Zomervakantie naar Egypte

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Oeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 13:01

Hee, ik zie dat ik ook een paar dagen in Arabella zit aan het einde van onze reis. Dat moet wel ernstig groot zijn of een goede deal hebben met alle Nederlandse reisbureau's dan :D
Kan ik daar wel ijsklontjes 'drinken'? Haha.

In ieder geval iedereen (alvast) bedankt voor de tips! Ik krijg er wel enorm veel zin in op deze manier 8-)

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 13:03

Dit jaar april was er nog een nederlands stel die waren ook op aanraden van andere gekomen en die vonden het ook top en gaan waarschijnlijk ook weer terug ;). Er waren erg veel nederlanders dit jaar... Zij al tegen me moeder we moeten dit hotel niet meer zo erg aanprijzen bij andere :P.

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 13:03

[Arabella is niet zo heel groot hoor ;). Het hotel is kennelijk ontdekt door alle Nederlanders :D.

Rachelll

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 13:33

NoeskaMoos schreef:
Hee, ik zie dat ik ook een paar dagen in Arabella zit aan het einde van onze reis. Dat moet wel ernstig groot zijn of een goede deal hebben met alle Nederlandse reisbureau's dan :D
Kan ik daar wel ijsklontjes 'drinken'? Haha.

In ieder geval iedereen (alvast) bedankt voor de tips! Ik krijg er wel enorm veel zin in op deze manier 8-)

leuk! :) wanneer gaan jullie naar egypte?

evdpanne schreef:
Dit jaar april was er nog een nederlands stel die waren ook op aanraden van andere gekomen en die vonden het ook top en gaan waarschijnlijk ook weer terug ;). Er waren erg veel nederlanders dit jaar... Zij al tegen me moeder we moeten dit hotel niet meer zo erg aanprijzen bij andere :P.

mijn voorkeur gaat liever uit naar nederlanders, dan een paar andere landen...ik zal geen namen noemen :Y)

evdpanne

Re: Zomervakantie naar Egypte

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 13:45

Het ergste soort wat je kan tegen komen zijn de russen ;). In Arabella zit over het algemeen een hogere stand russen. Die zijn ook wel erg, maar niet zo erg als wat ik wel eens op safari's en op het vliegveld ben tegen gekomen :D. Je hebt er over het algemeen vrij weinig last van... Wij konden ons meer irriteren aan een groepje Nederlanders wat er rond liep :=. Echt van dat soort wat denkt de beste te zijn, denkt dat iedereen hun ontzettend aardig vind (tja dat vinden ze mij ook als ik ze elke dag een goeie fooi geef :D). Sommige Nederlanders zijn ook best wel erg :=.

Rachelll

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 13:48

evdpanne schreef:
Het ergste soort wat je kan tegen komen zijn de russen ;). In Arabella zit over het algemeen een hogere stand russen. Die zijn ook wel erg, maar niet zo erg als wat ik wel eens op safari's en op het vliegveld ben tegen gekomen :D. Je hebt er over het algemeen vrij weinig last van... Wij konden ons meer irriteren aan een groepje Nederlanders wat er rond liep :=. Echt van dat soort wat denkt de beste te zijn, denkt dat iedereen hun ontzettend aardig vind (tja dat vinden ze mij ook als ik ze elke dag een goeie fooi geef :D). Sommige Nederlanders zijn ook best wel erg :=.

absoluut...het kan tegenzitten :Y)

Oeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 20:10

Rachelll schreef:
leuk! :) wanneer gaan jullie naar egypte?

In juli, omdat het dan zo lekker warm is := (en ik anders geen vrij had)

stoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 21:04

hey leuk een egypte topic :D
Ben er al drie keer geweest, en mijn tante heeft pas een appartementje gekocht in hurghada dus ga in oktober weer (ideaal kost me alleen een ticket)
de dutch bar is van een vriendin van mijn tante :Y)

snoeppapier

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 21:12

Ik heb net m'n prikken gehaald, toch wel een fijn idee om beschermd op reis te gaan :)

Is er al eens iemand in Sunrise Holidays Resort in Hurghada geweest?

