USA 2011

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 10:21

Ik weet nog niet zo goed waar ik heen ga in Hawaii. Probleem is dat ik nog niemand "ken" waar ik mee naar Hawaii ga. Vertrek pas in augustus naar Canada, maar hoogstwaarschijnlijk met een Australisch meisje waar ik nu al veel contact mee heb. We zitten helemaal op dezelfde golflengte, maar goed, kan natuurlijk irl allemaal nog tegenvallen dus met echt boeken wacht ik nog even :)

Ik heb in principe van 22 december tem 26 januari vrij en ik zit te denken hoe ik het zal indelen. Sowieso ga ik naar Missouri (familie) voor Kerstmis, dus waarschijnlijk de 22e tot 26 of 27 december. Daarna was het plan nieuwjaar te vieren in NYC, maar dan zullen we snel moeten boeken en zal ook wel duur zijn :\ Het liefste van al zou ik gewoon na Kerstmis naar het westen gaan, auto huren en heerlijk 2-3 weken rondrijden met een auto, nog wat national parks bezoeken enz. Maar ik weet niet goed hoe duur dat wordt, want op dat moment ben ik nog steeds 21 (heb mijn rijbewijs overigens wel al 2,5 jaar dan). En dan waarschijnlijk vlak voor ik terug naar België kom (26 januari) nog een weekje relaxen in Hawaii.

Yasmine

Re: USA 2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 10:56

Monique, op welke site reserveren jullie altijd je auto? :)

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 11:14

Als we de auto kunnen ophalen, doen we dat altijd bij een van de grotere autoverhuurders (bemiddelaars) als www.usareisen.de of www.eautohuur.nl (die is vaak nog goedkoper). Gaan we huren op een locatie waar we toevallig met de camper in de buurt staan, dan komen we vaak uit bij Hertz of Avis. Allemaal prima vanuit Nederland of België te boeken met alle verzekeringen all in.

Wij gebruiken ook vaak Enterprise (www.enterprise.com) als er geen grote verhuurder in de buurt zit. Het nadeel is dat je dan rekening moet houden met ongeveer 30/35 dollar per dag meer in verband met de verzekeringen. Amerikanen gebruiken voor huurauto's hun eigen autoverzekering, wij moeten een extra verzekering afsluiten.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 11:36

Wij boeken ook meestal via Hertz of Alamo. Maar het probleem is natuurlijk dat ik onder de 25 jaar ben, dus ik ben nu aan het uitzoeken welke bedrijven de voordeligste pakketten aanbieden voor > 25-jarigen.

Eigenlijk zou ik me hier nu helemaal nog niet mee mogen bezig houden maar moet ik braaf studeren :P Maar ik probeer al een idee te krijgen van de prijzen, want buiten de vluchten en car rental komen er natuurlijk nog hotels/motels, benzinekosten etc. bij. Einde augustus, als ik in Canada ben, ga ik beginnen plannen met mijn reisgenoot.

sloffiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 12:19

purny schreef:
sloffiee schreef:
Wanneer ga jij purny? :)

Wij gaan pas in oktober, maar het staat vast. Wanneer ga jij?

Ongeveer maart.. we gaan het in augustus boeken

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 13:43

Ben net terug van een citytrip naar New York - wát een stad!

Het was echt fantastisch; zoveel gave dingen gezien en gedaan en veel leuke mensen tegen gekomen. Heerlijk weer, fijn hostel direct aan Central Park, lekker gegeten...

Supermakkelijk ook voor een citytrip, via de AirTrain ben je zo bij de metro en lijn A liep direct naar ons hostel, perfect. :D

