[VOLG] Leven als Callas in Frankrijk! Mo & Co in: Het tij keren deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kaatastrof

Re: [VOLG] Leven als Callas in Frankrijk! Mo & Co in: Het tij keren deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:26

Oh Mo wat super jammer. Ik hoop dat de DA wijsheid kan brengen. Heb je een vermoeden van de trigger?

SjonnieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:45

Oh wat naar.. hoop dat de DA meegaat in jouw plan en dr wat verlichting kan geven.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 12:04

Prairy schreef:
Oh wat naar zeg. Hopelijk kunnen jullie iets vinden wat beter helpt

Kaatastrof schreef:
Oh Mo wat super jammer. Ik hoop dat de DA wijsheid kan brengen. Heb je een vermoeden van de trigger?

SjonnieZ schreef:
Oh wat naar.. hoop dat de DA meegaat in jouw plan en dr wat verlichting kan geven.

Hi all, dank voor jullie lieve berichtjes. Bloedtest gedaan, ze heeft op alles getest wat ze kon testen, naast phenodinges in haar bloed. Alles is goed, maar haar phenodingeswaarde is minder dan de helft dat het moet zijn. Dus eerst gechecked (door naar huis te bellen en Erwin te laten kijken) of ik wel de goede waarde pillen heb op dit moment. Ja 100 gram phenoleptil.

Maar het kan zijn dat die pillen op een gegeven moment niet meer helpen. Dat moment lijkt nu te zijn. Pexion kende ze en zijn idd goede resultaten mee behaald. Dus daar ga ik op overschakelen. Dat wordt dinsdag geleverd en dan gaan we de Pexion opbouwen en de Phenoleptil afbouwen. Ondertussen bel ik dan iedere dinsdag voorlopig naar de d.a. om te evalueren hoe het gaat.

Daarnaast heb ik dan zelf gevraagd om cbd olie. Ze vraagt zich af of dat wat uit gaat maken omdat zij denkt dat het puur lichamelijk is. Ik heb zelf toch wel het idee als ik mijn document lees, dat er altijd oorzaken in stress te vinden zijn. Nu bijv is ze gisteren alleen met Erwin geweest omdat ik moest trainen met Zozo. (Privélessen om hem van zijn angstdominantie af te helpen). De keer ervoor was het hetzelfde ook ik weg en erna kreeg ze aanvallen. En ook bij andere series van aanvallen kan ik stress vinden.

Negatieve stress dan. Want positieve stress dus een uitje of een wandeling met andere honden, daarna heb ik nog niet gezien dat er iets gebeurd is.

Dus in mijn beleving kan cbd olie wel degelijk helpen. Dus daar een flesje van gekocht en daar moet ze een halve spuit per dag van krijgen.

Dan ga ik waarschijnlijk over op hondenvoer met vis voor haar of ik ga iets met visolie doen. Ben ik niet voor, vanwege dat ik vegan ben, maar omega 3 helpt goed zegt men. Dus ook daar ga ik iets in doen. Ik ben vooralsnog opzoek naar algenolie dat schijnt hetzelfde te zijn.

Waar ik wel in gerustgesteld ben door haar, is dat het aantal honden dat overlijdt door epi, minder groot is dan het aantal katten, omdat mijn Minousje erin is gebleven.

Dus voorlopig is dit dan het behandelplan, kijken of dat helpt.

Was nog wel grappig, de d.a. (Julie heet ze) stond Yoda te aaien terwijl we praatten en ineens zegt ze, wat is ze zacht! En ja dat is ook zo. Ik heb nog nooit een hond gehad die zo weinig haar heeft en helemaal aan de onderkant niets, alleen zacht vel.

Nou en terwijl ik dit zat te tikken nr 4. Dat moet stress zijn van het bezoek aan de d.a. Erwin is nu met haar aan het lopen.

Pfff, heftig hoor. Dit keer met huilen erbij van haar dan. Ik kan ook wel janken.

SjonnieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:32

Och Monique.. Y;(
gelukkig hebben jullie een behandelplan en een meewerkende DA. Hopelijk gaat dit de verlichting brengen. Yoda boft met jullie.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:34

Zou het helpen om haar aan iets als de bach rescue te zetten als je weet dat er dingen anders gaan in je schema, zoals trainen zozo en da bezoek? Want als ze zo doorschiet bij veranderingen, kan ze er ook niks van leren en er misschien mee leren omgaan.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 12:54

tamary schreef:
Zou het helpen om haar aan iets als de bach rescue te zetten als je weet dat er dingen anders gaan in je schema, zoals trainen zozo en da bezoek? Want als ze zo doorschiet bij veranderingen, kan ze er ook niks van leren en er misschien mee leren omgaan.

Ja ook nog een goed idee! Nu dus net na haar 4e aanval, meteen cbd olie gegeven en ze is out. letterlijk gevloerd. Ik denk dat ze helemaal moe is na 4 aanvallen.

Maar idd bach kan ik ook doen als ik weet dat er veranderingen zijn. Je had van bach toch ook geurtjes die aan de halsband konden, of is dat nu weer wat anders. Ik ga ff zoeken.

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:41

Wat een ellende allemaal. Je moet cbd olie meestal wel opbouwen, dus beginnen met 1x daags 1 druppel, dan 2x1 en dan 2x2 en opbouwen tot gewenste effect. Sommige honden zijn er erg gevoelig voor. Vertegenwoordiger vertelde over een border collie die van de trap was gevallen door de cbd.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 15:50

Tinka schreef:
Wat een ellende allemaal. Je moet cbd olie meestal wel opbouwen, dus beginnen met 1x daags 1 druppel, dan 2x1 en dan 2x2 en opbouwen tot gewenste effect. Sommige honden zijn er erg gevoelig voor. Vertegenwoordiger vertelde over een border collie die van de trap was gevallen door de cbd.

O dat is goede info. Ze hebben in een tabel gekeken en verteld hoeveel ik ervan moet geven. Gewoon gelijk die dosis. Niets opbouwen.

Inmiddels hebben we de 5e aanval gehad sinds gisteren. Zo ongeveer iedere 3 tot 4 uur nu. Ik heb er een hard hoofd in.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 16:56

en ik lieg niet, net een om 16.40 een uur later dus nr 6. Dit is zo verontrustend, bah.

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:16

:(:) niet leuk om te zien. Ik heb mijn honden trouwens ook gelijk een grotere hoeveelheid CBD olie gegeven, stond zo op het flesje. Inmiddels geef ik het niet meer.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 18:57

We zitten aan nr 7. Noodnummer gebeld. dit kan toch zo niet zo doorgaan? Hier gaat ze aan onderdoor. Mag tot nwe med komen dinsdag, dosis phenoleptil verdubbelen. Hoop dat we de laatste gehad hebben. Wat een stress voor haar maar ook voor ons. We hebben het al over inslapen gehad.

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:16

Gadver wat vreselijk. Ik duim heel hard dat het idd de laatste aanval was en dat ze nu even kan bekomen.

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:27

Jeetje Monique… dit is wel heel heftig. Ik weet niet wat het verder met een lichaam doet, steeds die aanvallen? Is het voornamelijk naar om te zien of zijn er ook fysieke rest verschijnselen? Bij dat laatste kan ik de overweging goed begrijpen. Sowieso kan ik de overweging begrijpen.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 19:42

Kaatastrof schreef:
Gadver wat vreselijk. Ik duim heel hard dat het idd de laatste aanval was en dat ze nu even kan bekomen.

We hopen het ook. Ze loopt nu continu een zelfde patroon te lopen rond de tafel en dan de slaapkamer in, ik denk dat ze al tig km gelopen heeft.

balance schreef:
Jeetje Monique… dit is wel heel heftig. Ik weet niet wat het verder met een lichaam doet, steeds die aanvallen? Is het voornamelijk naar om te zien of zijn er ook fysieke rest verschijnselen? Bij dat laatste kan ik de overweging goed begrijpen. Sowieso kan ik de overweging begrijpen.