En heeft er iemand wel eens paardgereden in/bij Hurghada? Ik wil graag een (avond)ritje maken met mijn vriend, maar wel bij een bedrijf waar de zorg voor de paarden voorop staat :j

Werecat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 07:14

Mae schreef:
Ik heb net m'n prikken gehaald, toch wel een fijn idee om beschermd op reis te gaan :)

Is er al eens iemand in Sunrise Holidays Resort in Hurghada geweest?

En heeft er iemand wel eens paardgereden in/bij Hurghada? Ik wil graag een (avond)ritje maken met mijn vriend, maar wel bij een bedrijf waar de zorg voor de paarden voorop staat :j

kan je best lang zoeken
vooral bij de piramides zijn ze best moe enz
Ik heb nog foto`s van die pony waar ik op reed!

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 12:24

Mae: Is inderdaad lastig een bedrijf te vinden waar de zorg voor paarden voorop staat. Eigenlijk staan overal de inkomsten voorop... Ik moet ook nog steeds een keertje paardrijden in Hurghada :), een vriend van Mohmmed heeft paarden en die zijn nog wel redelijk goed verzorgt :D.

stoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 15:11

ik heb in hurghada een ritje gemaakt in de woestijn op een stel prachtig verzorgde paarden, de zadels enzo zijn natuurlijk niet te vergelijken met hier.. maar de paarden waren in topconditie en zagen en keurig uit.. je kan eventueel in de dutch bar om info vragen hoor, die zullen bestwel weten waar je het beste heen kunt..

Hilde_q

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 18:16

Pff meiden kunnen jullie me helpen...

zoals de meeste heb ik ook de vloek van de faroa gekregen ( :') ) Ben netjes naar de dokter geweest op het hotel wegens hele erge krampen. Daar pilletjes gekregen tegen de diarree en aparte pillen tegen de buikkrampen.
Hielp perfect: Dag er na was ik van de krampen af. Diarree duurde wat langer dus die pilletjes 2 dagen geslikt.

De pillen waren natuurlijk om de diarree en de 'grote boodschap' te stoppen.

Maar nu,, mijn stoelgang is naar de knoppen. Ben de afgelopen twee weken totaal verstopt heb ik het idee, grote boodschap doen voelt als een bevalling. Het is zelfs zo erg dat ik er tegen op zie om naar het toilet te gaan :=

Meer mensen die dit herkennen ??

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 18:26

Ik heb daar nooit zoveel last van gehad, heb denk ook een keer die kuur gehad die jij hebt gekregen... Dat waren toen ook twee doosjes pillen die ik allebei moest innemen. Daarna kreeg ik de tip over antinal. Bij mij werkte de grote hoeveelheid olijfolie en het vele water drinken wel goed genoeg ;).

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 14:41

Ik vertrek op 4-09 naar Egypte voor 16 dagen met Shoestring :)
Heb er heel veel zin in!
Volgende week even de vaccinaties regelen.

Lisan89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 14:47

Ik ben twee keer in Egypte geweest, zowel Sharm el Sheikh als Hurghada.
Persoonlijk vond ik Sharm el Sheikh prettiger!

Wel: bereid je voor op alle egyptenaren die je alles willen verkopen en je hun winkel inlokken met 'i have present for you' and 'you are so beautyfull', overigens een hele waslijst aan complimenten, je kunt ze zo gek niet verzinnen :o

Ik ben in januari en in februari geweest, zelf vind ik het in de zomer te heet!

En een aanrader: een bedoeinen tocht in de woestijn, wij gingen op een kameel de woestijn in, naar een bedoeinenkamp, hebben daar gegeten en gedronken en zonsondergang in de woestijn gezien. Ik vond het heel indrukwekkend om te zien hoe de mensen daar leven!