Sloffiee, misschien heb je nog iets aan wat wij hebben gedaan:
Dag van aankomst: lekker even wat eten gehaald en gepicknickt in Central Park, daarna nog even over Times Square gewandeld om 'het gevoel' te krijgen.
Zondag: Rustig wakker worden met koffie bij de Starbucks, wandeling gemaakt door Lower Manhattan (lang leve de Capitool gids): dienst bijgewoon in Trinity Church, langs de Stock Exchange, Federal Hall, Wallstreet, het nieuwe World Financial Centre, Ground Zero, toch maar en foto gemaakt bij de Charging Bull (my god, wat een toeristen!), even gezeten in Battery Park. Toen naar Liberty Island geweest en naar Ellis Island (knetterlange rij voordat je de boot op kunt, maar alletwee zóóó gaaf!!).
Maandag: Empire State Building opgeweest, Brooklyn Birdge gewandeld, in de middag leuk parkje opgezocht en eekhoorns gevoerd en naar een gave streetpainter zitten kijken, wandeling door China Town (bizar!) en een avondwandeling door Central park gemaakt.
Dinsdag: Fifth Avenue gewandeld, daar lekker dure winkels gekeken (Tiffanny's), voor mijn broertje naar de Apple Store (was leuk!), en rondgeneust in de Trump tower (smakeloos :') ), wandeling door Greenwich (nogmaals, lang leve Capitool), rondleiding bij de Verenigde Naties, even gekeken bij Macy's en daar gegeten, 's avonds op Broadway naar de musical Mary Poppins, en toen ook nog even Times Square bij nacht bekeken.
Woensdag: langs het Lincoln Centre gewandeld naar het American Museum of Natural History (erg leuk museum, ik wilde wel naar het MoMa of het Guggenheim, maar mijn broertje heeft niet echt iets met schilderijen dus dat hebben we toch maar niet gedaan, goed excuus voor mij om nog een keer terug te moeten), en nog even door Central Park gelopen voor we naar het vliegveld moesten.

Uitgeput, maar zéér voldaan. *\o/*

:D
Afbeelding

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 15:18

Ja een uitputting is het zeker. Ik ga voor de derde keer, mijn vader voor de tweede keer en moeders en zuslief allebei voor de eerste keer. Wij willen zowiezo iets langer als een week blijven en als afsluiting de laatste dag een stadstour doen. En natuurlijk onwijs veel shoppen :D

Debbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 15:23

Klinkt goed Elanor! :j Welk hostel zaten jullie?

Wij zijn trouwens op een maandagochtend naar Statue of Liberty en Ellis Island geweest en we konden bijna direct doorlopen.
Geen rijen of dergelijke.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 15:58

Hoe was de rondleiding bij de VN Elanor?

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 16:11

We zaten in YMCA Westside (5 West 63nd Street), vlakbij metrohalte Columbus Circle, ideale lokatie. Qua hostel niets bijzonders, maar rustig, schone kamers, nette douches en toiletten en fijne ontbijtgelegenheid. :) We hadden achteraf gezien inderdaad beter op een andere tijd naar Liberty en Ellis Island kunnen gaan, maar ach, genoeg straatartiesten om de wachttijd te doden. :D

Rondleiding bij de VN vond ik erg leuk, alleen bleek dat ze de dag van tevoren waren begonnen met de verbouwing van het Conference building. We konden dus helaas niet de Veiligheidsraad, SER en Trustraad bezoeken. Wel de Algemene Vergadering gezien (toch wel dé zaal) en de tentoonstellingen, was ook erg indrukwekkend vond ik. :j Tour met een gids is leuk, kun je nog wat vragen stellen enzo. Ze doen dat heel handig, je krijgt een oortje en de gids heeft een microfoontje waar hij in praat, dus niemand hoeft te dringen om hem goed te kunnen verstaan.

Afbeelding

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 16:12

Klinkt leuk, Elanor! Maar het zou echt niets voor mij zijn, voor zo'n paar dagen die hele afstand vliegen.
Wij zijn trouwens met de boot vanuit New Jersey vertrokken naar Ellis Island. Scheelt heeeeeeeel veel file. De file voor onze boot was meestal 10m, terwijl die naar New York altijd minstens een kilometer aanschuiven was.

Monique, bedankt voor de links. Ik ga nog wat rondkijken en vergelijken, want zo onder de 25 jaar huren is zo te zien wel erg duur. Ga eens kijken of er geen speciale young drivers pakketten zijn.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 17:19

Wauw Monique, die site van USAreisen is geweldig! Met een Alamo under 25 years pakket kom ik daar uit om €580 voor 15 dagen ipv $1500 op de Alamo website zelf. Daar hebben ze niet eens een under 25 years pakket :+

Kan je die site trouwens op Engels zetten? Want ik kan wel wat Duits maar heb het gevoel dat ik over sommige dingen heen lees.

sloffiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 17:39

Oh.. heb zoo zin in de vakantie !! Lekker in augustus boeken dan staat het tenminste vast <3