Erg heftig. Ik weet dat iedere keer als een mens, denk ook een hond, bewusteloos is, dat het wat met je hersenen doet. Iedere keer sterft er een stukje af. De aanval zelf heeft zij geen weet van. Dat is alleen voor ons vreselijk. Het eerste moment is afschuwelijk. Ze valt uiteraard om, vallende ziekte, maar dat weet ze al niet meer. Maar ze verkrampt helemaal tot zijdelings inbuigen en dan haar gezicht is echt het ergste dat je kunt zien. Die grimas is een soort doodsmasker, haar tanden helemaal bloot, haar bek in een kramp open, echt erg naar. Maar goed, dat is alleen voor ons naar. Dat weet zij niet. Het spartelen is ook rot om te zien, compleet ongecontroleerd. Na de ergste schokken, zakt ze in een bewusteloosheid van een paar minuten, waarin ze nog steeds naschokt en giga snel ademhaalt. Soms hoort ze ons al wel, soms niet. Ze kwijlt dan met gemak een dweil vol en wit schuim. Als ze weer bij komt, dan is ze soms zoals nu verschrikkelijk onrustig dat ze niet wil gaan liggen, soms wat rustiger, maar wat altijd overeenkomt is dat ze niet voor rede vatbaar is en alleen maar op zoek is naar eten en dus op tafels en de aanrecht wil klimmen. Als ik eten geef, doe ik dan maar, is het wat beter. Soms gaat ze ook gewoon liggen en bijkomen.

Ik kan er niets mee, volkomen machteloos. Ik kan alleen maar telkens haar vaste factor zijn. Als ze bijkomt is het in mijn armen, dat ik er voor haar ben. Ik ben haar lijntje. Ze komt nu tijdens het dribbelen ook telkens naar me toe, dan aai ik weer, maar ik moet oppassen dat ze niet bijt. Ze denkt dat alles eten is, dus ook mijn vingers. En ze bijt hard. Ik heb echt een putje in mijn duim staan.

Dit gedrag houdt soms een paar dagen aan. Het gaat soms ook gepaard met onzindelijkheid ineens. En dan langzaam komt het weer goed tot normaal. Alsof cellen zich herstellen. Nu met 7 aanvallen, vraag ik me af hoe het verloop gaat zijn. En of we ze nu allemaal gehad hebben of niet.

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:31

Ik had een heel verhaal getypt. Dat is vreemd genoeg verdwenen. Het ging dus over pexion, of je dierenarts dat besteld heeft? Want dat moet je dus niet geven bij clusteraanvallen, en dat heeft ze nu, namelijk 2 of meer aanvallen per 24 uur.
Dan kan je misschien beter levetiracetam proberen.

Dit staat in de bijsluiter van pexion:
De werkzaamheid van het diergeneesmiddel bij honden met een status epilepticus en cluster aanvallen is niet onderzocht. Daarom dient imepitoïne niet als primaire behandeling ingezet te worden bij
honden met cluster aanvallen en status epilepticus.
Laatst bijgewerkt door Tinka op Gisteren, 20:34, in het totaal 2 keer bewerkt

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:31

Enorm stressvol voor jullie allemaal. Veel sterkte gewenst, en ik hoop met jullie op een wonder. :knuffel:

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 20:50

Tinka schreef:
Ik had een heel verhaal getypt. Dat is vreemd genoeg verdwenen. Het ging dus over pexion, of je dierenarts dat besteld heeft? Want dat moet je dus niet geven bij clusteraanvallen, en dat heeft ze nu, namelijk 2 of meer aanvallen per 24 uur.
Dan kan je misschien beter levetiracetam proberen.

Dit staat in de bijsluiter van pexion:
De werkzaamheid van het diergeneesmiddel bij honden met een status epilepticus en cluster aanvallen is niet onderzocht. Daarom dient imepitoïne niet als primaire behandeling ingezet te worden bij
honden met cluster aanvallen en status epilepticus.

