er weer eens vertraging is, jij krijgt wel betaald.. :+

En natuurlijk geen mensen niet helpen met een agressief persoon, het is jouw werk jij krijgt ervoor betaald. jij wordt ervoor opgeleid om hiermee om te gaan. Net als aangereden mensen.. Ik heb ook rot facetten in mn werk ( mensen met kinderen uit huis zetten, huizen ontruimen waar mensen wekenlang hebben liggen rotten met de gehele klere bende van dien ) Kan je er allemaal niet tegen wordt het tijd voor een ander baantje. Ik moet namelijk gewoon op tijd naar mn afspraken.

Het wordt gewoon de hoogste tijd voor het rondje om de kerk. Dat had me al een keer of 7 vertraging gescheeld omdat er geen machinist/conducteur was.. Staat het je niet aan, zoek je lekker een ander baantje, we hebben een half miljoen werklozen vast genoeg mensen die t wel willen doen.

Inoterry

Berichten: 4261
Geregistreerd: 20-10-07
Woonplaats: Heerlek in Heerle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 18:30

En hoe moet je een boete uitschrijven aan iemand die geen legitimatie heeft of het niet wil tonen? Juist, assistentie er bij en vertraging maken. Hoe dan ook, het is gewoon nooit goed...

Ik krijg wel betaald ja, maar na een dienst van bijna 9 uur met maar een half uurtje pauze wil een conducteur en een machinist net zo goed naar huis. En gezien hoe de diensten in elkaar zitten, is iets te drinken halen of normaal naar een toilet gaan voor ons niet echt de gewoonste zaak. Op tijd rijdende treinen maakt dat soort dingen een heel stuk makkelijker, dus voor ons is vertraging net zo goed erg vervelend. En dan is het feit dat we dan minder zeurende mensen in onze trein hebben nog wel de minste reden waarom we vertraging willen hebben.

En kan ik hier de conclusie uit trekken dat het ons werk is om geslagen te worden omdat we iemand aanspreken op gedrag of een sigarettenpeuk voor je neus krijgt omdat je om iemands kaartje vraagt? En dat het normaal is dat er dan niemand helpt omdat ik er voor word betaald?

Maar goed, jij vind dat je jezelf niet tegenspreekt, en ik zie dat anders. Ik heb niet het idee dat het ooit met elkaar eens kunnen worden over NS en het werk als conducteur.

Inoterry

Berichten: 4261
Geregistreerd: 20-10-07
Woonplaats: Heerlek in Heerle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 18:41

Oh ja. Die mensen die zo graag conducteur willen worde? Laat ze maar solliciteten hoor, we komen er tekort.

BugsFunny

Berichten: 1937
Geregistreerd: 17-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 19:57

Inoterry ik beaam je volledig.

Babsiej, wat ben jij een gefrustreerd mens.
Als je alles zo haat aan de ns dan ga je toch met de auto?
Of is dat te duur of duurt dat te lang?
En tsja jouw mindere aspecten van je werk, daar heb je toch voor gekozen en krijg je toch voor betaald?
Dat soort dingen word jij voor getraind dus niet zeuren.

Wij worden niet getraind in het aanzicht van springers of suïcidale personen die je onder je trein vandaan haalt of die langs het spoor lopen.
Wij worden niet getraind om om te gaan met mensen die gauw nog hun trein willen halen en vervolgens tussen trein en perron terecht komen, met gigantische schaafwonden of open botbreuken met resultaten.
Wij worden niet getraind in het aanzicht van afgerukte ledematen.
Wij worden niet getraind in het ontwijken van klappen als je een idioot in de trein hebt.


Joh als je ooit de kans zou krijgen zou ik haast zeggen draai eens een dag mee, eens kijken hoe je er dan over denkt.
Maar niet met mij, reizigers met jouw houding zijn de ergste die we hebben.

Babsiej

Berichten: 6300
Geregistreerd: 23-09-02
Woonplaats: Aan het eind van de wereld

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 20:01

maaike5581 schreef:
Inoterry ik beaam je volledig.

