Griekenland

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wieldop

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 17:51

Dit jaar vind ik het eiland een lastige keuze. We willen graag een leuk, niet-toeristisch (geen Kos, Zakynthos ed) eiland waar genoeg te zien is. Onze voorkeur gaat uit naar een appartement met zwembad. Het liefst op loopafstand van het stadje, zodat we s avonds een drankje kunnen doen.

Ik ben al op veel eilanden geweest. Mijn vriend alleen op Lesbos. Ik hoor het graag als iemand het ideale appartement weet.

Weet trouwens iemand hoe het plaatsje Voltsalakia in Samos is?

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 17:55

Tja, voor ons het standaard verhaal: Corfu, Acharavi is alweer geboekt voor juni... :D
Wij hebben nog lang niet alles gezien of gedaan daar en het bevalt ons erg goed.
Ben benieuwd hoe het dit jaar weer is met de muggen, maar vorig jaar waren die vrijwel te verwaarlozen. :j
Misschien in september nog een weekje, maar dan wil ik wat anders...

__denise

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 17:59

Wij zijn ook in Corfu geweest, ook mishandeld door de muggen. Niet te geloven. Zelfs met een appartement met airco. Wel prachtig eiland :j

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-15 00:26

@wieldop, Votsalakia is meer een lintbebouwing en niet echt een dorpje. Kokkari vind ik persoonlijk veel leuker.

@Denise, zoals ik al aangaf lijkt Kos me beter geschikt, denk dat jullie Kefalonia te rustig vinden.

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 02:07

Hi! :wave:
Mag ik hier mee praten? Ik ga dit jaar samen met m'n vriend waarschijnlijk naar Griekenland. Ons oog is gevallen op Corfu, Agios Gordios, maar Samos (gekeken naar Ireon) lijkt mij ook wel mooi.

We willen niet in de echte drukte zitten, maar wel in een leuk dorpje waar kleine winkeltjes zijn en supermarkt(en). Aan t strand zou leuk zijn. Cultuur snuiven en genieten van de mooie natuur vinden we wel belangrijk. We willen 7-12 dagen ongeveer en huren dan ook een auto :)

We gaan waarschijnlijk eind juni/begin juli.

Weet iemand de grootste verschillen tussen samos en corfu?

Alvast bedankt! :D

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-15 07:41

Ik vind het allebei mooie eilanden en ook leuke dorpjes. In jouw periode zal het niet zo heel veel uitmaken, maar persoonlijk heb ik qua weer een hele slechte ervaring met Corfu. Ik zeg wel eens: het is niet voor niets zo groen ;)

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 09:07

Hmm okee :P we (ok vooral ik haha) willen wel graag lekker 28 graden en zon :+

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 09:09

Eind juni/begin juli zou ik het met Corfu wel aandurven. Eerder in het seizoen (of later in september) idd minder. Wij hadden in medio september geen mooi weer (maar mijn weer-ervaringen zijn niet echt een graadmeter hahahaha).

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 09:28

Ah dat is wel balen.. Wij zouden laatste week juni of 29 aug willen gaan. Ik gok m op juni :) maar afgelopen jaar was ik in Italië en hebben zo veel regen gehad, dat ik weer snak naar Griekenland :P jaar daarvoor halverwege juni naar rhodos geweest en t was súper lekker weer! <3 ik verwacht geen 33 graden maar een minimum van 28 zou leuk zijn :))

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 18:09

Ik meld me hier ook als het mag!
Als het even kan wil ik graag eind deze maand een vakantie boeken (dan weet mijn vriend wanneer hij vakantie kan opnemen) en mijn oog is gevallen op Griekenland.
We willen dan graag in juni gaan, dat scheelt behoorlijk in de prijs heb ik gezien! Deze maand gaan we verhuizen dus dat is financieel mooi meegenomen als de vakantie goedkoper uitvalt.
Maar de keuze in eilanden is echt gigantisch :oo misschien dat de Griekenland kenners hierbij kunnen helpen. Wat we graag willen:
- sowieso geen Chersonissos/Kreta of erg toeristische party plek
- ruige ongerepte natuurgebieden zijn absoluut een pre
- genoeg mogelijkheden voor uitstapjes maar ook mogelijkheid om aan een zandstrand te chillen.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 18:23

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 20:54

Nee sorry, ben nog nooit naar de zon geweest in Griekenland!

Ik zit nu in Athene en het is behoorlijk koud, gisteren toen we op de agora waren begon het zelfs te sneeuwen. De bergen rond Athene zijn nu ook besneeuwd. Wel bijzonder, maar doe mij maar een graadje of 30 als we zoveel moeten lopen :P

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-15 21:43

Aranel, Parga is wel wat voor jullie denk ik. Parga heeft een ontzettend mooi achterland, maar je moet dan wel een auto huren om op pad te gaan. De Zagoria is echt prachtig!
Ook de Pilion is wel een aanrader. Of wil je perse naar een eiland?

