Drukte Schiphol

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

WinSel

Re: Drukte Schiphol

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-22 13:33

Ik ben heel benieuwd hoe het voor ons gaat zijn vannacht. We kunnen vanaf 04.00 uur naar de security. We nemen alleen handbagage mee en zijn al in gecheckt.... Hoor veel verschillende verhalen, dus we gaan t zien

Phen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-22 19:14

WinSel schreef:
Ik ben heel benieuwd hoe het voor ons gaat zijn vannacht. We kunnen vanaf 04.00 uur naar de security. We nemen alleen handbagage mee en zijn al in gecheckt.... Hoor veel verschillende verhalen, dus we gaan t zien

Veel succes morgen en veel plezier op vakantie!

Ro0sje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-22 20:06

Tot nu toe lijken de urenlange rijen en gemiste vluchten alleen nog verhalen vanuit de media. Ik ken werkelijk niemand in mijn omgeving die dit heeft mee gemaakt afgelopen weken. Bij een ieder leek het mee te vallen. Zo ook bij mij.
Succes en geniet van de vakantie

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-22 20:53

1 horrorverhaal is van een vriendin van mij. Maar dat was de terugweg. Die heeft 4 dagen vertraging gehad om terug te komen uit Egypte. Dat lag aan een defect toestel en daarna steeds overboekt.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-22 21:08

Ro0sje schreef:
Tot nu toe lijken de urenlange rijen en gemiste vluchten alleen nog verhalen vanuit de media. Ik ken werkelijk niemand in mijn omgeving die dit heeft mee gemaakt afgelopen weken. Bij een ieder leek het mee te vallen. Zo ook bij mij.

Nou, ik heb ze hier toch ook al voorbij zien komen in het topic.

Eapy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-22 21:12

Iris82 schreef:
Ro0sje schreef:

Nou, ik heb ze hier toch ook al voorbij zien komen in het topic.

Ik zie de rijen en hoor de verhalen toch echt wekelijks, uit eerste hand. :(:)

thequeensmum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-22 22:20

Hier ook hoor, kennis die wel vlot naar Griekenland vertrok, maar daar kampte met een geannuleerde retourreis

Phen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-22 22:46

Ik maak mij ook zorgen om komende maandag.
Meer doen dan 4 uur van te voren er zijn kan ik helaas niet doen. Dus dan maar even hopen dat het goedkomt.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-22 23:04

truus1957 schreef:
Hier ook hoor, kennis die wel vlot naar Griekenland vertrok, maar daar kampte met een geannuleerde retourreis

Van mij mag de terugreis best een paar dagen uitgesteld worden.
Maar heen niet.

Ro0sje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-22 23:07

Dan heb ik alleen de succes verhalen gehoord. Ik ken dus echt niemand die urenlang heeft moeten wachten. Alleen maar verhalen van mensen die net als ik, uitgebreid konden shoppen en eten in de terminal haha

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-22 23:27

Vriendin van me vloog gister en stuurde ons live updates van de bordjes met de wachttijd. Het eerste bordje was wachttijd 90+ minuten en over die rij hebben ze ook inderdaad 2 uur gedaan. (In die hitte.. ze kreeg wel een gratis ijsje haha)

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 07:17

De visite van gisteren vertelde over een vlucht naar Florence van vorige week. 4 uur van tevoren aanwezig, maar veel langer in de rij gestaan. Uiteindelijk met voorrang naar het vliegtuig geholpen, waar ze rennend naar binnen vlogen. Toen bleek het vliegtuig nog bijna leeg te zijn, omdat de andere passagiers nog in de rij stonden. Na 1.5 uur wachten zijn ze vertrokken met een iets voller vliegtuig, maar een deel van de passagiers is toch achtergebleven.

Gaf me niet heel veel hoop...

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 12:36

Een best belangrijk bericht vanmorgen. Ruimbagage binnen europa bij KLM kan niet mee vandaag bij overstappen. Omboeken reisvoucher of zonder ruimbagage vertrekken.

