Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Babsiej schreef:maaike5581 schreef:Ok, ff snelle berekening, met de trein kost een dagretour €17,40.
Met de auto (ideale omstandigheden en zuinige auto en zuinig rijden) €15,40.
Reistijd met de trein 1u en 7min, met de auto rond de 40 min.
Dus qua geld scheelt het eigenlijk niets.
Voordeel van de trein is dat je je geld terug krijgt bij vertraging.
Ik zie rijkswaterstaat dat niet doen.
Ik werk dus als conducteur, ik kan je vertellen hoe het gaat.
Op het moment dat ik mensen aanspreek om stil te zijn in de stilte coupe kijken ze je aan of je gek bent.
Of je krijgt een grote bek, of men is even stil totdat je verder bent gelopen.
Regels zijn er inderdaad, maar helaas je kan men nog zo vaak aanspreken maar je kan maar op 1 plek tegelijk zijn.
Daarbij zie bovenstaand.
Vertragingen, god daar zijn zoveel redenen voor en helaas in de spits is de grootste oorzaak de reizigers zelf.
Er is kennelijk maar 1 deur in de trein waar je kan instappen tijdens de spits.
Ik heb het een keer bijgehouden op het stukje van Rotterdam naar Dordrecht, we hebben bijna 10 min vertraging opgelopen door de reizigers die instappen bij 1 deur en dit terwijl er nog genoeg deuren waren waar niemand bij stond.
Het is zo makkelijk de ns de schuld te geven van vertagingen maar er komt zo veel meer bij kijken.
Vraag me af, geef je KLM ook de schuld als je te laat vliegt of vertrekt?
Rijkswaterstaat bij file?
En daar heb je t al zonder vertraging doe je er zelfs al een half uur langer over.
Er zijn zoveel redenen voor maar zeker niet de reizigers in de trein waar ik in zit... Er wordt namelijk omgeroepen waarom. Van de week waren het: Gladde sporen ( de blaadjes vallen natuurlijk weer van de bomen), een stoptrein voor ons die was uitgevallen waardoor wij ineens moesten stoppen ( en ik dus weeeeeer mn aansluiting niet haalde ) een seinstoring, en de eeuwig durende ellende rond centraal met te weinig ruimte.
Is slechts 1 week![]()
Is allemaal leuk hoor maar de helft van de ritten dus zeker vertraging. Een conducteur zie je zelden, heb m de hele week niet gezien, ja eerste klas aan t chillen of bij de machinist in t hokje kletsen. En dat jij een grote bek krijgt als je verzoekt stil te zijn, eigenlijk zeg je in je voorgaande post dus oke ik krijg ervoor betaald maar heb liever dat je er zelf wat van zegt zodat ik die grote bek niet krijg ?
En natuurlijk geef je KLM ook de schuld als je vertraging hebt !! Das toch logisch ?? Je betaald overal flink voor hoor, want mijn auto rijdt 1 op 22, en ben dus 4 liter kwijt nog wat kosten dus zeker goedkoper hoor![]()
Laatst ook weer de ellende bij schipholtunnel, allemaal leuk hoor, maar je gaat met de NS om op tijd je vliegtuig te halen als je dan weeeeeer 3 uur vaststaat en je vlucht niet haalt ben je echt not amused..
Pinootje schreef:maaike5581 schreef:Niet helemaal waar.
Vanaf 01-01-2013 kan je geen kaartje met korting meer kopen.
Wil je met korting reizen dan moet je gaan in en uit checken.
Voor je medereiziger een samenreiskorting op een Ov chip.
O nee!! Bah.
maaike5581 schreef:Lekker makkelijk conclusies te trekken.
Ja er zijn regelmatig vertragingen, maar daar zijn zoveel redenen voor.
Ga je ook iedere keer klagen als je voor een rood stoplicht staat?
Gladde sporen, ja dat zorgt voor vertraging, de trein heeft moeite met versnellen maar ook met remmen, een trein glijd door.
Machinist MOET rustiger rijden ivm risico doorglijden, en geloof me je wil niet doorglijden door rode seinen of open overwegen.
Ga je in de winter klagen over rijkswaterstaat dat de weg glad is?
Nee dan komt het door het weer....
Nee ns laat bewust de stoptrein niet rijden omdat jij in de trein zit en je aansluiting bewust laat missen...
misschien wel fijn voor de mensen die op de perrons staan ook hun reis kunnen vervolgen maar goed zal wel ego zijn...
Ow je klaagt over KLM?
Maak dat de kat wijs, je hoort nergens enige klachten ver luchtvaart of rijkswaterstaat, nee ns is het nationale pispaaltje geworden.
Voornamelijk door mensen zoals jij die totaal geen verstand hebben hoe het spoor werkt.
Goed lezen is ook een vak!
Ik zeg niet dat ik er voor betaald word maar dat ik liever heb dat een ander een grote bek krijgt.
Nee ik zeg dat een deel van de reizigers onfatsoenlijk en asociaal zijn en egoïsten.
Ik ik ik.....
Iedere dag zal ik mensen aan blijven spreken, echter 9 van de 10 keer werkt het niet, wat wil je dan dat we doen, een boete schrijven, mensen uit de trein zetten, politie laten komen?
Kost allemaal tijd en zal dus voor vertraging zorgen.