Verder ben ik ook in Luxor geweest; dat was de mooiste excursie in mn leven; wat een indrukken heb ik daar opgedaan en wat is het daar mooi!
De grote tempel was erg indrukwekkend, en hoewel Egypte niet mn favoriete vakantieland is, vind ik dat wel het mooiste dat ik heb gezien!
Net als Valley of the Kings, met alle graven van de Farao's en de tempel van Hatshepsut (okéé, ik ben wel een beetje een geschiedenisfreak ;) )

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 15:23

Ik ben aan het aftellen.... dinsdag vliegen.
Yeahhhhhhhhhhhhhh vakantie

bliksempie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 15:30

ik ben al echt heel vaak in egypte geweest iets van 6 x ofzo en ik wil er nog steeds naar toe. Laatste keer was ik in Sharm el Sheikh was echt heel leuk maar ik vind persoonlijk Hurghada leuker. Ik ben in Cairo en Luxor geweest en nog een plaats waarvan ik de naam niet meer weet. Zoals voor mij al is verteld ze proberen je alles aan te smeren maar je kan daar wel lekker afdingen!

Ook een tip je raakt gauw aan de diarree als je slim ben slik je elke dag Drotazide dat is daar gewoon te halen bij een drogist ofzo voor ik geloof 10 pond? ik geloof dat er 24 pillen in zitten

sannnnee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 21:14

ben 2 tot 9 mei 2010 heerlijk naar egypte geweest
hurghada. giftun azur resort, heerlijk hotel en super lekker gevarieerd eten!
heb daar ook paardgereden!
uhhm weet alleen niet meer waar het was. wel in de buurt van hurgada 7 minuutjes met de taxi!
echt heerlijk was het! heel veel plezier daar! :o
trouwens heb ook de vloek van de farao gehad, had een groene strip en een gele volgens mij, was er ook zo vanaf maar thuis aangekomen ook nogal verstopping, bij mij was het op gegeven moment wel weg! komt goed! :o

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 10:51

Ik wil ook weer naar Egypte, maar ik moet nog even wachten tot volgend jaar april denk :P. Maar ach heb geen klagen, mag in juli nog twee weken naar Turkije. Vriendin waar ik mee weg ga vond Egypte te heet...

_JL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 14:20

turkije is toch niet zoveel koeler...
binnen 2 weken ben ik weg, nogmaals de vraag hoe doenbaar Cairo is met dit weer...

en evdpanne, ken jij nog lokale reisbureautjes die aan te raden zijn?

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 18:46

Turkije is ook warm idd, maar ze wilde echt niet naar Egypte (helaas :P). Hoe het op het moment in Cairo is weet ik niet, voorspellingen zijn tussen de 39 en 32 graden... Weet niet wat de gevoelstemperatuur dan is ;).

Bonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 11:29

Wij gaan ook in juli!!! Lekker warm! Naar Sharm el skeikh voro de tweede keer :+ tip is om geen salades te eten, mijn hele familie at salades en heeft de vloek van de farao gekregen, en ik dus niet, nergens last van gehad. Schijnt dat ze die salades gewoon met kraanwater wassen. die opdringerige mannetjes zijn ook wel grappig, hoe vaak ik wel niet ten huwelijk ben gevraagd haha _O-
nog paar weekjes!!! :D

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 11:41

In goede hotels wassen ze de salades gewoon met mineraalwater hoor... Anders worden er veel te veel toeristen ziek en dat is niet goed voor het hotel. Maar als je in echte egyptische tentjes komt moet je van de komkommer enz af blijven :D. Krijg je soms bij een drankje in plaats van chippies of pinda's.

_channiej_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 19:10

Wij gaan in Juli ook naar Egypte.
We gaan 16 dagen naar Sharm el Sheikh.
Iemand ervaring met de excursie zwemmen met de dolfijnen daar? :)