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... i-schiphol

Geen idee hoe je dat moet doen dan? Geldt dat alleen voor overstappers of ook voor vertrekkenden? En dan kom je hier met een vlucht, moet overstappen en blijft je koffer achter of zo? :?

Ik ben blij dat ik geen enkele neiging heb om met een vliegtuig ergens heen te gaan. Ik kan me voorstellen dat het zoveel stress oplevert. Een vertraagde terugvlucht zou nog best zijn als je dan op een beetje toffe plek kunt wachten :)) jammer voor de eventuele werkgever die je terugverwacht maar overmacht he. O:)

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 12:42

binnen Europa met overstap? dat zullen toch ook niet veel vluchten zijn toch.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 12:44

Daarom snap ik niet veel van het bericht :? misschien intercontinentaal en dan op schiphol doorvliegen naar een europese bestemming, maar ja die mensen hebben hun ruimbagage dan meest niet zelf bij zich maar wordt het overgepakt naar het volgende vliegtuig.

En om vlak voor vertrek elders te horen laat je koffer maar staan is ook niet echt tof :n

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 13:43

Er staat overstappen op schiphol voor een andere bestemming in Europa. En er gaan best heel veel vluchten via schiphol.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 13:56

Zeker. Via Brussel naar Londen gaat bv met KLM via Amsterdam.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 14:22

Maar ook vanuit de USA. Schiphol is best een grote hub voor intercontinentale vluchten.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 14:23

Iris82 schreef:
Zeker. Via Brussel naar Londen gaat bv met KLM via Amsterdam.

dan kan je sneller met de auto en tunnel

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 15:56

Bij ons is het vannacht allemaal super gegaan. We waren mooi op tijd en konden overal zo doorlopen. Binnen 15 minuten waren we klaar. Maar collega van m'n vriend is gisterochtend vertrokken, lang in de rij gestaan en alle 5 de koffers niet op de plek van bestemming aangekomen.... Er valt dus echt niks van te zeggen.

Wij gaan nu iig genieten van 2 weken Italië *\%/*

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 16:10

Fijne vakantie WinSel, fijn dat het allemaal soepel verliep!

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 21:49

Onze vlucht vandaag geannuleerd vanuit Charleroi door staking bij piloten, nu omgeboekt naar Keulen. Hoe is die luchthaven?

Hebben wel een claim wss te pakken van 250 de neus, dat is dan wel weer fijn hier aan. Verder gewoon klote, want we landen wel nog op Charleroi.

Nathalie18x

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 22:47

sureido schreef:
Onze vlucht vandaag geannuleerd vanuit Charleroi door staking bij piloten, nu omgeboekt naar Keulen. Hoe is die luchthaven?

Hebben wel een claim wss te pakken van 250 de neus, dat is dan wel weer fijn hier aan. Verder gewoon klote, want we landen wel nog op Charleroi.

Wat vervelend zeg! Ik vloog ruim 2 weken geleden via Keulen aan het einde van de middag en heb 2.5 uur in de rij gestaan. Het scheen savonds wel echt beter te zijn.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 22:51

Nathalie18x schreef:
sureido schreef:

Wat vervelend zeg! Ik vloog ruim 2 weken geleden via Keulen aan het einde van de middag en heb 2.5 uur in de rij gestaan. Het scheen savonds wel echt beter te zijn.

Wij vliegen om 21.30, ipv 18.30.. Dus pas om 23.30 daar ipv 20.30. Ik hoop dan dat het ook beter is. We hadden echt net de parkeerplaats op Charleroi geboekt en 15 minuten later kregen we mail…

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 22:53

Ik heb vanuit Keulen nu ook al meermaals gehoord dat mensen al ín het vliegtuig zaten en dat het alsnog geannuleerd werd en omgeboekt naar de volgende dag.