Slechte ervaring Tunesie, Douz, Ranch Bedouin

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Koia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 13:15

Christ.. wat een verhaal zeg.. %)
Nou zou ik persoonlijk als westerse vrouw ammenooitniet naar een land als tunesië willen (het is toch van de zotte dat je iemand niet eens aan kan kijken zonder dat het wordt geïnterpreteerd als provocerend?) maar goed..Ik ben iets minder geitenwollensokkerig als het gaat om bepaalde landen en groeperingen en hun gedachten jegens westerlingen en dan in het bijzonder vrouwen. (het zal de 'cultuur' wel wezen..).
Buiten dit om vind ik het echt vreselijk wat er deze meiden is overkomen en had het nooit mogen gebeuren. Ook vind ik het onbegrijpelijk dat mensen medelijden hebben met Bedouin terwijl ze de verhalen van alle slachtoffers wegwuift alsof het nooit is gebeurd en een hand boven het hoofd van haar handtastelijke man blijft houden. Ze schijnt het gedrag van haar man als normaal te ervaren..áls ze al hulp verdient is het niet om haar bedrijf te redden maar haarzelf lijkt me..want je moet toch behoorlijk gebrainwashed zijn om dingen die zo krom als een hoepel zijn recht te blijven praten. Cultuur of niet, waarschuwingen of niet, als je gasten ontvangt moet je hun veiligheid met 100% kunnen garanderen..anders geen gasten laten komen. Je gasten van te voren waarschuwen dat ze risico lopen vind ik bizar, de meeste mensen zullen denken dat het allemaal wel meevalt omdat men anders er vast geen vakanties zou organiseren (en dat zou IMHO ook niet mogen op een plaats waar je veiligheid niet garant staat). Sterkte voor alle slachtoffers en heel knap dat jullie je verhaal met ons wilde delen om zo andere mensen te waarschuwen.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 13:17

quera schreef:
Even voor de mensen die het over mij hebben.

Ik weet dat ik jong ben. Daar valt niet over te discuseren :) maar ik weet van mezelf dat ik sterk in m'n schoenen sta. Dit omdat ik een legeropleiding heb gedaan. Helaas alleen niet af kunnen maken door mijn rugproblemen.

En zoals sommige opgemerkt hebben heb ik mijn spw diploma. Ik werk met verstandelijk beperkten met gedragsproblematieken. Dit alles op een gesloten woonafdeling. Mijn volgende stap word of gevangenis of psychiatrie ( waar ik nu al mee te maken heb).

Je kan iemand niet helemaal veranderen. Maar ik kan mezelf wel goed verdedigen :) mocht dit nodig zijn.

En wat verandert dat voor mensen die na jullie leuk (want daar zorgt B wel voor) trektochtje daar komen? Neem trouwens wel genoeg geld mee want zelfs als je er werkt moet je dokken :?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 13:20

quera schreef:
Even voor de mensen die het over mij hebben.

Ik weet dat ik jong ben. Daar valt niet over te discuseren :) maar ik weet van mezelf dat ik sterk in m'n schoenen sta. Dit omdat ik een legeropleiding heb gedaan. Helaas alleen niet af kunnen maken door mijn rugproblemen.

En zoals sommige opgemerkt hebben heb ik mijn spw diploma. Ik werk met verstandelijk beperkten met gedragsproblematieken. Dit alles op een gesloten woonafdeling. Mijn volgende stap word of gevangenis of psychiatrie ( waar ik nu al mee te maken heb).

Je kan iemand niet helemaal veranderen. Maar ik kan mezelf wel goed verdedigen :) mocht dit nodig zijn.

Maar het gaat er toch juist om dat zijn houding verandert? Of wat wilde je toevoegen daar? Ik vind het fijn dat je zo overtuigd bent van jezelf, maar ik vraag je toch om er 3 keer over na te denken. Bedenk dat je in een noodsituatie altijd anders reageert dan wanneer je er over nadenkt, vraag jezelf ook af of het 't waard is voor jou. Ben jij bereid om een negatieve ervaring te ondergaan om het bedrijf van een ander, in mijn ogen incompetent persoon, te redden?

