Zuid Afrika

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nebraska

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 10:49

Oke dan ... maar we hebben nu ook de keerzijde! :D

ik stop met lezen want ik krijg een weemoedige bui.... |( |(
ik wil terug naar SA en vooral naar mijn beloved Kruger.....

Femek2902

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 20:06

Wij zijn toen bij Magaliesretreat bij een lion en rhino park geweest waar je ook welpjes kon aaien, maar dat was zeker niet de hoofdattractie en ook niet heel duur. En er liepen ook gewoon volwassen leeuwen van die soort rond. Maar ze werden ook niet gefokt om weer in het wild te zetten. Dus je hebt ook wel goede plekken :)

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-14 22:43

Femek2902 schreef:
Wij zijn toen bij Magaliesretreat bij een lion en rhino park geweest waar je ook welpjes kon aaien, maar dat was zeker niet de hoofdattractie en ook niet heel duur. En er liepen ook gewoon volwassen leeuwen van die soort rond. Maar ze werden ook niet gefokt om weer in het wild te zetten. Dus je hebt ook wel goede plekken :)

En waar werden ze dan voor gefokt?? Dat is juist het probleem.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 23:12

Maar dat is toch niet anders dan eender welke dierentuin?

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-14 23:15

horseyfries schreef:
Maar dat is toch niet anders dan eender welke dierentuin?

Nou dat ligt er aan. In een dierentuin heb je niet continu welpjes. In dit soort parken wel. Wordt dus te veel gefokt en ze worden veelal met de hand opgevoed (je gaat ze niet dagelijks weghalen bij moeders). Als ze wat ouder zijn moeten ze weg....

Dierentuinen hebben een heel ander fokprogramma en doel.

Femek2902

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 21:52

Ze werden gefokt om in het verblijf te leven, ze kwamen bij de andere leeuwen in de kudde.
Maar misschien ben ik wel te naïef ofzo xD

Nebraska

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 09:42

Ja het hele gebeuren met dierentuinen vind ik ook erg dubbel maar dat is een andere discussie.

Zoals Manzano al zei heb je dan niet continue welpjes, die bij de moeder worden weggehaald.

Waar het wel over gaat; is dat deze leeuwen inderdaad fokmachines zijn. De jongen worden snel bij moeder weggehaald omdat ze dan snel weer krols wordt en weer nieuwe jongen kan krijgen. De vrouwtjes welpjes worden vaak vermoord omdat de mannetjes veel meer opbrengen als jachttrofee (het is toch mooier om een leeuwenkop met manen aan de muur te hangen? :( ).
Duur of niet duur, er wordt geld verdiend over de ruggen van onwetende toeristen. Erger nog toeristen denken goed te doen door er heen te gaan (dat wordt ook met allerlei zogenaamde natuurbeschermings redenen aangeprezen aan de toerist)
Pas op, ik geef je nergens de schuld van. Ik hoop alleen dat meer en meer mensen dit lezen en er dan ook niet meer naartoe gaan. Dan is dat in ieder geval geen bron van extra inkomsten meer.

Het verhaal dat ze bij de rest van de kudde gaan ...dat gaat in de leeuwenpraktijk echt niet zo.
En wat is het nut dan?
Ook de verhalen dat ze teruggaan naar een wildpark.... dan komen ze dus in Private Game reserves waar je kunt jagen op deze dieren.
Als het echt legale opvang is en dat is het bijna nooit, komen ze ook niet in aanraking met toeristen.

Echt in het wild terug kan nooit meer!! Deze dieren zijn de angst voor mensen kwijt.

Ik kan hier zoveel meer over vertellen en ook over de neushoorns enz enz....
Nog even en we kunnen deze dieren alleen nog maar in de dierentuin zien |( |( |(

Ik verwijs jullie voor meer informatie graag naar http://www.stichtingspots.nl/.

PS; ik ben niet van deze site, ik ben maar alleen een groot natuurliefhebber. Maar op deze site staat heel veel informatie.

Please praat het rond. Zodat iedere toerist weet wat er speelt.

groetjes,
Nebraska

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 07:22

Zo, ik ben weer terug na drie nachten Kruger. De Zuid Afrikanen hadden ook vakantie dus we hadden veel geluk dat er nog wat vrij was. De eerste nacht zouden we in berg en dal blijven, maar 8 km bij crocodile bridge vandaan was de auto van mijn zusje oververhit en stonden we midden in een kudde olifanten stil. Toch maar eruit om de motorkap open te maken om te koelen. Wat rondgebeld en iemand van het park kwam naar ons toe. Al het water was uit de radiateur. Bijgevuld en naar crocodile bridge gegaan. Het was al 5 uur en om 6 uur moesten we in berg en dal zijn. Dat gingen we niet meer halen. Gelukkig konden we omboeken en kregen we 1 van de 2 bungalows die voor nood beschikbaar zijn. Volgende dag naar malelane airport gereden. Huurauto gehaald. De laatste die er was.. toen weer het park in en 2 nachten in pretoriuskop geweest. Niet superveel dieren gezien. Het gras was hoog en de dieren zaten erg verspreid. Wel heeeel veel olifanten en een groep van 10 leeuwen liep langs onze auto. De leeuwen waren heel mager. Eergisteren een night drive gedaan en daarbij een porcupine gezien!
Gister eind van de ochtend de huurauto weggebracht en toch maar op weg met de lekke radiateur. 25 liter water mee en gaan.. drie keer onderweg gestopt om de boel bij te vullen omdat we al het water kwijt waren. Toen vol in de spits ingereden in Maputo. Ondertussen was mijn 3 mnd oude neefje op mijn schoot aan het krijsen en zaten we zenuwachtig naar de temperatuurmeter te kijken.. gelukkig kwamen we rond 6 uur gisteravond weer veilig in Maputo aan.