Babsiej, wat ben jij een gefrustreerd mens.
Als je alles zo haat aan de ns dan ga je toch met de auto?
Of is dat te duur of duurt dat te lang?
En tsja jouw mindere aspecten van je werk, daar heb je toch voor gekozen en krijg je toch voor betaald?
Dat soort dingen word jij voor getraind dus niet zeuren.

Wij worden niet getraind in het aanzicht van springers of suïcidale personen die je onder je trein vandaan haalt of die langs het spoor lopen.
Wij worden niet getraind om om te gaan met mensen die gauw nog hun trein willen halen en vervolgens tussen trein en perron terecht komen, met gigantische schaafwonden of open botbreuken met resultaten.
Wij worden niet getraind in het aanzicht van afgerukte ledematen.
Wij worden niet getraind in het ontwijken van klappen als je een idioot in de trein hebt.


Joh als je ooit de kans zou krijgen zou ik haast zeggen draai eens een dag mee, eens kijken hoe je er dan over denkt.
Maar niet met mij, reizigers met jouw houding zijn de ergste die we hebben.


Grappig dat je dat zegt... Ik heb namelijk de hele procedure bij de NS gevolgt :') Alleen het werk is simpelweg onder mijn niveau en dus niet iets wat ik zou willen doen en zo dus een andere richting op gegaan.

Ik weet dus dat er wel allemaal opleiding voor is. En natuurlijk is het vreselijk maar hey daar wordt je voor betaald! Vind je dat niks zoek je wat anders. Ik heb dagelijks te maken met mensen met zelfmoordneigingen die te ver in de oliebol zitten, dagelijks te maken met agressie en doodsbedreigingen, en ja zelfs iemand die voor de trein is gesprongen omdat wij m hadden ontruimd.. Heel lastig maar daar heb ik zelf voor gekozen, en ik hou van mn werk ! Werken bij een deurwaarder betekend nou eenmaal ook dat niemand behalve je opdrachtgever je aardig vindt :') Maar je zal mij niet horen klagen ik vind het heerlijk !

En als wij ons werk niet goed doen hebben we een klacht van de kamer voor g erechtsdeurwaarders! Dus logisch toch dat mensen klagen als het bij de NS niet goed gaat ?

En als je een klein beetje kon lezen zie je dat mijn antwoorden op de eerste vragen al zijn beantwoord. Misschien moet je zelf niet zo gefrustreerd doen ? Ik vind jullie een stel pubers die onzin gaan uitkramen omdat ze hun zin niet krijgen. Ik ben namelijk helemaal niet gefrustreerd, zelfs niet bij vertraging. Maar ja, balen is het natuurlijk wel.

Nogmaals ik als reiziger zie het uiteraard anders als jullie werk maar als je je mening normaal brengt respecteer ik die gewoon hoor, no big deal ;)

Inoterry

Berichten: 4261
Geregistreerd: 20-10-07
Woonplaats: Heerlek in Heerle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 20:09

Gezien het feit dat je de opleiding dus NIET hebt gevolgd, weet je niet wat het inhoud kan je er niet over oordelen

Verder begin ik langzaamaan de indruk te krijgen dat je doelbewust ons probeert op de kast te krijgen en daarom ga ik deze zinloze discussie maar eens eindigen en wat aan mijn huishouden doen :D

Babsiej

Berichten: 6300
Geregistreerd: 23-09-02
Woonplaats: Aan het eind van de wereld

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 20:16

Inoterry schreef:
Gezien het feit dat je de opleiding dus NIET hebt gevolgd, weet je niet wat het inhoud kan je er niet over oordelen

Verder begin ik langzaamaan de indruk te krijgen dat je doelbewust ons probeert op de kast te krijgen en daarom ga ik deze zinloze discussie maar eens eindigen en wat aan mijn huishouden doen :D


Ik probeer niemand op de kast te krijgen, zie daar het nu niet van in.

