USA

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lynniiie

Re: USA 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 14:08

Wil wel zoveel mogelijk parken bekijken.
Sowieso Grand canyon en Yosemitepark, hoorde over yosemite dat je dat heel erg ver van te voren moet boeken om een plaatsje daar te krijgen?

En wat houdt zo'n pas dan in?

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 15:56

Moet je daar een pas voor hebben? Wij waren er in september 2009 en konden er gewoon op eigen houtje doorheen rijden.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-14 15:58

Je kunt idd een kaart kopen voor $100 dacht ik, daarmee kun je alle NP in, dan hoef je niet overal apart entree te betalen en bespaar je uiteindelijk geld.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 15:59

Wij hebben destijds nergens entree betaald dacht ik. Maar we zijn er dan ook alleen maar doorheen gereden op weg naar de volgende stad

Alleen voor de grand Canyon moesten we betalen.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-14 16:00

Huh, over welke parken heb jij het dan?
Volgens mij hebben wij alleen bij Death Valley niet betaald...

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 16:05

Nadir schreef:
Huh, over welke parken heb jij het dan?
Volgens mij hebben wij alleen bij Death Valley niet betaald...

Wij zijn toen door yosemite gereden. En een dag uitstap van Vegas naar de Canyon. Bij de Canyon hebben we betaald, maar om door yosemite te rijden volgens mij niet.
Wij zaten wel in laag seizoen. Veel dingen waren ook dicht (eettentjes bij de parken etc).

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-14 17:14

Hmm, oke, bij Yosemite hebben wij bij de slagboom gewoon betaald.
Veemd dat dat zo verschilt dan!

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 17:17

Qua autohuur zijn maatschappijen als alamo (.com, .nl, .uk en .uk/brits), hertz, dollar, national goed.

Wij huren al sinds het begin bij alamo, wel de verschillende website vergelijken aangezien dat wel kan schelen

Stephanie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 20:01

Douraque schreef:
Qua autohuur zijn maatschappijen als alamo (.com, .nl, .uk en .uk/brits), hertz, dollar, national goed.

Wij huren al sinds het begin bij alamo, wel de verschillende website vergelijken aangezien dat wel kan schelen

Rentalcars vergelijkt ze allemaal haha!

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 20:43

In alle National Parks moet je inkom betalen. Als je binnengaat betaal je gewoonlijk $20-25 per auto voor een pas die een week (? denk ik) geldig is. Je kan ook een annual pass kopen aan $75 of 80 (weet het niet exact meer) waarmee je alle national parks binnen kan. Als je dus meer dan 3 parken bezoekt is een annual pass sowieso voordeliger.

Er zijn wel een bepaald aantal dagen waarop de national parks gratis zijn, bijv. Martin Luther King day, maar dat zijn er maar 3 of 4 per jaar. Dus Eilleen, dan ben je niet door het echte Yosemite gereden want daar moet je zoals Nadir zegt aan een loketje bij een slagboom betalen.

Qua autohuur huur ik in Amerika altijd bij http://www.drive-usa.de
Voor mij komt het altijd het goedkoopste uit omdat ze heel voordelige pakketten hebben voor bestuurders onder de 25 (ben zelf 23), maar uiteindelijk zijn zij gewoon een tussenpersoon voor Alamo. Maar met grote maatschappijen als Hertz, National, Alamo etc. zit je zoals Douraque al zegt altijd wel goed.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 20:51

Wij hebben ook altijd moeten betalen voor alle nationale parken. Gelijk een Golden Eaglepass kopen en dan mag je alle nationale parken in. Loont alleen als je echt meerdere parken bezoekt, maar vaak is dat in en rondje ZW geen probleem.

Voor autohuur kijk je op de volgende sites: ebookers.de, alamo.co.uk/brits, usareisen.de .

_Lisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 21:01

Yasmine schreef:
Qua autohuur huur ik in Amerika altijd bij http://www.drive-usa.de
Voor mij komt het altijd het goedkoopste uit omdat ze heel voordelige pakketten hebben voor bestuurders onder de 25 (ben zelf 23), maar uiteindelijk zijn zij gewoon een tussenpersoon voor Alamo. Maar met grote maatschappijen als Hertz, National, Alamo etc. zit je zoals Douraque al zegt altijd wel goed.

Wow dat is echt een goede site! Ik kom voor 11 dagen uit op 535 euro en ik ben 22!
Terwijl ik via de site van Alamo zelf op 1200 dollar ofzo uit kwam, dit scheelt echt enorm.
Thanks voor de tip :D

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 22:34

Ik denk dat ik me dan vergis en dat we wel betaald hebben. Kan haast niet anders, als jullie allemaal hebben moeten betalen.
Maar ik heb dat waarschijnlijk verdrongen omdat het allemaal al zo duur was, haha!

Stephanie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 22:39

Als je auto wilt huren kan je ook nog offerte aanvragen op kilroy travels. Dan kan je direct online betalen, bij andere sites betaal je de jongerentoeslag pas op locatie en kunnen prijzen wijzigen zeggen ze. Ik weet niet of dit ook echt gebeurt?

Lynniiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 22:48

Maar yosemite hoef je dus niet ver van te voren te reserveren om daar te staan voor een paar nachten? Want dat las ik laatst ergens.

Stephanie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 22:50

Ik zou t wel doen denk ik, toen ik aan het boeken was paar dagen geleden merkte ik dat lang niet alles nog plek had...

Lynniiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 23:00

Dan gaan we dat binnenkort even boeken.
Wanneer ga jij naar Amerika Stephanie?

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 23:01

Stephanie_M schreef:
Als je auto wilt huren kan je ook nog offerte aanvragen op kilroy travels. Dan kan je direct online betalen, bij andere sites betaal je de jongerentoeslag pas op locatie en kunnen prijzen wijzigen zeggen ze. Ik weet niet of dit ook echt gebeurt?

Wij hebben in Australië een auto geboekt bij Rentalcars.com voor een heel voordelige prijs, kregen we achteraf een mail "oh ja, komt wel nog "maar" $600 jongerentoelage bij" wat meer was dan de huurprijs zelf... Dus met zo'n dingen moet je opletten. Ik ken Kilroy goed, heb al vluchten enz bij hen geboekt en ook offertes voor huurauto's opgevraagd, maar wat ik altijd vaststelde is dat ze met auto's niet zo heel voordelig zijn.

De link die ik postte van http://www.drive-usa.de heeft een jongerenpakket voor 21 tot 24-jarigen en de prijs die je ziet is incl. extra bestuurder, een gratis volle tank benzine en alle nodige verzekeringen, dus geen verrassingen achteraf :) Je betaalt het volledige bedrag ook meteen bij het boeken, als ik het goed herinner. Alleen een evt. one way fee moet je ter plekke betalen, maar dat wordt aangegeven bij je boeking.
Dit is het pakket: http://www.drive-usa.de/rental-cars/ala ... ation.html

_Lisanne schreef:
Wow dat is echt een goede site! Ik kom voor 11 dagen uit op 535 euro en ik ben 22!
Terwijl ik via de site van Alamo zelf op 1200 dollar ofzo uit kwam, dit scheelt echt enorm.

Ja he! Wij hebben een keer een minivan voor €1300 voor 4 weken kunnen huren terwijl het bij andere maatschappijen dubbel zoveel kostte. Die site is echt fantastisch :j

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-14 23:10

Lynniiie, als je graag IN Yosemite wil verblijven zou ik idd bijtijds boeken!

Lynniiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 23:13

Gelukkig ben ik dan al 25 en hebben wij het voordeel dat we geen toeslag moeten betalen voor 25 jaar en jonger.

Het liefst hadden we een camper gehuurd, maar is wel erg prijzig, dus we gaan nu voor een midsize suv.

Ja gaan we zeker doen, Nadir.

Stephanie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 23:53

Hmm driveUSA is bij mij wel duurder dan kilroy helaas. SUV 1150 en bij Kilroy 1030

Ik heb ook altijd pech haha..

_Lisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 10:39

Yasmine schreef:
De link die ik postte van http://www.drive-usa.de heeft een jongerenpakket voor 21 tot 24-jarigen en de prijs die je ziet is incl. extra bestuurder, een gratis volle tank benzine en alle nodige verzekeringen, dus geen verrassingen achteraf :) Je betaalt het volledige bedrag ook meteen bij het boeken, als ik het goed herinner. Alleen een evt. one way fee moet je ter plekke betalen, maar dat wordt aangegeven bij je boeking.
Dit is het pakket: http://www.drive-usa.de/rental-cars/ala ... ation.html

_Lisanne schreef:

Ja he! Wij hebben een keer een minivan voor €1300 voor 4 weken kunnen huren terwijl het bij andere maatschappijen dubbel zoveel kostte. Die site is echt fantastisch :j

Ja dat wilde ik nog aan je vragen, of je zelf ook ervaring had met het bedrijf. Had het er met m'n moeder over en we wilde wel ff checken of het ook echt goed is zeg maar :D Maar als jij ervaring hebt, dan vertrouw ik er gewoon op dat het goed is!
En een extra bestuurder erbij is ook wel ideaal. Ik twijfelde eerst of ik dat wilde doen, want de vriendin waarmee ik ga is ook 22 en dan wordt het vaak helemaal zo duur. Maar nu kan het dan wel :D

WilmaBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 10:59

afhankelijk van waar jullie gaan, geef me een seintje, ik heb zelf een mustang cabrio staan in de USA (model '95) :)

Lynniiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 11:03

dat zijn leuke auto's mustang cabrio's ging hem even googlen :)
Wij twijfelen heel erg tussen een midsize SUV of Cabrio.
in de suv kan je wel lekker veel spullen kwijt, dat is wel een groot voordeel en de cruise control.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 11:25

Zijn er hier nog mensen die een goed adres weten om paard te rijden in de buurt van Vegas?

Ik wil dat best graag gaan doen als ik er ben, maar ik wil wel op een goede stal terecht komen. Eentje waar de dieren het goed hebben, goed tuig etc. Maar ik kan gewoon weinig vinden. Alleen de sites van de organisaties, maar ja, die zijn natuurlijk sowieso positef ;)

Heeft er iemand paard gereden in de Canyon? En wat was jullie ervaring?