Wat een avonturen weer.. nog een weekje hier en dan naar huis.

_Michelle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 19:27

Avontuurlijk tripje Supervixen ;)

Ik heb mijn ticket geboekt :D Vlieg 6 oktober naar Kaapstad, begin een paar dagen later met een tour van 20 dagen naar Victoria falls (via Namibie enzo) en vlieg 5 november naar huis vanaf Johannesburg. Oh sorry bedenk mij nu dat dit een zuid afrika topic is :+ (daar ben ik twee keer een paar dagen)

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 20:55

Victoria Falls! Fantastisch. Ik ben er meerdere keren vanuit Zambia geweest afgelopen zomer. Het gaat nooit vervelen

kistaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 16:18

Ik meld me ook!

Mijn vriend en ik gaan in juli voor 5 week naar Z-A *D Vliegen op Joburg en de huurauto staat dan klaar. Een plan hebben we niet echt, behalve dan dat we graag het noorden en de oostkust willen zien (Kruger, St. Lucia, Panorama, Hluhluwe, stukkie Swaziland) We willen sowieso met haaien gaan duiken.
Iemand nog tips voor leuke campings of andere bijzondere accomodaties? We hebben tentje mee maar af en toe in een gewoon bedje slapen lijkt me ook wel wat 8-)

Hebben de bokkers die er al geweest zijn ook ergens paardgereden?

Mijn vriend is jarig als we daar zijn, en nu zag ik dat je met een microflight half uurtje kan vliegen over Blyde River Canyon. Leek me wel leuk verjaardagscadeau. Iemand hier ervaring mee?

noukie175

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 17:19

Gaaf joh 5 weken!
Lijkt me wel eng in een tentje, al zullen de campings vast goed zijn daar.
Blyde canyon is mooi om te zien, geen ervaring met vliegen.. Heb ook gehoord dat je met een vliegtuigje op walvissenjacht kunt, dat is misschien ook iets om te overwegen?

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 00:19

Als je naar Swaziland gaat, kijk dan of je kunt overnachten in Hlane. Echt een leuk klein wildpark!
En dan niet overnachten op t hoofdkamp, maar in 1 van de 5 bungalows aan de andere kant van het park.
In st. Lucia heb ik in het sea sands lodge gezeten of was het sea sands hotel..weet het niet meer precies, maar de huisjes waren netjes en groot.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-14 09:13

Gaaf!!! Met haaien duiken weet ik alleen aan de westkant.

Paardrijden hebben wij ook aan de westkant gedaan bij Buffelsdrift, maar vond ik geen aanrader.

Bij Hluhluwe eo zaten wij in Makhasa lodge. Was denk ik het leukste van de hele vakantie!

kistaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 12:28

Thanks voor de leuke tips! Met een vliegtuigje op zoek naar walvissen is denk ik ook wel vet. Howww ik heb er zo`n zin in!!

@ Manzano, waarom vond je het geen aanrader dan?

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-14 12:40

Nou was sowieso iets mis gegaan bij de organisatie. Maar erg suffe paarden en weinig gezien.

Maar doe je alleen een rondje oosten of ga je ook richting Kaapstad?

kistaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 11:00

Nee Kaapstad gaan we niet heen; mede omdat het daar dan niet echt lekker weer is en het ook niet ons doel is zoveel mogelijk kilometers in weinig tijd te doen. Dus we zullen ons beperken tot het noorden en oosten en dan kijken we wel hoever we naar beneden afzakken!

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-14 11:17

kistaah schreef:
Nee Kaapstad gaan we niet heen; mede omdat het daar dan niet echt lekker weer is en het ook niet ons doel is zoveel mogelijk kilometers in weinig tijd te doen. Dus we zullen ons beperken tot het noorden en oosten en dan kijken we wel hoever we naar beneden afzakken!

Nee prima, maar dat is wel handig om te weten voor de tips ;)

kistaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 16:10

Das waar! Dus als er nog meer mensen fantastische ideeën hebben...kom maar op!

thaampjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 18:24

Kaapstad schijnt wel heeel erg mooi te zijn! Ik kom vanavond aan in Kaapstad met de bus. Ik heb alleen nog maar mensen positief gehoord over Kaapstad :) ik heb nu nog een week daar, als ik thuis ben zal ik een verslagje doen!

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 18:30

Kaapstad is heerlijk <3 je gaat het echt naar je zin hebben!

Ik vlieg dinsdag om 16.00 naar Joburg :) Vind het heel eng en spannend maar heb er ook veel zin in. Nu is het ineens semi-permanent dus wel wat anders dan alle andere keren!

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-14 19:35

Super spannend Babel!!!

Ik had niks met Kaapstad. Al niet vanaf het moment dat ik er aan kwam eigenlijk. Wil nog wel keer terug hoor, maar meer voor de rest vam de regio.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 21:25

Ik vond Kaapstad wel geweldig, meest fijne sfeer van alle grote steden!
Babel ik wuif 12 mei wel even als ik over je heen vlieg ;)
Heel veel plezier daar! (ben nog aan het wachten op antwoord over die naam van instructrice)

kistaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 17:27

Leuk Babel! Ik ben benieuwd naar je ervaringen.
Als zoud-afrika bevalt wil ik ook zeker nog een keer terug om de zuidelijke regio te doen.

Is er ook eens iemand bij de grens nabij Botswana geweest? Je leest daar bijna niets over namelijk!

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 17:45

Ik heb een safari in Botswana gedaan, was erg mooi!