Daarbij sluit ik mij volledig aan bij Inoterry.
Maar wat ik zo jammer vind is dat mensen zoals jij een enorm grote bek hebben over de ns terwijl je werkelijk geen flauw benul hebt hoe het spoor werkt.
En als je ns zo waardeloos vind dan ga je toch met je auto?
Hannanas schreef:@ amburtjoz... Samenreis korting vervalt met de Ov. Chip.
Geef mij ook maar de kaartjes. Ik koop nog steeds met mijn. Kortingskaart opstandig kaartjes.
Of je medereiziger moet langs de automaat en dan de optie samenreiskorting erop zetten.
Voor elke rit, dus bij een retour ff 2 x langs de automaat.
Babsiej schreef:en zie de conducteur ook wel regelmatig om de deurtjes weer te sluiten en dan gaat ie weer lekker zitten. Snap inderdaad dat je zo vreselijk veel last van je lijf krijgt.. Eerste klas stoeltjes zijn waardeloos![]()
.
Conclusies trekken is inderdaad vrij makkelijk
Werden er maar wat meer boetes geschreven bij niet stil zijn in stilte coupes, voeten op de banken etc. Maar dat zou weleens op werken kunnen gaan lijken , doen we dan dus maar niet.
maaike5581 schreef:Inoterry ik beaam je volledig.
Babsiej, wat ben jij een gefrustreerd mens.
Als je alles zo haat aan de ns dan ga je toch met de auto?
Of is dat te duur of duurt dat te lang?
En tsja jouw mindere aspecten van je werk, daar heb je toch voor gekozen en krijg je toch voor betaald?
Dat soort dingen word jij voor getraind dus niet zeuren.
Wij worden niet getraind in het aanzicht van springers of suïcidale personen die je onder je trein vandaan haalt of die langs het spoor lopen.
Wij worden niet getraind om om te gaan met mensen die gauw nog hun trein willen halen en vervolgens tussen trein en perron terecht komen, met gigantische schaafwonden of open botbreuken met resultaten.
Wij worden niet getraind in het aanzicht van afgerukte ledematen.
Wij worden niet getraind in het ontwijken van klappen als je een idioot in de trein hebt.
Joh als je ooit de kans zou krijgen zou ik haast zeggen draai eens een dag mee, eens kijken hoe je er dan over denkt.
Maar niet met mij, reizigers met jouw houding zijn de ergste die we hebben.
Inoterry schreef:Gezien het feit dat je de opleiding dus NIET hebt gevolgd, weet je niet wat het inhoud kan je er niet over oordelen
Verder begin ik langzaamaan de indruk te krijgen dat je doelbewust ons probeert op de kast te krijgen en daarom ga ik deze zinloze discussie maar eens eindigen en wat aan mijn huishouden doen
Inoterry schreef:Gezien het feit dat je de opleiding dus NIET hebt gevolgd, weet je niet wat het inhoud kan je er niet over oordelen
Verder begin ik langzaamaan de indruk te krijgen dat je doelbewust ons probeert op de kast te krijgen en daarom ga ik deze zinloze discussie maar eens eindigen en wat aan mijn huishouden doen
maaike5581 schreef:Inoterry schreef:Gezien het feit dat je de opleiding dus NIET hebt gevolgd, weet je niet wat het inhoud kan je er niet over oordelen
Verder begin ik langzaamaan de indruk te krijgen dat je doelbewust ons probeert op de kast te krijgen en daarom ga ik deze zinloze discussie maar eens eindigen en wat aan mijn huishouden doen
Inderdaad.
Babsiej, veel plezier met jouw aspecten van jouw werk en leven.
Een discussie verder met jou is onder elk nivaeu.
MarrieLeen schreef:Babsiej, ik vind je enorm kortzichtig reageren. Natuurlijk is er ruimte voor ieders mening, maar in mij
ogen is alleen de jouwe goed. Niemand verplicht jou om met de trein te gaan hoor. En door al jouw slechte ervaringen is NS slecht? Ik zou zeggen ga lekker met de auto voortaan.
Iets anders. Jammer dat de papieren kortingskaartjes eruit gaan. Iets houdt me nog tegen om op automatisch saldo laden te gaan reizen.
Babsiej schreef:Snap inderdaad dat je zo vreselijk veel last van je lijf krijgt.. Eerste klas stoeltjes zijn waardeloos![]()
Werden er maar wat meer boetes geschreven bij niet stil zijn in stilte coupes, voeten op de banken etc. Maar dat zou weleens op werken kunnen gaan lijken , doen we dan dus maar niet.
Babsiej schreef:In allebei die zinnen zeg k dat conducteurs vrij weinig doen.![]()
voor jou is het geen enkel probleem als er weer eens vertraging is, jij krijgt wel betaald..![]()
Het wordt gewoon de hoogste tijd voor het rondje om de kerk. Dat had me al een keer of 7 vertraging gescheeld omdat er geen machinist/conducteur was.. Staat het je niet aan, zoek je lekker een ander baantje
Babsiej schreef:Ik vind jullie een stel pubers die onzin gaan uitkramen omdat ze hun zin niet krijgen.Babsiej schreef:
Zoals jullie nu reageren is trouwens wel het sterio type conducteur waar ik het al een paar keer eerder over had.