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 12:49

@Yasmine: volgens mij kan je USAreisen niet op Engels zetten. Maar als je ze belt, wordt je wel keurig in het Engels te woord gestaan. Ook een optie ;-)

Ze zijn echt safe, het halve Alles Amerikaforum boekt daar en ook wij hebben goede ervaringen met ze. Als je hulp nodig hebt, roep je maar.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 12:53

Ik had via het Amerikaforum inderdaad al wat info gevraagd en daar ook de engelstalige link gekregen: http://www.drive-usa.de . Auto huren ga ik sowieso daar doen, er is geen enkele site die deze prijzen evenaart, zeker omdat wij >25 zijn. En hun pakket ziet er ook super uit, een extra driver onder de 25 zit er extra bij, terwijl dat normaal minstens $10/dag is. En zeker omdat we met z'n tweeën zijn kunnen we de kosten delen, dus dat scheelt veel. We willen graag op ongeveer 2 weken van Las Vegas (waar reisgenoot haar verjaardag wilt vieren) naar San Francisco (van waaruit we ofwel rechtstreeks naar Hawaii gaan, ofwel we een vlucht naar Vancouver nemen en van daaruit naar Hawaii gaan, hangt af van de prijzen die we op dat moment vinden voor tickets). Evt. San Diego ipv SF als dat te ver blijkt voor die 2 weken. Maar goed, ik mag nu nog niks voorbereiden want ik heb nu even andere dingen om me op te concentreren.

karlijn1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 13:07

Guinevere: Dankjewel! Ga meteen eens kijken!

Michael1104

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 15:18

minder dan 2 weken nog voor mij, begint wel te kriebelen!

MissAnnemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 18:00

Die auto site is erg fijn zeg :D Wij zijn beide onder de 25 dus we hadden al gedacht dat er maar 1 moest rijden (de hele 5000 km in een maand) anders is het echt enorm duur.. Maar nu kan het misschien toch wel anders :D

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 20:10

Graag gedaan ;-) Ik dacht dat de site hier eigenlijk ook wel bekend was al.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 20:16

MissAnnemijn schreef:
Die auto site is erg fijn zeg :D Wij zijn beide onder de 25 dus we hadden al gedacht dat er maar 1 moest rijden (de hele 5000 km in een maand) anders is het echt enorm duur.. Maar nu kan het misschien toch wel anders :D

Er staat "second additional driver over 21 years for free". Alleen zijn wij op dat moment allebei 21 dus ik weet niet of dat ook telt als je 21 bent en dus niet "ouder" dan 21 :+

Monique, ik kende hem wel, maar was de link vergeten :D

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 07:09

Volgens bij ben je als je 21 bent "over 21" omdat je dan de 21 gepasseerd bent.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 08:41

Ben het met Katja eens ;-)

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 22:57

Yasmine: met hoeveel ga je?

Wij hebben in 2008 met z'n vieren een rondreis gemaakt van ongeveer 5 weken. Drie van ons waren onder de 25 jaar. We hebben bij Alamo een speciaal ''jongeren'' pakket genomen, waarbij we allemaal mochten autorijden. We waren 2000 euro kwijt, dus 500 p.p.
[edit] ow ik lees net dat jullie met zn tweeën zijn, dan is zo'n pakket in verhouding wel duur...

Godzijdank ben ik nu 25 als ik weer ga want k*lere wat scheelt dat in prijs, zeker als je voor langere tijd gaat! :=

Volgens mij eisen sommige autoverhuurbedrijven dat je minimaal zoveel jaar je rijbewijs moet hebben, dus daar ook even goed op letten.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 07:26

leuk,een USA topic :D
ik ga dit jaar voor de tweede keer,vorig jaar een rondreis vanaf Denver gedaan door natuurlijk Colorado,Montana en Wyoming,echt helemaal fantastisch,en dit jaar doen we een rondrit door Florida,langs de keys,miami en natuurlijk orlando!

deze maand word ik 25,dus mag ik ook eindelijk autorijden daar,vorig jaar hadden we echt een ENORME huurauto,een chevrolet traverse,wat een bakbeest

jullie verhalen verhogen echt de voorpret,ik heb er al helemaal zin in

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 07:54

Weten jullie trouwens dat je voor een camper maar 21 jaar hoeft te zijn. Een klein campertje is vaak ook erg leuk!