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 13:20

rOcky_lofz schreef:
B. weet wat er is gebeurd, en weet waar het fout gaat Alleen doet ze er niets aan.
Waarom dan nog tips geven en die kant op (willen ) gaan ??
Tuurlijk zet ze dat hier neer, omdat andere mensen het kunnen lezen als zij gaan googlen, of omdat andere bokkers niet meer komen.

Als ze haar bedrijf echt wou helpen, had ze allang stappen ondernomen ;)

Ik ben het helemaal met je eens. Ik begrijp echt niet dat mensen denken dat ze B nog kunnen helpen. Ze wil/kan niet verder met het bedrijf zonder A en precies daar zit het grote probleem.

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 13:21

lieveli schreef:
Ik vind het ook wel een beetje naïef om te denken dat je met een span meiden die kant op kunt gaan om de dingen beter te maken.

En waar haal jij dat vandaan? B. is met die intentie met A. in zee gegaan, de mensen die daar voor hun vakantie naar toe gaan, als vrijwilliger of voor de tocht, gaan daar niet heen om ontwikkelingshulp te bieden hoor. Staat nergens, wordt nergens beweerd. Ze gaan daar heen voor de mooie ervaring, het leren kennen van een andere cultuur en als vrijwilliger doe je dat door mede de handen uit de mouwen te steken met wat werkzaamheden die door het bedrijf als zodanig aangeboden worden. Niet om daar A. de les te gaan lezen.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 13:23

Francis schreef:
lieveli schreef:
Ik vind het ook wel een beetje naïef om te denken dat je met een span meiden die kant op kunt gaan om de dingen beter te maken.

En waar haal jij dat vandaan? B. is met die intentie met A. in zee gegaan, de mensen die daar voor hun vakantie naar toe gaan, als vrijwilliger of voor de tocht, gaan daar niet heen om ontwikkelingshulp te bieden hoor. Staat nergens, wordt nergens beweerd. Ze gaan daar heen voor de mooie ervaring, het leren kennen van een andere cultuur en als vrijwilliger doe je dat door mede de handen uit de mouwen te steken met wat werkzaamheden die door het bedrijf als zodanig aangeboden worden. Niet om daar A. de les te gaan lezen.

Goed lezen. Ik heb het over de bokkers die aanbieden om daar heen te gaan volgend jaar om het bedrijf weer gezond te maken. Niet zo gauw blaffen zeg...

maura

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 13:25

ElizeVdS schreef:
Ik vind het jammer dat juist Bedouin veel afschuift op 'de Tunesische cultuur'.

Volgens mij is het hele idee van die ranch nu juist om de bedouïnencultuur te beleven (niet ironisch of bedoeld). Da's toch echt een andere cultuur dan de Tunesische hoor.

LiNdA1986 schreef:
Het enige wat de mensen terug kunnen doen voor deze idioten is te zorgen dat de hele boel plat gaat en dat ze zelf moeten werken in de snikhete woestijn met alleen een bekertje water!
Echt bizar! En een andere cultuur, de groeten! Als je dan zelf Nederlandse bent van origini dan kan je dit gewoon niet toestaan, tenzij je zelf ook niet 100% bent!

En het gaat hier niet om 1 ervaring maar om meerdere, dus ik geloof niet dat al die mensen zullen liegen als het er wel goed was! Mensen half laten verhongeren en laten betalen voor het zware werk, dat zijn praktijken uit de oorlog en slavernij.

Maar ja, ik zal nooit naar die achterlijke landen gaan, hoe leuk en mooi het misschien ook is.

Interessante bijdrage. Misschien kun je uitleggen wat je precies bedoelt met ‘achterlijke landen’? En kun je daar dan ook meteen bij vertellen wanneer een land achterlijk is en waarom?

Overigens klinkt je advies om de hele boel plat te laten gaan en de mensen zelf te laten werken in de snikhete woestijn met alleen een bekertje water nogal als ‘oog om oog, tand om tand’. Een rechtsprincipe dat in de westerse wereld al een paar eeuwen geleden is afgeschaft, maar door extremistische, zichzelf islamitisch noemende groeperingen wordt gepropageerd als (deel van) de Sharia. Blijkbaar zou je je in dergelijke achterlijke culturen in elk geval qua rechtsgevoel alvast prima thuis voelen. Misschien toch een keertje proberen?

