Nou zou ik persoonlijk als westerse vrouw ammenooitniet naar een land als tunesië willen (het is toch van de zotte dat je iemand niet eens aan kan kijken zonder dat het wordt geïnterpreteerd als provocerend?) maar goed..Ik ben iets minder geitenwollensokkerig als het gaat om bepaalde landen en groeperingen en hun gedachten jegens westerlingen en dan in het bijzonder vrouwen. (het zal de 'cultuur' wel wezen..).
Buiten dit om vind ik het echt vreselijk wat er deze meiden is overkomen en had het nooit mogen gebeuren. Ook vind ik het onbegrijpelijk dat mensen medelijden hebben met Bedouin terwijl ze de verhalen van alle slachtoffers wegwuift alsof het nooit is gebeurd en een hand boven het hoofd van haar handtastelijke man blijft houden. Ze schijnt het gedrag van haar man als normaal te ervaren..áls ze al hulp verdient is het niet om haar bedrijf te redden maar haarzelf lijkt me..want je moet toch behoorlijk gebrainwashed zijn om dingen die zo krom als een hoepel zijn recht te blijven praten. Cultuur of niet, waarschuwingen of niet, als je gasten ontvangt moet je hun veiligheid met 100% kunnen garanderen..anders geen gasten laten komen. Je gasten van te voren waarschuwen dat ze risico lopen vind ik bizar, de meeste mensen zullen denken dat het allemaal wel meevalt omdat men anders er vast geen vakanties zou organiseren (en dat zou IMHO ook niet mogen op een plaats waar je veiligheid niet garant staat). Sterkte voor alle slachtoffers en heel knap dat jullie je verhaal met ons wilde delen om zo andere mensen te waarschuwen.