Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
boeflover schreef:Wij wilde naar Hawaï, maar mijn vriend gaat terug een opleiding volgen waardoor dat weer lastig te plannen wordt dus deze moet (weer) in de ijskast.
Nu nog geen concrete plannen, er staat nog zoveel op de lijst waar we naartoe willen maar wordt dus wrs. een kortere reis van 2 a 3 weken.
En gaaf Madagaskar Travel me, ik ben daar 3 jaar terug geweest. Mijn mooiste vakantie tot nu toe, heb toen ook een topic gemaakt hier op bokt dus ms al gevonden?
Wat zijn je plannen?
Travel_me schreef:roosjenat schreef:Heel herkenbaar.. Ik heb teveel plannen maar te weinig vrije tijd haha. Zat zelfs te denken om op wereldreis te gaan maar ik weet niet als ik dat durf alleen..
Ijsland is echt heel erg leuk, ik wil er weer graag eens naar toe. Wat een heerlijk rustgevend land is dat![]()
Voor nu zijn de plannen:
April - Marokko?
Juni - Polen
Juli - Camperreis
Oktober - Egypte
In Februari wil ik ook nog graag weg, ik zit te kijken naar een groepreis buiten Europa. Maar er is teveel keuze
Zeker gewoon alleen gaan. Als je voor een beetje doorsnee backpack bestemmingen gaat, kom je meer dan genoeg mensen tegen. Ik ben vorige winter 6 maanden alleen op reis gegaan
Ik zit nu vooral in mijn hoofd met echt duurdere bestemmingen, maar heb nu besloten dat ik gewoon 1 duurdere bestemming kan kiezen en dan de rest kortere reizen (dat wordt dan Madagascar, al heb ik ook nog lichte twijfel over Mongolie of Groenland).
Ik ben vooral aan het kijken voor een leuke bestemming begin april. Heb dan 2-2,5 week. Plan was Sri Lanka, maarja die verrekte vliegtickets hahaha. Dus ben nog aan het rondkijken
Wat zijn je keuzes voor een groepsreis?
Ik had eerst een leuk groepje gevonden voor Oman, maar helaas wou iedereen begin februari en tja dat lukte mij qua werk niet.
kosseh schreef:roosjenat schreef:Wat is het stil hier, jullie nog leuke vakantieplannen voor 2025?
Hier al wat leuke reisplannen gemaakt maar ook nog druk aan het oriënteren!
Heeft iemand hier ervaring met Marokko? Hoe veilig is het daar? Lijkt mij een leuke bestemming om in april heen te gaan.
Ik ben er vorige jaar november geweest. Ik vond het erg leuk en zeker een aanrader.
Onveilig heb ik mij daar nergens gevoeld. Tuurlijk is het chaos in Marrakesh, maar met een simpele nee hielden de verkopers wel op.
Wel is het soms handig om Frans te kunnen, Engels is soms lastig.
Ik spreek geen Frans, maar was erg blij om iemand mee te hebben die dat wel kan.
Voor komend jaar heb ik alleen Lapland in februari staan met familie. Word de 4de keer op rij naar Lapland in de winter.
Heerlijk even ontspannen daar, genieten van de rust en lekker wandelen of langlaufen.
Verder nog (niet echt concrete) plannen om in augustus of september naar Fins-lapland te gaan. Om de plekken waar ik de afgelopen jaren ben geweest ook zonder sneeuw te zien. Lekker hiken, mountenbiken en misschien raften/kanoën.
Samen met 2 vrienden, die ik ontmoet heb op de reis naar Marokko
Verder voor werk ook nog 6x een week weg, dus weet nog niet of ik naast de plannen hierboven nog iets ga plannen.
roosjenat schreef:roosjenat schreef:Heel herkenbaar.. Ik heb teveel plannen maar te weinig vrije tijd haha. Zat zelfs te denken om op wereldreis te gaan maar ik weet niet als ik dat durf alleen..
Ijsland is echt heel erg leuk, ik wil er weer graag eens naar toe. Wat een heerlijk rustgevend land is dat![]()
Voor nu zijn de plannen:
April - Marokko?