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 13:27

Bedouin wuift alle verhalen weg.. maar vraagt wel om hulp... hoezo eigenlijk als daar niks mis is?

Ik vind het volkomen mallotig dat men denkt wel even naar Douz af te reizen om de zaak te verbeteren - - misschien kunnen de dames die denken dat ze culturen en wangedrag kunnen verbeteren dan ook meteen naar de Talibans en de Al Quaida doorreizen? Dan is dat ook meteen weer opgelost.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 13:27

Laat het topic alsjeblieft niet verzanden in discussies over hoe achterlijk een land is. Niet op reageren, gewoon temmen, anders zit het straks weer op slot.

bedouin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 13:39

Alleereerst vind ik het heel erg voor de meisjes die hier hun verhaal hebben geschreven en die emotioneel schade hebben ervaren. Ter plekke heb ik zo goed mogelijk opvang geboden en in actie gekomen. Ik snap dat dat nooit voldoende kan zijn omdat ieder de ervaring mee naar huis heeft genomen.
Zoals sommigen al hebben opgemerkt heb ik mijn onderschrift aangepast, mijn advertenties verwijdert en mijn wervings tekst voor ieder geval vrijwilligers uit mijn profiel verwijdert en enkele andere pagina's aangepast. Er zal nog meer gebeuren maar dat heeft tijd nodig.

Al vanaf het vertrek van de laatste vrijwilligsters heb ik veel nagedacht en ben tot een aantal conclusies gekomen.
Ik snap heus goed vanuit jullie standpunt de boosheid en de frustratie over alles wat hier bij elkaar is te lezen. Ik kan me ook goed voorstellen hoe de meiden zich hebben gevoeld en dat de diverse situaties voor hen heel naar zijn geweest. Ik voel die boosheid en frustratie evengoed en heb me hier in dit topic in eerste instantie laten meeslepen door mijn emoties na het lezen van de OP.

Mijn ideaal is altijd geweest plezier, met respect en met beleefdheid een mooie werkervaringsvakantie te laten beleven in een geheel andere culturele omgeving dan de nederlandse en om openheid te kunnen geven in een traditonele bedouinencultuur. Er zijn vrijwilligsters geweest die dit wel zo hebebn ervaren. Dat dit duidelijk niet door allemaal is ervaren vind ik dan ook ontzettend jammer dat niet alleen ik heb mezelf als het ware teleurgesteld.
laat het alsjeblieft duidelijk zijn dat ik ter plekke excuses heb aangeboden, partij van de meisjes heb gekozen en heb gehandeld op basis van de verkregen informatie, de gehele verhalen zoals nu hier in dit topic zijn geplaatst heb ik helaas nooit eerder vernomen.
Ook op deze basis heb ik de zgn "waarschuwingen" afgegeven.
De interpretatie van dat ik doelbewust op de hoogte was van de zaken zoals ze nu zijn verteld vind ik heel jammer en heeft me ook wel wat verontwaardigd gemaakt. Ik heb gehandeld naar wat ik wist. ter plekke heb ik Abderrahim uitgescholden in zijn taal en de mijne en heb steeds partij gekozen voor de betrokken meisjes.

