Turkije 2010!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nadir

Re: Turkije 2010!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 16:13

Maar hoe doe je dat dan als je Dollars nodig hebt, of een andere valuta?
Stel gewoon een budget op voor jezelf. Als je niet meer dan bijv. € 500 wilt uitgeven dan zoek je van te voren uit hoeveel lira dat is en dan houd je je daar aan. Daarna zal het maar een paar Euro schelen met wat je daadwerkelijk hebt uitgegeven, en dat hoeft niet per definitie meer te zijn. ;)

Raja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 16:17

Nou, wij hebben wel opgelet met de prijzen hoor ;)
Enh we hebben de wisselkoersen in de gaten gehouden en aangezien ze alle prijzen ook al direct in euro;s aanboden en daarnaast in lira's, konden we het nmooi zelf in de gaten houden.

En een hele dag raften inclusief lunch en een busreis voor 12 euro p/p lijkt me geen afzetterij ;)

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 16:19

Je betaald altijd meer.. geloof me nu maar..
Wij kregen vaak fooi in euro's.. moesten dan altijd meer betalen als we daarmee betaalden. Zonde van 't geld maarja.
Maargoed iedereen moet zelf weten waar mee hij betaald. Je betaald gewoon meer, want diegene waaraan je betaald moet het uiteindelijk toch weer wisselen in lira's en dat calculeren ze wel in hoor.

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 16:20

Raja schreef:
Nou, wij hebben wel opgelet met de prijzen hoor ;)
Enh we hebben de wisselkoersen in de gaten gehouden en aangezien ze alle prijzen ook al direct in euro;s aanboden en daarnaast in lira's, konden we het nmooi zelf in de gaten houden.

En een hele dag raften inclusief lunch en een busreis voor 12 euro p/p lijkt me geen afzetterij ;)

Ja de prijzen die ze aanbieden zijn idd hetzelfde maar je zult zien dat als je gaat afdingen je er in euro's een stuk minder af krijgt dan in lira's.
Een dag raften incl lunch had je waarschijnlijk voor 20 lira kunnen doen.
En nee 12 euro per persoon is niet duur, daar gaat het ook niet om. Feit is gewoon dat je in Lira's goedkoper uit bent.

Raja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 16:24

Ach, wij hebben een super leuke vakantie gehad en de dingen die we hebben moeten betalen waren extra's voor ons, want we zaten all inclusive ;)

en op vakantie wil ik niet te veel op hoeven letten hoeveel ik uitgeef hoor...

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 16:26

Je moet het ook zelf weten. :) Er wordt hier alleen om de haverklap gevraagt wat je het beste kunt doen; en dat is daar lira's pinnen. Er zijn genoeg mensen die gewoon met euro's willen betalen en gelukkig kan dat ook gewoon. Het zal me verder ook weinig interesseren wat mensen doen op vakantie hihi, maar het is en blijft het goedkoopst om met lira's te betalen.

MelodyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 16:39

Normaal pin ik ook altijd liras daar maar bij sommige krijg je extra kosten vergeet alleen steeds welke..Dacht misschien is dit makkelijker...

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 16:53

Het ligt aan je eigen bank of je betaald voor buitenlandse transacties of niet.. Niet aan de turkse bank waar je bij pint.
Ik betaal dacht ik 80 cent per transactie ofzo. Ik pin gewoon in 1 keer een groter bedrag en doe daar de hele vakantie mee.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 17:39

MelodyT schreef:
Dus je hebt een huis waar je niet heen gaat?Turkije heeft veel mooie plekjes!Vraagje wat is nu goedkoper,euros thuis pinnen en daar omwisselen,of daar rechtstreeks bij een bank pinnen?Normaal pin ik altijd bij de bank maar dan weet je niet hoeveel je precies uitgeeft..is altijd verrassing als je thuis je saldo checked!

Heel simpel: Digipas meenemen.
Af en toe checken wat je saldo is op internet.

En wisselen, tsjah... de koers verschilt per dag. Dus dan ga je de ene dag pinnen, en zie je dat de volgende dag de koers gunstiger is... Ja, dan baal je toch ook wel een beetje... ;)

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 18:10

Hoe bedoel je Janine?
De koers is toch hetzelfde met pinnen als met inwisselen?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 18:12

Ja, maar met pinnen zie je enkel het nieuwe saldo op je bankrekening. Met wisselen krijg je precies de wisselkoers in handen gedrukt. Kan je veel preciezer rekenen als je de dag erop een veranderde koers ziet.
Kan heel sterk gevoelsmatig zijn hoor, maar persoonlijk pin ik liever dan dat ik wissel...