Juni - Polen
Juli - Camperreis
Oktober - Egypte
In Februari wil ik ook nog graag weg, ik zit te kijken naar een groepreis buiten Europa. Maar er is teveel keuze
Ik had gekeken naar Azië reizen, maar ik vind het een hoop geld voor zo'n groepsreis. Volgens mij kun je daar ook prima alleen heen en dan kun je ook zelf bepalen wat je gaat doen. Dus ja.. Ik weet het nog niet zo goed
purny schreef:Hier in maart naar Curaçao. Verder ben ik aan het hopen dat de vliegtickets naar Amerika met klm in de aanbieding komen.
Ik moet voor december 2025 nog een keer vliegen met klm anders ben ik mijn miles kwijt. Dus het is niet anders
Travel_me schreef:boeflover schreef:Wij wilde naar Hawaï, maar mijn vriend gaat terug een opleiding volgen waardoor dat weer lastig te plannen wordt dus deze moet (weer) in de ijskast.
Nu nog geen concrete plannen, er staat nog zoveel op de lijst waar we naartoe willen maar wordt dus wrs. een kortere reis van 2 a 3 weken.
En gaaf Madagaskar Travel me, ik ben daar 3 jaar terug geweest. Mijn mooiste vakantie tot nu toe, heb toen ook een topic gemaakt hier op bokt dus ms al gevonden?
Wat zijn je plannen?
Wauw heel vet, nee nog niet gezien. Ik ga zoeken
Denk dat ik met een groepsreis ga, omdat ik alleen reis en het dan een stukje duurder/moeilijker wordtEn ik wil wel een keer een groepsreis proberen na 10 jaar alleen reizen hahah
kosseh schreef:Roosjenat,
Op Marrakesh en Essaouira niet echt in steden geweest.
Marrakesh is echt leuk een ook nog redelijk schoon.
Essaouira zou ik niet aanraden. Onwijs goor overal liggen rottende vissenkoppen die door de katten vanuit de haven mee worden genomen.
Verder is het gewoon een kustplaat, niks bijzonders.
Ik heb de reis via NoSun gedaan. Kan eventueel wel via pb m'n Polarsteps sturen, daar is wel goed te zien waar we zijn geweest en wat er te doen was.
Citaat:Lapland is ook onwijs gaaf, ben ik in januari (alleen) geweest. Wilde ik eerst weer boeken voor 2025 maar ik wacht toch nog een jaartje. Eerst even andere plekken ontdekken.
roosjenat schreef:Was prima te doen! Ik had een eigen appartementje en omdat het een soort groepsreis is had ik de excursies steeds met mensen die ook in het vliegtuig zaten. Daardoor had je veel aanspraak en voelde ik mij totaal niet alleen.
Ik heb ook echt geen moment spijt gehad om alleen te gaan. Overdag op pad met een excursie en s'avonds lekker op de bank met een goed boek.
Van deze groep was ik de enige die alleen was, daardoor hoefde ik ook geen sneeuwscooter etc. te delen. Ideaal
cocktailtime schreef:roosjenat schreef:Was prima te doen! Ik had een eigen appartementje en omdat het een soort groepsreis is had ik de excursies steeds met mensen die ook in het vliegtuig zaten. Daardoor had je veel aanspraak en voelde ik mij totaal niet alleen.
Ik heb ook echt geen moment spijt gehad om alleen te gaan. Overdag op pad met een excursie en s'avonds lekker op de bank met een goed boek.
Van deze groep was ik de enige die alleen was, daardoor hoefde ik ook geen sneeuwscooter etc. te delen. Ideaal
En kookte je zelf in je appartement of ging je wel ergens eten.
Wij hebben altijd de winter adventure van buro scanbritt maar ik kijk nu ook even naar artic lakeland. Dat is minder duur als lapland
roosjenat schreef:Thanks! Binnenkort toch maar Marokko boeken, lijkt mij echt wel een leuke bestemming. Hoelang zijn jullie geweest en naar welke steden? Wij willen dan in iedergeval naar Marrakech.
Lapland is ook onwijs gaaf, ben ik in januari (alleen) geweest. Wilde ik eerst weer boeken voor 2025 maar ik wacht toch nog een jaartje. Eerst even andere plekken ontdekken.