Daarna heb ik steeds een enorm naar gevoel gehad van tussen 2 verschillende kanten te hebben moeten kiezen, misschien dat de uiteindelijke afstand in de reele wereld er ook in heeft meegespeeld en ik na enkel nog wat heen en weer geschreven te hebben naderhand niet meer contact heb kunnen maken dan behalve via internet en niet in een persoonlijk gesprek ter plekke. Misschien heb ik daardoor gevoelens die achter bleven bij de meiden te licht ingeschat.
Dit heeft nu wel heel enorme gevolgen gehad en daarvan ben ik zwaar geschrokken en echt van ondersteboven.
Dat de meiden hier met name emotionele schade hebben opgelopen is gewoon heel erg.
Dat de oorzaak mijn man is vind ik afschuwelijk, maar ik hoop ook dat jullie begrijpen dat wanneer ik hem vraag of e.e.a. heeft plaatsgevonden en hij zegt duidelijk nee, dat ik dan ook op mijn man wil en moet kunnen vertrouwen. Ik heb geprobeerd te schipperen met de informatie, en dat is natuurlijk in mijn nadeel, ik blijf vervolgens mijn man regelmatig vragen naar de diverse situaties om hem te kunnen betrappen op leugens.
Ik ben inderdaad niet bij de situaties geweest zoals deze zijn beschreven. Ik kan er dan ook geen wel of niet spel van maken.
Meisjes hebben het gevoel gehad onveilig te zijn, of dit ook daadwerkelijk terecht was of niet kan ik niet kan ik niet altijd beoordelen maar ik weet wel dat een onveilig gevoel nooit meer mag ontstaan. Ongeacht welke oorzaak er is geweest, het gevolg is angst, mag niet, kan niet, hoort niet.
Uiteraard wil ik dat veranderen en als dat onmogelijk blijkt het werk totaal stoppen, in ieder geval is het vrijwilligerswerk gestopt met het huidig concept.
Ik wil absoluut alles allemaal aangepast en veranderd hebben en het heeft me doen besluiten een flink aantal zaken anders te doen.
Het begin hiervan is dat op dit moment geen vijwilligers meer komen. Ons doel is hier een ieder veilig, tevreden en plezierig op vakantie te kunnen laten komen. Ik heb ook het bewijs ervaren en anderen met mij dat dat wel degelijk kan. Wij gaan de tijd te nemen zaken op te lossen en vanaf het begin punt te beginnen. Er is veel te doen en ik ben al samen met een aantal mensen in gesprek hoe zaken te veranderen. Ik heb een plan van aanpak zien voorbij komen in het topic, heb opbouwende pb's mogen ontvangen en zal daar ook zeker grote delen van meenemen.
Adviseer mij alsjeblieft niet om mijn man in de steek te laten, mijn gevoel naar hem, en zijn gevoel naar mij zijn oprecht en sterk en wij maken samen een besluit voor de toekomst.
Ik wil niets vergoelijken, misschien heeft dat zo geleken, maar ben zeer bereid heel hard te werken om alles zo te krijgen zoals we het voor ogen en beloofd hadden.
Er is uiteraard nog veel veel meer te verklaren maar ik laat het hier voor dit moment bij.

Ik kan alleen maar hopen op jullie begrip dat ik dit nooit zo heb gewild met name op begrip van de meisjes die getroffen zijn door hun nare ervaring.
Aan ieder vraag ik verder in ider geval om een respectvolle discussie.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 13:41

Tsjeeh niet alles gelezen, wat een verhalen...

Dat het op bokt komt lijkt mij niet bezwaarlijk, zelfs niet al zou het slechts de zienswijze van deze meiden zijn. Dat gebeurt ook over reizen, artsen, hotels, fokkers, handelaren, maneges, autohandelaren, etc.

Als ik een auto koop bij een handelaar, ga ik ook eerst via internet na of het mij een eerlijke handelaar lijkt. Lees ik veel negativiteit, dan koop ik niet.

Waar rook is, is vuur

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 13:49

Mooi verhaal Bedouin, maar hoe terecht is het om jou de 'benefit of the doubt' te geven..? Pas na 53 bladzijden een verontschuldiging en enig inzicht van jouw kant..? Woorden zijn makkelijk.
De tijd zal het leren en wellicht zou het helpen als je binnenkort eens duidelijk zou aangeven op welke manier je je bedrijfsplan gaat aanpassen. Het stoppen met het aanbieden van vrijwilligerswerk vind ik alvast een goed begin.
Laatst bijgewerkt door Jannepauli op 08-08-12 13:50, in het totaal 2 keer bewerkt