Hi Odette je had in het emigratietopic een antwoord aan mij getikt vandaar dat je het hier kwijt was. Ik heb dat idd gelezen, maar ik interpreteerde het als, niet als eerste behandeling. Dus als je een hond begint te behandelen. Ik interpreteerde het dat Yoda dus al een behandeling heeft en dat je het dan wel kunt inzetten. Ik had ook op mijn lijstje levetiracetam staan, maar daar heeft ze het niet meer over gehad. Ik zal maandag de clustervraag stellen en in geval van fout dan levetiracetam voorstellen. Fijn dat je meedenkt, dank!

senna21 schreef:
Enorm stressvol voor jullie allemaal. Veel sterkte gewenst, en ik hoop met jullie op een wonder. :knuffel:

Dank je Senna, ja voor het hele gezin stress. Want ook Zozo is in de war. Hij was daarstraks heel zielig helemaal in een hoekje gaan liggen omdat Yoda nu zo'n plaat voor haar kop heeft dat ze overal doorheen dendert. Dus ook dwars tegen hem aan en vervolgens gewoon over hem heen walst. padje kwijt. Ze heeft er zelf geloof ik geen weet van, wij lijden met zijn allen meer onder haar debiele post-epileptische gedrag.

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:52

Oh vandaar dat ik het kwijt was, toch vreemd. Maar volgens mij nooit pexion inzetten bij clusteraanvallen.

Veldbloem

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:01

Hė Monique, wat naar! Nu ben ik bijgelezen en kom ik bij je laatste berichtje over Yoda.
Ik begrijp dat je het over inslapen hebt, ik heb zelf ooit 1x een hond met zo'n aanval gezien en dat was al erg heftig.

Veel sterkte voor jullie, en hopelijk knapt Yoda weer op.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:12

Vreselijk dat ze nu zoveel aanvallen achter elkaar heeft! Ik hoop echt dat jullie het nu gehad hebben voorlopig en dat ze weer aardig de oude wordt straks. En dat nieuwe medicatie beter gaat helpen tegen de stress. Die opmerking van Bach Rescue vind ik wel een hele goede, als je weet dat ze stress kan ervaren daar een paar dagen van tevoren mee beginnen. Dan ondervang je misschien een deel.
Triest ook dat Zozo er ook last van krijgt omdat ze Zozo niet meer ziet na zo'n aanval. Dat vroeg ik me net af, hoe die erop reageert, maar dat heb je nu beantwoord.

assebassie

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:40

O Monique wat erg voor yoda en voor jullie. Ik weet wat jullie nu meemaken, onze eerste hond hebben we moeten laten inslapen toen hij niet meer uit een status kwam. Is nu 43 jaar geleden maar ik weet nog hoe erg dat was. Ik hoop oprecht dat yoda er bovenop komt.
In die tijd werd er trouwens luminal gegeven, geen idee of dat nog gebruikt wordt.
Heel veel sterkte, ik zie het zo voor me, heel heftig is het.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 21:52

Tinka schreef:
Oh vandaar dat ik het kwijt was, toch vreemd. Maar volgens mij nooit pexion inzetten bij clusteraanvallen.

Ja, vandaar ;-) Ik ga maandag weer aan de bel hangen.

En dan neem ik ook gelijk het luminal mee van Assebassie, ook dank!

Veldbloem schreef:
Hė Monique, wat naar! Nu ben ik bijgelezen en kom ik bij je laatste berichtje over Yoda.
Ik begrijp dat je het over inslapen hebt, ik heb zelf ooit 1x een hond met zo'n aanval gezien en dat was al erg heftig.

Veel sterkte voor jullie, en hopelijk knapt Yoda weer op.

Het is echt erg naar om te zien. Ook omdat het telkens toch weer onverwacht komt. Het dilemma van inslapen is gigagroot. Als ze weer in een goede periode zit is er niets aan de hand, gezonde hond. Maar dit is drama. En alhoewel ze nu een plaat voor haar kop heeft, komt telkens vragen om eten en om plassen en loopt daarbij meubels omver, we hebben nu de halve inboedel verschoven en gebarricadeerd, weet ik dat het ook weer goed komt. Maar 7 aanvallen achter elkaar ...