Maar de opleiding wordt wel gegeven, en natuurlijk is elke situatie anders. Maar daar zou je toch mee om moeten kunnen gaan, als je zoals je nu denkt dat ik je al op de kast probeer te krijgen, denk je dat misschien ook van reizigers die dat absoluut niet willen.

Nogmaals ieder zn mening en het is logisch dat je het als conducteur anders bekijkt als een reiziger.

BugsFunny

Berichten: 1937
Geregistreerd: 17-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 20:27

Inoterry schreef:
Gezien het feit dat je de opleiding dus NIET hebt gevolgd, weet je niet wat het inhoud kan je er niet over oordelen

Verder begin ik langzaamaan de indruk te krijgen dat je doelbewust ons probeert op de kast te krijgen en daarom ga ik deze zinloze discussie maar eens eindigen en wat aan mijn huishouden doen :D


Inderdaad.

Een andere kijk is een groot verschil met stug je zin doordrijven en totaal geen respect hebben voor iemand anders zijn of haar werk waar je totaal geen verstand van hebt.
Babsiej, veel plezier met jouw aspecten van jouw werk en leven.
Een discussie verder met jou is onder elk nivaeu.

Babsiej

Berichten: 6300
Geregistreerd: 23-09-02
Woonplaats: Aan het eind van de wereld

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 20:29

maaike5581 schreef:
Inoterry schreef:
Gezien het feit dat je de opleiding dus NIET hebt gevolgd, weet je niet wat het inhoud kan je er niet over oordelen

Verder begin ik langzaamaan de indruk te krijgen dat je doelbewust ons probeert op de kast te krijgen en daarom ga ik deze zinloze discussie maar eens eindigen en wat aan mijn huishouden doen :D


Inderdaad.

Babsiej, veel plezier met jouw aspecten van jouw werk en leven.
Een discussie verder met jou is onder elk nivaeu.


Kinderachtig hoor zo op de man spelen ;)

Maar dank je wel, en ik hou van mn werk hoor, kan ik hier niet bepaald lezen en dat is jammer.

Een service gerichte instelling bij zo'n job zou beter passen. Als je je eigen reactie leest weet je meteen waar onder andere de klachten van reizigers vandaan komen.

Zoals jullie nu reageren is trouwens wel het sterio type conducteur waar ik het al een paar keer eerder over had. :')

Szan

Berichten: 6647
Geregistreerd: 29-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 20:35

Even iets luchtigers.. Ik zit nu in de internationale trein tussen Rotterdam en Roosendaal. Maar ik was een beetje in slaap gevallen, en werd wakker doordat er net allemaal nieuwe mensen in de coupe zaten en iedereen het erover had dat we al voorbij Roosendaal waren (althans, dat verstond ik). Ik kreeg al een halve hartaanval en zag mezelf al in Antwerpen staan, maar gelukkig begreep ik het verkeerd en rijden we nu pas Rsd binnen :')
Edit: het was des te erger omdat we vlak daarvoor inderdaad een tijdje stil hadden gestaan. Op dat moment dacht ik (half in slaap) dat het vast een rood sein was, maar daarna begon ik echt te twijfelen of het toch echt niet het station was geweest :')

Inoterry

Berichten: 4261
Geregistreerd: 20-10-07
Woonplaats: Heerlek in Heerle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 20:40

_O- Szan, tip voor de volgende keer, je telefoon als wekker gebruiken :) . Het gebeurt namelijk dagelijks dat mensen hun station voorbij reizen doordat ze in slaap zijn gevallen. Midden op de dag niet zo heel erg, dan kan je nog terug, maar laat op de avond heb je echt een probleem.

Szan

Berichten: 6647
Geregistreerd: 29-03-08

Re: Met de trein - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 20:50

Dat is een goede tip ja :D Dit was de eerste keer in járen dat ik echt in slaap viel, dus ik schrok er behoorlijk van! En je station voorbij rijden is één, maar als dat ook het laatste station binnen Nederland is, dat is wel extra zuur :+

MarrieLeen

Berichten: 11572
Geregistreerd: 17-05-04
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 20:52

Babsiej, ik vind je enorm kortzichtig reageren. Natuurlijk is er ruimte voor ieders mening, maar in mij
ogen is alleen de jouwe goed. Niemand verplicht jou om met de trein te gaan hoor. En door al jouw slechte ervaringen is NS slecht? Ik zou zeggen ga lekker met de auto voortaan.