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 13:49

Oh Sorry Lieveli, jij doelt op degenen die er nu heen willen om te zien of het allemaal verbeterd is en te helpen met de boel goed op poten te zetten? Ik had even door de snelheid van alle berichten (kom haast niet aan bijlezen toe tussen het reageren op vragen ;) ) niet door dat er inmiddels mensen zich geroepen voelen daar toch heen te gaan ondanks dat in het verleden al meer dan voldoende aanbevelingen in de wind geslagen zijn en zonder dat B. aangetoond heeft daadwerkelijk iets aan de situatie te willen doen (want dat heb ik in ieder geval nog nergens gelezen, zelfs een verontschuldiging kan er nog niet af. Zolang iemand niet bereid is zijn eigen verantwoordelijkheid in een situatie te (h)erkennen zal er zeker nog geen bereidheid zijn hier verandering in te brengen) Sorry, even niet goed begrepen. Dan ben ik het idd met je eens, naïef en dom zelfs, jezelf in eenzelfde risicovolle situatie manoeuvreren. Jullie zouden ook een relatie beginnen met een man waarvan bekend is dat hij z'n vorige vrouw sloeg? Of een man waarvan bekend was dat 'ie z'n vrouw meermalen bedroog? Onder het mom van 'maar bij mij doet hij dat niet, ik kan hem wel veranderen...'

En uiteraard gaat B er voor zorgen dat de tocht waar deze bokkers naar toe gaat tot in de puntjes verzorgd is... Wil je écht controleren, ga dan onaangekondigd, boek via een ander kanaal, laat niet weten dat je bokker bent en kijk dan hoe het is. Niet één keer maar meerdere keren. Tijdens ramadan, als B. niet mee kan, als 't druk is... al die situaties die als excuus aangevoerd worden. Want dat zijn situaties die in de toekomst vaker voor zullen komen.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 13:52

Maar bedouin, denk je dat een man die uit zo'n mannen/macho cultuur komt gaat toegeven dat hij met zijn poten aan andere vrouwen heeft gezeten! :?

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 13:54

Een voor de mensen die denken dat onder andere ik à. De les wil gaan lezen. Dit lezen jullie fout.

Ik zou hier volgend jaar misschien naartoe willen gaan met de intentie vakantie. En aan het einde van de toch met bedouin de tocht bespreken voor eventuele verbeterpunten. Eerst vind ik dat het bedrijf de kans moet hebben om te veranderen. Zodat er misschien na een jaar een groep bokkers heen kunnen gaan en daarvan een verslag uit brengen op bokt. Positief of negatief natuurlijk.

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 13:56

Goed dat je reageert bedouin. Mag ik vragen hoe je, nu je alles hebt gelezen, inmiddels tegen het verhaal van lalalaaa aankijkt? En hoe je man reageerde toen je hem daarmee confronteerde? Geloof je de verhalen van de meiden echt, of doe je het af als 'hun gevoelens', omdat je er niet bij was en je man een andere verklaring geeft?

Overigens adverteer je op je website nog wel voor vrijwilligerswerk (zowel in het Nederlands als in het Engels, niet in het Frans, waarom dat is vraag ik me trouwens af), ik neem aan dat je dat ook nog gaat verwijderen?

slimmerik

Bedouin dat je van je man blijft houden, daar kunnen we niets aan veranderen. Maar hoe zie de verdere bedrijfsvoering met en door hem?

KM_Ris

Bedouin, wat jij met je man hebt kan ik niks over zeggen en dat ga ik ook niet doen, maar het is heel erg wat er allemaal gebeurt is, en ik denk niet dat hij dat gaat toegeven ;).

Wat ik wel even wil zeggen is dat ik het knap van je vind dat je nu stappen gaat nemen.

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 14:05

bedouin schreef:
ter plekke heb ik Abderrahim uitgescholden in zijn taal en de mijne en heb steeds partij gekozen voor de betrokken meisjes.

:') en daar werd die zeker heel bang van :x

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 14:09

quera schreef:
Nogmaals ik ben er voor een vakantie :) niet om hem de les te lezen. Ik bedoel ermee te zeggen dat ik me goed kan verweren en stevig in m'n schoenen sta

Dus jij zoekt bewust iets op? Sja... het is maar wat je fijn vindt.
Ik versta onder vakantie een relaxte tijd waarbij ik niet constant bang hoef te zijn besprongen/gemasseerd/geslagen/bespuugd te worden. Maar goed... zoveel mensen, zoveel wensen, hè? ;)

B, ik denk dat niemand van je verwacht dat je je man verlaat.
Als jij gelukkig bent in je huwelijk, dan is er geen vuiltje aan de lucht. Overigens ook niet als je ongelukkig zou zijn in je huwelijk, want het is jouw keuze, jouw huwelijk.