Jet schreef:
Vreselijk dat ze nu zoveel aanvallen achter elkaar heeft! Ik hoop echt dat jullie het nu gehad hebben voorlopig en dat ze weer aardig de oude wordt straks. En dat nieuwe medicatie beter gaat helpen tegen de stress. Die opmerking van Bach Rescue vind ik wel een hele goede, als je weet dat ze stress kan ervaren daar een paar dagen van tevoren mee beginnen. Dan ondervang je misschien een deel.
Triest ook dat Zozo er ook last van krijgt omdat ze Zozo niet meer ziet na zo'n aanval. Dat vroeg ik me net af, hoe die erop reageert, maar dat heb je nu beantwoord.

Ja Zozo is nu wel een beetje de underdog. Yoda eist nu letterlijk alle aandacht op. Ze is heel pushy en drammerig. Ik weet dat ze er niets aan kan doen, maar het is heel onhandig en vervelend. Ik hoop maar gauw dat ik mijn lieve Yoda weer terugkrijg.

assebassie schreef:
O Monique wat erg voor yoda en voor jullie. Ik weet wat jullie nu meemaken, onze eerste hond hebben we moeten laten inslapen toen hij niet meer uit een status kwam. Is nu 43 jaar geleden maar ik weet nog hoe erg dat was. Ik hoop oprecht dat yoda er bovenop komt.
In die tijd werd er trouwens luminal gegeven, geen idee of dat nog gebruikt wordt.
Heel veel sterkte, ik zie het zo voor me, heel heftig is het.

Ach wat akelig dat jullie hond zo is overleden. Mijn kat ook. Erg droevig en rot. Het enige "fijne" eraan was, dat ze niet weten of meemaken dat ze inslapen. Er is geen stress van de dierenarts want ze zijn er al niet meer. Wat ik zei ik neem je luminal opmerking mee naar de d.a. maandag. dank.

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 07:52

Jeetje wat rot zeg van Yoda. Echt heftig, zoveel aanvallen in korte tijd.
Hoe is ze de nacht doorgekomen?

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 08:01

TinkerTreas schreef:
Jeetje wat rot zeg van Yoda. Echt heftig, zoveel aanvallen in korte tijd.
Hoe is ze de nacht doorgekomen?

Dank voor je vraag. Nou, ze heeft gelukkig een aanval gehad. Maar het gedrag was drama. Ze kon geen rust vinden, nog steeds niet, en liep maar te rennen en te jachthondhuilen. Ze kan er niets aan doen, maar wel giga ergerlijk. Want ze loopt van alles omver, omdat ze zo instabiel is. Dus keuken nog verder aangepast, tuigje uit want ze bleef achter deurknopjes hangen en trok kastdeurtjes open.

Toen ben ik in de keuken gaan liggen. Op de grond, op het kleedje, later mijn dekbed gehaald en kussen en toen kalmeerde ze. Toen kon ze ongeveer 2 uur slapen, werd ze weer helemaal dol, ben ik gaan wandelen, kon ze plassen, en kon ze weer een paar uur slapen. En dan wel comaslapen.

Ze is nu alleen maar op zoek naar eten en ik heb haar dubbel zoveel eten gegeven want ze was ook 2 kilo verloren sinds de laatste meting bij de vet. Maar ze is zoals altijd na 1 aanval, kun je nagaan na 7, helemaal het padje kwijt. Ze weet haar naam. Maar als ze op de aanrecht wil klimmen, moet ik echt keihard NEEE schreeuwen, want ze snapt het niet meer. En ze is niet doof, want zacht haar naam kan wel.

Meestal gaat dat met een week wel weer beter, dus hopen maar dat dat idd elke dag beter wordt. Ze sleept ook met haar achtervoeten. Hoop dat dat ook weer bijtrekt.

Marilu

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 08:33

Dat is een heel intense nacht geweest, lees ik ...

Veel sterkte en wijsheid in deze. Zelf heb ik - gelukkig - nog geen ervaring met dieren met deze aandoening, heb dus ook geen raad.

Ik vroeg me wel af hoe het dan zou kunnen komen dat ze dan zo'n geweldige honger heeft, of tenminste toch zo'n grote zin in eten. Heeft dat dan ook een hormonale context of zo ? Of is dat misschien omwille van de uitputting door het grote energieverbruik tijdens of vlak na zo'n aanval ?