Iets anders. Jammer dat de papieren kortingskaartjes eruit gaan. Iets houdt me nog tegen om op automatisch saldo laden te gaan reizen. :=

Inoterry

Berichten: 4261
Geregistreerd: 20-10-07
Woonplaats: Heerlek in Heerle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 20:55

Dat is inderdaad ook knap zuur :j . En in België zijn ze een stuk minder makkelijk als in Nederland, dus daar kan je beter niet per ongeluk terecht komen.

Zo was er eens een reiziger in de trein van Amsterdam naar Brussel die ook in slaap was gevallen. Toen ze hem, net over de grens wakker maakten bleek hij geen kaartje te hebben en begon hij bijdehand te doen. De opmerking dat er politie bij zou komen vond hij alleen maar lachwekkend, tot hij er achter kwam dat ze al op weg waren naar Antwerpen en dat dat dus de gendarme zou worden..... :') ,

Nu zal het wel niet zo ernstig zijn als je daar per ongeluk beland, maar de Belgische conducteurs werken nog op provisiebasis, dus heb je veel minder kans dat je gewoon mee terug mag.

Babsiej

Berichten: 6300
Geregistreerd: 23-09-02
Woonplaats: Aan het eind van de wereld

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 22:25

MarrieLeen schreef:
Babsiej, ik vind je enorm kortzichtig reageren. Natuurlijk is er ruimte voor ieders mening, maar in mij
ogen is alleen de jouwe goed. Niemand verplicht jou om met de trein te gaan hoor. En door al jouw slechte ervaringen is NS slecht? Ik zou zeggen ga lekker met de auto voortaan.

Iets anders. Jammer dat de papieren kortingskaartjes eruit gaan. Iets houdt me nog tegen om op automatisch saldo laden te gaan reizen. :=


Het IS nu eenmaal zo dat er vele vertragingen zijn, dat is geen mening maar een feit, ze hebben niet voor niks al jaren op hun donder gehad dat t beter moet.
Daarbij ben ik tot nu toe geloof ik de enige die niet op de man hier speelt...

Als ik met de auto kon gaan had ik dat wel gedaan, heb ik al eerder uitgelegd, maar lezen is een kunst blijkbaar -O-

Inoterry

Berichten: 4261
Geregistreerd: 20-10-07
Woonplaats: Heerlek in Heerle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 22:54

Babsiej schreef:
Snap inderdaad dat je zo vreselijk veel last van je lijf krijgt.. Eerste klas stoeltjes zijn waardeloos -O-


Werden er maar wat meer boetes geschreven bij niet stil zijn in stilte coupes, voeten op de banken etc. Maar dat zou weleens op werken kunnen gaan lijken , doen we dan dus maar niet.


Babsiej schreef:
In allebei die zinnen zeg k dat conducteurs vrij weinig doen. :+

voor jou is het geen enkel probleem als er weer eens vertraging is, jij krijgt wel betaald.. :+

Het wordt gewoon de hoogste tijd voor het rondje om de kerk. Dat had me al een keer of 7 vertraging gescheeld omdat er geen machinist/conducteur was.. Staat het je niet aan, zoek je lekker een ander baantje


Babsiej schreef:
Ik vind jullie een stel pubers die onzin gaan uitkramen omdat ze hun zin niet krijgen.


Babsiej schreef:



Zoals jullie nu reageren is trouwens wel het sterio type conducteur waar ik het al een paar keer eerder over had. :')


Het kan zijn dat ik de enige ben die het zo ziet, maar ik vind deze opmerkingen ook aardig op de man spelen. En met name de opmerking over last van je lijf krijgen dor eerste klas te gaan zitten :')