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 21:56

Wat zijn de namen die jij nu geeft dan? :o

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-15 22:00

Parga is een plaats aan de westkant van Griekenland op het vasteland. Zagoria is een prachtig ongerept natuurgebied.
De Pilion is een schiereiland, ook aan het vasteland maar dan aan de Oostkant.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 01:03

Sheran schreef:
Nee sorry, ben nog nooit naar de zon geweest in Griekenland!

Ik zit nu in Athene en het is behoorlijk koud, gisteren toen we op de agora waren begon het zelfs te sneeuwen. De bergen rond Athene zijn nu ook besneeuwd. Wel bijzonder, maar doe mij maar een graadje of 30 als we zoveel moeten lopen :P

Je hebt wel pech. Zelfs op de Cyclades ligt sneeuw. :D

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 09:07

Fitzroy schreef:
Parga is een plaats aan de westkant van Griekenland op het vasteland. Zagoria is een prachtig ongerept natuurgebied.
De Pilion is een schiereiland, ook aan het vasteland maar dan aan de Oostkant.

Wij zaten net onder Parga (minuut of 40) vorig jaar (naam zou ik ff moeten opzoeken). Is (behalve het weer haha) super bevallen. Mooie natuur, maar ook veel historische opgravingen. Fantastisch zandstrand (die vind ik schaars in griekenland). Je kan ook makkelijk een dagje met de auto naar Lefkas. Eiland is met een brug verbonden aan het vaste land namelijk. Vond ik erg leuk eiland!

xMell

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 22:33

Ik meld me in het topic!
Ik ga woensdag boeken voor een vakantie naar Chersonissos, samen met mijn vriendin.
Iemand tips wat leuk is qua uitgaan ofzo? <3

_Patriciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 00:38

Wij twijfelen erg tussen Kefalonia en Zakynthos voor in mei..

Wat vinden jullie de voor en nadelen van beide? Of wat raden jullie aan :) ?

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-15 14:57

Wat zoek je precies?
Ik denk zelf dat mei voor Kefalonia erg stil is, misschien dan beter naar Zakynthos.

Overigens zou ik beide eilanden links laten liggen in mei. Dat is nog erg vroeg en dus is het weer nog onzeker.
Ik zou eerder naar de eilanden tegen Turkije aan kijken, zoals Samos, Kos e.d.
En Kreta kan uiteraard ook omdat het wat zuidelijker ligt.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 17:30

Sorry, geen tips voor de eilanden... ik kom alleen even mijn ervaringen met Athene in januari delen :). Het was behoorlijk koud over het algemeen, maar binnen was alles wel perfect verwarmd en ze laten de terrasverwarming ook gewoon lekker hard aan staan :P. Ook een dag naar Amfiareion en Delfi geweest, en daar was het weer wel erg mooi. Wel enorm toeristisch, al waren we nu bijna de enigen. Hieronder Delphi met de tempel van Apollo. Ik wist nooit dat het er zo groot was, ik had altijd een vrij kleine plaats voor ogen met eigenlijk alleen de tempel. Maar er zit zelfs een theater bij.

Afbeelding

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 23:07

Ik sluit me aan bij Fitzroy, ik zou in mei voor een ander eiland, zuidelijker, kiezen.

Sheran, hoe vond je Athene/Griekenland verder? Voor herhaling vatbaar ?

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 23:40

We waren alleen in Athene aan het inscripties bekijken. Athene vond ik niet echt bijzonder (wel leuk hoor, ik denk dat het leuker is als het warm is) maar de trip naar Delfi was wel erg mooi. Het deed me denken aan de westkust van Turkije. Als ik weer naar Griekenland zou gaan, dan zou ik veel gaan reizen denk ik, met warm weer :P

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 23:59

Sheran schreef:
We waren alleen in Athene aan het inscripties bekijken. Athene vond ik niet echt bijzonder (wel leuk hoor, ik denk dat het leuker is als het warm is) maar de trip naar Delfi was wel erg mooi. Het deed me denken aan de westkust van Turkije. Als ik weer naar Griekenland zou gaan, dan zou ik veel gaan reizen denk ik, met warm weer :P

Klopt, ik zie sowieso veel overeenkomsten, niet gek natuurlijk :D. Al zijn de Grieken en Turken daar niet blij mee, als je dat zegt ;).

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 00:02

Hihi nee, dat zijn ze niet! Turkije vond ik trouwens wel iets bijzonderder, en Istanbul zeker veel mooier dan Athene... maar dat komt omdat het daar echt al oosters is.

Waar ik niet goed tegen kon in Athene is dat ik de taal niet sprak :'). Ik ben gewend in landen te komen waar ik me goed kan redden en de mensen wel kan verstaan, maar hoewel ik Grieks aardig kan lezen, kan er nog geen goeiemorgen vanaf. Dat voelde erg raar, alsof ik er totaal niet hoorde.