Ik denk dat het inderdaad wijsheid is om 'voorlopig' geen vrijwilligers meer te laten komen of om inderdaad te gaan kijken hoe je de zaken om kunt gooien, zodat je niet meer met zulke klachten te maken gaat krijgen. Maar dit is slechts een begin en je weet zelf ook dat je op den duur weer inkomsten moet hebben en hoe vergaar je die.

Jij bent getrouwd met jouw man, maar de gasten niet. Dat jij het normaal (of acceptabel) vindt om bespuugd en van je paard getrokken te worden, houdt niet in dat een ander dit ook op prijs stelt.

liesjecryos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 14:11

Weet je ik vind deze tekst van jou Bedouin weer een ballon vol hete lucht.
Eerst zinnetje is ja ik vindt het erg maaaaarrrrrr.........en dan gaat het alleen weer over jou.
Sorry maar een simpele ''het spijt mij'''was veel mooier geweest.
En er wordt niks maar dan ook niks over het verhaal van Lala gezegd.
Ik vindt dit echt schokkend!

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 14:12

Ik zou na een jaar pas gaan zodat het bedrijf verbeteringen kan ondergaan. :)

Hoe bedouin dit gaat doen hoor ik vanzelf :)

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 14:13

liesjecryos schreef:
Weet je ik vind deze tekst van jou Bedouin weer een ballon vol hete lucht.
Eerst zinnetje is ja ik vindt het erg maaaaarrrrrr.........en dan gaat het alleen weer over jou.
Sorry maar een simpele ''het spijt mij'''was veel mooier geweest.
En er wordt niks maar dan ook niks over het verhaal van Lala gezegd.
Ik vindt dit echt schokkend!

Volgends mij staat er iets in het algemeen over alle meiden :) dus ook lalaa

WilmaBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 14:13

Citaat:
laat het alsjeblieft duidelijk zijn dat ik ter plekke excuses heb aangeboden, partij van de meisjes heb gekozen en heb gehandeld op basis van de verkregen informatie, de gehele verhalen zoals nu hier in dit topic zijn geplaatst heb ik helaas nooit eerder vernomen.
Ook op deze basis heb ik de zgn "waarschuwingen" afgegeven.
De interpretatie van dat ik doelbewust op de hoogte was van de zaken zoals ze nu zijn verteld vind ik heel jammer en heeft me ook wel wat verontwaardigd gemaakt. Ik heb gehandeld naar wat ik wist. ter plekke heb ik Abderrahim uitgescholden in zijn taal en de mijne en heb steeds partij gekozen voor de betrokken meisjes.

Heb jij enig idee B hoe tegenstrijdig dit is???
je weet van niets, op basis van informatie dat je krijgt, maar gaat toch A uitschelden (en anderen waarschuwen!!).. ik denk dat het echt tijd wordt dat je eens gaat nadenken welke onzin je allemaal uitkraamt op een openbaar forum!
Ik kan perfect begrijpen hoe je nu een droom langzamerhand in elkaar ziet vallen, maar ga je niet verschuilen achter.. en neem je verantwoordelijkheid!

Ik wens je heel veel succes, maar A zal je niet veranderen.. het zit in hun cultuur zoals je al talloze malen hebt aangegeven.. Bovendien bestaat er geen respect naar vrouwen toe..

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 14:16

Mee eens, een hoop gebakken lucht. We zullen zien of er echt een verandering gaat komen. Ik hoop het van harte.
Maar ik kan er niet bij dat je, of het nou je eigen man is of niet, te blind bent om te zien wat er hier werkelijk gaande is. Wellicht is het te confronterend, zowel op persoonlijk als op professioneel vlak. Ik begrijp dat dit een klap is. Maar asjeblieft, doe je ogen open en houdt jezelf niet langer voor de gek.
Daarnaast, als je echt zo twijfelt, zou je dan zulke drastische stappen ondernemen?