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 18:13

Ik ben afgelopen Juni samen met mijn zus een weekje naar Alanya geweest. :)

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 18:14

Je kunt thuis op je afschrift of bij het internetbankieren precies zien wat de koers op dat moment was.

Ach, ik vind het allemaal niet zo belangrijk. Die paar Euro meer of minder maken mij niet zo veel uit op vakantie. :)

MelodyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 18:16

Nathalie dat is raar dan..het was namelijk niet bij iedere bank!
Dus niet alle turkse banken kwam er een bedrag bovenop het pinnen..

Digipas kan wel maar ga liever niet in zo'n internet cafee mn bankzaken kijken...

Dan toch maar zelfde doen als afgelopen jaar...

MelodyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 18:17

Mij ook niet hoor Nadir,maar ik ga op vakantie als ik net mn salaris heb.En moet wel wat overhouden als ik terug ben want duurt dan nog 2 wken voor ik weer nieuw salaris krijg.
Mn hondje moet ook eten,auto moet rijden en hypotheek word ook gewoon afgeschreven dus beetje opletten is wel noodzakelijk.

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 18:20

Wat raar Melody! Ik betaal aan mijn bank als ik met mijn nederlandse pas betaal, en niet aan de turkse bank.
Maar misschien ligt het er dan aan bij welke bank je zelf zit!

MelodyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 18:24

Rabobank..waren 2 banken waar ik 2 tot 3 euro extra moest betalen bovenop mijn pinbedrag.Dit zie je zelf ook pas thuis op je afschrift.Vergeet alleen steeds welke banken dat waren.
Eerste jaar in marmaris viel het me al op.
De bank bij de mac is het in iedergeval niet,die ene aan longbeach geloof ik ook niet maar weet niet waar ik nog meer gepint heb toen,zou het kunnen bij die juwelier die daar aan de hoofdstraat zit?

Summertjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 18:29

ik ga dit jaar ook weer naar Turkije! 18 september een weekje naar het Fame Ressidence in Antalya/Lara!

iemand ervaringen met dat hotel?

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 18:30

Die juwelier aan de hoofdstraat? :D Bedoel je die hele dure? Er zitten er zoveel... ;)
Ik betaal in Marmaris overal even veel en zit bij de Postbank/ING.. wel raar dus. :)
Toen ik er woonde pinde ik regelmatig geld van mijn Nederlandse pas en het was altijd hetzelfde extra bedrag wat afgeschreven werd.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 18:44

Summertjee schreef:
ik ga dit jaar ook weer naar Turkije! 18 september een weekje naar het Fame Ressidence in Antalya/Lara!

Ik ben er nooit geweest, maar wel vaak langs gereden. Het is daar onwijs mooi... <3
Veel plezier alvast!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 18:51

Nadir schreef:
Je kunt thuis op je afschrift of bij het internetbankieren precies zien wat de koers op dat moment was.

Ach, ik vind het allemaal niet zo belangrijk. Die paar Euro meer of minder maken mij niet zo veel uit op vakantie. :)

Jep, maar dan hoef je niet op je vakantie zitten balen. Mijzelf kennende :P

Maar je hebt ook zeker gelijk, vakantie moet leuk zijn, dan moet je niet op je geld gaan zitten... :n

Summertjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 19:32

Nadir schreef:
Summertjee schreef:

Ik ben er nooit geweest, maar wel vaak langs gereden. Het is daar onwijs mooi... <3
Veel plezier alvast!

ja ik ben er vorig jaar ook langsgereden en toen leek het mij al super mooi :P hopelijk is het ook echt zo :+

MelodyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 20:35

Ja inderdaad die hele dure juwelier,ik denk dat het daar was want kan me zo geen andere bank herinneren waar we geweest zijn.

Charlot_te

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 14:05

Wij gaan volgende week voor het eerst naar Turkije. Hebben een hotel in Marmaris geboekt! Ziet er allemaal erg leuk uit vanaf de luie stoel en ik heb er dan ook erg veel zin in! Heeft iemand een aanrader voor marmaris/omgeving marmaris?

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 14:11

Welk hotel heb je geboekt in Marmaris? :)