Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Prairy schreef:Oh wat naar zeg. Hopelijk kunnen jullie iets vinden wat beter helpt
Kaatastrof schreef:Oh Mo wat super jammer. Ik hoop dat de DA wijsheid kan brengen. Heb je een vermoeden van de trigger?
SjonnieZ schreef:Oh wat naar.. hoop dat de DA meegaat in jouw plan en dr wat verlichting kan geven.
tamary schreef:Zou het helpen om haar aan iets als de bach rescue te zetten als je weet dat er dingen anders gaan in je schema, zoals trainen zozo en da bezoek? Want als ze zo doorschiet bij veranderingen, kan ze er ook niks van leren en er misschien mee leren omgaan.
Tinka schreef:Wat een ellende allemaal. Je moet cbd olie meestal wel opbouwen, dus beginnen met 1x daags 1 druppel, dan 2x1 en dan 2x2 en opbouwen tot gewenste effect. Sommige honden zijn er erg gevoelig voor. Vertegenwoordiger vertelde over een border collie die van de trap was gevallen door de cbd.
Kaatastrof schreef:Gadver wat vreselijk. Ik duim heel hard dat het idd de laatste aanval was en dat ze nu even kan bekomen.
balance schreef:Jeetje Monique… dit is wel heel heftig. Ik weet niet wat het verder met een lichaam doet, steeds die aanvallen? Is het voornamelijk naar om te zien of zijn er ook fysieke rest verschijnselen? Bij dat laatste kan ik de overweging goed begrijpen. Sowieso kan ik de overweging begrijpen.
Tinka schreef:Ik had een heel verhaal getypt. Dat is vreemd genoeg verdwenen. Het ging dus over pexion, of je dierenarts dat besteld heeft? Want dat moet je dus niet geven bij clusteraanvallen, en dat heeft ze nu, namelijk 2 of meer aanvallen per 24 uur.
Dan kan je misschien beter levetiracetam proberen.
Dit staat in de bijsluiter van pexion:
De werkzaamheid van het diergeneesmiddel bij honden met een status epilepticus en cluster aanvallen is niet onderzocht. Daarom dient imepitoïne niet als primaire behandeling ingezet te worden bij
honden met cluster aanvallen en status epilepticus.
senna21 schreef:Enorm stressvol voor jullie allemaal. Veel sterkte gewenst, en ik hoop met jullie op een wonder.
Tinka schreef:Oh vandaar dat ik het kwijt was, toch vreemd. Maar volgens mij nooit pexion inzetten bij clusteraanvallen.
Veldbloem schreef:Hė Monique, wat naar! Nu ben ik bijgelezen en kom ik bij je laatste berichtje over Yoda.
Ik begrijp dat je het over inslapen hebt, ik heb zelf ooit 1x een hond met zo'n aanval gezien en dat was al erg heftig.
Veel sterkte voor jullie, en hopelijk knapt Yoda weer op.
Jet schreef:Vreselijk dat ze nu zoveel aanvallen achter elkaar heeft! Ik hoop echt dat jullie het nu gehad hebben voorlopig en dat ze weer aardig de oude wordt straks. En dat nieuwe medicatie beter gaat helpen tegen de stress. Die opmerking van Bach Rescue vind ik wel een hele goede, als je weet dat ze stress kan ervaren daar een paar dagen van tevoren mee beginnen. Dan ondervang je misschien een deel.
Triest ook dat Zozo er ook last van krijgt omdat ze Zozo niet meer ziet na zo'n aanval. Dat vroeg ik me net af, hoe die erop reageert, maar dat heb je nu beantwoord.
assebassie schreef:O Monique wat erg voor yoda en voor jullie. Ik weet wat jullie nu meemaken, onze eerste hond hebben we moeten laten inslapen toen hij niet meer uit een status kwam. Is nu 43 jaar geleden maar ik weet nog hoe erg dat was. Ik hoop oprecht dat yoda er bovenop komt.
In die tijd werd er trouwens luminal gegeven, geen idee of dat nog gebruikt wordt.
Heel veel sterkte, ik zie het zo voor me, heel heftig is het.
TinkerTreas schreef:Jeetje wat rot zeg van Yoda. Echt heftig, zoveel aanvallen in korte tijd.
Hoe is ze de nacht doorgekomen?